Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Memmem » 14 okt 2010 21:14

AikonGirl schreef:Over fietsen gesproken, heeft er hier iemand (ervaring met) een bakfiets?
Ik wil er graag eentje.. en wel met 3 wielen. De Babboe Big lijkt me wel wat.

Ik fiets wel graag, en veel. Mijn ouders wonen bijv. op 8 a 9 km afstand,
heerlijk stukje dus om te fietsen.

Ik heb laatst een klein stukje met die bakfiets gefiets. Ik dacht ook de big. Fiets wel lekker en is stevig.
Op mp staan er nu veel door een actie waarbij ze gewonnen konden worden.

Schipje, wat een schrik zeg, gelukkig heeft Lenthe er niets aan overgehouden. Als je kiest voor een fiets met een rekje voorop moet je er goed op letten dat een fietsstoeltje er misschien niet op zal passen. Als je een handige man hebt kan hij dan misschien een verlengstukje oid maken.
Haai wat een stunt van je zoon. Is hier ook wel eens gebeurd.

Vandaag mocht walter afzwemmen voor zijn Adiploma. Wat een zweterig gedoe.
Wel leuk want er was maar een kleine groep dus kregen ze wat meer aandacht.
Alexander heeft nu zo'n rare hoest en ademhaling. Lijkt net of hij kinkhoest heeft. Nu zit hij bij mij op schoot te slapen en wil eigenlijk niet naar bed maar ik vind het ook wel wat eng als hij boven in bed ligt en een hoestbui krijgt.
Ben dinsdag met Jennine naar het bureau geweest en ze was gekrompen ](*,) Een keer extra gemeten maar ze is echt 73 cm en de vorige keer zou ze 74.5 cm geweest zijn. Maar met deze lengte klopt haar groeilijn meer.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Sterretje » 14 okt 2010 21:25

Ik vind cadeautjes soms ook wel lastig.
heel veel dingen zijn leuk maar ik wil ook weer niet dat ze heel veel krijgt.
Ze heeft al zoveel.

Dit jaar krijgt ze voor haar 2e verjaardag een keukentje. Ze heeft nu een plastic van mijn broer gekregen. (heel kleintje) vindt ze super. Ik had een hele mooie 'net echte' gezien van hout. Was 360€ (belachelijk!!) maar goed, toen gaf mijn man aan dat hij het ook wel leuk vond om zelf een keukentje te maken voor haar. DUs ik heb er een getekend, heeft hij uitgewerkt en is hij nu mee bezig. Super!!
Verder krijgt ze van ene opa en oma keukenspullen en van de andere tuinspullen voor tuinieren. Vindt ze super.
en de rest wachten we wel af.
Time flies when you have none!

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor cornelia77 » 14 okt 2010 21:41

AikonGirl schreef:Over fietsen gesproken, heeft er hier iemand (ervaring met) een bakfiets?
Ik wil er graag eentje.. en wel met 3 wielen. De Babboe Big lijkt me wel wat.

Ik fiets wel graag, en veel. Mijn ouders wonen bijv. op 8 a 9 km afstand,
heerlijk stukje dus om te fietsen.


Ik heb een driewiel bakfiets. Ideaal. Gebruik hem elke dag met veel plezier. Je ziet de kinderen zitten, kunt makkelijk met ze praten. 't Is ook veel veiliger dan bijv. een kind voorop en een achterop.
Wat je je wel moet realiseren, het fietst wel zwaarder dan een gewone fiets. Maar dat is weer goed voor je conditie...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Jo'tje » 14 okt 2010 21:59

Ik wilde net zeggen: de mensen die ik op zo'n bakfiets zie rijden moeten anders behoorlijk hard doortrappen! En dan lijkt me 9 kilometer best wel weer erg lang. Zo binnen een dorp of stad naar school rijden is dan niet zo erg, maar verder...

Er zijn ook van die systemen dat je een bak met wiel voor een gewone fiets kunt laten plaatsen. Als je af en toe wat verder weg wilt lijkt me dat een beter plan.
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor -Judith- » 14 okt 2010 22:15

Memmem schreef:
Schipje, wat een schrik zeg, gelukkig heeft Lenthe er niets aan overgehouden. Als je kiest voor een fiets met een rekje voorop moet je er goed op letten dat een fietsstoeltje er misschien niet op zal passen. Als je een handige man hebt kan hij dan misschien een verlengstukje oid maken.Haai wat een stunt van je zoon. Is hier ook wel eens gebeurd.


M'n zus heeft ook een fiets met een rekje+bakkersmand voorop, en zij heeft ook nog een stoeltje voorop (van GMG, die klik je dus op 2 plekken vast op het stuur) en bij haar moest het 'ophangsysteem' iets veranderd worden, maar dat is voor een beetje handige man ws geen probleem, weet niet hoe het met die andere stoeltjes zit, maar ik denk dat die juist minder problemen geven omdat die maar op 1 plek vast zit

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 14 okt 2010 22:31

Jo'tje schreef:Ik wilde net zeggen: de mensen die ik op zo'n bakfiets zie rijden moeten anders behoorlijk hard doortrappen! En dan lijkt me 9 kilometer best wel weer erg lang. Zo binnen een dorp of stad naar school rijden is dan niet zo erg, maar verder...


Ik vind dat erg meevallen hoor. Ik heb ook een tijdje met een babboe bakfiets rondgefietst, van en naar school. Die kinderen waren 6 en 4 jaar oud, en erg groot voor hun leeftijd dus ook best zwaar. 'Gewoon' op de fiets is dan wel zwaar, niet zozeer om te fietsen maar wel om overeind te houden als je stilstaat en één leunt ineens opzij. Dat heb je al niet met een bakfiets, dus dat vond ik wel fijn. En verder vind ik het niet echt zwaarder dan een gewone fiets fietsen, het fietst gewoon heel anders, met name het sturen. En wat ik er lastig aan vond is dat je zo'n bakfiets niet zomaar de stoeprand op krijgt geduwd, dat is bij een gewone fiets wel makkelijker. Een ander nadeel vond ik dat de twee jochies af en toe ruzie kregen in de bakfiets omdat ze elkaar geen ruimte gunden en dan heb je daar weinig invloed op want ze weten dat je toch niet echt bij ze in de buurt kunt komen.. maar dat was opgelost met een doos met donald duckjes in de bakfiets ;/ Ik vond het 't handigst als de oudste gewoon op zijn eigen fiets ging ;)
AG: ik raad je aan om het gewoon eens uit te proberen, een paar rondjes te fietsen enzo. Dan merk je vanzelf of je het prettig vindt of niet.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Schipje » 15 okt 2010 10:21

cornelia77 schreef:
AikonGirl schreef:Over fietsen gesproken, heeft er hier iemand (ervaring met) een bakfiets?
Ik wil er graag eentje.. en wel met 3 wielen. De Babboe Big lijkt me wel wat.

Ik fiets wel graag, en veel. Mijn ouders wonen bijv. op 8 a 9 km afstand,
heerlijk stukje dus om te fietsen.


Ik heb een driewiel bakfiets. Ideaal. Gebruik hem elke dag met veel plezier. Je ziet de kinderen zitten, kunt makkelijk met ze praten. 't Is ook veel veiliger dan bijv. een kind voorop en een achterop.
Wat je je wel moet realiseren, het fietst wel zwaarder dan een gewone fiets. Maar dat is weer goed voor je conditie...


Ik zit vlakbij het dorpscentrum hier maar moet wel altijd een heuvel op en af. Is zo'n bakfiets dan nog steeds zo'n goed idee? En heb je er geen 'parkeer' problemen mee? Ik vind die bakfietsen die je ook als kinderwagen kan gebruiken er altijd wel erg makkelijk uitzien.

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor zomaar » 15 okt 2010 10:34

Ik heb ook babboe bakfiets en echt ideaal. Nu heb ik wel die electrische en het fietst heerlijk licht.
JE hebt gewoon trapondersteuning, maar als je maar zorgt dat je trappers rond gaan doet de accu
de rest, dus eigenlijk net een soort bromfiets. Heb er drie kinderen inzitten en de jongste zit in de peuterstoel.
MOet hier als ik de oudste naar school breng ook 1x een brugje op en één keer een paadje wat naar boven
loopt en ja dan is die accu heerlijk. Op de gewone weg heb ik hem ook wel uitstaan, en dan is het met
7 versnellingen ook best te doen. Ik kan het je echt aanraden.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Schipje » 15 okt 2010 10:35

Memmem schreef:
AikonGirl schreef:Over fietsen gesproken, heeft er hier iemand (ervaring met) een bakfiets?
Ik wil er graag eentje.. en wel met 3 wielen. De Babboe Big lijkt me wel wat.

Ik fiets wel graag, en veel. Mijn ouders wonen bijv. op 8 a 9 km afstand,
heerlijk stukje dus om te fietsen.

Ik heb laatst een klein stukje met die bakfiets gefiets. Ik dacht ook de big. Fiets wel lekker en is stevig.
Op mp staan er nu veel door een actie waarbij ze gewonnen konden worden.

Schipje, wat een schrik zeg, gelukkig heeft Lenthe er niets aan overgehouden. Als je kiest voor een fiets met een rekje voorop moet je er goed op letten dat een fietsstoeltje er misschien niet op zal passen. Als je een handige man hebt kan hij dan misschien een verlengstukje oid maken.
Haai wat een stunt van je zoon. Is hier ook wel eens gebeurd.

Vandaag mocht walter afzwemmen voor zijn Adiploma. Wat een zweterig gedoe.
Wel leuk want er was maar een kleine groep dus kregen ze wat meer aandacht.
Alexander heeft nu zo'n rare hoest en ademhaling. Lijkt net of hij kinkhoest heeft. Nu zit hij bij mij op schoot te slapen en wil eigenlijk niet naar bed maar ik vind het ook wel wat eng als hij boven in bed ligt en een hoestbui krijgt.
Ben dinsdag met Jennine naar het bureau geweest en ze was gekrompen ](*,) Een keer extra gemeten maar ze is echt 73 cm en de vorige keer zou ze 74.5 cm geweest zijn. Maar met deze lengte klopt haar groeilijn meer.


Foutje de vorige keer bij Jennine?
Beterschap hoor met Alexander! Zelf heb ik het nooit gehad maar mijn zusje wel en wij vonden dat toen heel eng!

Ik heb mijn zadel lager laten zetten en ik moet zeggen dat ik nu makkelijker afstap. Verder doet mijn oude brik het eigenlijk nog prima dus zit erg te twijfelen over wat ik zal doen. Misschien dat ik gewoon eerst maar eens Lenthe's stoeltje naar achteren moet zetten zodat ik het gewicht op m'n stuur kwijt ben maar dat vind ik dan weer zo ongezellig want nu kan ik kusjes geven onder het fietsen en dan niet meer :D Fietsen mét kind blijft nou eenmaal anders als alleen fietsen.
(Ze is gister van de bank gevallen en heeft nu een zoeloelip :? )

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Memmem » 15 okt 2010 12:40

Ach die Lenthe, heeft ze veel pijn aan haar lip?
Achterop is minder gezellig maar als jij je dan zekerder voelt zou jr het eerst kunnen proberen voor je een nieuwe fiets koopt.

AG, kun je een bakfiets makkelijk bij je achterom krijgen en in een schuurtje opbergen? Het is op dit moment namelijk gewild om te stelen. Als wij de ruimte ervoor hadden kon ik er 1 goedkoop overnemen maar hier past ie niet in de schuur en dus maar niet gedaan.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor MissF » 15 okt 2010 12:48

Ach, arme Lenthe!
Ik heb nooit een voorstoeltje gehad, ik vind achterop een veel veiliger idee. Het is vast minder gezellig, maar voorop aan dat wiebelende stuur vind ik niet fijn. Ik fiets regelmatig naar de kerk, ideaal, lopend is dat twintig minuten, dat vind ik vaak net te lang, dus de fiets is dan alleen maar handig. Alleen om te winkelen in de stad ga ik lopend, omdat ik nog geen buggydrager op de fiets heb, en het zonder wagen echt vreselijk winkelen is met Jurian ;)

Hij was tussen de middag ook zo vervelend. Driftig, ongelooflijk. Zijn brood ging al meteen met een boog de kamer door, al gillend en schreeuwend, en toen ik zei dat hij pas een plakje worst kreeg als zijn brood op was, was het helemaal gedaan. Na een half uur (en 4 stukjes verder, hij heeft gelukkig wel iets gegeten, maar het worstje kon hij vergeten ;) ), en een heleboel gegil verder heb ik hem in bed gestopt. Daar begon hij heerlijk te babbelen, en sliep al snel. Pff, en dan zelf maar rustig blijven. Hopelijk slaapt hij lekker lang, en is hij vanmiddag weer gezellig :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor ajl » 15 okt 2010 12:53

Mijn collega heeft ene bakfiets via bakfiets.nl en zij heeft hem gebruikt met 3/4 kinderen erin. Zij vindt het voor de stad ideaal. Wij fietsen regelmatig met de kinderen...vinden ze echt geweldig. Ik heb een moederfiets waarbij Hugo achterop en Cato voorop zit en ik ook nog een buggy mee kan nemen en ik heb fietstassen....dus de volledige uitrusting :mrgreen: , echt ideaal.

Dat driftige ken ik missF. Bij ons ging pas het avondeten met een boog door de lucht, omdat mijnheer een stukje kip wilde. Wij hadden hem gezegd dat hij dat kreeg als hij zijn groente op had, maar daar was hij het niet mee eens :lol: . Nadat hij op de trap had gezeten hebben wij de deal gemaakt dat hij kip kreeg nadat hij 5 happen op had. Daar ging hij mee akkoord en wij hebben in die 5 happen praktisch zn hele bord leeggeschept. Toen wij hem nog een 6e hap wilden geven, kwamen wij erachter dat hij tot 5 kon tellen, want hij zei 'nee, 5 happen, nu kip' :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Evelien » 15 okt 2010 14:34

hahahaha ja ja ze zijn slimmer dan je denkt :lol: :lol: .

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor mamavansophie » 15 okt 2010 19:09

Schipje, oei, dat was wel schrikken dan zeker 8-[

Een bakfiets heb ik geen ervaring mee. Lijkt me dat ze zoveel plaats innemen in je schuur???
maar goed, ik rijd zelf overal naar toe op mijn scootmobiel :mrgreen: vroeger zat sophie er veel in de fietskar achter. Ook ideaal! Nu rijdt ze af en toe nog mee op schoot of ze loopt of fietst zelf. Eigenlijk wordt ze wel wat te zwaar op schoot, zeker nu van de week de winterjas weer aangegaan is...
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Schipje » 15 okt 2010 19:41

mamavansophie schreef:Schipje, oei, dat was wel schrikken dan zeker 8-[

Een bakfiets heb ik geen ervaring mee. Lijkt me dat ze zoveel plaats innemen in je schuur???
maar goed, ik rijd zelf overal naar toe op mijn scootmobiel :mrgreen: vroeger zat sophie er veel in de fietskar achter. Ook ideaal! Nu rijdt ze af en toe nog mee op schoot of ze loopt of fietst zelf. Eigenlijk wordt ze wel wat te zwaar op schoot, zeker nu van de week de winterjas weer aangegaan is...


pfoe mamavansophie, in je scootmobiel..... ik schaam me een beetje om m'n geklaag voor een te hoog frame op mijn fiets als ik dit van jou lees!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten