Rabbijn krijgt Hitlergroet en luidt noodklok antisemitisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: Rabbijn krijgt Hitlergroet en luidt noodklok antisemitisme

Berichtdoor Harm-J » 22 jun 2010 16:29

schelpje3 schreef:Er is duidelijk verschil tussen Fransen, Duitsers en Nederlanders.
Hoe komt dat ?
Je hebt een bepaalde volksaard, en eigenlijk klopt dat beeld wel.
Je ziet toch bij de meeste Nederlanders, dezelfde eigenschappen. Grof gesteld.
De Nederlander is spaarzaam, tuurlijk heb je hier ook lui die het lekker op de balk gooien, maar nergens zijn de zegeltjes zo populair.
Daarom is het voor internationale bedrijven soms even zoeken, waarom het produkt in het ene land loopt als een trein en in het andere niet.


Het is eerder een mythe, een bepaald beeld wat mensen hebben van een bepaald land. Ga maar eens voor een langere tijd naar het buitenland, dan zul je waarschijnlijk zelf ervaren dat dit beeld, bij gesteld moet worden.
Het zelfde geld voor buitenlandse mensen die denken dat wij hier nog op klompen lopen , het hele land vol tulpen staat. :lol:

p.s.
Tulpen zijn van oorsprong geen Hollands product. :-$ (voor zover je het nog niet wist)
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Rabbijn krijgt Hitlergroet en luidt noodklok antisemitisme

Berichtdoor schelpje3 » 22 jun 2010 22:22

Nou mythe is het niet helemaal.
Je ziet toch bij mensen die al jaaaaren geleden geemigreerd zijn, toch nog die hollandse kenmerken (he gezellig, ik geloof dat dat woord alleen in Nederland is) Er is geen buitenlander die het uit kan spreken.
Nederlanders hebben de naam hard te kunnen werken.
Tuurlijk zijn niet ALLE nederlanders hetzelfde, evenzogoed heb je ook engelsen die voordringen in een rij.
Maar we hebben het over een algemene volksaard.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: Rabbijn krijgt Hitlergroet en luidt noodklok antisemitisme

Berichtdoor Harm-J » 22 jun 2010 23:08

schelpje3 schreef:Je ziet toch bij mensen die al jaaaaren geleden geemigreerd zijn, toch nog die hollandse kenmerken (he gezellig, ik geloof dat dat woord alleen in Nederland is) Er is geen buitenlander die het uit kan spreken.



Dat zijn veelal mensen die zich niet of slecht aanpassen in een ander land, veelal in Hollandse communes bij elkaar klonteren. Bingo avonden organiseren, bitterballen kauwen op de ambasades*, stroopwafels, drop e.d. mee laten nemen door vrienden, familie.


*Het zijn over het algemeen mensen met wat meer geld in de knip dan gemiddeld, die doorgaans een uitnodiging ontvangen voor een bijeenkomst op een ambasade. 8-[
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Rabbijn krijgt Hitlergroet en luidt noodklok antisemitisme

Berichtdoor schelpje3 » 23 jun 2010 10:16

Hoe kun je nu als nederlander, chinees gaan voelen ? Of Indier, ik noem maar wat.
Je krijgt een volksaard er nooit uit.
Waarom hebben kinderen die geadopteerd zijn als piepjonge baby, dan een onbestemd gevoel van heimwee ?
Vaak lieve adoptieouders, maar eerstens willen ze toch terug, op zoek naar hun roots.
Kunnen ze die niet vinden, blijf je toch dat gevoel houden.
Ik ken zelfs mensen die half in Korea wonen, half in Nederland. (2 adoptiebroertjes, als baby en peutertje hier gekomen )
Ze kunnen hier niet echt aarden, maar daar ook niet.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: Rabbijn krijgt Hitlergroet en luidt noodklok antisemitisme

Berichtdoor Harm-J » 23 jun 2010 10:37

Als mensen lang genoeg uit Nederland of uit eigen land weg zijn, ziet men ook vaak bij (tijdelijke) terug keerdat men vindt dat Nederland, Nederland niet meer is of dat men aanpassings problemen ondervindt. Bij adoptie kinderen gaat het meestal meer om de bloedband, het onbekende, dan om de roots. Soms gaat het meer om het denken, dat het gras aan de overkant altijd groener is. Het begrip volkaard word m.i. meer gebruikt voor zichzelf of een groep van mensen zelf om een stukje verbondenheid met iets te ervaren.


Goed, dit gaat aardig ofttopic. Terug naar: "Rabbijn krijgt Hitlergroet en luidt noodklok antisemitisme"?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Rabbijn krijgt Hitlergroet en luidt noodklok antisemitisme

Berichtdoor schelpje3 » 23 jun 2010 11:13

Ja, Knevel had gisteren getwitterd over de lauwheid van de christenen. Omdat niemand gereageerd had op zijn getwitter over discriminatie in Amsterdam.

Gebruikersavatar
phox
Sergeant
Sergeant
Berichten: 444
Lid geworden op: 24 dec 2004 17:19
Locatie: Waalwijk

Re: Rabbijn krijgt Hitlergroet en luidt noodklok antisemitisme

Berichtdoor phox » 01 jul 2010 08:04

Zojuist op het journaal: Uit de zgn. rassenmonitor blijkt dat het anti-semitisme juist zou afnemen. Haat tegen moslims zou daarentegen wel toenemen.
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Rabbijn krijgt Hitlergroet en luidt noodklok antisemitisme

Berichtdoor Bastiaan30 » 01 jul 2010 09:27

schelpje3 schreef:Naar buiten toe zijn we allemaal tolerant. Gastvrij.
Maar waarom heeft de PVV zoveel stemmers gekregen ? Onvoorzien !
Men durft(de) hardop niet te zeggen dat ze Wilders en consorten gingen stemmen.
Ik denk dat je zult schrikken van het aantal christelijke mensen dat Wilders gestemd heeft.
Je kunt een hekel aan buitenlanders hebben, al dan niet terecht, maar als W echt volledig aan de macht komt, kun je je bergen.
Die man heeft toch totaal geen visie !
Allemaal oneliners roepen, Pim F, had tenminste nog doorgeleerd, zag er ook beter uit.
De Joden zullen tot het einde der tijden opgejaagd en vervloekt worden.
God zal ze bijeenvergaderen.
Als er een nieuwe Hitler opstaat, gaat gewoon hetzelfde weer gebeuren. Misschien niet letterlijk in kampen, maar wel dat allerlei minderheden opgeruimd worden. En dat er gelukkig mensen zijn die hen helpen, maar evenzoveel mensen die zich als ratten gedragen.
De Hitlergroet, smeriger groet kun je niet krijgen ! =;

Vergeet niet dat Geert WIlders de meest pro-Israel politicus is die we ooit gehad hebben.
Hij zit wekelijks op de israelische ambassade, gezellig koffie te drinken, las ik.
De visie van normen en waarden van JP Balkenende heeft vele christenen natuurlijk zwaar ontmoedigd, zijn visie bleef een visie.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: Rabbijn krijgt Hitlergroet en luidt noodklok antisemitisme

Berichtdoor haring » 01 jul 2010 11:27

Ik denk dat het wel mee valt. Antisemitisme in Nederland neemt af. Dat was vandaag in het nieuws.

http://nos.nl/artikel/168754-onderzoek- ... mt-af.html
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Rabbijn krijgt Hitlergroet en luidt noodklok antisemitisme

Berichtdoor jip_86 » 01 jul 2010 16:07

Natuurlijk neemt het af. Het gaat altijd om 'incidenten'.
Daarnaast is het ook niet echt de moeite waard om aangifte te gaan doen in Nederland.

Faramir

Re: Rabbijn krijgt Hitlergroet en luidt noodklok antisemitisme

Berichtdoor Faramir » 01 jul 2010 21:05

jip_86 schreef:Daarnaast is het ook niet echt de moeite waard om aangifte te gaan doen in Nederland.

Dat klopt. Ik denk dan ook dat dat de voornaamste reden is dat de politie zo nu en dan nog positieve cijfers kan tonen. Als mijn fiets morgen gestolen wordt dan ga ik echt niet meer de moeite nemen om aangifte te doen. Ik zie eigenlijk helemaal geen reden meer om aangifte te doen van zoiets als diefstal (tenzij het voor de verzekering verplicht is) en beledigingen/bedreigingen. De politie doet er toch helemaal niets mee. Waarom zou ik dan mijn tijd en energie verspillen op een politiebureau?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Waar gaat dit heen?

Berichtdoor Optimatus » 17 jul 2010 21:14

jip_86 schreef:bananenrepubliek


Bananenmonarchie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
phox
Sergeant
Sergeant
Berichten: 444
Lid geworden op: 24 dec 2004 17:19
Locatie: Waalwijk

Re: Waar gaat dit heen?

Berichtdoor phox » 17 jul 2010 21:27

Optimatus schreef:
jip_86 schreef:bananenrepubliek


Bananenmonarchie.

:mrgreen:
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Waar gaat dit heen?

Berichtdoor dalethvav » 19 jul 2010 12:33

phox schreef:
Optimatus schreef:
jip_86 schreef:bananenrepubliek


Bananenmonarchie.

:mrgreen:

Constitutionele bananenmonarchie
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Rabbijn krijgt Hitlergroet en luidt noodklok antisemitisme

Berichtdoor Optimatus » 20 jul 2010 16:12

Met een Apenhuis als parlement. (citaat van Wilhelm II)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten