Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jannoek » 03 dec 2010 12:43

wij kregen in eerste instantie heel veel kritiek op onze dag indeling van jan en alleman.
Na de tijd overigens alleen heel positieve reacties. Gewoon doen wat je zelf wil dus inderdaad!
Men kan hoog of laag springen, het is en blijft jullie dag!

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Maneah » 03 dec 2010 13:42

Ik zal 't eens tegen die vrienden zeggen, en ik wacht wel af hoe ze er op reageren :)

@ Elvira: je hebt waarschijnlijk iets van 'mijn verhalen' gemist ;)
Want 'k zeg juist dat wij vooral niet willen doen wat 'hoort' of wat iedereen doet!
En, we willen juist geen bruiloft die voldoet aan allerlei etiketten, tradities, etc.
We willen 'gewoon' heel graag ons eigen ding doen, wat wij leuk vinden én waar wij 't meest
van genieten! Ik weet bijna wel zeker dat de rest dan ook mee-geniet :D

@ Jannoek: wat voor indeling van de dag hadden jullie dan?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor MissF » 03 dec 2010 13:52

Wat ik een nadeel aan een bus voor de daggasten vind, is dat je dan met je eigen auto zit. Mijn vriendin had het ook, supermooi hoor, maar eerst moesten alle daggasten 's morgens hun eigen auto al naar de feestlocatie brengen (kostte ontzettend veel tijd), en werden met taxi's weer teruggebracht. Ik vond dat al niet zo leuk, want de helft vande gasten was dus eerst een poosje weg. Daarna met zijn allen met die bus was superleuk, hoor, maar het bleek wel enorm veel gedoe (en geld).
Wij hadden gewoon alles op loopafstand. Vanaf mijn ouderlijk huis reden we met zijn allen naar de stad, en daar is parkeergelegenheid genoeg bij het gemeentehuis, en vandaar lopen naar de dinerlocatie, dan lopen naar de kerk, en dan lopen naar de feestlocatie. Allemaal heel kort lopen. ideaal :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Maneah » 03 dec 2010 14:07

Oja, daar zit je dan wel weer mee.. Dat is zeker een nadeel!
En voor de meeste mensen ook beslist niet fijn om eerst de auto naar de feestlocatie te moeten brengen.
Dat is in ons geval eigenlijk ook totaal niet handig.
We hebben het stadhuis en de kerk in dezelfde plaats, maar onze feestlocatie is zeker een
half uur rijden! Ik merk 't wel, we moeten nog eens goed na gaan denken ;/
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jannoek » 04 dec 2010 07:45

bij ons verzamelde iedereen om 10uur bij de feestlocatie. Daar gingen ze wat drinken (veel gasten hadden al een stukje moeten rijden) en wij waren op dat moment foto's aan het maken. De gasten waren om 11.15 bij het stadhuis, en heel iets later arriveerden wij. Toen maakten we de groepsfoto's, kletsten we wat met onze gasten en ondertussen kon m'n moeder zich nog voorbereiden en omkleden, zij was de ambtenaar. Om 12uur begon het in 't stadhuis, daarna gingen we naar de kerk waar allemaal broodjes klaar stonden, besteld bij de bakker. Bij 't eten toasten we met gedealcoholiseerde champagne en om half 3 begon de kerkdienst. Van 5tot 7 was receptie en daarna een uurtje niks, even bij komen van alles en ondertussen verwisselde manlief zijn jaquet voor een pak met andere schoenen en ik verwisselde accessoires en schoenen. Om 8uur gingen we aan tafel voor een vijfhangen diner met de daggasten en dat duurde de hele avond. Heerlijk :) ik heb altijd een soort van hekel aan bruiloften waar om 8uur de avondgasten komen en waarbij de avond van stukjes aan elkaar hangt. 'T was dus al snel duidelijk dat dat m niet werd ;-)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor MissF » 04 dec 2010 08:49

Hoe jullie het deden was in de tijd en omgeving van mijn ouders ook gewoonte ja, 's avonds met je gasten een enorm lang diner.
Tja, het is maar wat je leuk vindt natuurlijk. Ik wilde sowieso geen kerkdienst 's middags, dan zouden veel gemeenteleden niet komen, en een receptie vond ik ook niet zo leuk, wij wilden het juist vieren met iedereen die we uit wilden nodigen, door middel van een feest. Maargoed, wij zijn sowieso geen diner mensen, als je allebei al heel erg van lekker uitgebreid en lang dineren houdt, dan is die indeling natuurlijk super!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jannoek » 04 dec 2010 09:12

Mijn aversie tegen zo'n avondfeest is denk ik gekomen door de omgeving waar ik vandaan kom. Daar is élke bruiloft op die manier ingedeeld. :-k

Bij ons zat overigens de kerk vol, zó gaaf! Echt een kippenvel moment toen we de kerk binnenkwamen en het orgel begeleid door trompet Trumpet Voluntary van Clark speelde en de kerk volzat!
Het was aan het eind van de zomervakantie (dat scheelt denk ik wel) en veel mensen hadden er vrij voor genomen omdat direct daarna de receptie was.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jannoek » 04 dec 2010 09:15

Het diner was trouwens niet steeds blijven zitten.
Gang 1 en 2 was tafelschikking 1,
gang 3 was een spoom, dat was in een andere zaal, zodat het personeel de tafelschikking op nieuw kon doen en de tafels op nieuw kon dekken.
Gang 4 en 5 zat iedereen dus bij andere mensen aan tafel.

Tussen de gangen door hebben wij met alle gasten kunnen spreken, terwijl je daar met een feest voor mijn gevoel lang niet altijd aan toe komt..

jan10e
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 aug 2004 08:52
Locatie: Nunspeet

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor jan10e » 04 dec 2010 11:40

http://www.reformatorischeomroep.nl/nie ... zocht.html

Stelletjes gezocht..
Hoop jij volgend jaar te gaan trouwen? Neem dan contact op met de redactie!

Als jullie worden uitgekozen om mee te doen met een nieuw programma dat volgend jaar bij de Reformatorische Omroep wordt uitgezonden, ontvangen jullie een waardebon voor de fotoreportage t.w.v. van maar liefst 500,00 euro! Deze is te verzilveren bij alle fotografen in Nederland.

Mail je contactgegevens naar redactie@reformatorischeomroep.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor jaccootje85 » 04 dec 2010 18:24

Iewwieww!!! Ik heb mn trouwjurk uitgezocht!!! :mrgreen: :-$
Szent az Úr

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor vpk » 04 dec 2010 20:41

leuk, jaccootje! vond je het moeilijk? en had je van te voren al iets in je hoofd?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor LeChat » 04 dec 2010 23:20

Of een bus onhandig is qua plaatsen van de eigen auto's ligt natuurlijk helemaal aan de locaties. Bij ons waren gemeentehuis en receptie midden op Flakkee, maar de receptie langs de N-weg bij Bruinisse, eigenlijk kwamen vrijwel alle daggasten daar toch al (bijna) langs. Zij konden daar 's morgens eerst ff bijkomen van de vaak lange reis en vervolgens met de bus naar het gemeentehuis en later naar de kerk. Voor velen totaal onbekende locaties, dus dan hadden ze weer moeten zoeken en nu werden ze voor de deur 'afgeleverd'...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jannoek » 05 dec 2010 18:10

jaccootje85 schreef:Iewwieww!!! Ik heb mn trouwjurk uitgezocht!!! :mrgreen: :-$

↲Leuk! :) bij hip! ? Ben benieuwd hoe je het daar vond!

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor jaccootje85 » 06 dec 2010 10:09

Jannoek schreef:
jaccootje85 schreef:Iewwieww!!! Ik heb mn trouwjurk uitgezocht!!! :mrgreen: :-$

↲Leuk! :) bij hip! ? Ben benieuwd hoe je het daar vond!


Inderdaad bij Hip! :mrgreen: Echt een toffe zaak! Heel gezellig! Ik had van tevoren al iets in mn gedachten: wat ik wel wilde en wat absoluut niet! Na een rondje door de winkel, had k 9 jurken uitgezocht die k wel wilde passen.... :-oo :lol:
Helaas waren er van die 9 twee te klein om te passen, dus die heb k niet aangehad, maar gelukkig kwamen we daar pas achter toen ik nr 3 gepast had. Ik was helemaal weg van die jurk, dus k heb de rest alleen nog maar gepast, omdat k ze zelf uitgezocht had. Maar mn keuze was al bepaald, hahaha! Binnenkort een keer een afspraak maken voor het aanmeten van de jurk. Hij zat namelijk iets te strak. Wastie 1 maatje groter geweest, dan wastie prima, maar dit was de aller- allerlaatste jurk, dus hij moet vermaakt worden. Enne... het is absoluut NIET de jurk geworden die k in gedachten had, haha! :mrgreen:
Mn moeder, a.s. schoonmoeder en (mn broertje met zn) vriendin waren er ook helemaal weg van! Nu moet ik alleen nog 5 maanden mn mond houden tegenover steven... hahah!
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jannoek » 06 dec 2010 10:26

Leuk dat jij ook zo enthousiast over Hip! bent! Ik raad het ook echt iedereen die gaat trouwen aan :-)
Je jurk hoeft dus niet besteld te worden? Dan kan het daar in ekl geval niet mis gaan ;-)

Succes met wachten ;-)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten