Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Haai » 30 nov 2010 19:34

Wij hadden als trouwauto een klein wit dafje. Heel veel leuke reacties gehad: mensen die als we langsreden spontaan begonnen te applaudiseren enzo =D> We waren hier via-via aan gekomen, en waren E80,- kwijt. Mochten 'em de dag ervoor al ophalen, en hij hoefde de dag erna pas terug. Veel trouwvervoer huur je voor een paar uurtjes, dan moet je voor de overige tijd nog een andere auto regelen, óf heel veel bijbetalen.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jannoek » 30 nov 2010 19:47

Bij ons was dat ook prima geregeld! De eigenaar kwam de auto hoogstpersoonlijk afleveren (op elk willekeurig adres ;-)) Afhankelijk van de afstand tot zijn adres komt de auto óf op de trailer óf hij rijdt zelf.
En aan het einde van de dag kwam hij 'm ook zelf weer ophalen. Je betaalt daar gewoon een dagprijs, inclusief benzine, verzekering etc. en zo lang je maar wilt op de dag zelf.
Auto heeft tijdens de receptie dus nog mooi even staan pronken :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Galateia » 30 nov 2010 19:50

Wij trouwden gewoon in de auto die we hadden. Een hele oude gare lelijke auto. Mijn man reed gewoon zelf. De auto zat vol met slingers en ballonnen. Samen met alle alarmlampjes die altijd brandden (een paar maanden later is deze auto afgebrand) was het een feestelijk geheel 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor vpk » 30 nov 2010 21:17

-Judith- schreef:m'n vriend is int. chauffeur, dus je mag 1x raden wat ons trouwvervoer word :lol:


ik weet hoe je je voelt..

:lol:

het viel me erg mee om met m'n jurk in die grote wagen te klimmen! had al allerlei scenario's voor ogen waarbij de keukentrap eraan te pas moest komen maar die hebben we gelukkig niet nodig gehad. het ging heel goed en het was ook superleuk!

mijn schoonvader heeft een eigen transportbedrijf, dus toen we bij het gemeentehuis aankwamen stonden alle 7 vrachtwagens daar op het plein te pronken. en een bekijks dat we hadden...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor -Judith- » 30 nov 2010 22:11

vpk schreef:
-Judith- schreef:m'n vriend is int. chauffeur, dus je mag 1x raden wat ons trouwvervoer word :lol:


ik weet hoe je je voelt..

:lol:

het viel me erg mee om met m'n jurk in die grote wagen te klimmen! had al allerlei scenario's voor ogen waarbij de keukentrap eraan te pas moest komen maar die hebben we gelukkig niet nodig gehad. het ging heel goed en het was ook superleuk!

mijn schoonvader heeft een eigen transportbedrijf, dus toen we bij het gemeentehuis aankwamen stonden alle 7 vrachtwagens daar op het plein te pronken. en een bekijks dat we hadden...


Whaaa.. dat lijkt me zo gaaf dat er meerdere vrachtwagens van 't bedrijf er ook staan! Allemaal van die V8-scania's...Vind ik echt prachtig! :oops: ,m aar ben bang dat 't niks word, want alle vrachtwagens rijden internationaal, dus ben bang dat ze aellemaal te ver weg zijn!

Maar dat in de wagen klimmen lijkt me nog wel een hele klus eerlijk gezegd... Toen ik thuis kwam, na het uitzoeken van m'n jurk, bedacht ik me opeens dat ik toch wel een slimme keus had gedaan wat jurk betreft, want ik had er eerst 1 met een hele lange sleep, fantastisch die sleep, maar ik kon er niet mee over weg, én t zou niet handig geweest zijn met 'n vrachtwagen...Alhoewel; je hebt ruimte zat :lol:

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor LauraC » 30 nov 2010 22:17

Maneah schreef:Jullie hebben idee'tjes genoeg, bedankt! :)
Maar we willen heel origineel trouwvervoer, en dat is blijkbaar niet te vinden.
Of we hebben gewoon te veel eisen..

Je kunt anders ook bij je man op de rug :mrgreen:

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor christien » 30 nov 2010 22:21

LauraC schreef:
Maneah schreef:Jullie hebben idee'tjes genoeg, bedankt! :)
Maar we willen heel origineel trouwvervoer, en dat is blijkbaar niet te vinden.
Of we hebben gewoon te veel eisen..

Je kunt anders ook bij je man op de rug :mrgreen:


Haha ook een geweldige optie :wink:

Maar ook al hadden vrienden een (engelse) bus, en je vindt dat ook leuk zou ik het gewoon doen!
t'Is jullie dag, en je vriendin zal dat vast niet erg vinden. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden :wink:

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor LeChat » 30 nov 2010 23:18

Origineel trouwvervoer: http://www.trouwen-anders.nl/Trouwvervoer.htm

Wij hadden zelf een oldtimer met chauffeur, en voor de daggasten een gele Engelse schoolbus. Zoals Jannoek al zei: ideaal met op tijd komen, geen parkeerproblemen, etc. De gasten vonden het relaxed!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor kwebbel » 01 dec 2010 03:02

mijn zus had paard en wagen, haar toekomstige zei dat ze bijzonder vervoer kreeg en dat was zeker gelukt :D
wij hadden de auto van m'n schoonvader een dag te leen :) nu is het inmiddels onze auto. Onze auto die we toen hadden is weer naar m'n zwager gegaan... :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor CvdBerg » 01 dec 2010 10:57

Anders kan je gewoon in je kennissen kring kijken. Bij ons heeft een verenigingsgenoot een oude Volvo 144 die we mochten lenen. Ik heb zelf gereden, verder koste het alleen benzine en een grote fles speciaal bier. Hij had ook nog toevallig de goede kleur:
Afbeelding

Of je kan net als mijn zus doen. Die heeft bij een mooie oude Volvo Amazon Combi, die altijd bij mijn ouders in de straat stond, een briefje onder de ruitenwisser gedaan met de vraag of ze die mocht gebruiken voor haar bruiloft. Het mocht ook nog van die man, ze heeft er echter geen gebruik van gemaakt omdat ze uiteindelijk alles kon lopen.
Luid, Emotie, Ruchtig

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Acire » 01 dec 2010 20:17

Een olifant als trouwvervoer las ik ooit op nu.nl. Dás pas origineel ;)

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Maneah » 02 dec 2010 17:48

LauraC schreef:Je kunt anders ook bij je man op de rug :mrgreen:

Haha! Dat is wel origineel, maar dat zal ik 'm maar niet aan doen.. :)

Jannoek schreef:Ik zou het als ik je vrienden zou zijn, zien als compliment dat (in elk geval) dat element van hun dag erg geslaagd was. ;-)

Ik kijk er door deze zin van jou nu anders tegenaan, ik vond 't na-aperij.
Maar het is (voor hun) inderdaad juist een compliment!

@ LeChat.. bedankt voor de link :D

Ik zag net 80 euro staan, maar volgens mij is dat wel heel goedkoop.
Of hebben jullie allemaal voor zulke mooie prijsjes het trouwvervoer kunnen regelen?
Ik vind alles (lees: een trouwdag) eigenlijk best wel duur.. :mrgreen:
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jannoek » 03 dec 2010 08:21

@Maneah; wat dat na-aperij betreft; dat idee had ik zelf eerst ook. Maar toen we 't tegen de vrienden in kwestie zeiden vonden zij het juist leuk. Dus toen ben ik het maar meer als compliment gaan zien :).
We waren ook heel enthousiast over hun dag indeling, die van ons was dan ook nagenoeg identiek.
Tja, als dat gewoon is wat je wilt? Ik vind dat je gek zou zijn als je 't niet doet omdat anderen dat ook hebben gedaan ;-)
Het is jullie dag, dat moet je vooral niet vergeten! :)

Succes!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor elvira (gast) » 03 dec 2010 11:27

@Maneah: Je hoeft toch ook niet alles te doen "zoals het hoort" of "zoals iedereen het doet"?

Wij hadden bijv. een bruiloft zonder trouwauto, zonder tafelschikking, zonder grote bruidstaart, zonder echte fotograaf, zonder officiële feestlocatie, zonder stukjes/levenslopen en andere tenenkrommende dingen, maar wel met een hele hoop lol, geweldig lekker eten, een kampvuur bij een geweldig huis en een supertijd met vrienden en familie... :D
(maar goed, we hadden niet zo veel geld en wilden ook geen formeel gedoe, toen we een paar van die bruidsmagazines doorbladeren, werd ons al snel duidelijk dat we DAT dus echt niet wilden... conclusie uit het hele verhaal is: doe lekker waar jullie je zelf goed bij voelen, uiteindelijk gaat het daarom!)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Marnix » 03 dec 2010 12:00

Precies.

Wij hadden een hartige "bruidstaart" bij de lunch, Joanne kwam mij ophalen in plaats van andersom, geen tafelschikking enz.

Doe het gewoon zoals je zelf leuk vindt en trek niet teveel van de "standaarden / etiketten" aan. :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten