Tweede Kamerverkiezingen 2010

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Tweede Kamerverkiezingen 2010

Berichtdoor Nina87 » 05 mar 2010 09:44

Ik zag dat er nog geen topic hierover was, en ik neem aan dat we hier wel over willen discussieren ;).

Wie zou de nieuwe lijsttrekker van de SP worden?
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2010

Berichtdoor Boekenlezer » 05 mar 2010 17:04

Nina87 schreef:Wie zou de nieuwe lijsttrekker van de SP worden?

Emile Roemer.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
keessie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:33
Locatie: A beautiful place on earth

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2010

Berichtdoor keessie » 05 mar 2010 19:33

Het is nog niet geheel definitief dat hij ook lijsttrekker wordt bij de volgende verkiezingen. Hij is in elk geval kandidaat.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2010

Berichtdoor Optimatus » 05 mar 2010 22:19

Eindelijk een nieuw gezicht in de politiek.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2010

Berichtdoor Markie » 06 mar 2010 16:30

Dat moet dus de reddende engel zijn? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2010

Berichtdoor Nina87 » 06 mar 2010 19:14

Ik ben benieuwd, ik hoop dat hij, als hij ook lijsttrekker wordt, een minder irritante debatstijl heeft dan Agnes Kant. Daar kon ik echt niet naar luisteren!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

rafaell

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2010

Berichtdoor rafaell » 06 mar 2010 23:08

Zijn eerste optreden bij Pauw en Witteman was in ieder geval goed. Op naar verkiezingswinst voor GroenLinks en een pak slag voor de nare conservatiefjes van het CDA. Overigens bedacht ik net dat het electoraat van het CDA waarschijnlijk een relatief hoog vergrijzingspercentage kent, dus de komende decennia raken we vanzelf steeds meer van ze verlost :)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2010

Berichtdoor Optimatus » 06 mar 2010 23:29

De christendemocratie is al zovaak doodverklaard - we raken er aan gewend.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rafaell

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2010

Berichtdoor rafaell » 06 mar 2010 23:51

Optimatus schreef:De christendemocratie is al zovaak doodverklaard - we raken er aan gewend.


Neemt niet weg dat er over 30 jaar waarschijnlijk heel wat minder trouwe achterban is. Daarnaast lopen steden vaak voor in culturele ontwikkelingen, daar is het CDA dan ook al behoorlijk weggevaagd :)

Faramir

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2010

Berichtdoor Faramir » 07 mar 2010 11:36

Optimatus schreef:De christendemocratie is al zovaak doodverklaard - we raken er aan gewend.

Uiteindelijk ziet men toch wel weer in dat het CDA best een hele stabiele en betrouwbare partij is die niet wegloopt voor de verantwoordelijkheid en ook in staat is om nare beslissingen te nemen. Het CDA is al eens in de oppositie bankjes geweest en kwam er sterker uit.

Bij voorkeur zie ik een regering met VVD en CDA (aangevuld met een derde partij). Dan zijn we in ieder geval verzekert van een solide basis en gezond financieel beleid.

rafaell

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2010

Berichtdoor rafaell » 07 mar 2010 13:41

Nee men loopt er niet voor weg, zodra er geregeerd kan worden staan ze direct met de neus voor aan, ze zouden hun ziel er bij wijze van spreken voor verkopen. Zodra men zich er echter over moet verantwoorden is het heel anders, dan liegt en draait Balkenende alles bij elkaar.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2010

Berichtdoor Optimatus » 07 mar 2010 14:52

Ik ben heel benieuwd hoe links gaat regeren ten tijde van crisis. Als het CDA onder de 35 zetels duikt, moet het CDA, mijns inziens, op zoek naar een nieuw gezicht. Dat kan het beste in de oppositie. Laat de grote monden van links en rechts (SP, PV en GL) maar eens proberen te regeren. Ze hebben altijd commentaar, maar zelf hebben ze nog nooit geregeerd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2010

Berichtdoor Faramir » 07 mar 2010 14:56

rafaell schreef:Nee men loopt er niet voor weg, zodra er geregeerd kan worden staan ze direct met de neus voor aan, ze zouden hun ziel er bij wijze van spreken voor verkopen.

Partijen als VVD en CDA nemen hun verantwoordelijkheid idd heel erg serieus en indien ze de mogelijkheid krijgen zullen ze zeker proberen om hun kiezers te vertegenwoordigen in een regering. Gelukkig wel.
Zodra men zich er echter over moet verantwoorden is het heel anders, dan liegt en draait Balkenende alles bij elkaar.

Het enige waar ik Balkenende (en de meeste andere politici van CDA) de afgelopen regeringen op heb kunnen betrappen is op het afzwakken van dingen of zich onthouden van commentaar. Liegen en draaien kan ik me zo niet voor de geest halen. Ik denk dat je in verwarring bent met Bos.

Voor wat betreft komende periode ben ik het wel met Optimatus eens. Ik had sowieso liever een ander als lijsttrekker gehad. Maar indien de kiezer nu het CDA veel minder zetels gunt dan denk ik dat oppositie voeren heel geschikt is.

Neestemmer

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2010

Berichtdoor Neestemmer » 07 mar 2010 21:21

waar gaat het nog over. de Macht ligt bij de EU.
Die bepaalt wie er middels een schengen visum binnen mag komen, die bepaalt dat Nederland analphabetische domme importbruidjes niet meer mag weigeren door financiele apartheid toe te passen, en steeds meer zal de EU het voor het zeggen krijgen.
Wat alles betreft.Stem dus aub PVV of SP, dan kunnen we misschien nog eruit :-))en onze eigen zaken weer gaan regelen, zoals Zwitserland dat ook doet:-)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2010

Berichtdoor Optimatus » 07 mar 2010 22:40

En oh wat gaat het goed in Zwitserland! Zwitserland is overigens ook al enige tijd Schengenland, net als Noorwegen. Als je als klein land op wereldschaal nog iets wilt inbrengen, moet je dat in groter gezelschap doen (de EU). Anders wordt er echt niet meer naar Nederland geluisterd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten