hoe slaap jij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

hoe slaap jij?

Berichtdoor pannenkoek » 03 mei 2010 20:37

Hoe slapen jullie?
Altijd op je buik, op je rug, of op je zij?
Slaap je goed, slaapwandel je, moet je 's nachts er altijd één keer uit voor het toilet, of hou je er rekening mee met de hoeveelheid drinken voordat je naar bed ga.
Heb je en gewoon bed of een waterbed.
Heb je een electrisch deken of niet?
Heb je veel dekens of niet?

Wij hebben een waterbed. Heerlijk is dat. Inmiddels 6 jaar. ( vd bijna 16 dat we getrouwd zijn)
In de winter hebben we er een extra deken overheen, scheelt weer wat stroom. We zouden niet anders mee willen. In de zomer kan hij wat kouder. Maar je zet hem niet zomaar 2 graden kouder, nu staat hij op 27 en in de zomer met 30 graden of zo staat hij op 25.
Ik slaap graag op mijn linkerzij. Ik slaapwandel niet, maar moet er wel vaak één keer uit.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor -Judith- » 03 mei 2010 21:29

Hoe slapen jullie?
Altijd op je buik, op je rug, of op je zij?

Altijd op m'n buik, met m'n linkerarm en -been gestrekt, en de rechterkant opgetrokken (nu ik het typ, denk ik van: tsss ... )
Slaap je goed, slaapwandel je, moet je 's nachts er altijd één keer uit voor het toilet, of hou je er rekening mee met de hoeveelheid drinken voordat je naar bed ga.

Ik slaap, meestal, aan één stuk door! Maakt niet uit hoeveel ik drink ofzo
Heb je en gewoon bed of een waterbed.

Gewoon bed
Heb je een electrisch deken of niet?

Alleen in de winter, als het errrg koud is!
Heb je veel dekens of niet?

Standaard lakens, 's winters flanellen (hoes)laken, 's zomers katoenen.
Verder had ik afgelopen winter 3 dekens en een winterdekbed :oops: :-$ En nu alleen nog een winterdekbed...En straks alleen zomerdekbed!

Gebruikersavatar
hamlap
Luitenant
Luitenant
Berichten: 542
Lid geworden op: 06 feb 2005 13:54
Contacteer:

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor hamlap » 03 mei 2010 21:43

Ik slaap altijd op mijn zij, ga er 's nachts niet uit om te plassen.
Ik slaap in gewoon bed, met een dekbed. In de winter een dunne fleeche deken extra er overheen.
Opmerkelijk is dat het dekbed bij het voeteneinde niet vast moet zitten, dat vind ik heel erg irritant.
Naast het bed heb ik wel een flesje water staan, om af en toe een slokje te kunnen drinken, zonder het bed uit te hoeven.
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor mw » 03 mei 2010 21:46

Meestal op mijn zij.Met mijn knieën hoog opgetrokken en voeten daarbij net onder het randje van het dekbed door :roll: Dekbed mag absoluut niet ingestopt zijn. Kan ik niet in slaap komen dan draai ik op mijn buik waardoor ik sneller inslaap.
Mijn dekbed moet zo zwaar mogelijk zijn. Hoe lichter het dekbed hoe lichter (en slechter) ik slaap. Geen lakens, want daar vecht ik alleen maar mee.
Soms slaapwandel ik. Zo werd ik laatst wakker met een pak boter naast mijn bed :roll: ](*,) Ook kan ik wel heel gek dromen. Ik moet er bijna nooit uit voor toilet. Als ik eenmaal slaap, dan kan er een kanon naast me afgeschoten worden.
Geen elektrische deken, dan kom ik helemaal niet in slaap. Ik vind het heerlijk om in een koud bed te stappen en deze op te warmen. Is het erg koud dan neem ik een warmwaterzak/kruik mee naar bed.
Een gewoon bed, wel elektrisch verstelbaar.

En: overdag slaap ik beter dan 's nachts.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
hamlap
Luitenant
Luitenant
Berichten: 542
Lid geworden op: 06 feb 2005 13:54
Contacteer:

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor hamlap » 03 mei 2010 21:48

mw schreef:Soms slaapwandel ik. Zo werd ik laatst wakker met een pak boter naast mijn bed :roll: ](*,)


:schaterlach: :muhahaha:
Faith will vanish into sight

Hope be emptied in delight

Love in heav'n will shine more bright

Therefore give us love.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor Dippie » 03 mei 2010 22:00

Is dit btw niet iets voor de Slowchat? 8)

- Ik slaap bijna altijd op mn rechterzij, met mn ene been ingetrokken, gekruisd onder de andere door en mn armen onder mn oren :roll: :mrgreen:
- Ik val vrijsnel in slaap en wordt pas wakker als mn wekker gaat! Heerlijk :)
- Heb een gewoon bed
- Geen electrisch deken, vind ik niet nodig ook
- In de winter een dubbel dekbed, waar in af en toe nog een fleeche deken op leg (winterdekbed dus) in de zomer een enkele
- Slaap wel met een dubbel kussen, anders kan ik dus echt NIET slapen!!! :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor MissF » 03 mei 2010 23:10

Ik slaap over de nacht verspreid op mijn buik, rechterzij, linkerzij. Nooit op mijn rug, want dan droom ik altijd naar (heel apart, dat heb ik altijd al gehad). Af en toe word ik wakker van een nare droom en weet dan al dat ik op mijn rug lig :)
Vroeger slaapwandelde ik, nu nooit meer. Ik ga uit principe niet plassen 's nachts, dan hou ik het wel op, dat vind ik zo irritant, eruit gaan 's nachts :)
We hebben geen waterbed (lijkt me echt helemaal niks eigenlijk), wel een boxspring, daar zweer ik bij. Wel twee losse bedden, zodat als de 1 wiebelt je niet meewiebelt, maar wel weer 1 matras zodat we geen gleuf hebben :D
Geen elektrische deken, wel eens over nagedacht er 1 aan te schaffen, misschien komende winter
Ja, heel veel dekens. Hartje winter vaak met 2 4seizoenendekbedden :oops: Hartje zomer met een laken, maar ik deel het seizoenendekbed nooit op in 2en, dat vind ik dan te koud
En vaak een satijnen pyjama.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor Schipje » 03 mei 2010 23:27

ik slaap het liefst half op mijn rug/zij tegen mijn kacheltje aan (mijn man :mrgreen: ) Op mijn buik slaap ik ook lekker met mijn handen hou ik het dekbed vast naast mijn nek. Ik wil geen lucht gaten in mijn bed, alles is ingestopt en de deken valt helemaal om me heen.
Het liefst een zware deken. Toen wij trouwden hebben wij echt een heel duur bed gekocht, rib uit ons lijf maar nog dagelijks plezier van! Alles is van merinoschapenwol en 's zomers is dat ook lekker. Dekbed bestaat uit 2 delen, zomers doen we het ene deel eraf.
Laatst gewijzigd door Schipje op 18 jan 2011 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor Bumba » 04 mei 2010 08:12

Ik ben een echte buikslaper!
Wij slapen met het raam open en ieder heeft zijn eigen dekbed.
Wij hebben een gewoon bed met spiraalbodem, maar wel elektrisch verstelbaar.
Ik ga er s-nachts normaal gesproken niet uit, tenzij een van de kids roept en tja, dan ga ik daarna maar meteen even plassen.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor elvira (gast) » 04 mei 2010 08:20

Op mijn zij, in foetushouding. De handen op een of andere manier raar gevouwen (als ik het een keer anders wil, kan ik niet meer slapen :lol: )
Manlief en ik hebben allebei ons eigen (1,20 m) dekbed (ik draai nogal vaak en anders maak ik mijn man de hele tijd wakker :oops: ), altijd een heel licht dekbed, in de winter evt. een wollen deken erover. We slapen altijd met raam open, wel zo fris.
Ik word 's nachts nooit echt wakker; als ik wel wakker word, meldt mijn blaas zich ook meteen.

(Oja, ik heb vroeger als kind geslaapwandeld... gelukkig nu al héééél lang niet meer #-o )

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor Jo'tje » 04 mei 2010 08:49

Ik slaap altijd op mijn zij met m'n benen een beetje gebogen. We hebben een 'gewoon' bed, één matras en één dekbed.
We hebben ook zo'n 4 seizoenendekbed, dus dat kunnen we lekker afwisselen. Nou heb ik het wel veel eerder koud / of Marnix heeft het veel eerder warm. Dus dat is wel eens puzzelen. Marnix slaapt trouwens altijd op z'n rug, dat is wel gezellig, want ik kruip dan op m'n zij lekker tegen hem aan, heb ik gelijk een kacheltje :)

Zo'n waterbed... het lijkt me best lekker in je eentje, maar samen: is dat niet super irritant?
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor Loucom » 04 mei 2010 10:49

Ik val in slaap op mijn zij. Ene hand onder het kussen/hoofd en andere hand hoek van 90 graden, benen opgetrokken. En wordt vaak wakker op mijn buik en dan met beide handen onder het kussen. Ik moet een wat dikker dekbed hebben anders vind ik het te licht. Ook altijd een kussen op mijn voeten. Laken doe ik ook niet aan, of nouja ipv daarvan heb ik een fleecedeken.

Maar zomers moet ik juist zo koud mogelijk hebben en dan wel een laken, soms nog wel wat op de voeten.
Leef je droom.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor pannenkoek » 04 mei 2010 11:00

Jo'tje schreef:Ik slaap altijd op mijn zij met m'n benen een beetje gebogen. We hebben een 'gewoon' bed, één matras en één dekbed.
We hebben ook zo'n 4 seizoenendekbed, dus dat kunnen we lekker afwisselen. Nou heb ik het wel veel eerder koud / of Marnix heeft het veel eerder warm. Dus dat is wel eens puzzelen. Marnix slaapt trouwens altijd op z'n rug, dat is wel gezellig, want ik kruip dan op m'n zij lekker tegen hem aan, heb ik gelijk een kacheltje :)

Zo'n waterbed... het lijkt me best lekker in je eentje, maar samen: is dat niet super irritant?


Nee, dat is heerlijk. Je hebt vele soorten dus je kan kiezen hoeveel je wilt dobberen :lol:

Wij zouden niet anders meer willen. Mijn man had veel last van zijn rug (was nog maar 31) en dit is echt een oplossing. Ietsje opgewarmd. Het water is trouwens nu 27 gr. Hij gaat straks langzamerhand naar 25/25,5 als we het nu warm hadden gaat hij echt maar 0,2 per keer naar beneden.

Ik ga uit principe niet plassen 's nachts, dan hou ik het wel op, dat vind ik zo irritant, eruit gaan 's nachts
Dan lig ik de tijd wakker 'ik moet er uit maar ik wil niet ......' en dat wil ik ook niet.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 mei 2010 19:35

slaap op me zij.. op me buik wil niet, ben zwanger... :D
moe tegenwoordig wel naar de wc.. ben zwanger :D
een gewoon bed

geen electrisch deken, nergens voor nodig doe dan wel extra kleren aan
een vier seizoenen dekbed van wol! heeerlijk, in de winter soms nog een een persoons winterdekbed erbij overheen! tis nl best erg koud soms

Slaap prima!

Gebruikersavatar
Night
Moderator
Berichten: 976
Lid geworden op: 10 sep 2002 16:09
Contacteer:

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor Night » 04 mei 2010 19:41

2x heerlijke boxsping, met elk een eigen matras met eigen hoeslaken. Wel één dekbed. Lekker groot/breed, dan hebben we de ruimte.
Altijd op één van beide zijden inslapen. Idem wakker worden. Wat daartussen gebeurt, geen idee. Ik vermoed wel wat rugwerk.
Dekbed (indien dat kan met de temperatuur) graag helemaal over mn hoofd.
'sWinters het dikke deel van het 4 seizoenendekbed, eventueel aangevuld met een fleeche-je, 's zomers het dunne deel of niets. Eigenlijk nooit twee delen (weer te warm)
Volgens mij is dat het wel....
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 gasten