terugtrekkend tandvlees

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jaine
Verkenner
Verkenner

terugtrekkend tandvlees

Berichtdoor jaine » 21 jun 2010 19:03

Is er iemand bekend met terugtrekkend tandvlees? Kan er wat aan gedaan worden of beter van niet?

MissF
Generaal
Generaal

Re: terugtrekkend tandvlees

Berichtdoor MissF » 21 jun 2010 19:05

Ik weet niet of het hetzelfde is, maar mijn mans tandvlees 'verdwijnt' ook doordat hij veel te hard poetst. Hij moet nu met een zachte tandenborstel poetsen (en dan nog zijn zijn borstels binnen 2 weken eigenlijk weer op, dan staan alle haartjes alle kanten op). Maar het tandvlees dat verdwenen is, komt nooit meer terug. Maar ik weet niet of dat hetzelfde is als terugtrekkend tandvlees.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annette*
Majoor
Majoor

terugtrekkend tandvlees

Berichtdoor *Annette* » 21 jun 2010 19:18

Ik heb het ook wat, maar dat komt door tehard poetsen. Zo ongeveer hetzelfde als MissF verteld over haar man.
Tandarts adviseerde om tepoetsen met een elektrische tandenborstel, dan kun je ook niet zoveel 'kracht' zetten
als met een gewone tandenborstel.
Wat de toekomst brengen moge........

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 22 jun 2010 20:13

jaine schreef:Is er iemand bekend met terugtrekkend tandvlees? Kan er wat aan gedaan worden of beter van niet?

Is het tandvlees ook ontstoken dan? Ik heb er ook last van, maar dat komt omdat ik parodontitis heb.
Vervelend is het wel, die zenuwen die bloot komen te liggen!
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 05 jul 2010 07:07

Zelf heb ik ook last van terugtrekkend tandvlees, de tandarts heeft dat jaren geleden al geconstateerd bij mij. Gevolg van roken en te hard poetsen. Het is vervelend dat het verdwenen tandvlees niet meer terugkomt. Nu poets ik mijn tanden zo'n 2 keer per dag; 's ochtends en 's avonds. Daarbij gebruik ik een tandenborstel met zachte haren. Ik gebruik daarnaast ook tandenstoker en een spoeling, op aanraden van de tandarts. Het is belangrijk om ook tussen de tanden te reinigen en dit lukt zo allemaal prima.
Dus, dat.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 05 jul 2010 08:05

Riska

Berichtdoor Riska » 20 jul 2010 20:39

Sinds ik met een elektrische tandenborstel werk is het terugtrekken over, heb ik nauwelijks meer pijn en mijn gebit is aanzienlijk schoner. Zelfs tandsteen is minder (niet helemaal over, want dat heeft te maken met je speeksel, dat bij de een sneller tandsteen veroorzaakt dan bij de ander.

Terug naar “Archief”