Functionele geneeskunde

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Brenn
Verkenner
Verkenner

Functionele geneeskunde

Berichtdoor Brenn » 03 aug 2010 21:44

Hallo,

Ik had een vraagje. Ik ben al meer dan tien jaar moe. Vandaag naar de huisarts geweest die mij vertelde dat ik er mee moet leren leven. Stiekem wist ik al
dat er in het reguliere straatje niks uit zou komen. Ben al bij de neuroloog, internist en allergoloog geweest. Nu hoorde ik van iemand bij mij uit de kerk
van een arts die functionele geneeskunde beoefent. Hij doet de volgende onderzoeken een computer-SEG en een VRT-vegatest.

Is iemand hier bekend mee? En hoe mag ik hiermee omgaan als christen? Deze arts staat trouwens bekend als christen. Maar christen zijn houdt helaas niet altijd in dat je goede dingen doet. Ik hoop dat iemand verstand heeft van dit soort dingen :)
Laatst gewijzigd door Brenn op 04 aug 2010 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Re: Functionele geneeskunde

Berichtdoor Sabra » 03 aug 2010 22:59

Ik ben er niet mee bekend, maar welke bezwaren zouden er kunnen zijn?

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 03 aug 2010 23:27

functionele geneeskunde is zo vreselijk breed.
ik weet dat je testen kan opvragen, de testen die in het ziekenhuis gedaan worden, zijn anders dan hun testen, omdat zij met andere stoffen testen.

onderstaande kwam ik nog tegen op een site..
Zijn uw behandelingen occult? Kun je je als christen daaraan wagen?

Antwoord: Toen ik in 1991 bij Andries Knevel een van zijn gasten in "het elfde uur" was, stelde hij me die vraag ook. Het antwoord is dat de behandelingen biochemisch natuurwetenschappelijk onderbouwd zijn ofwel biofysisch, natuurkundig dus. Als je als christen toch moeite hebt met bv een biotensor of homeopathische middelen, dan denk ik dat dat ten onrechte is, maar respecteer ik dat en beperken we ons tot de biochemische kant van onderzoek en behandeling.

veel weet ik er niet van, wel weet ik dat er mensen in de gewone gezondheidszorg niet uitkwamen, functionele geneeskunde erachter kwamen dat ze b.v een jodiumtekort, oid hebben, iets waar ze in een ziekenhuis niet gelijk gaan testen.

De SEG test weet ik en ken ik niet de vegatest legt de nadruk op meten en corrigeren van elekromagnetische trillingen in het menselijk lichaam, maar heel erg veel weet ik er ook niet van, heb het alleen een stukje in mijn studie gehad.

hoe je ermee om moet gaan als christen, ik vind dat lastig in te vullen voor je en heb daar geen pasklaar antwoord op. Ik vind dat een ieder dat voor zichzelf moet afwegen, wie bepaalt namelijk of iets goed of fout is. Het blijft toch heel vaak een mening van iemand?`

met wat ik op dit moment weet zou ik zeggen, als ik in jouw schoenen stond zou ik het doen, puur omdat zij op andere dingen testen dan ze in het ziekenhuis doen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 aug 2010 11:48

Brenn schreef:Hallo,

Ik had een vraagje. Ik ben al meer dan tien jaar.

Al meer dan tien jaar wat? Meer dan tien jaar oud? :wink:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 04 aug 2010 12:15

moe, dat soort fouten ga je dan maken ;)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 aug 2010 12:19

Brenn: blijkbaar ben je een beetje uitgedokterd en wil je van een ernstige kwaal af ?
Ik kan me voorstellen dat je het dan ergens anders gaat zoeken, maar pas op, dat je niet bij een kwakzalver terecht komt.
Denk aan het Sylvia Millecam verhaal, vreselijk genoeg.
Er is heus meer dan een de reguliere geneeskunde, maar zoals gezegd, pas op !
Blijf kritisch en nuchter, als je kunt.
Sterkte en.... beterschap :)

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 04 aug 2010 13:44

Ik weet niet echt of er bezwaren kunnen zijn. Daarom weet ik er te weinig van. Naar wat ik tot nu toe gelezen heb niet. Maar denk dat het geen kwaad kan goed na te denken over dit soort zaken.

@ nita, ze onderzoeken inderdaad veel meer. Reguliere artsen willen bepaalde dingen ook niet onderzoeken. Benoemde bij mijn internist bepaalde zaken die ik op internet gevonden had. Ze vond het gewoon belachelijk dat ik op internet gezocht had (nou raad ik dat normaal mensen zelf ook niet aan, maar vind het niet vreemd als ik al zoveel jaren geen antwoord krijg dat ik zelf op zoek ga). Maar ze wilde die onderzoeken dus ook niet doen.

@ Schelpje: Nouja ernstig. Ben gewoon erg moe. Ben 22jr en ben nu al bang dat ik niet fulltime kan werken. Vermoeidheid is wel een symptoom van een andere ziekten die ik heb (neurofibromatose) maar ze weten niet waar die vermoeidheid vandaan komt. Natuurlijk blijf ik kritisch!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 aug 2010 13:50

Tja, vermoeidheid is een heel moeilijk en ingewikkeld probleem.
Al zou je dan maar van het ergste verlost kunnen worden !
Ik wens je succes op je zoektocht naar genezing.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 aug 2010 19:32

Ik weet niet wat voor vermoeidheid jij hebt, maar aangezien ik uit je verhaal begrijp dat er geen diagnose gesteld is, zoals ME o.i.d. wil ik toch een tip geven. Misschien is het voor jou niet van toepassing, maar dat weet ik uiteraard niet.

Ik was ook altijd ontzettend moe en ben ernom gaan sprorten. IN het begin echt tegen de vermoeidheid in, maar ik merkte al vrij snel resultaat. Ik werd aanmerkelijk fitter en minder moe. Door zwangerschappen een tijd minder gepsort en inderdaad weer veel moe, dus ik heb onlangs het sporten weer opgepakt.
Laatst gewijzigd door ajl op 04 aug 2010 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 aug 2010 19:35

Je hebt vermoeidheid EN vermoeidheid.
Het ene is iets totaal anders dan het andere.

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 04 aug 2010 22:17

@ ajl, ik denk dat ik die diagnose niet heb omdat ik een chronische ziekte heb waarbij vermoeidheid een veel gehoorde klacht is. Daarnaast heb ik er ook niet om gevraagd. De huisarst erkent wel dat ik chronisch vermoeid ben. Ze raade mij bijvoorbeeld aan om bij een gespreksgroep te gaan voor mensen die chronisch vermoeid zijn. Wat ik vroeger van ME CVS heb gelezen is meer een kapstokdiagnose. Ze weten niet wat het is. Of dat een stempel me dan verder helpt vraag ik me af.

Momenteel sport ik bijna dagelijks, of in ieder geval om de dag. Heb dit een poosje niet gedaan maar het levert inderdaad energie op. Of in ieder geval een ander soort vermoeidheid. Dit echter wel op goede momenten ik heb dagen gehad dat ik na 2 kilomter fietsen echt pauze nodig had :)

Heb je trouwens al meer energie nadat je meer bent gaan sporten?

@ schelpje3, weet je echt heel vreemd maar ik voel ook een soort van verschil tussen 'normale' vermoeidheid, door te weinig slapen dus. Vermoeidheid door sporten en mijn 'onnatuurlijke' vermoeidheid. Dat is echt zo vreemd

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 aug 2010 22:37

Brenn: is niet vreemd hoor. Ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb zelf geen chron vermoeidheid, maar om me heen wat mensen met bep. ziektes.
Als je moe bent van bijv intensief sporten of hard werken, voel je je tijdens het uitrusten, al weer herstellen.
Ben je "ziekelijk" moe, komt er een soort gevoel van uitputting bij en zeker geen gevoel van herstel.
Op den duur gaat je geest ook hier in mee, als je niet uitkijkt.
Ik ben in september behoorlijk ziek geweest, herstelde wel redelijk snel, maar bleef intens vermoeid.
Ik herkende mezelf nauwelijks.
Zat gewoon bijna te dutten boven mn boterhammetje.
Ik ben een bezig bijtje, slaap meestal maar 6 uur, maar was traag en loom.
Enfin, dat is gelukkig goed gekomen.
Maar er zijn wel 1001 reden om moe te zijn. Het is ook meestal niet aan je te zien, frustrerend !
Net als met pijn, eigenlijk niet te meten, je kunt alleen een cijfer geven aan de arts, op de schaal van 1 - 10.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 06 aug 2010 16:19

Dit had ook mijn vraag kunnen zijn ja. Sinds de ziekte van Pfeiffer inmiddels al 4 jaar extreem vermoeid (met of zonder sporten, maakt niet uit). Volgens de dokter moet ik er i nderdaad ook maar mee leren leven.

Mijn (niet-christelijke) decaan raadde me aan om alles en iedereen af te lopen op zoek naar een oorzaak. Maar ja, wat kan wel, wat kan niet, wat zijn kwakzalvers, wat niet.

Sterkte in ieder geval ermee Brenn! Het is meer dan vervelend :(
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Terug naar “Archief”