Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor JeeWee » 10 mar 2010 10:58

Ik lees net op veel nieuwssites dat Gordon voor de Evangelische Omroep op zoek gaat naar God. Al eerder deden Catherine Keyl en Henny Huisman dit in het gelijknamige programma.

De EO zegt dat men met het aantrekken van Gordon de discussie over God vooral bij jongeren wil aanzwengelen. Daarom wordt het ook op Nederland 3 uitgezonden.

Een EO-woordvoerder laat weten: "We ontvangen voortdurend gasten in onze programma's die anders denken. Dan komt het verschil ter sprake. Onderling praten met gelijkgestemden is natuurlijk ook prima, maar het is juist veel spannender en positiever om gesprekken over het geloof te voeren met mensen die er anders over denken. We zijn daarom ontzettend blij met Gordon".

Gordon zegt op zijn beurt in het AD dat hij het heel moedig van de EO vint, om een openlijk homoseksueel en controversieel persoon zoals hij is, te vragen. Het programma staat voor eind dit jaar gepland. Er zullen ook twee andere - nog niet bekende - BN'ers aan meedoen.

Tja, wel een uitdaging, vind ik. Heiligt het doel de middelen? Moeten we gewoon constareren dat je dieben met dieven vangt en dat de overgrote meerderheid van ons volk God niet kent?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2010 11:16

Tja, wel een uitdaging, vind ik. Heiligt het doel de middelen? Moeten we gewoon constareren dat je dieben met dieven vangt en dat de overgrote meerderheid van ons volk God niet kent?


Hoe bedoel je dat? Gaat het om dieven vangen? Of om een open en eerlijk gesprek met iemand die duidelijk ongelovig is?

Ik ben benieuwd wat het wordt... en vind het dapper dat men niet alleen met gelijkgezinden de dialoog aangaat maar ook met mensen die totaal anders leven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor Lalage » 10 mar 2010 12:03

Ik vind het een mooi initiatief, ben erg benieuwd wat het gaat opleveren.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor JeeWee » 10 mar 2010 13:12

Ben wel bang dat het weer lden gaat kosten.
Maar ja, principes mógen ook wat kosten toch?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor Gerdien B. » 10 mar 2010 13:17

De eo leden moeten niet zo zeuren de hele tijd.
Ik ben heel benieuwd hoe ze dit vorm gaan geven. Denk wel dat ik tegen die tijd ga kijken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2010 14:02

JeeWee schreef:Ben wel bang dat het weer lden gaat kosten.
Maar ja, principes mógen ook wat kosten toch?


De missie moet voorop staan, ook al zijn niet alle leden het daar niet altijd mee eens. Als je je missie daarom loslaat laat je je door verkeerde zaken leiden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor Floefloe » 10 mar 2010 14:43

Als het net zo'n mooi en integer programma wordt als de programma's met Catherine en Henny, dan is het een goed idee. Persoonlijk vraag ik me af of Gordon zo serieus in het programma gaat staan, gezien zijn TV reputatie. Maar misschien valt het ook wel mee.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2010 15:56

Floefloe schreef:Als het net zo'n mooi en integer programma wordt als de programma's met Catherine en Henny, dan is het een goed idee. Persoonlijk vraag ik me af of Gordon zo serieus in het programma gaat staan, gezien zijn TV reputatie. Maar misschien valt het ook wel mee.


Ben ik ook benieuwd naar. Maar daar zullen wel afspraken over gemaakt worden, neem ik aan. En tja... ook met ongelovge mensen die soms wat minder serieus zijn mogen we als christenen de dialoog aangaan, denk ik.

Klopt het trouwens dat het RD van vandaag kopte dat hij een programma voor de EO zou gaan presenteren?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor elbert » 10 mar 2010 16:18

Marnix schreef:Klopt het trouwens dat het RD van vandaag kopte dat hij een programma voor de EO zou gaan presenteren?
Volgens mij niet: zie artikel. Daarin wordt gesproken over meewerken.
Overigens snap ik niet waarom Boomsma in dit artikel genoemd wordt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor JeeWee » 10 mar 2010 17:25

Stomtoevallig heb ik drie verschillende koppen vrij snel achter elkaar gezien op de RD site.
Ze hebben dus steeds gewijzigd.
De meest bizarre was: "Homoseksuleel presenteert EO programma"
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor henkie » 10 mar 2010 19:23

Dat laatste was een jammerlijke misser inderdaad. :lol:
Via de zoekmachines is het nog wel te vinden. Ik denk dat ze aantal mensen uit wilden leggen wie Gordon is ;-)

Verder vind ik het programma prima. Dat heeft het verleden uitgewezen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2010 23:46

elbert schreef:
Marnix schreef:Klopt het trouwens dat het RD van vandaag kopte dat hij een programma voor de EO zou gaan presenteren?
Volgens mij niet: zie artikel. Daarin wordt gesproken over meewerken.
Overigens snap ik niet waarom Boomsma in dit artikel genoemd wordt.


Op de site hebben ze het wel aangepast... maar in eerste instantie kopten ze inderdaad totaal verkeerd.... een journalistiek blunder... en na een eerdere blunder met Arie Boomsma en het feit dat dit in het artikel ook weer totaal onnodig wordt genoemd vraag ik me af hoe objectief men is.... of is er een soort EO-allergie die de oorzaak van deze blunders is... waardoor men zich even gedraagt als een stier die een rode lap ziet en alle journalistieke codes laat en vervalt in "journalistiek" van niveau Story en Prive.

(met "men" doel ik overigens niet op het RD in het algemeen maar op de verantwoordelijke redacteur en als het ook in de krant zo heeft gestaan, eindredacteur). EO even zwart gemaakt met foute info, waar weer talloze mensen die het overnemen boos over opbellen, misschien zelfs lidmaatschappen opzeggen... en daarna volgt weer een rectificatie. Het is zo jammer en onnodig. Ik hoop dat er van geleerd wordt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor JeeWee » 11 mar 2010 08:07

Stel nou dat hij God vindt... Wonderen bestaan toch?

Naar welke kerk moet hij dan als homo?
Ik ben bang dat-ie God dan weer kwijt raakt...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor TheKeimpe » 11 mar 2010 08:37

Misschien komt hij wel tot het inzicht dat een homosexueel leven niet overeenkomt met de Schrift, wat doet JeeWee dan?

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor Gerdien B. » 11 mar 2010 09:47

JeeWee schreef:Stel nou dat hij God vindt... Wonderen bestaan toch?

Naar welke kerk moet hij dan als homo?
Ik ben bang dat-ie God dan weer kwijt raakt...


Er zijn genoeg kerken waar homo's wel geaccepteerd worden, ook praktiserende homo's
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 52 gasten