Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jul 2010 11:17

Die verrassingen maken het leuk. Bij ons stonden mijn neefjes en nichtjes opeens met bogen uit de kerk ons op te wachten. Gewoon alles over je heen laten komen en lekker genieten. De dag vliegt voorbij namelijk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jo'tje » 23 jul 2010 11:19

Ik vond het wel leuk om zelf van alles te bedenken van wat en hoe er iets moest gebeuren, maar ik vond het dan wel weer best om de uitvoering aan anderen over te laten ;)
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Nina87 » 23 jul 2010 12:03

Onze CM's zijn er idd vooral voor op de dag zelf, en ze hebben de kaarten verstuurd + een briefje daarbij gedaan met extra informatie. Dat laatste had ik liever zelf gedaan want achteraf bleek dat daar ook nog fouten in zaten, maar goed. Ze houden ook bij hoeveel mensen er komen en houden in de gaten of wij alles wel geregeld hebben ;). Ik vind het gewoon leuker om dingen zelf te regelen en omdat wij in het buitenland trouwen is het ook makkelijker als we de touwtjes zelf in handen houden. Maar op de dag zelf wil ik me niet steeds overal druk om hoeven te maken, dus dan houden zij een oogje in het zeil.

Ik ben net de stad in geweest om advies te vragen over make-up. Ik heb er nog over gedacht om het door de kapper te laten doen op de dag zelf maar ik ben heel bang dat het dan veel te veel wordt en het er onnatuurlijk uitziet, omdat ik normaal (bijna) niets draag. De verkoopster bij de drogist heeft me heel goed geholpen en nu heb ik make-up waardoor ik er nog gewoon uitzie als mezelf. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jo'tje » 23 jul 2010 12:25

Proefmake-up gedaan. Dat kon gratis, omdat het via via was. Dus inderdaad ook uitgelegd dat ik normaal bijna geen make-up gebruik. We zijn er heel goed uitgekomen samen :)

Een vriendin van mij heeft het zelf gedaan, had het via Ici Paris geloof ik gedaan. Daar kreeg ze advies, mocht ze ook echt daar uitproberen met hulp. Vervolgens daar haar make-up gekocht natuurlijk en op de dag zelf heeft ze het zelf gedaan. Ging ook goed. Het is maar net wat je mogelijkheden zijn.
pobody's nerfect

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Liesien » 23 jul 2010 17:44

Heb toevallig vandaag t proefkapsel en proefmake-up gehad. De make-up is wel 'zwaarder' dan ik gewend ben (hoewel dat alleen in buitenlicht opvalt), maar t stond wel supermooi :)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2010 18:13

Nina87 schreef:
Ik ben net de stad in geweest om advies te vragen over make-up. Ik heb er nog over gedacht om het door de kapper te laten doen op de dag zelf maar ik ben heel bang dat het dan veel te veel wordt en het er onnatuurlijk uitziet, omdat ik normaal (bijna) niets draag. De verkoopster bij de drogist heeft me heel goed geholpen en nu heb ik make-up waardoor ik er nog gewoon uitzie als mezelf. Hoe hebben jullie dit opgelost?


Ik draag geen make up en heb op onze trouwdag dat ook niet gedaan. Alleen wel m'n dagcreme. Niemand had het door dat ik geen make up op had.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jo'tje » 23 jul 2010 18:26

Van die zware make-up is sowieso niet mooi in combinatie met de bruidegom vind ik. Tenzij je die ook een flinke bruine laag opsmeert ;-)
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Maneah » 23 jul 2010 18:42

Haha, nee inderdaad! Ik vind te zware make-up zo eh.. niet mooi :)
Wat zou eigenlijk de reden zijn waarom sommige dat op hun trouwdag zo zwaar/overdreven doen?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2010 18:50

ik heb weleens bruidjes mee gemaakt die nooit make up dragen en op hun trouwdag wel. Ik vondt het persoonlijk echt niet mooi. Je zag ineens een heel ander persoon.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Lalage » 23 jul 2010 19:50

Helemaal mee eens, zware make-up vind ik sowieso niet mooi... behalve bij sommige hele excentrieke mensen. Ik was een keer bij een bruiloft waarop de bruid haar bril niet op had, die ze normaal altijd op heeft en ze had hele donkere make-up. Dat vond ik jammer. Aan de andere kant mag het ook wel een beetje anders zijn dan normaal, want je hebt ook niet elke dag een trouwjurk aan en je gaat ook niet elke dag naar de kapper om je haar te laten doen...
Mijn zusje heeft me wel een beetje opgemaakt op onze trouwdag, vond ik toch wel leuk :)

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jul 2010 20:04

Ik heb zelden make-up op, maar op de bruiloft wel. Heel lichtjes, omdat ik wat vlekkerige huid had gekregen door de zon. Niemand is het opgevallen zover ik het weet. Geen mascara, oogpotlood, e.d. gedaan.

gelukkig kon een kennis mijn haar en gezicht doen. Dat is wel fijn. Wij hebben wel een proef make-up gedaan om te kijken wat het beste was.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jo'tje » 24 jul 2010 15:44

Precies. Ik heb normaal alleen mascara o.i.d. op, en heel af en toe wat oogschaduw. Nu had ze mijn huid mooi effen gemaakt en wat mascara en oogschaduw, en een heeeel klein beetje lipgloss. Het zag er best normaal uit.

Ik vind het trouwens ook gek als mensen ineens krullen in hun haar hebben als ze gaan trouwen. Sorry voor de mensen die dat misschien hadden, maar als je normaal geen krullen hebt, doe het dan die ene dag ook niet ineens. Dat vind ik toch wat anders dan een jurk :)
pobody's nerfect

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor schelpje3 » 24 jul 2010 16:27

Jo'tje, ze raden ook aan om van tevoren even een proefkapsel en make up te laten doen.
Je hebt gelijk, soms herken je de bruid amper.
Of is het iemand die met hele strakke basic kleding loopt en heeft ze ineens een romantische strookjesjurk ?
Hoe vond jij Yo (van Wes? Ik vond haar haar (kapsel dus he) zo gewoontjes.
Dat blauwe pak kreukte als een.....
De Engelse pers had er nogal wat kritiek op (en terecht)

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Bumba » 24 jul 2010 21:14

Ik vond Yo ook een beetje gewoontjes. Normaal hou ik daar wel van hoor, maar ik had eigenlijk wel iets anders verwacht bij zo'n miljoenenbruiloft. Ik snap niet dat het allemaal zo veel moet kosten...... Ik heb het geld niet, maar als ik het wel zou hebben, zou het er niet voor over hebben.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor mw » 24 jul 2010 21:28

Pak vond ik niet mooi. Jurk vond ik lelijk, m.n. de onderkant. En de sluier paste niet bij de rest. En dat haar had zeker beter gekunt. Had het wel willen doen;) Vond haar zusjes eigelijk nog mooier dan Yo zelf.

Zoo... dat was wat ik vind. :mrgreen: :mrgreen: :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten