[Dilemma] weinig jongerenwerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

[Dilemma] weinig jongerenwerk

Berichtdoor *J* » 09 aug 2010 22:55

Ik zit een beetje met een dilemma: ik ben verhuisd ivm opleiding, maar nog steeds lid van de kerk in mijn oorspronkelijke woonplaats. Aangezien het ernaar uitziet dat ik hier toch wel ga blijven, wil ik eigenlijk wel lid worden van een gemeente hier. Nadeel: er is ontzettend weinig jongerenwerk in de omgeving. Aan de ene kant nodigt dat mij niet echt uit om lid te worden, aan de andere kant denk ik dat ik daar misschien juist wel heel veel in kan betekenen. Hoe denken jullie hierover?

maboc
Sergeant
Sergeant

Re: [Dilemma] weinig jongerenwerk

Berichtdoor maboc » 10 aug 2010 06:15

Dat laatste.

Wordt lid en ga je werk voor God doen.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 10 aug 2010 09:18

Ja, het klinkt zo makkelijk. Maar het lijkt me erg lastig om iets op te zetten in een kerk waar ik vrijwel niemand ken. Daarnaast heb ik (behalve mijn verhuizing) ook geen reden om weg te gaan uit mijn huidige gemeente, voel me daar nog prima thuis. Maar aan de andere kant heb ik idd het gevoel dat ik me hier meer nuttig kan maken, aangezien mijn huidige gemeente wel actief is met jongerenwerk

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 10 aug 2010 16:12

Gewoon de dominee van die anderen gemeente eens bellen :)

In sommige gemeente gebeuren heel veel dingen 'stiekem'.

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 10 aug 2010 16:39

Ik weet dat er wel dingen geweest zijn qua jongerenwerk: de site van de kerk heeft zelfs een speciaal jongerengedeelte. Het is daar alleen niet meer actief. De activiteitenlijst staat al lang niks meer op, het laatste bericht in de shoutbox komt uit 2007 enz.
Op het algemene gedeelte staat dat er ook gespreksgroepen voor jongeren zijn, en dat je per mail kon informeren naar data en tijden. Dat heb ik gedaan, maar niks van gehoord.
Als ik een dienst bezoek hoor ik ook niks over jongerenwerk.
Misschien heb ik mijn conclusie te snel getrokken hoor, kan idd altijd eens bellen, zal ik ook zeker doen, maar dit zijn wel dingen die mij erop wijzen dat het niet echt actief meer is :(

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2010 12:25

Je kan het aankaarten als je een kennismaking hebt, misschien dat het dan weer nieuwe aandacht krijgt, er wat gebeurt. Het opstarten in een gemeente waar je niemand kent is misschien lastig, dan kan je misschien beter eerst de gemeente een beetje leren kennen en het dan opstarten. En als je het heel erg mist, er zijn ook interkerkelijke jongerenacitviteiten, vast ook wel bij jou in de buurt?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 11 aug 2010 17:09

Ja vast wel, heb het alleen nog niet kunnen vinden. Maar in ieder geval bedankt voor de reacties.

In ieder geval heb ik besloten om hier sowieso lid te worden. Ik woon tenslotte hier, ben ook van plan om te blijven, dus dat lijkt me goed in ieder geval. Ik ben benieuwd naar de kennismaking.
Verder heb ik vandaag toch antwoord gehad op mijn vraag over de jongerengespreksgroepen waar ik het over had, en wat bleek? Ik was de eerste die het via de website gevonden had... Het mailadres wat op de site stond was ook van iemand die dat in verband met ziekte helemaal niet meer deed (was wel degene die mij antwoordde), vandaar dat ze de mail zo laat pas gezien had en dat het zo lang duurde. De gespreksgroepen zijn in ieder geval nog actief, dat vond ik wel fijn om te horen. Ze heeft de vraag van data en tijden doorgestuurd naar twee mensen die er nog wel mee bezig waren, het werd nu door de jongeren zelf geregeld. Wanneer ik antwoord krijg moet ik nog even afwachten, waarschijnlijk waren ze allebei op vakantie, maar dat komt dan wel.
Op de vraag wat er nog meer voor jongeren te doen was in de kerk kon ze me overigens geen antwoord geven.

Maar ik ben benieuwd, in ieder geval heel erg bedankt voor de reacties :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 aug 2010 20:47

Je zou ook naar een andere kerk in je woonplaats kunnen zoeken, waar je wel leeftijdsgenoten kunt ontmoeten.

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 31 aug 2010 08:38

Ik heb inmiddels ook contact gehad met de jeugdouderling. Alleen nog via de mail, maar het voelt nu al goed. Ik ben nog niet eens officieel lid, dat moet ik allemaal nog regelen, maar ik ben al uitgenodigd voor een vergadering mbt jeugdwerk, waar alle aspecten voor jongeren voorbij zullen komen. Ze heeft me zelfs al gevraagd of ik actief wilde worden. Er lijkt meer te doen voor jongeren dan in eerste instantie te zien is. :D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 aug 2010 10:24

Fijn, *J*! Goed dat je contact hebt gezocht, zo zie je maar.. achter de schermen gebeurt er meer dan je denkt :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”