Sta actief achter Israël!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Spons » 22 mei 2010 16:34

ah dus men mag het internationale recht gewoon negeren ? Ik geloof dat er in 1939 - 1945 ook zoiets gebeurde...

tesnlotte ging het volgens de opinie van toendertijd een zekere Oostenrijkse man ook om eigen veiligheid...

http://www.unitedcivilians.nl/nl/doc.phtml?p=Internationaal+Gerechtshof+over+de+muur#gevolgen

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Optimatus » 22 mei 2010 20:29

Antoinette schreef:Mensen ik vraag me af hoe jullie al je standpunten bijbels gezien kunnen onderbouwen?


In het verleden zijn er grote misdrijven tegen de menselijkheid gepleegd met de Bijbel in de hand. Er zijn christenen geweest die de (neger)slavernij goedpraatten met het wauwelverhaal dat negers, als zonen van Cham, dienaren zouden zijn en meer van dat soort geleuter.

De kruistochten.... God zou het gewild hebben (even afgezien van de hoeveelheid doden)

Je bent overigens of Israeliër of Nederlander, Amerikaan of wat dan ook, maar niet allebei (afgezien van het dubbele paspoort).

(later meer)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Napoleon » 22 mei 2010 22:22

ostrogoot schreef:
TheKeimpe schreef:- Keur je misdaden door het Joodse volk goed?


Kortzichtige denigrerende en beledigende opmerking.


Totaal niet, TheKeimpe vraagt hier of iemand misdaden begaan door de Joodse regering danwel het Joodse volk goedkeurt. ik zie niet wat hier denigrerend of beledigend aan is.

Oftewel: heeft het Joodse volk of de regering van de staat Israël het recht wetten te overtreden omdat ze Bijbels gezien een uitverkoren volk zijn?
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
phox
Sergeant
Sergeant
Berichten: 444
Lid geworden op: 24 dec 2004 17:19
Locatie: Waalwijk

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor phox » 23 mei 2010 08:42

Spons schreef:ah dus men mag het internationale recht gewoon negeren ? Ik geloof dat er in 1939 - 1945 ook zoiets gebeurde...

tesnlotte ging het volgens de opinie van toendertijd een zekere Oostenrijkse man ook om eigen veiligheid...

Behalve wat je nu noemt, ontgaat mij verder totaal de analogie tussen beide situaties. Je gaat me hopelijk niet beweren dat jij het idee hebt dat Israël dezelfde kant op wil met de Palestijnen als Hitler met de Joden?
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Spons » 23 mei 2010 19:25

Wat ik er mee wil zeggen is dat er in 1939 - 1945 wetten zijn overtreden waardoor die situatie toen is ontstaan omdat er niks tegen gedaan werd, cq gebagitaliseerd,

Als dus alles maar goed geworden wordt wat Israel doet zijn ze geen haar beter en vervalt men in een soort gelijke situatie dat alles mag ondanks Internationale verdragen en wetten !

Kortom in Jip en Janneke taal : Als een dief iets van je steelt, geeft dat jou dan het recht om ook maar te stelen ?

ostrogoot
Mineur
Mineur
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 dec 2008 09:41

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor ostrogoot » 23 mei 2010 22:24

Napoleon schreef:
ostrogoot schreef:
TheKeimpe schreef:- Keur je misdaden door het Joodse volk goed?


Kortzichtige denigrerende en beledigende opmerking.


Totaal niet, TheKeimpe vraagt hier of iemand misdaden begaan door de Joodse regering danwel het Joodse volk goedkeurt. ik zie niet wat hier denigrerend of beledigend aan is.

Oftewel: heeft het Joodse volk of de regering van de staat Israël het recht wetten te overtreden omdat ze Bijbels gezien een uitverkoren volk zijn?


TheKeimpe heeft het over misdaden en Napoleon over de wet overtreden. Tussen beide zit een groot verschil. Ik overtreed wel een de wet (door rood rijden) maar ik pleeg geen misdaden.
Omdat ik vind dat Israel geen misdaden pleegt maar zich verdedigt of verweert tegen de agressors in de omliggende VN landen vind ik de opmerking denigrend en beledigend. Israel wordt aangevallen en heeft het recht zich te verdedigen en mogelijk gevaar uit te schakelen. EN dat Hamas en Hezbollah menselijk schild inzet, vind ik persoonlijk misdadig.
Nosce te ipsum

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Harm-J » 24 mei 2010 01:45

ostrogoot schreef:Omdat ik vind dat Israel geen misdaden pleegt maar zich verdedigt of verweert tegen de agressors in de omliggende VN landen vind ik de opmerking denigrend en beledigend. Israel wordt aangevallen en heeft het recht zich te verdedigen en mogelijk gevaar uit te schakelen. EN dat Hamas en Hezbollah menselijk schild inzet, vind ik persoonlijk misdadig.


Dus het gebruik van clusterbommen, is een toegeeigend recht van verdediging om een "mogelijk" gevaar uit te schakelen?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Optimatus » 24 mei 2010 13:01

Ter aanvulling: Israel heeft een kernfysicus opgesloten die gesproken heeft over het Israelische kernwapen. Blijkbaar is vrijheid van meningsuiting in Israel niet zo goed gewaarborgd als in een democratie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Antoinette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 jun 2009 00:11
Contacteer:

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Antoinette » 24 mei 2010 19:54

Ik ben nog stees benieuwd hoe jullie aan God uitleggen dat je niet achter Israël hoeft te staan?
Hoe onderbouw je dat bijbels?

Je kan met allerlei voorbeelden komen over wat er allemaal mis gaat in Israël.
Maken christenen keuzes vanuit emotie of vanuit Gods geest?

Er gaan dingen mis in Israël, maar zeker niet minder in de omliggende landen, of wel?
Ik weet zeker dat er leugens worden verteld over Israël omdat het Gods volk is.

Ik heb al vaker gezegd, het is geen menselijke strijd die er gevoerd wordt maar een geestelijke strijd.
satan heeft het voorzien op de Joden omdat het Gods volk is.
Al het "zienlijke" komt voort uit het "onzienlijke" mensen.

De strijd die wereldwijd gaande is tegen het Joodse volk, tegen Israël is mijns inziens puur geeselijk.
En er zijn heel veel mensen die in satans plan goed meewerken zonder dat ze dat soms zelf in de gaten hebben.
De wereld slaapt en is blind voor geestelijke dingen.

Maar laten christenen dan wakker worden, het enige "volkje" ter wereld waar je van zou denken dat ze achter Israël zouden staan, laten het ook afweten.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

ostrogoot
Mineur
Mineur
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 dec 2008 09:41

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor ostrogoot » 24 mei 2010 21:50

Optimatus schreef:Ter aanvulling: Israel heeft een kernfysicus opgesloten die gesproken heeft over het Israelische kernwapen. Blijkbaar is vrijheid van meningsuiting in Israel niet zo goed gewaarborgd als in een democratie.

Mordechai Vanunu, de man die jij bedoelt, heeft in 1985 getekend voor geheimhouding van staats en bedrijfsgeheimen. Hij heeft vaker vast gezeten voor deze overtreding. Zijn eigen verantwoordelijkheid. Dat heeft niets te maken met democratie en vrijheid van meningsuiting.
Nosce te ipsum

Faramir

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Faramir » 24 mei 2010 22:48

Antoinette schreef:Ik ben nog stees benieuwd hoe jullie aan God uitleggen dat je niet achter Israël hoeft te staan?
Hoe onderbouw je dat bijbels?

Daar ben ik ook benieuwd naar. Tevens ben ik benieuwd naar hoe je bijbels kan onderbouwen om een staat blindelings te steunen die zo'n beetje alle mensenrechten aan zijn laars lapt en een bevolkingsgroep onderdrukt.

Ikzelf ben niet voor de ene of de andere partij daar er simpelweg teveel gebeurd is om hier een zwart/wit situatie van te maken.

Edit: laat maar, ik hoef de bijbelse onderbouwing niet. Ik ben meer benieuwd naar de menselijke redenen om voor x of voor y te kiezen.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Harm-J » 25 mei 2010 00:49

Antoinette, wat jij stelt, zo stellen enkele extremisten ook op grondslag van de Koran, dat ze bepaalde alleen rechten denken te kunnen claimen.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Speedy » 25 mei 2010 06:02

Harm-J schreef:
ostrogoot schreef:Omdat ik vind dat Israel geen misdaden pleegt maar zich verdedigt of verweert tegen de agressors in de omliggende VN landen vind ik de opmerking denigrend en beledigend. Israel wordt aangevallen en heeft het recht zich te verdedigen en mogelijk gevaar uit te schakelen. EN dat Hamas en Hezbollah menselijk schild inzet, vind ik persoonlijk misdadig.


Dus het gebruik van clusterbommen, is een toegeeigend recht van verdediging om een "mogelijk" gevaar uit te schakelen?


Dus het gebruik van SCUD-raketten, is een toegeeigend recht van verdediging om een "mogelijke" aanval van Israel op Hebollah uit te schakelen? ........ (In Libanon wordt aanval als de beste verdediging gezien, en je hoort de VN nu niet)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Speedy » 25 mei 2010 06:10

Napoleon schreef:Oftewel: heeft het Joodse volk of de regering van de staat Israël het recht wetten te overtreden omdat ze Bijbels gezien een uitverkoren volk zijn?


Nee, dat recht hebben ze niet. En de staat Israel is zelf tot op het bot verdeeld over het functioneren van de staat Israel. Wel zijn ze eensgezind dat als de joden wat aangedaan wordt dat ze elkaar dan helpen. Muv de orthodoxe joden, die zijn sowieso tegen de staat Israel. Daarnaast is het opvallend dat in Israel de bevolking zich begint te irriteren aan de orthodoxe joden. Ze zijn overal op tegen, betalen geen belasting, ze werken niet, ze krijgen uitkeringen en voor je het weet blokkeren ze wetten zelfs die naar de wet van Mozes zijn. Het de overige bevolking begint dat langzamerhand zat te worden omdat iedereen moet inleveren vanwege de economische situatie, behalve de orthodoxen.

Maar wij als westerlingen zullen echt niet in staat zijn die problematiek op te lossen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Harm-J » 25 mei 2010 09:42

Speedy schreef: (In Libanon wordt aanval als de beste verdediging gezien, en je hoort de VN nu niet)


Het gaat hier om Israël versus Palestina, niet over Libanon en of de VN wel of niet van zich laat horen, iets onderneemt. Daarbij is er een zeer groot verschil tussen het gebruik en werking tussen Scud raketten en Clusterbommen.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 92 gasten