Moderator: Moderafo's
Eveline de Pater schreef:Ik ben een klein onderzoekje aan het doen naar de Bewaar-het-Pand stroming binnen de CGK. Hiervoor ben ik eigenlijk op zoek naar wat meer informatie hierover. Kan iemand van jullie me wat meer hierover vertellen en ook kort aangeven welke predikanten 'Bewaar-het-Pand'-predikanten zijn. Kan het ook zo zijn dat bepaalde gemeenten 'Bewaar-het-Pand'-gemeenten zijn? En nog een derde vraag: Kan het zo zijn dat Bewaar-het-Pand-predikanten staan in een niet-Bewaar-het-Pand"-gemeente? (Ik denk bijvoorbeeld aan Ds. Buijs uit Harderwijk). Zonder over predikanten te spreken en te oordelen, zou ik toch graag wat meer informatie over wat deze Bewaar-het-Pand-stroming inhoudt en welke predikanten/gemeenten ertoe behoren!
sunlover schreef:http://refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=8817&hilit=bewaar+het+pand
Als je verder zoekt op dit forum kom je nog meer tegen.
mw schreef:net als er al gezegd is, BWPpredikanten bestaan niet. Maar ik snap wel wat je er mee bedoelt. En laat de dominee die je noemt dan nou net geen 'BWPdominee' zijn.
Race406 schreef:mw schreef:net als er al gezegd is, BWPpredikanten bestaan niet. Maar ik snap wel wat je er mee bedoelt. En laat de dominee die je noemt dan nou net geen 'BWPdominee' zijn.
Dat is hij zeker niet!
@ Henkie: Niet alles predikanten die aan de vragenrubriek deelnemen zijn BWP. Ds. Klomp is wel wat behoudender, maar geen BWP, en dat geldt voor meer predikanten.
Eveline de Pater schreef:Ik ben een klein onderzoekje aan het doen naar de Bewaar-het-Pand stroming binnen de CGK. Hiervoor ben ik eigenlijk op zoek naar wat meer informatie hierover. Kan iemand van jullie me wat meer hierover vertellen en ook kort aangeven welke predikanten 'Bewaar-het-Pand'-predikanten zijn. Kan het ook zo zijn dat bepaalde gemeenten 'Bewaar-het-Pand'-gemeenten zijn? En nog een derde vraag: Kan het zo zijn dat Bewaar-het-Pand-predikanten staan in een niet-Bewaar-het-Pand"-gemeente? (Ik denk bijvoorbeeld aan Ds. Buijs uit Harderwijk). Zonder over predikanten te spreken en te oordelen, zou ik toch graag wat meer informatie over wat deze Bewaar-het-Pand-stroming inhoudt en welke predikanten/gemeenten ertoe behoren!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten