burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

Berichtdoor Speedy » 30 mar 2010 10:22

In het RD staat het volgende:

http://www.refdag.nl/artikel/1470290/Ac ... ering.html

Om het initiatief te steunen zie website: http://www.ditkannietlanger.nl
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

flowers
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 feb 2009 14:25

Re: burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

Berichtdoor flowers » 30 mar 2010 11:03

Speedy schreef:In het RD staat het volgende:

http://www.refdag.nl/artikel/1470290/Ac ... ering.html

Om het initiatief te steunen zie website: http://www.ditkannietlanger.nl





Een goed initiatief!
Ik heb in ieder geval getekend!
"Je hebt twee soorten dwazen.
De eerste zegt: Het is oud, daarom is het goed.
De tweede zegt: Dit is nieuw, daarom is het beter."

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

Berichtdoor Harm-J » 30 mar 2010 11:40

Ik teken niet!

Dit om de reden dat de regels omtrent de tbs-uitvoering te onderhavig zijn van willekeur van (persoonlijke) rapportages en mogelijke oneindige verlenging. Hoe zeer ik in het geval van die zaak van de ouders uit Ede graag zou willen tekenen. Tekenen zou voor mij betekenen dat ik mij te veel zou laten leiden door de voornoemde zaak uit Ede.

Over het hele TBS systeem valt wat te zeggen, zowel de voor als de nadelen ervan.

Voor meer uitleg over het tbs-systeem en regelgeving zie bv: Wikipedia en TBS
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

Berichtdoor Speedy » 30 mar 2010 12:08

Harm-J schreef:Ik teken niet!

Dit om de reden dat de regels omtrent de tbs-uitvoering te onderhavig zijn van willekeur van (persoonlijke) rapportages en mogelijke oneindige verlenging. [/url]


Als je hier nu bewijzen voor kan aandragen zou het mooi zijn, maar ik bespeur hier een mening. Het zegt heel wat dat een advocaat een client dat adviseert en consequent blijft weigeren om mee te werken. Deze zaken zouden aangepakt moeten worden en dat er analyse van de persoon kan plaatsvinden. Helemaal omdat de desbetreffende persoon al eerder is veroordeeld en nu in herhaling is gevallen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

Berichtdoor Harm-J » 30 mar 2010 12:44

Speedy schreef:Als je hier nu bewijzen voor kan aandragen zou het mooi zijn, maar ik bespeur hier een mening.


Het gaat vaak mis met tbs, zowel in de klinieken, alsmede de regelgeving e.d. rondom tbs. Er is genoeg over te lezen in de media.


Speedy schreef:Het zegt heel wat dat een advocaat een client dat adviseert en consequent blijft weigeren om mee te werken. Deze zaken zouden aangepakt moeten worden en dat er analyse van de persoon kan plaatsvinden. Helemaal omdat de desbetreffende persoon al eerder is veroordeeld en nu in herhaling is gevallen.


Je zegt het zelf al: 'deze zaken'! In de berichtgeving van het RD, wordt alles aan "één enkele zaak" op gehangen. In deze materie ging het om een zedendelict. Het TBS-systeem is niet enkel en alleen daarop gericht, maar is veel breder georiënteerd.

Een advocaat dient het belang van zijn cliënt te beschermen E.e.a lijkt mij dus een logisch gevolg dat een advocaat zijn cliënt adviseert om niet mee te werken aan een gedragskundig onderzoek. Het scheelt nog al een wat of éen dader' 10 jaar uit moet zitten in de gevangenis of dat iemand het risico loopt op een "levenslang" verblijf in een TBS kliniek.

Evenwel ben ik van mening dat er gekeken moet worden naar de TBS-regelgeving en alles daarom trend, dit dan wel met een onpartijdige blik en door mensen met kennis van zaken!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

Berichtdoor Speedy » 30 mar 2010 12:52

Harm-J schreef:

Het gaat vaak mis met tbs, zowel in de klinieken, alsmede de regelgeving e.d. rondom tbs. Er is genoeg over te lezen in de media.


Ik had meer van je verwacht, want statistisch gezien gaat het met de andere TBS gevallen wel goed. En beter deze personen onder behandeling dan dat deze dader waarvan gezegd is dat hij in aanmerking komt voor herhaling weer vrij zal komen. Deze zaken moeten voorkomen worden. En anders 20 jaar vast zetten.


Harm-J schreef:

Je zegt het zelf al: 'deze zaken'! In de berichtgeving van het RD, wordt alles aan "één enkele zaak" op gehangen.

Een advocaat dient het belang van zijn cliënt te beschermen E.e.a lijkt mij dus een logisch gevolg dat een advocaat zijn cliënt adviseert om niet mee te werken aan een gedragskundig onderzoek. Het scheelt nog al een wat of je 10 jaar uit moet zitten in de gevangenis of dat iemand het risico loopt op een levenslang verblijf in een TBS kliniek.

Evenwel ben ik van mening dat er gekeken moet worden naar de TBS-regelgeving en alles daarom trend, dit dan wel met een onpartijdige blik!


In ieder geval als dit burgeriniitatief er komt is men verplicht om er wat aan te gaan doen. En nu blijft het alleen maar bij praten! En zo ook met degenen die kritiek hebben op dit initiatief, we zijn tegen en vervolgens gebeurd er weer niets.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

Berichtdoor Harm-J » 30 mar 2010 13:05

Speedy schreef:Ik had meer van je verwacht, want statistisch gezien gaat het met de andere TBS gevallen wel goed. En beter deze personen onder behandeling dan dat deze dader waarvan gezegd is dat hij in aanmerking komt voor herhaling weer vrij zal komen. Deze zaken moeten voorkomen worden. En anders 20 jaar vast zetten.


Hoe vaak gaat het niet fout met tbs'ers op verlof Hoe vaak is er tijdens een evaluatie of rechtszitting geen sprake van een niet eenduidige rapportage m.b.t tot de verdachte!



Speedy schreef:In ieder geval als dit burgeriniitatief er komt is men verplicht om er wat aan te gaan doen.


Dat hoeft dus niet, men kan het op de agenda van de 2e kamer laten plaatsen, wat er verder wel of niet mee gebeurd is dan nog maar de vraag.

Zie: Wikipedia en Burgerinitiatief
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

Berichtdoor henkie » 30 mar 2010 13:20

Harm-J schreef:Ik teken niet!

Dit om de reden dat de regels omtrent de tbs-uitvoering te onderhavig zijn van willekeur van (persoonlijke) rapportages en mogelijke oneindige verlenging. Hoe zeer ik in het geval van die zaak van de ouders uit Ede graag zou willen tekenen. Tekenen zou voor mij betekenen dat ik mij te veel zou laten leiden door de voornoemde zaak uit Ede.

Over het hele TBS systeem valt wat te zeggen, zowel de voor als de nadelen ervan.


Ze willen een passage in TBS-wet veranderen. De TBS zelf zal niet veranderen of je nu wel of niet tekent. Het gaat bovendien om een algemene regel. De daders in Ede vallen daar niet onder omdat het vonnis er al ligt. Het zijn dus kul-argumenten.

Wat is er op tegen om er voor te zorgen dat niet meewerken aan gedragskundig onderzoek rond een misdrijf niet langer loont? Zoals het nu blijft, zijn er veroordeelde pedo's die geen TBS krijgen. Daar kun jij mee leven?

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

Berichtdoor Harm-J » 30 mar 2010 13:34

henkie schreef:Ze willen een passage in TBS-wet veranderen. De TBS zelf zal niet veranderen of je nu wel of niet tekent. Het gaat bovendien om een algemene regel. De daders in Ede vallen daar niet onder omdat het vonnis er al ligt. Het zijn dus kul-argumenten.


Het gaat juist om die passage waarmee iemand veroordeeld zou "kunnen" worden tot een tbs, waarbij iemand terecht of onterecht voor zijn of haar leven lang in een TBS-kliniek beland.
henkie schreef:Wat is er op tegen om er voor te zorgen dat niet meewerken aan gedragskundig onderzoek rond een misdrijf niet langer loont? Zoals het nu blijft, zijn er veroordeelde pedo's die geen TBS krijgen. Daar kun jij mee leven?


Zie boven. In het geval van veroordeelde pedo's zou ik zelf ook het liefst zien dat ze (onbijbels gesproken) worden gevierendeeld, in stukjes worden gehakt. E.e.a sluit niet uit dat de bijbel ook leert om te vergeven, en dat de wet gehanteerd moet worden, niet dat men moet proberen om de wet naar eigen hand te buigen! Al helemaal niet als er sprake is van onderbuikgevoelens.

Nogmaals, ik ben van mening dat hele tbs gebeuren incluus de wetgeving tegen het licht gehouden zou moeten worden. Dus niet dat de 2e kamer indient om enkel een passage in de wet te laten aanpassen. Het zou beter zijn dat de 2e kamer een voorstel in zou dienen om een onafhankelijk onderzoek te laten uitvoeren naar het hele tbs gebeuren incluus de wetgeving daarom trend.

Jij stelde overigens: dat mij argumenten kul argumenten zijn, dit opvoeren, lijkt mij een discussie nu niet ten goede komen. Al helemaal niet als jij mijn argumenten niet op juiste wijze weerlegt.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

Berichtdoor Annet76 » 30 mar 2010 15:18

Harm-J schreef:In het geval van veroordeelde pedo's zou ik zelf ook het liefst zien dat ze (onbijbels gesproken) worden gevierendeeld, in stukjes worden gehakt. E.e.a sluit niet uit dat de bijbel ook leert om te vergeven, en dat de wet gehanteerd moet worden, niet dat men moet proberen om de wet naar eigen hand te buigen! Al helemaal niet als er sprake is van onderbuikgevoelens.


Ik vind de argumenten die je aandraagt ook nogal summier! En bovenstaande uitspraak slaat al helemaal nergens op!

Je stelt dat het nogal eens misgaat met TBS verlof, heb jij misschien ook enig idee hoe vaak dit wel goed gaat? Hou je daar ook de statistieken van bij?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

Berichtdoor TheKeimpe » 30 mar 2010 15:32

Komt er ook een burgerinitiatief om de tweede kamer zich te laten buigen over het spammen over burgerinitiatieven? Ik zit niet te wachten op allerlei mailtjes die mij aansporen om dit initiatief te ondersteunen.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

Berichtdoor Speedy » 30 mar 2010 15:37

TheKeimpe schreef:Komt er ook een burgerinitiatief om de tweede kamer zich te laten buigen over het spammen over burgerinitiatieven? Ik zit niet te wachten op allerlei mailtjes die mij aansporen om dit initiatief te ondersteunen.


3 opties:
1. Je hoeft niet te klikken
2. Regel dit zelf met de zender, dan hoeft de 2e kamer zich er ook niet over te buigen
3. Start zelf een burger initiatief!
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

Berichtdoor Harm-J » 30 mar 2010 15:48

Annet76 schreef:Ik vind de argumenten die je aandraagt ook nogal summier! En bovenstaande uitspraak slaat al helemaal nergens op!


1. Waarom vindt jij het summier, kun jij jouw stelling onderbouwen? Zoniet, dan is niet meer dan een niet onderbouwde opgeworpen stelling die jij opwerpt!
2. Waarom slaat die uitspraak nergens op, weer zie ik geen onderbouwing. Het komt het enkel neer op een stelling als zijnde dat jij zou zeggen dat een vierkant rond is, zonder dat jij aangeeft waarom jij vindt of denkt dat een vierkant, rond zou zijn.

Annet76 schreef:Je stelt dat het nogal eens misgaat met TBS verlof, heb jij misschien ook enig idee hoe vaak dit wel goed gaat? Hou je daar ook de statistieken van bij?


Als het goed gaat is er niets aan de hand. Juist als het fout gaat, gaat het ook goed fout. Zie hier: nu.nl een voorbeeld van hoe vaak het fout gaat en ging!

Zo ook valt in het artikel te lezen dat: "De verblijfsduur in een tbs-kliniek bedroeg gemiddeld 8,4 jaar in 2008. In 2000 zat een tbs'er nog gemiddeld vijf jaar in een kliniek" De opgelegde straf aan de daders in het bewuste artikel bedroegen 7 en 10 jaar. Wat als die ene dader nu wel een gedragskundig onderzoek had geaccepteerd en hij had misschien na 8,4 jaar vrij gekomen, hoe hadden de ouders (in dit geval de initiatiefnemers van burgerinitiatief dan gereageerd....!!

Het hele probleem en m.i. ook deels hier op het forum is dat men deze zaak vanuit een onderbuikgevoel bekijkt of dat men dingen teveel eerst naar zich zelf project of de eigen omgeving, zonder dat men eerst probeert iets objectief te bekijken. Vaak ziet men als of iets een persoon persoonlijk raakt, dat men al snel vindt dat een dader nooit zwaar genoeg gestraft worden, of dit redelijk te noemen is of conform de wet, betwijfel ik ten zeerste..
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

Berichtdoor LeChat » 30 mar 2010 16:12

Nog even over strafrechtadvocaten die hun cliënten ontraden om mee te werken aan een tbs-onderzoek: ze hebben daar wel hun redenen voor...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: burgerinitiatief ouders Ede na vonnis

Berichtdoor Optimatus » 30 mar 2010 17:42

Ik overweeg te tekenen, ik moet er nog even over nadenken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 94 gasten