Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Sterretje » 15 jul 2010 13:18

Go on :-oo
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jannoek » 19 jul 2010 10:01

wat blijft het hier angstvallig leeg :-oo
Hier begint het nu echt super dicht bij te komen, nog minder dan een maand! Spannend!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor kwebbel » 19 jul 2010 12:04

spannend Jannoek! Hebben jullie verder alles geregeld?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Maneah » 19 jul 2010 18:17

Wow Jannoek.. 't komt nu echt dichtbij!
Jullie zijn er helemaal klaar voor?
Of zijn er nog wat dingen die tegen zitten of i.d?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jannoek » 19 jul 2010 18:31

op een paar inimini dingen na is alles wel klaar, dus wat dat betreft kan het zeker gaan gebeuren!

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Liesien » 21 jul 2010 11:52

De tijd vliegt zeker ja!

Gelukkig dat bijna alles klaar is Jannoek, hoef je tenminste niet te stressen vlak van tevoren :)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jannoek » 22 jul 2010 10:55

Stiekem loop ik best al te stressen hoor... :-oo
Leonard heeft gisteren bloemen uitgezocht :), en we zijn 's avonds bezig geweest met boekjes voor de daggasten, met foto's, dagindeling, en wie wanneer op de foto moet.

Verder nog cadeautjes scoren voor onze ouders en voor de ceremoniemeesters.
Gaan we vanavond proberen!
Wel hilarisch, ik had een cadeau bedacht, belde Leonard en bleek dat hij precies hetzelfde cadeau in gedachten had.
Bizar.
Daar gaan we dus nu naar op zoek :).

Dan nog spullen voor de lunch bestellen, maar dat kan toch de laatste week pas...
En we moeten nog op gesprek bij de dominee, maar die is nu op vakantie.

Ondertussen zitten m'n collega's me al behoorlijk nieuwsgierig te maken. Die zijn druk met van alles en nog wat. Ik mag niet overal meer komen, er wordt gesmoesd, er staan 'prive afspraken' in de agenda's, enz... Hm... :-k Verdacht! ;-)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jo'tje » 22 jul 2010 11:32

Jannoek, ik vraag me nog steeds af: wat doen jullie ceremoniemeesters nou precies? Echt alleen maar dingen op de dag zelf en één briefje typen van tevoren?
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor ajl » 22 jul 2010 12:14

Mijn ceremoniemeesteer heeft niets gedaan. Ik moet zeggen dat ik ook niet wist wat haar taken precies waren, maar er waren die dag zeker dingen die ik anders had gewild, maar niet meer zelf op had kunnen lossen.
Mijn man kon ook niet helpen, was net begonnen met een nieuwe baan aan de andere kant van het land. Hij was bezig om ons huisje verder toonbaar te maken. De trouwerij heb ik binnen 2 mnd geregeld.

Faramir

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Faramir » 22 jul 2010 12:34

Mijn ceremoniemeester stond aangegeven op de kaart. Als mensen een stukje zouden willen doen (waarvan de meesten wel wisten dat wij dat niet zo bijzonder leuk vonden) konden ze dat vooraf aangeven en dan was het zijn taak om dat in te passen op een moment.

Verder heeft hij alle dingen die direct betaald moesten worden betaald (ik had meer dan genoeg geld in een enveloppe gegeven). Denk dan aan de trouwauto, band enz.

Bij het gemeentehuis en kerk heeft hij even de mensen aangewezen waar ze konden zitten en bij het eten voor en na even om een moment stilte gevraagd.

Al met al niet zo heel veel werk dus maar wel makkelijk zodat ikzelf niets meer hoefde te regelen tijdens de dag. Nu waren wij al een jaartje van tevoren begonnen met regelen en dus liep alles prima naar wens.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Sophie77 » 22 jul 2010 13:08

Onze ceremoniemeesters zorgden van tevoren voor een briefje bij de trouwkaart, voor menukaarten, een feestgids, een uitgebreide planning etc. Op de dag zelf waren ze aanspreekpunt, ze hielden de planning in de gaten, kondigden stukjes aan etc.

Manlief en ik zijn ook een paar keer ceremoniemeester geweest. Ik vond het altijd heel leuk om te doen en probeerde het bruidspaar altijd werk uit de handen te nemen (met hun toestemming natuurlijk :wink: ). Bij de eerste bruiloft heb ik een soort checklist gemaakt. Die namen we dan samen met het bruidspaar door, zodat duidelijk was wat iedereens taak was en hoe ze alles geregeld wilden hebben. Bij volgende bruiloften werd die lijst steeds uitgebreider en inmiddels hebben al meer cm's die lijst gebruikt.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jul 2010 06:58

Zo te lezen hadden onze ceremoniemeesters het druk. Zij hebben briefjes bij de kaarten gedaan, aanspreekpunt voor de mensen, avondprogramma in elkaar zetten met alle stukjes. Vooral op de dag zelf waren ze druk: daggasten ontvangen, zorgan dat mijn nichtjes nog konden oefenen in de kerk, mensen instrueren over de dag, parkeerplekken regelen voor bij het stadhuis, groepsfoto's coordineren, drinken en lekkers uitdelen, zorgen dat iedereen ook wer met eigen vervoer bij restaurant kwam, tijdens de avond heb ik ze ook continu van alles zien regelen en doen.

Binnen kort houden wijj nog een etenetje thuis voor die mensen, die op onze trouwdag zich in hebben gezet om het voor ons onvergetelijk te maken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Sophie77 » 23 jul 2010 10:33

De taken die jij opnoemt, vind ik echt wel horen bij de taken van de CM's, Gerdien. En de keren dat wij ceremoniemeester waren (3x), vond ik het nog erg leuk om te doen ook! Scheelt natuurlijk dat ik graag van alles regel :wink: ...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jo'tje » 23 jul 2010 10:36

Mensen die niet van regelen/aanpakken houden vraag je toch ook niet als CM?
Die van ons regelden echt heel veel. In goed overleg, maar het scheelde ons een hoop gedoe tussen het klussen in huis etc. door. Zij hebben bijvoorbeeld ook de lunch geregeld :) Wij hadden alleen aangegeven dat we hartig en zoet wilden, en een hartige bruidstaart. Verder hebben we ze los gelaten. Was prima in orde!
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jannoek » 23 jul 2010 11:01

tja... ik vind het denk ik gewoon te leuk om alles zelf te regelen, haha!

Alleen op de dag zelf wil ik dat niet, vandaar dus ook CM's.

Zij vangen bij ons de daggasten op (dan zijn wij fotoreportage aan het doen), zorgen dat de buschauffeur de weg naar het stadhuis weet te vinden, zorgen voor de decoratie in de kerk en dat dat mee genomen wordt naar de locatie, 'stukjes' coordineren (willen we eigenlijk niet, maar ben benieuwd... ;-)) en ze regelen ook iets na het stadhuis (bijv. duiven/ballonnen/rozenblaadjes).

En wat ze verder regelen weet ik niet... ;-) Maar ze zijn wel ergens mee bezig. Liep namelijk vorige week met CM door de Makro en zei dat het me wel handig leek om voor elke daggast een flesje water te hebben, voor 'tgeval het heel warm is ofzo. Dat zou volgens de CM precies passen bij iets dat zij aan het regelen zijn, dus mocht ik geen flesjes kopen. Hm... :-oo

Ze zitten toch écht niet stil dus, die CM's van ons ;-)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 85 gasten