VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Nina87 » 24 jun 2010 22:02

Ik zou me maar niet teveel aantrekken van Geenstijl, want die schrijven sarcastische stukjes over iedereen.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Kris
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 mei 2010 10:13

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Kris » 24 jun 2010 22:19

Dat mensen zich serieus zo druk maken over GeenStijl en De Telegraaf en hun lezers. :roll: Totaal zinloos en onzinnig.

asm

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor asm » 24 jun 2010 22:32

Nou, ik maak me niet druk over geen stijl, maar vind het Geen Stijl hoe er daar over ons gepraat wordt!
Wordt niet gauw verdrietig ergens van, maar dit voelt niet goed hoor!
Denk dat e heb beste maar kunnen bidden voor die gasten!

Samanthi

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Samanthi » 25 jun 2010 12:01

pannenkoek schreef:Voetbalgekte, wat doet het jou?

Het doet mij geen bal! :lol:

d:)b :schaterlach:

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor henkie » 25 jun 2010 12:10

asm schreef:Nou, ik maak me niet druk over geen stijl, maar vind het Geen Stijl hoe er daar over ons gepraat wordt!
Wordt niet gauw verdrietig ergens van, maar dit voelt niet goed hoor!
Denk dat e heb beste maar kunnen bidden voor die gasten!


We hebben het waarschijnlijk al 100x gehoord: " Ze hebben Mij gehaat, ze zullen ook u haten". Laten we ons er dus niet over verwonderen. Mooie laatste zin! :)

Hier trouwens een interview met de dominee door Omroep Gelderland.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor schelpje3 » 25 jun 2010 12:20

Bij de Telegraaf waren honderden reacties binnengekomen, heel veel zijn er later verwijderd.
Nou als zelfs de Telegraaf het TE vindt, dan was het wel heel erg.
In bijna geen enkele reactie wordt er inhoudelijk ingegaan, het is allemaal puur laster.
De grap is dat mensen het verschil niet eens kennen tussen r.k. en chr ger.
Men sleept er zelfs het misbruik bij !!!
Ik vind dat wij ds Kempeneers moeten steunen, of we het nu met zijn heftige uitspraak eens zijn of niet.
Als we allemaal maar lauw achterover leunen, zijn we heel makkelijk doelwit.
Steeds weer worden wij op 1 hoop gegooid, als niet-inenters, zwartekousenkerkers, kindermisbruikers, enz.
Kom op, laat je je dit gezeggen ?
En dan nog zeggen dat voetbalgekte niet bestaat ?
Waarom worden zoveel mensen dan zo link ?
Negeer iemand die het er niet mee eens is en laat hem.
Gisteren is bewezen dat voetbalgekte wel bestaat, er zijn mensen met het i.q. van een grasspriet.

Faramir

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Faramir » 25 jun 2010 12:36

Dank voor je nieuwe bijdrage Schelpje. Je had geen duidelijker voorbeeld kunnen geven voor mijn reactie van do jun 24, 2010 10:32 pm.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor elbert » 25 jun 2010 13:05

Wat je ook van ds. Kempeneers opvatting mag vinden, het is zeker in lijn met wat bijv. iemand als Tertullianus hierover schreef: De Spectaculis (over theater, sportwedstrijden en hoe christenen hiermee om zouden moeten gaan).

Opvallend genoeg behandelt Tertullianus dezelfde vragen als in dit topic gesteld worden, zoals deze:
Oranjefan schreef:Wat mij betreft is het oordeel geven over anderen mensen ook een zonde, want wie bepaald wat goed of fout is? Als Ik door god gemaakt ben dan zou ik toch duidelijk moeten aanvoelen dat een WK wedstrijd kijken fout is?
Blijkbaar leefden deze vragen 1800 jaar geleden dus ook al.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor LeChat » 25 jun 2010 13:32

Faramir schreef:Dank voor je nieuwe bijdrage Schelpje. Je had geen duidelijker voorbeeld kunnen geven voor mijn reactie van do jun 24, 2010 10:32 pm.

(Bij mij staat het bericht waarnaar je vermoedelijk verwijst op 9:32pm)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Faramir

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Faramir » 25 jun 2010 13:36

LeChat schreef:
Faramir schreef:Dank voor je nieuwe bijdrage Schelpje. Je had geen duidelijker voorbeeld kunnen geven voor mijn reactie van do jun 24, 2010 10:32 pm.

(Bij mij staat het bericht waarnaar je vermoedelijk verwijst op 9:32pm)

Grappig. :) Bij mij niet. Hoe dat kan is mij een raadsel.

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor bakvis » 25 jun 2010 14:32

Heb eens gekeken op 'geen stijl'
ik vind het heel erg dat door discussies van christenen onderling de naam van God nu zo misbruikt wordt!!

Aan de andere kant ben ik niet van plan om nu voor genoemde ds. 'op de bres' te gaan staan, ik ben het gewoon niet met hem eens en ik vind het vreselijk dat een ds. zegt dat voetbal kijken als gevolg heeft 'eeuwige verlorenheid'
en dan denk ik "vind je het gek dat 'de wereld' daar zó op in springt?!"
Nogmaals, ik vind het echt diep triest dat door reacties op refo web Gods' naam zo ontzettend misbruikt wordt!

Gebruikersavatar
refo
Mineur
Mineur
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 nov 2002 21:04
Locatie: Gouda

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor refo » 25 jun 2010 14:49

Faramir schreef:
LeChat schreef:
Faramir schreef:Dank voor je nieuwe bijdrage Schelpje. Je had geen duidelijker voorbeeld kunnen geven voor mijn reactie van do jun 24, 2010 10:32 pm.

(Bij mij staat het bericht waarnaar je vermoedelijk verwijst op 9:32pm)

Grappig. :) Bij mij niet. Hoe dat kan is mij een raadsel.


Zomertijd. Kun je instellen op gebruikerspaneel. Tot eind oktober even andere tijd kiezen (GMT+2)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor henkie » 25 jun 2010 14:58

Met alle respect maar ik lees er met de beste wil niet in dat voetbal kijken, leidt tot de hel.
Daarbij komt dat dat de meeste mensen niets interesseert. Zie de reacties. Het roept vooral haat op dat een dominee de suggestie wekt dat hij bidt om de uitschakeling van Nederland. En dat kinderen verboden moet worden het WK te volgen. Dat hij daarvoor niet echt bidt is natuurlijk zo klaar als een klontje maar je dit staat toch veel beter boven een artikel tenslotte. :roll:

Al zou ik hier de hele dag in oranje slingers met vuvuzela's in mijn mond rondlopen dan kies ik nog 100% partij voor ds. Kempeneers.

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor jip_86 » 25 jun 2010 15:43

En hoe mooi het op zichzelf ook is, en hoezeer je er ook van kunt genieten, het WK-voetbal is zonde. De Bijbel noemt het “de genieting der zonde” (Hebreeën 11:25). De Schrift doet niet net alsof er in de wereld niet te genieten is. Dat is er wel degelijk. Maar als je dan van de wereld en met de wereld wil genieten, dan moet je ook bereid zijn om daar de prijs voor te betalen. De vergelding des loons, zo zegt Hebreeën 11:26. En dat is de eeuwige rampzaligheid.

Het WK zelf is zondig, als je er dus naar kijkt geniet je mee van de zonde. Prijs is de eeuwige rampzaligheid. Dat is toch vrij duidelijk.

Volgens mij moeten wij heel erg opletten wat voor uitspraken je doet. Voor je het weet worden ze over de hele kerk heen geprojecteerd. De weerzin van de wereld tegen het geloof ontstaat toch vooral door de kleine groep die Faramir ook noemt.

J.A.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 393
Lid geworden op: 07 mei 2010 10:08

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor J.A. » 25 jun 2010 15:55

Ben het 100% met de dominee eens...en:

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten