Uitslag verkiezingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Uitslag verkiezingen

Berichtdoor TheKeimpe » 09 jun 2010 20:36

Toch maar even een nieuw topic.

Wat een verpletterende uitslag lijkt het te worden (op basis van de exitpolls...)

Het CDA is echt zwaar gekrompen, kleiner dan de PVV...

Wil ik nog wel in Nederland wonen?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor TheKeimpe » 09 jun 2010 20:39

Nog even een linkje naar uitslagen:
http://nos.nl/nieuws/politiek/verkiezingen-2010/
(Tenminste, ik neem aan dat ze hier zullen gaan staan)

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor toppie » 09 jun 2010 20:40

Ik nam net even polshoogte..., k schrok me naar! ](*,)

Waar moet dit naar toe, wat zullen we nu weer voor een coaltitie gaan krijgen. =;

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2010 21:14

22 zetels voor de PVV, dat is wel even schrikken, ja.

Vanaf hoeveel zetels is er ook alweer sprake van een werkbaar kabinet? 76? Dan zou zelfs VVD-PVV-CDA een minderheid vormen, maar PvdA, SP, GroenLinks, en D66 halen dat ook niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor Nina87 » 09 jun 2010 21:18

76 idd. Op dit moment denk ik dat VVD - PvdA - D66 - GL de meest logische coalitie is, maar het gaat erg lastig worden.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Faramir

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor Faramir » 09 jun 2010 21:22

Nina87 schreef:76 idd. Op dit moment denk ik dat VVD - PvdA - D66 - GL de meest logische coalitie is, maar het gaat erg lastig worden.

Ik mag hopen dat mijn stem op de VVD niet zo vergooid wordt. Laten we iig hopen dat de VVD groter wordt dan de PvdA zodat ze het voortouw kunnen nemen bij de formatie.

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor Nina87 » 09 jun 2010 21:25

Faramir schreef:
Nina87 schreef:76 idd. Op dit moment denk ik dat VVD - PvdA - D66 - GL de meest logische coalitie is, maar het gaat erg lastig worden.

Ik mag hopen dat mijn stem op de VVD niet zo vergooid wordt. Laten we iig hopen dat de VVD groter wordt dan de PvdA zodat ze het voortouw kunnen nemen bij de formatie.


Ja, dat lijkt me op dit moment ook wel de beste koers voor Nederland. Een andere optie is natuurlijk ook nog VVD - PvdA - CDA, wat me ergens aantrekkelijker lijkt dan Paars Plus.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2010 21:32

Nina87 schreef:
Faramir schreef:
Nina87 schreef:76 idd. Op dit moment denk ik dat VVD - PvdA - D66 - GL de meest logische coalitie is, maar het gaat erg lastig worden.

Ik mag hopen dat mijn stem op de VVD niet zo vergooid wordt. Laten we iig hopen dat de VVD groter wordt dan de PvdA zodat ze het voortouw kunnen nemen bij de formatie.


Ja, dat lijkt me op dit moment ook wel de beste koers voor Nederland. Een andere optie is natuurlijk ook nog VVD - PvdA - CDA, wat me ergens aantrekkelijker lijkt dan Paars Plus.


Ik had zo het idee dat na de val van het laatste kabinet een combinatie CDA-PvdA er niet in zou zitten, maar dat was natuurlijk nog onder Bos en Balkenende.

Er zullen een hoop dingen moeten worden uitgeprobeerd, en alle partijen die elkaar min of meer hebben uitgesloten zullen toch weer even moeten nadenken hoe hard dat standpunt is. VVD-SP-CU-D66 dan maar? :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor JeeWee » 09 jun 2010 21:33

Christelijke politiek is verder weg dan ooit...

Hoe we ook over Balkenende mogen denken: ik ben bang dat we niet snel meer een regering zullen krijgen met een premier die de God van de Bijbel erkent als zijn Heer.

Daarbij wil ik me nog steeds niet voorstellen dat we zo ver zijn afgegleden dat zelfs christenen hebben gestemd op anti-sociale en dus antichristelijke visies als die van Wilders.

'Mijn God heb medelijden met dit arme volk,' waren ooit de laatste woorden van de Vader des Vaderlands, Willem van Oranje.
Laatst gewijzigd door JeeWee op 09 jun 2010 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2010 21:34

Faramir schreef:Ik mag hopen dat mijn stem op de VVD niet zo vergooid wordt. Laten we iig hopen dat de VVD groter wordt dan de PvdA zodat ze het voortouw kunnen nemen bij de formatie.


Ik heb een tijdlang ook behoorlijk veel sympathie gehad voor de VVD, maar dat was met name toen Zalm daar nog deel van uitmaakte. Na die interne ellende met Verdonk is dat echter danig bekoeld en Rutte maakte vanuit de oppositie nou ook niet echt een positieve indruk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor Faramir » 09 jun 2010 22:08

JeeWee schreef:Christelijke politiek is verder weg dan ooit...

Nederland is dan ook al een tijdje geen christelijk land meer.
Hoe we ook over Balkenende mogen denken: ik ben bang dat we niet snel meer een regering zullen krijgen met een premier die de God van de Bijbel erkent als zijn Heer.

Rutte is gereformeerd als ik me niet vergis. Cohen is joods. Ik denk dat de kans dus vrij groot is dat we een premier zullen krijgen die God erkend als zijn Heer.
Daarbij wil ik me nog steeds niet voorstellen dat we zo ver zijn afgegleden dat zelfs christenen hebben gestemd op anti-sociale en dus antichristelijke visies als die van Wilders.

Als je je had verdiept in het programma van de PVV zul je je verbazen hoe sociaal het programma is, het programma van de PVV vertoond best veel gelijkenis met die van een partij als de SP.

Faramir

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor Faramir » 09 jun 2010 22:10

Mortlach schreef:
Faramir schreef:Ik mag hopen dat mijn stem op de VVD niet zo vergooid wordt. Laten we iig hopen dat de VVD groter wordt dan de PvdA zodat ze het voortouw kunnen nemen bij de formatie.


Ik heb een tijdlang ook behoorlijk veel sympathie gehad voor de VVD, maar dat was met name toen Zalm daar nog deel van uitmaakte. Na die interne ellende met Verdonk is dat echter danig bekoeld en Rutte maakte vanuit de oppositie nou ook niet echt een positieve indruk.

Ik heb op de VVD gestemd omdat ik Cohen (en de PvdA) absoluut niet de grootste wil laten worden. Normaal twijfel ik altijd tussen CDA en VVD nog een reden om VVD te stemmen was om het CDA af te straffen voor hun onnozele keuze om Balkenende weer als lijsttrekker verkiesbaar te stellen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 22:10

Heeft Wilders wel genoeg capabele mensen voor de 2e kamer ? Dat was destijds bij de LPF een drama :(

Faramir

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor Faramir » 09 jun 2010 22:16

schelpje3 schreef:Heeft Wilders wel genoeg capabele mensen voor de 2e kamer ? Dat was destijds bij de LPF een drama :(

Niet te vergelijken. De LPF kwam van 0 naar 26 terwijl de leider vermoord was. De partij was zo groen als gras en miste haar leider. De PVV heeft er nu al 3 jaar opzitten in de 2e kamer en heeft veel langer de tijd gehad om kandidaten te selecteren, daarnaast leeft de politiek leider nog.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 22:17

Nog wel.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten