Sta actief achter Israël!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Harm-J » 17 mei 2010 13:44

Antoinette schreef:Je bent wel lekker druk met jezelf Harm-J
Ikke, ikke , ikke...
Voor het geval je het gemist zou hebben, ik hou van o.a alle mensen op dit forum.
Ik hou van Joden en Islamieten.
Alleen accepteer niet de "geestelijke tegenstand" die ik krijg als ik in de bres spring voor het Joodse volk.
En dan erbij, de tijd dat om altijd maar zoete broodjes te bakken is voorbij!
Men moet eens wakker worden, want zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ik ben direct dat weet ik, ik kan ook de oproep in een zoetsappig verhaaltje verpakken maar of dat nou zoveel beter is?
Ik weet wel zeker van niet.
Christenen mogen wakker worden, de velden zijn wit om te oogsten er zijn alleen te weinig arbeiders.


Nee hoor, Antoinette, ik ben nog steeds vakantie aan het vieren. Lees:`in de relaxmodus. Misschien dat het jou dan toch wel wat moet zeggen als ik schreef: "Het moet mij van het hart, dat jouw teksten bij mij persoonlijk erg rauw overkomen, daar waar het gaat om mensen die niet achter jouw theoriën en dergelijke (willen) staan."Sterker nog ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat meer mensen dit aan jou geschreven hebben.

God vraagt m.i. om geloof, hoop en liefde, op en over te brengen voor en naar onze naaste. Niet, om de ander verwijten naar het hoofd te slingeren, dat iemand te lauw zou zijn, jij, nog ik, kan in andermans hart kijken, wat er iemand omgaat!
Je mag m.i. de Liefde van God uitstralen op en naar de ander, een ander proberen het geloof dwingend op te leggen, lijkt mij daar niet ondervallen. Vraag je zelf eens af hoe echt een geloof in de liefde van en voor God kan zijn, als het louter gebaseerd is op nare eindtijd theoriën, radicalisme, etc, is het dan een waar geloof, of een geloof uit egoisme om maar behouden te blijven....

Ik geloof in een God van liefde, Hij die bepaalt wat goed is en wie er behouden zal worden.. niet ik! Persoonlijk leef ik liever zoals ik aangaf met de tekst van Matth. 24: 45 - 46, ofwel leven bij elke dag die God mij schenkt en nog schenken wil, met oog voor mij naaste, Ik getuig liever van Zijn liefde als het mensen het willen horen, erover willen spreken, vragen over hebben, dan dat ik zou gaan lopen schermen met nare eindtijd theorien. Ik spreek liever over de liefde van God voor de mens, daarna is het m.i. aan God, om in die mensen verder te werken, daar heeft God mij niet voor nodig. Als mensen met een oprecht hart God zoeken, laat Hij zijn eigen vinden!

Mijn "persoonlijke" opvatting is btw, dat God zelf alleen weet wanneer Hij het tijd vindt om te oogsten, misschien morgen, misschien over 1000 jaar en één dag, dat Heeft Hij enkel aan zich zelf voorbehouden.

Edit:

Weet je welke gedachte bij mij ineens bovenkwam drijven, toen ik na het schrijven van bovenstaande naar het zwembad liep (Relax-modus en zo..) Dat jouw teksten bij mij net zo overkomen, als sommige radicale moslims die ik "hier" ook wel eens spreek (gelukkig zijn het er een weinig) Hun komen meestal ook niet verder dan: dat hen het eigenaarschap over Jeruzalem toe behoort etc..etc... want de koran zegt... .. zij het bij het enig juiste eind hebben... dat al wie het met hun niet eens is/zijn ongelovigen zijn..etc...
Laatst gewijzigd door Harm-J op 17 mei 2010 14:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
Antoinette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 jun 2009 00:11
Contacteer:

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Antoinette » 17 mei 2010 14:08

Harm-J schreef:
Antoinette schreef:Je bent wel lekker druk met jezelf Harm-J
Ikke, ikke , ikke...
Voor het geval je het gemist zou hebben, ik hou van o.a alle mensen op dit forum.
Ik hou van Joden en Islamieten.
Alleen accepteer niet de "geestelijke tegenstand" die ik krijg als ik in de bres spring voor het Joodse volk.
En dan erbij, de tijd dat om altijd maar zoete broodjes te bakken is voorbij!
Men moet eens wakker worden, want zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ik ben direct dat weet ik, ik kan ook de oproep in een zoetsappig verhaaltje verpakken maar of dat nou zoveel beter is?
Ik weet wel zeker van niet.
Christenen mogen wakker worden, de velden zijn wit om te oogsten er zijn alleen te weinig arbeiders.


Nee hoor, Antoinette, ik ben nog steeds vakantie aan het vieren. Lees:`in de relaxmodus.

Dan kan ik je op dat gebied de hand geven. Toch formuleer je steeds vanuit je "ik" en dat klinkt dat je nogal erg van je eigen mening bent overtuigd i.p.v dat je God vraagt hoe Hij de dingen ziet.

Misschien dat het jou dan toch wel wat moet zeggen als ik schreef: "Het moet mij van het hart, dat jouw teksten bij mij persoonlijk erg rauw overkomen, daar waar het gaat om mensen die niet achter jouw theoriën en dergelijke (willen) staan."Sterker nog ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat meer mensen dit aan jou geschreven hebben.

Oh wil je het nu op die tour gaan proberen, nou dat mag, maar daar ben ik echt niet van onder de indruk.
Ik stel mijn vertrouwen enkel op God en ik luister enkel naar mensen die spreken vanuit Gods geest.
En dat is bij bijna alle onderstaande reactie's niet het geval. Dus neem ik het niet persoonlijk op en doe ik er niets mee.

God vraagt m.i. om geloof, hoop en liefde, op en over te brengen voor onze naaste.

Dat klopt, wij moeten zelfs, het is een opdracht het is geen vrijwillige keuze.
Naar onze naasten in de "wereld" ja dat klopt.
En Hij roept christenen onderling op om eensgezind te zijn.
Weet je, Jezus heeft ooit maar naar enkele mensen uitgehaald en dat was niet naar de mensen van de "wereld" Hij hield zielsveel van zondaren.
Maar hij schold "kerkmensen" uit om het maar even naar deze tijd te plaatsen. En begrijpelijk.
Ze waren schijnheilig, met een valse vroomheid. Ze wilde niet gaan voor de zaak, ze zaten enkel te muggeziften op wat Jezus allemaal zei en wat Hij allemaal deed.
En dat proef ik hier ook, als ik mijn medechristenen wil oproepen om achter het Joodse volk te gaan staan, ik had het kunnen weten. Jezus is mijn Leidsman, Hem volg ik en zodoende maak je mee wat Hij ook meemaakte (gezien de omgang met kerkmensen). Jammer, ik ben wel heel blij met de 2 die het wel snappen.

Niet om de ander verwijten naar het hoofd te slingeren, dat iemand te lauw zou zijn, jij, nog ik, kan in andermans hart kijken, wat er iemand omgaat!

O nee, reken maar dat Gods Geest laat zien wat er in mensenharten omgaat van medechristenen, en medemensen uit de wereld.
Dat is nu juist het mooie ervan!
Juist daarom heb ik dit Topic geopend, omdat ze niet achter Israël staan. En dat weet God!
Hij verlangt ernaar dat christenen dat wel gaan doen.

Je mag m.i. de Liefde van God uitstralen op en naar de ander, een ander proberen het geloof dwingend op te leggen, lijkt mij daar niet ondervallen. Vraag je zelf eens af hoe echt een geloof in de liefde van en voor God kan zijn, als het louter gebaseerd is op nare eindtijd theoriën, is het dan een waar geloof, of een geloof uit egoisme om maar behouden te blijven....

Pfff zo kan die wel weer hé!
Heb je nog meer beledigingen over mijn relatie met Mijn redder en verlosser?
Zet ze dan meteen neer, dan heb ik dat gehad en kan ik je meteen vergeven!
Alsjeblieft, let op je uitspraken, ga niet té ver. Kijk mij schakel je niet uit met dat soort uitspraken, mijn relatie met Hem houdt stand. Het kan alleen maar een vervelende uitwerking hebben voor jezelf.
Ik begrijp niet hoe je daar overigens bijkomt?
Waar maak jij uit op dat ik enkel geloof omdat ik bang zou zijn voor de eindtijd?
Echt ongelooflijk kort door de bocht mijn mond valt ervan open.
Deze oproep is een piepklein stukje uit het grote geheel, mag dat even duidelijk zijn?


Ik geloof in een God van liefde, Hij die bepaalt wat goed is en wie er behouden zal worden.. niet ik!

Aha, nou ik geloof in een God die doet wat Hij zegt, en die Zijn beloften nakomt.
Ik geloof in een God die mij o.a door Zijn woord laat weten wat goed en fout is.
En daardoor weet ik dat ik behouden ben en hoe andere mensen behouden kunnen worden.
En wat ik moet doen, de tijd dat ik op aarde leef.

Mijn "persoonlijke" opvatting is btw, dat God zelf alleen weet wanneer Hij het tijd vindt om te oogsten, misschien morgen, misschien over 1000 jaar en één dag, dat Heeft Hij enkel aan zich zelf voorbehouden.


Gods Geest is op deze aarde, en zal eenieder bijstaan die daar voor openstaat.
En zal eenieder helpen die geholpen wil worden.
En diezelfde Geest maakt duidelijk wanneer en wat christenen moeten doen.
Kijk dat mensen daar niet voor open staan is een ander vehaal, aan Hem heeft het niet gelegen.
Jullie hadden het kunnen weten, is het antwoord wat mensen straks gaan krijgen.
Is dit bangmakerij? Nee!
Als jij het zo wel oppakt moet je je eens afvragen waarom je daar bang voor bent?
Zit het dan wel recht tussen jouw en God?
Dit is enkel Zijn woord, waarin Hij onszelf waarschuwt, en doe ermee wat je wil.
Laatst gewijzigd door Antoinette op 17 mei 2010 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor elbert » 17 mei 2010 14:10

Nu maar weer terug ontopic!
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Spons » 17 mei 2010 16:02

Antoinette schreef:
Spons schreef:
henkie schreef:Als christenen al n............ zie paar postings terug om het leesbar te houden met al dat gequote ! fout zijn !


Nou en dat vind ik heel lauw!
Je kiest niet voor en niet tegen je kan beter koud of warm zijn dan lauw hoor.


Goed, dus jij bent koud tegen bomaanslagen op bussen met Iraelieten ,

even ter informatie !
De afgelopen weken zijn de raketaanvallen vanuit Gaza op Israël weer toegenomen. Vorige week vrijdag werden twee Israëlische soldaten gedood vlakbij Khan Younis op de grens tussen Gaza en Israël, de eerste doden sinds de oorlog vorig jaar. Sinds Israël in de vorige winter een drie weken durende oorlog uitvocht in de Gazastrook, met circa 1.400 Palestijnse en dertien Israëlische doden als gevolg, zijn er weinig incidenten g eweest.
bron http://www.nrc.nl/buitenland/article2516604.ece/Raketaanvallen_op_Gaza aan isrealische kant vielen dertien doden , aan de kant van Israel, viel 1 procent van het totaal wat Isreal aanrichte bij de palestijnen. Moet ik daar warm voor worden en maar pal achter Israel gaan staan ? Moet ik achter de palestijnen gaan staan met hun 13 doden ? Kan jij met je geweten achter mensen gaan staan die bewust gedood hebben ?

of het gebruik van fosfor bommen wat toegegeven is door Isreal maar Internationaal verboden is, en fosfor alleen gebruikt mag worden voor rook gorijden en dan ook nog op lege vlaktes....


Dat is gewoon een wereldse gedachte, niet voor en niet tegen zijn.

Dat is jouw mening over een wereldse gedachte, komt op mij (let op .. mij . ) over alsof alles wat werelds is slecht is .... Alsof wij Christenen de enige ware mensen zijn .... en dan denk ik maar even niet aan de schandalen in de roomse kerk, en naar het schijnt ook in de protestantse kerk (en kom nu niet aan met in onze groep gebeurt zoiets niet want het gebeurd in alle kerkverbanden (en dan bedoel ik op misbruik )


En enkel vrede willen, zolang satan heerst over deze aarde blijft er oorlog, helaas.


Zolang er een duivel op aarde rondwaard zal er altijd twist zijn, ben ik met je eens ! Pas als Jezus terug keert op aarde zullen we geoordeeld worden voor onze daden (want het neemt niet weg dat ondanks Jezus kruisiging we opeens van alle zonden verlost zijn )

Dat is iets wat je zal moeten accpeteren , het zijn profetieën die uitkomen over de "eindtijd" waarin we in leven.


Zo denk jij er over, en het begrip eindtijd is relatief, wat ik er mee wil zeggen, het kan ook pas over 200 jaar een eindtijd zijn, tijd is relaitef voor bijbelse begrippen en het is aan ons niet gegeven dat wij kunnen oordelen of de tijd van wederkomst en einde is aangebroken ! In de 17e eeuw dacht men ook dat de eindtijden waren aangebroken , en dat zal in elke periode wel zo zijn dat mensen dat denken !

Totdat er weer andere profetieën gaan uitkomen die weer een periode van rust en vrede gaan brengen.

Weet je waar ik naar uitkijk? Naar de wederkomst van Jezus!


Ik denk dat elke gelovige christen hier naar uitkijkt !


Maar tot die tijd zal ik als een paal achter Israël staan, en me inzetten voor Zijn evangelie.
En ik bid en hoop dat meer christenen dat gaan doen, i.p.v "kerkbankverwarmer" te zijn en te blijven.


Ik zou zeggen doe een oproep aan de SGP dat ze dit flink gaan uitdragen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Optimatus » 17 mei 2010 22:06

henkie schreef:Als christenen al niet meer zien dat er bijzondere dingen met Israel aan de hand zijn en dat er een geestelijke strijd aan de gang is, wat valt er dan nog te winnen? Kijk alleen al eens naar het verleden van Haman tot Hitler met al de pogingen om het volk uit te roeien. Dat doel wordt nu nog openlijk uitgesproken door landen en leiders. Als er nu al met regelmaat van de klok raketten naar beneden vallen, wat zou er gebeuren als de steun van de V.S. en de militaire kracht van Israel er niet waren?

Natuurlijk hoef je niet kritiekloos achter Israel aan te lopen maar ik kan er niet bij dat je geen sympathie hebt voor zo'n volk.


Ik heb grote sympathie voor het Israelische volk - ik ben, bijvoorbeeld, verzot op Klezhmermuziek.
Ik maak een onderscheid in sympathie voor een volk en de politici die dit land regeren. Immers, ofschoon het volk kiest, is het niet collectief verantwoordelijk voor het geklungel van zijn leiders. Ik neem ook niet het gehele Duitse volk kwalijk dat Adolfje daar ooit rotzooi schopte.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ostrogoot
Mineur
Mineur
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 dec 2008 09:41

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor ostrogoot » 17 mei 2010 23:06

Optimatus schreef:Ik heb grote sympathie voor het Israelische volk - ik ben, bijvoorbeeld, verzot op Klezhmermuziek.
Ik maak een onderscheid in sympathie voor een volk en de politici die dit land regeren. Immers, ofschoon het volk kiest, is het niet collectief verantwoordelijk voor het geklungel van zijn leiders. Ik neem ook niet het gehele Duitse volk kwalijk dat Adolfje daar ooit rotzooi schopte.



Klezmer komt uit oost Europa en niet uit Israel. De zelfde vergelijking in een andere context "Ik heb grote sympathie voor het Amerikaanse volk - ik ben, bijvoorbeeld, verzot op spaggheti.

Jouw Oostenrijkse Adolfje is niet gekozen. Het volk had geen keus. Je kent de Gestapo toch wel? Hij was het product van zijn tijd. Hij had alles mee. Als verlopen kunstschilder en als ondermijner van het verdrag van versailles. (dan jouw mening dat Israel zich aan de resoluties van de NATO moet houden). Adlofje (is dat jouw koosnaampje???????) was uit op de Endloesung, de vernietiging van het Joodse volk. Ook in Nederland liepen er kerkmensen achter Adolfje aan (ds Kersten)

In bijbels perpectief moet je wel sympathie hebben met het Joodse volk ondanks de dingen die zij fout deden. Gelukkig was er nog geen NATO in de tijd van de richteren. Simson zou dan voor dan naar Den Haag hadden moeten komen om onder ede te getuigen dat hij wreedheden tegen de menselijkheid had gedaan en wat dacht je van Mozes? Hij liet een heel leger verdrinken. Deze heldendaden hoor ik regelmatig in de kerk maar voor de rest wordt er gezwegen
Nosce te ipsum

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor TheKeimpe » 18 mei 2010 10:34

Ook in Nederland liepen er kerkmensen achter Adolfje aan (ds Kersten)

Misschien goed om dit artikel even te lezen? Je bent namelijk ernstig ongenuanceerd.

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Napoleon » 18 mei 2010 11:07

Misschien is het voor de hardliners goed om te weten dat een niet onbelangrijk deel van de palestijnse bevolking christen is?

Verder ben ik pro-Israël, en juist daarom zou ik zo graag zien dat ze met bepaalde dingen stoppen, zodat ik pro-Israël kan blijven :)

Verder ben ik het in grote mate met Elbert eens
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Spons » 18 mei 2010 13:08

Optimatus schreef:
henkie schreef:Als christenen al niet meer zien dat er bijzondere dingen met Israel aan de hand zijn en dat er een geestelijke strijd aan de gang is, wat valt er dan nog te winnen? Kijk alleen al eens naar het verleden van Haman tot Hitler met al de pogingen om het volk uit te roeien. Dat doel wordt nu nog openlijk uitgesproken door landen en leiders. Als er nu al met regelmaat van de klok raketten naar beneden vallen, wat zou er gebeuren als de steun van de V.S. en de militaire kracht van Israel er niet waren?

Natuurlijk hoef je niet kritiekloos achter Israel aan te lopen maar ik kan er niet bij dat je geen sympathie hebt voor zo'n volk.


Ik heb grote sympathie voor het Israelische volk - ik ben, bijvoorbeeld, verzot op Klezhmermuziek.
Ik maak een onderscheid in sympathie voor een volk en de politici die dit land regeren. Immers, ofschoon het volk kiest, is het niet collectief verantwoordelijk voor het geklungel van zijn leiders. Ik neem ook niet het gehele Duitse volk kwalijk dat Adolfje daar ooit rotzooi schopte.


Anderzijds was men geneens in de gelegenheid om een tegenstem uit te brengen door de overmacht aan controle , als je het wel deed kon je er op rekenen dat je de dood ging en / of het leven onmogelijk gemaakt werd ! Tegenspraak werd niet getolereerd, Overigens een keerzij van de oorlog die pas onlangs erkend is door de duitsers zelf.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Spons » 18 mei 2010 13:11

Napoleon schreef:Misschien is het voor de hardliners goed om te weten dat een niet onbelangrijk deel van de palestijnse bevolking christen is?

Verder ben ik pro-Israël, en juist daarom zou ik zo graag zien dat ze met bepaalde dingen stoppen, zodat ik pro-Israël kan blijven :)

Verder ben ik het in grote mate met Elbert eens


Eens , en niet zomaar aannemen dat alles goed is wat ze doen omdat het het volk van God is , immers werden zij in de bijbel ook talrijke keren terechtgewezen door God !

ostrogoot
Mineur
Mineur
Berichten: 156
Lid geworden op: 03 dec 2008 09:41

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor ostrogoot » 18 mei 2010 20:29

TheKeimpe schreef:
Ook in Nederland liepen er kerkmensen achter Adolfje aan (ds Kersten)

Misschien goed om dit artikel even te lezen? Je bent namelijk ernstig ongenuanceerd.


Heb gelezen.
Heb ik deze voor jou
Nosce te ipsum

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Optimatus » 18 mei 2010 21:21

ostrogoot schreef:
Optimatus schreef:Ik heb grote sympathie voor het Israelische volk - ik ben, bijvoorbeeld, verzot op Klezhmermuziek.
Ik maak een onderscheid in sympathie voor een volk en de politici die dit land regeren. Immers, ofschoon het volk kiest, is het niet collectief verantwoordelijk voor het geklungel van zijn leiders. Ik neem ook niet het gehele Duitse volk kwalijk dat Adolfje daar ooit rotzooi schopte.


Klezmer komt uit oost Europa en niet uit Israel. De zelfde vergelijking in een andere context "Ik heb grote sympathie voor het Amerikaanse volk - ik ben, bijvoorbeeld, verzot op spaggheti.


Quatsch. Klezhmer is muziek die in joodse kringen zeer gewaardeerd wordt of werd. De Jiddische teksten vind ik prachtig, de muziek geweldig.


ostrogoot schreef:Jouw Oostenrijkse Adolfje is niet gekozen. Het volk had geen keus. Je kent de Gestapo toch wel?


Bespeur ik hier minachting voor Oostenrijk?
Adolfje is min of meer legaal aan de macht gekomen. De Gestapo is pas nadien opgericht.
Het tractaat van Versailles was een van de garanties voor een nieuwe oorlog, een gevaarlijk document waardoor Duitsland volledig te gronde gericht werd. Had men destijds Sixtus gevolgd, ware de historie geheel anders verlopen.

ostrogoot schreef:Hij was het product van zijn tijd. Hij had alles mee. Als verlopen kunstschilder en als ondermijner van het verdrag van versailles. (dan jouw mening dat Israel zich aan de resoluties van de NATO moet houden). Adlofje (is dat jouw koosnaampje???????) was uit op de Endloesung, de vernietiging van het Joodse volk. Ook in Nederland liepen er kerkmensen achter Adolfje aan (ds Kersten)


Volgens mij heb ik niets over resoluties van de NAVO geschreven, waar je dat dan vandaan haalt, is mij een raadsel.
Adolfje is niet een koosnaam, maar een teken van geringschatting - ik ben doorgaans niet (lees: nooit) gecharmeerd van dictators die mensen moedwillig vernietigen.
Met ds. Kersten heb ik niets te maken, ik ben nooit betrokken geweest bij de Gereformeerde Gemeenten.

ostrogoot schreef:In bijbels perpectief moet je wel sympathie hebben met het Joodse volk ondanks de dingen die zij fout deden. Gelukkig was er nog geen NATO in de tijd van de richteren. Simson zou dan voor dan naar Den Haag hadden moeten komen om onder ede te getuigen dat hij wreedheden tegen de menselijkheid had gedaan en wat dacht je van Mozes? Hij liet een heel leger verdrinken. Deze heldendaden hoor ik regelmatig in de kerk maar voor de rest wordt er gezwegen


Me dunkt dat Simson een verzetsstrijder was - de Filistijnen waren de strijd begonnen.
Mozes idem - de Egyptenaren waren niet bepaald vriendelijk voor de Israelische bevolking.

De vergelijking gaat derhalve volslagen mank.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Antoinette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 jun 2009 00:11
Contacteer:

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Antoinette » 19 mei 2010 00:35

Spons schreef:
Optimatus schreef:
henkie schreef:Als christenen al niet meer zien dat er bijzondere dingen met Israel aan de hand zijn en dat er een geestelijke strijd aan de gang is, wat valt er dan nog te winnen? Kijk alleen al eens naar het verleden van Haman tot Hitler met al de pogingen om het volk uit te roeien. Dat doel wordt nu nog openlijk uitgesproken door landen en leiders. Als er nu al met regelmaat van de klok raketten naar beneden vallen, wat zou er gebeuren als de steun van de V.S. en de militaire kracht van Israel er niet waren?

Natuurlijk hoef je niet kritiekloos achter Israel aan te lopen maar ik kan er niet bij dat je geen sympathie hebt voor zo'n volk.


Ik heb grote sympathie voor het Israelische volk - ik ben, bijvoorbeeld, verzot op Klezhmermuziek.
Ik maak een onderscheid in sympathie voor een volk en de politici die dit land regeren. Immers, ofschoon het volk kiest, is het niet collectief verantwoordelijk voor het geklungel van zijn leiders. Ik neem ook niet het gehele Duitse volk kwalijk dat Adolfje daar ooit rotzooi schopte.


Anderzijds was men geneens in de gelegenheid om een tegenstem uit te brengen door de overmacht aan controle , als je het wel deed kon je er op rekenen dat je de dood ging en / of het leven onmogelijk gemaakt werd ! Tegenspraak werd niet getolereerd, Overigens een keerzij van de oorlog die pas onlangs erkend is door de duitsers zelf.


Wie of wat is jouw informatiebron?
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Gebruikersavatar
Antoinette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 jun 2009 00:11
Contacteer:

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Antoinette » 19 mei 2010 00:38

Optimatus schreef:
ostrogoot schreef:
Optimatus schreef:Ik heb grote sympathie voor het Israelische volk - ik ben, bijvoorbeeld, verzot op Klezhmermuziek.
Ik maak een onderscheid in sympathie voor een volk en de politici die dit land regeren. Immers, ofschoon het volk kiest, is het niet collectief verantwoordelijk voor het geklungel van zijn leiders. Ik neem ook niet het gehele Duitse volk kwalijk dat Adolfje daar ooit rotzooi schopte.


Klezmer komt uit oost Europa en niet uit Israel. De zelfde vergelijking in een andere context "Ik heb grote sympathie voor het Amerikaanse volk - ik ben, bijvoorbeeld, verzot op spaggheti.


Quatsch. Klezhmer is muziek die in joodse kringen zeer gewaardeerd wordt of werd. De Jiddische teksten vind ik prachtig, de muziek geweldig.


ostrogoot schreef:Jouw Oostenrijkse Adolfje is niet gekozen. Het volk had geen keus. Je kent de Gestapo toch wel?


Bespeur ik hier minachting voor Oostenrijk?
Adolfje is min of meer legaal aan de macht gekomen. De Gestapo is pas nadien opgericht.
Het tractaat van Versailles was een van de garanties voor een nieuwe oorlog, een gevaarlijk document waardoor Duitsland volledig te gronde gericht werd. Had men destijds Sixtus gevolgd, ware de historie geheel anders verlopen.

ostrogoot schreef:Hij was het product van zijn tijd. Hij had alles mee. Als verlopen kunstschilder en als ondermijner van het verdrag van versailles. (dan jouw mening dat Israel zich aan de resoluties van de NATO moet houden). Adlofje (is dat jouw koosnaampje???????) was uit op de Endloesung, de vernietiging van het Joodse volk. Ook in Nederland liepen er kerkmensen achter Adolfje aan (ds Kersten)


Volgens mij heb ik niets over resoluties van de NAVO geschreven, waar je dat dan vandaan haalt, is mij een raadsel.
Adolfje is niet een koosnaam, maar een teken van geringschatting - ik ben doorgaans niet (lees: nooit) gecharmeerd van dictators die mensen moedwillig vernietigen.
Met ds. Kersten heb ik niets te maken, ik ben nooit betrokken geweest bij de Gereformeerde Gemeenten.

ostrogoot schreef:In bijbels perpectief moet je wel sympathie hebben met het Joodse volk ondanks de dingen die zij fout deden. Gelukkig was er nog geen NATO in de tijd van de richteren. Simson zou dan voor dan naar Den Haag hadden moeten komen om onder ede te getuigen dat hij wreedheden tegen de menselijkheid had gedaan en wat dacht je van Mozes? Hij liet een heel leger verdrinken. Deze heldendaden hoor ik regelmatig in de kerk maar voor de rest wordt er gezwegen


Me dunkt dat Simson een verzetsstrijder was - de Filistijnen waren de strijd begonnen.
Mozes idem - de Egyptenaren waren niet bepaald vriendelijk voor de Israelische bevolking.

De vergelijking gaat derhalve volslagen mank.


En opnieuw herhaalt zich dat in deze tijd!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Optimatus » 19 mei 2010 09:10

Wat herhaalt zich?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten

cron