VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor jip_86 » 10 jul 2010 23:51

Het mooiste is nog dat ze ook zo weggebracht zijn. Eigenlijk had je het hele wk dus niet moeten kijken :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Evelien » 11 jul 2010 07:23

haring schreef:Daarin tegen maakt de horeca, supermarkten, ect meer omzet vanwege het Nederlands elftal. Best jammer dat mensen dat vergeten.


hm.. maar dat is niet alleen de economie. :-k

Dorah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2009 16:02

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Dorah » 11 jul 2010 09:23

Jullie hebben gelijk. Mijn argumenten zijn zeker niet steekhoudend. Toch heb ik nu sterker dan ooit het gevoel dat het beter is om niet te kijken. Inmiddels ben ik erachter wat bij mij de doorslag heeft gegeven. Als je de onderstaande link bekijkt, zie je eronder wat reacties staan. In één van de reacties staat dat voetballers zich laten behandelen door paragnosten. Eén van de voetballers die dat laat doen is Kuyt. Ik had het graag eerder geweten want dan had ik helemaal niets van dit WK gezien. Je kunt het afdoen als onzin maar iemand als 'Henk de gier' wordt niet uitgenodigd als hij niets kan. Ik vind het erg gevaarlijk, spelen met het occulte.
http://www.nd.nl/artikelen/2010/juli/09 ... -wk-finale

rafaell

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor rafaell » 11 jul 2010 10:32

Misschien een bron waarin je beweringen gestaafd worden Dorah? Ach Afellay gelooft in Allah, voor mijn geen reden om hniet van zijn voetbalspel te genieten hoor.

rafaell

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor rafaell » 11 jul 2010 10:39

phox schreef:
rafaell schreef:Ik moet helemaal niets :wink: Een christen is wat mij betreft de sabbat nooit geboden, wat niet wil zeggen dat ik de zondag waardeer om de kerk te kunnen bezoeken.

Ik ga ervan uit dat je het woordje "niet" nog had willen plaatsen tussen "zondag" en "waardeer". Dan waardeer je het dus wél dat je op zondag naar de kerk kunt. En omdat je het waardeert, doe je dat dus ook iedere week. Iedere week hoor je dus de tien geboden voorlezen. Het vierde gebod begint zoals je weet met: "Gedenk den sabbatdag, dat gij dien heiligt."

Hoe haal je het in je hoofd dat de sabbat nooit aan de christen is geboden, terwijl het je niet slechts één keer, maar iedere week opnieuw geboden wordt? Staan al die dominees de tien geboden dan iedere week voor niets voor te lezen? En heb je je eigen dominee al weten te overtuigen dat hij dat voortaan maar beter kan nalaten?

(Merk op dat deze post even niets te maken heeft met voetbal, maar - geheel off-topic - enkel ingaat op aangehaalde post.)


Dat bedoelde ik inderdaad. Er zijn ook kerken waar de Tien Geboden niet voorgelezen worden hoor. Voor mij is het helder, of je houdt de originele sabbat of je vindt dat de sabbat niet aan christenen geboden is. Voor een zondag als absolute plaatsvervanger van de sabbat tref je in de bijbel gewoon geen argumenten aan. Onder andere prof. dr. G.H. van Kooten denkt er zo over en die preekt soms zelfs in de Gereformeerde Bond. Een meerderheid zegt lang niet altijd iets over de juistheid van een standpunt (en in jouw geval is dit ook nog maar een meerderheid in een bepaalde flank van het christendom), al die dominees kunnen er dus best naast zitten hoor :wink: Afijn ik heb al zo vaak een discussie gevoerd over dit standpunt dat ik weet wat ik vind en waarom en ook waarom sommige anderen dat niet vinden, dat respecteer ik en ik heb momenteel geen behoefte aan de zoveelste uitgebreide discussie over dit onderwerp. Ik wilde alleen aangeven dat je beeld niet volledig was en dat er ook christenen zijn die er een ander perspectief op de zondag op na houden en voor wie voetbal op zondag dus geen principieel probleem (hoogstens soms een praktisch i.v.m. bezoek eredienst) vormt.

Afijn, vanavond gewoon lekker winnen natuurlijk en dinsdag naar Amsterdam voor de huldiging.

Dorah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2009 16:02

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Dorah » 11 jul 2010 14:32

@ rafaell
Als je 'Henk de Gier' in google gaat zoeken, kom je o.a. uit bij een artikel uit het AD waarin Kuyt zelf aan het woord komt.
Maar goed, als je het op één lijn stelt met geloven in Allah dan kan ik beargumenteren wat ik wil maar dan dringt het waarschijnlijk toch niet door.

rafaell

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor rafaell » 11 jul 2010 14:38

Ach het is toch allebei wat anders dan het vertrouwen stellen op de christelijke God? Dat was mijn punt. En wat Kuyt doet moet hij zelf weten, dat is niet inherent aan het voetbal en voor mij dus geen reden om vanavond lekker te genieten met koud bier en leuke vrienden bij mij thuis achter de tv.

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor moppie » 11 jul 2010 19:14

Dominee Koolsbergen net:

zo gemeente en wat gaat het worden vanavond grijnsss


Maar goed nog kwartiertje

zit er helemaal klaar voor met mijn oranjebittertje tapje en lederhosennn

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor JeeWee » 11 jul 2010 19:20

Net een prachtige preek gehoord:

UW naam worde geheiligd...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Bastiaan30 » 11 jul 2010 19:57

Het toppunt van al deze heidense dwaasheid is nog dat een onderzee-dier in een aquarium ergends de uitslag al zou weten....

Faramir

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Faramir » 11 jul 2010 20:20

Ik vind het toppunt toch wel dat de mensen die het (heidens) dwaasheid vinden niet op kunnen houden om erover te spreken. Ik heb nergens zoveel over voetbal gelezen als op dit forum.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Evelien » 11 jul 2010 20:32

Kijk, weet je wat ik zo in en intriest vindt. Wij waren afgelopen weekend bij vrienden en die vinden het belachelijk dat wij niks met voetbal hebben en vinden het raar dat wij niet kijken en dinsdag niet naar Amersterdam gaan. :shock:

Dat mensen naar voetbal kijken oke van mij mogen ze.

Maar laat ons ook in onze waarde, dat we niet kijken.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 jan 2008 14:33

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor coupe soleil » 11 jul 2010 21:09

moppie schreef:Dominee Koolsbergen net:

zo gemeente en wat gaat het worden vanavond grijnsss


De kandidaat die wij vanmorgen hoorden, aan het eind van een preek over de plaats die Jezus aan het bereiden is: daar juichen we, maar dan niet 'oranje boven'.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Bastiaan30 » 11 jul 2010 21:23

Evelien schreef:Kijk, weet je wat ik zo in en intriest vindt. Wij waren afgelopen weekend bij vrienden en die vinden het belachelijk dat wij niks met voetbal hebben en vinden het raar dat wij niet kijken en dinsdag niet naar Amersterdam gaan. :shock:

Dat mensen naar voetbal kijken oke van mij mogen ze.

Maar laat ons ook in onze waarde, dat we niet kijken.
precies, en hier op dit forum kun en mag je tenminste nog zeggen dat je het helemaal niks vindt....

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor jeepeecee » 11 jul 2010 21:31

JeeWee schreef:Net een prachtige preek gehoord:

UW naam worde geheiligd...
'

hier ook, MIJN genade is u genoeg.
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 71 gasten