paar vraagjes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: paar vraagjes

Berichtdoor michielboy » 15 mar 2010 11:21

*Annette* schreef:Maar je neemt ook geen meisje... Kom op je bent nog maar 14, net wat hier al vaker gezegd is ga lekker sporten of andere dingen doen met vrienden.
Je bent nog zo ontzettend jong... Probeer je bezig te houden met andere dingen i.p.v. van meisjes/verkering/relaties enz.

nou ik sport nooit ik zit het meest thuis op de pc en savonds soms naar buiten.

En als ik een vriendin heb fiets ik meer etc. en ben ik gelukkiger (denk ik)
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

paar vraagjes

Berichtdoor *Annette* » 15 mar 2010 11:38

michielboy schreef:En als ik een vriendin heb fiets ik meer etc. en ben ik gelukkiger (denk ik)

Je kunt toch ook gezellig met vrienden 's avonds gaan fietsen, ergens afsprekken en bijv. gezellig een spel gaan doen (kolonisten, monopoli enz.)??

Ik voel me ook vaak ongelukkig, maar ik denk echt niet dat wanneer ik een vriend zou hebben ik me opeens heel gelukkig zou voelen. Ik ben dan al wat
ouder als jou... en ik denk ook wel eens terug aan de tijd met me exvriend, als het niet uit was gegaan dan was ik waarschijnlijk al bijna gaan trouwen.
Maar dat is niet zo en je leven gaat gewoon door, ookal kan het soms ontzettend zwaar en moeilijk zijn. Maar ik vind persoonlijk, en nog wel meerdere
hier dat je op je 14e nog niet kan spreken over verkering/relaties hebben. Je bent nog zo ontzettend jong! Probeer daar van te genieten richt je op je
opleiding en dat meisje komt dan misschien later wel...
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: paar vraagjes

Berichtdoor michielboy » 15 mar 2010 16:30

*Annette* schreef:
michielboy schreef:En als ik een vriendin heb fiets ik meer etc. en ben ik gelukkiger (denk ik)

Je kunt toch ook gezellig met vrienden 's avonds gaan fietsen, ergens afsprekken en bijv. gezellig een spel gaan doen (kolonisten, monopoli enz.)??

Ik voel me ook vaak ongelukkig, maar ik denk echt niet dat wanneer ik een vriend zou hebben ik me opeens heel gelukkig zou voelen. Ik ben dan al wat
ouder als jou... en ik denk ook wel eens terug aan de tijd met me exvriend, als het niet uit was gegaan dan was ik waarschijnlijk al bijna gaan trouwen.
Maar dat is niet zo en je leven gaat gewoon door, ookal kan het soms ontzettend zwaar en moeilijk zijn. Maar ik vind persoonlijk, en nog wel meerdere
hier dat je op je 14e nog niet kan spreken over verkering/relaties hebben. Je bent nog zo ontzettend jong! Probeer daar van te genieten richt je op je
opleiding en dat meisje komt dan misschien later wel...

Ik doe geen spelle met vrienden op school ga ik met veel mensen om na schooltijd ga ik niet met ze om.

Ik heb wel een vriend in de straat woonen en daar ga ik wel eens heen dan gaan we beetje klieren buiten of tv kijken en op de laptop.

als je 14 ben wil je alles uitproberen en uitzoeken en ben je benieuwd.
En ik weet wat het metme doet als ik een vriendin hebt het maakt me blij maar ook onzeker en bang omdat ik denk dat ze het uitgaatmaken of me niet meer leuk vind etc.

En mijn opleiding is nog niks ik doe vmbo bbl dus weinig huiswerk en veel klieren:)
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: paar vraagjes

Berichtdoor MissF » 15 mar 2010 16:36

je blijft altijd de baas over jezelf. Dus als jij niet meer zo snel verkering wil, of als jij eens niet wilt klieren maar iets anders wilt doen, dan is dat jouw verantwoordelijkheid. Of je nu 14 bent of 16 of 99, je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor wat je doet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: paar vraagjes

Berichtdoor michielboy » 15 mar 2010 16:53

MissF schreef:je blijft altijd de baas over jezelf. Dus als jij niet meer zo snel verkering wil, of als jij eens niet wilt klieren maar iets anders wilt doen, dan is dat jouw verantwoordelijkheid. Of je nu 14 bent of 16 of 99, je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor wat je doet.

dat is zo
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Kate Spade » 15 mar 2010 21:17

michielboy schreef:En ik weet wat het metme doet als ik een vriendin hebt het maakt me blij maar ook onzeker en bang omdat ik denk dat ze het uitgaatmaken of me niet meer leuk vind etc.


Als je een relatie hebt op een jonge leeftijd, is dat inderdaad mogelijk. Tot je 24e zijn je hersenen nog niet volgroeid, dus als je ver voor die tijd verkering hebt is de kans er dat je uit elkaar groeit.

Dus hier de oplossing: ga de komende tijd -10 jaar- veel plezier maken en leuke dingen doen. En op je 24e begin je een relatie :D
Dus, dat.

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: paar vraagjes

Berichtdoor michielboy » 15 mar 2010 22:28

:biggrin: tot mn 21geen relatie :?: dat lukt me nooit
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

paar vraagjes

Berichtdoor *Annette* » 16 mar 2010 09:44

michielboy schreef::biggrin: tot mn 21geen relatie :?: dat lukt me nooit

Dat zeg jij...
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Marnix » 16 mar 2010 10:29

Ligt aan de omstandigheden... een beetje nuchter er in staan is wel goed, die oproep snap ik. Maar het is heel dom om te zeggen: De komende zoveel jaar begin ik geen relatie... Ik ga pas een relatie beginnen als ik 21 ben... of zo. Je zult de liefde van je leven maar tegenkomen en laten lopen onder het motto: Sorry, ik heb met mezelf afgesproken dat ik nog geen relatie mag. Ik vraag me sowieso af of je echte liefde zomaar kan negeren dan...

Dat je hersenen nog niet volgroeid zijn zegt trouwens niet zoveel. Alsof liefde vooral verstandelijk is... rationeel... en verder niet. Volgens mij kun je juist als je hersens nog niet volgroeid zijn ook naar elkaar toegroeien. (Vroeger was het heel normaal om op je 16e ofzo te trouwen en volgens mij was daar helemaal niks mis mee, omdat je lichamelijk volgroeid bent en geestelijk juist nog naar elkaar toe kan groeien)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Annet76 » 16 mar 2010 10:52

Marnix schreef:Dat je hersenen nog niet volgroeid zijn zegt trouwens niet zoveel.


Hmm, dat zijn nog eens uitspraken!

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: paar vraagjes

Berichtdoor michielboy » 16 mar 2010 12:41

*Annette* schreef:
michielboy schreef::biggrin: tot mn 21geen relatie :?: dat lukt me nooit

Dat zeg jij...

ik ga tog niet wachten tot mn 21?
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Acire » 16 mar 2010 12:59

Waarom niet...?

Ik heb het zelf niet gedaan, had op m'n 16e m'n eerste serieuze vriendje. (Wat ik toen serieus vond zeg maar), maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen. Dan blijven al die puberliefdes en het bijbehorende liefdesverdriet je bespaard.. Relekst toch?

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Annet76 » 16 mar 2010 13:34

Acire schreef:Waarom niet...?

Ik heb het zelf niet gedaan, had op m'n 16e m'n eerste serieuze vriendje. (Wat ik toen serieus vond zeg maar), maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen. Dan blijven al die puberliefdes en het bijbehorende liefdesverdriet je bespaard.. Relekst toch?


Ja zeg...waar gaat dit over.
We hebben hier hier over een 14 jarige jongen, die praat in termen van een 80 jarige.

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: paar vraagjes

Berichtdoor michielboy » 16 mar 2010 14:47

Acire schreef:Waarom niet...?

Ik heb het zelf niet gedaan, had op m'n 16e m'n eerste serieuze vriendje. (Wat ik toen serieus vond zeg maar), maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen. Dan blijven al die puberliefdes en het bijbehorende liefdesverdriet je bespaard.. Relekst toch?

ja oke maarja tog
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: paar vraagjes

Berichtdoor MissF » 16 mar 2010 16:11

Dat bedoel ik met eigen verantwoordelijkheid: als jij echt tot je 21e relatievrij wilt blijven, dan kan dat. Maar blijkbaar wil je dat niet, ook goed, maar vraag hier dan niet om advies over een relatie onderhouden als je 14 bent ;),
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 61 gasten