paar vraagjes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Annet76 » 05 mar 2010 18:07

michielboy schreef:
Annet76 schreef:
michielboy schreef:je moet zelf weten of je het serieus neemt


Het gaat me niet zozeer over het al dan niet serieus nemen, alleen heb ik het gevoel in jouw topics dat je praat alsof je al een enorme levenservaring achter de rug hebt omtrent relaties.
Wanneer je jouw leeftijd hebt, dan zal dat misschien nog wel meevallen en moet je het allemaal wat luchtiger benaderen denk ik. Als dat meisje je niet leuk vindt, dan moet je haar met rust laten en dat is het dan.
Niet eindeloos blijven aandringen, want dat vind ik dan op mijn beurt weer wat eng worden, zeker op jouw leeftijd.
Er komt vast - nu of later - iemand op je pad waarmee jij je leven kunt delen en tot die tijd zou ik me niet zo druk maken hierover.

ik heb veel meegemaakt in mijn leven wat mijn ouders nog niet hebben meegemaakt

maar ik heb niet veel ervaring met relaties


Dat kan natuurlijk.
De één heeft op 14 jarige leeftijd meer meegemaakt dan een ander op 80 jarige leeftijd. Dat is niet leeftijdsgebonden.
Alleen til op die leeftijd gewoon nog niet te zwaar aan relaties met meisjes, dat is beter.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Mortlach » 06 mar 2010 01:46

[quote="Annet76"
Het gaat me niet zozeer over het al dan niet serieus nemen, alleen heb ik het gevoel in jouw topics dat je praat alsof je al een enorme levenservaring achter de rug hebt omtrent relaties.
Wanneer je jouw leeftijd hebt, dan zal dat misschien nog wel meevallen en moet je het allemaal wat luchtiger benaderen denk ik. Als dat meisje je niet leuk vindt, dan moet je haar met rust laten en dat is het dan.
Niet eindeloos blijven aandringen, want dat vind ik dan op mijn beurt weer wat eng worden, zeker op jouw leeftijd.
Er komt vast - nu of later - iemand op je pad waarmee jij je leven kunt delen en tot die tijd zou ik me niet zo druk maken hierover.[/quote]

Ik denk dat we hier vooral te maken hebben met een (mini-)generatiekloof. Natuurlijk is als je 14 bent alles wat je doet ontzettend belangrijk. Pas als je wat ouder bent, zeg 32, kun je terugkijken op die tijd en je verbazen over hoe je toen naar de wereld keek.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Schipje » 06 mar 2010 08:30

Ik denk dat we hier vooral te maken hebben met een (mini-)generatiekloof. Natuurlijk is als je 14 bent alles wat je doet ontzettend belangrijk. Pas als je wat ouder bent, zeg 32, kun je terugkijken op die tijd en je verbazen over hoe je toen naar de wereld keek.


Gelukkig kan dat ook wat eerder :wink: 32 is wel erg 'oud'

Ik (persoonlijk) ben een voorstander om voor je 16 geen verkering te hebben.
Iedereen komt in een fase (met name de tijd dat je op school zit) dat je graag een vriendje/vriendin zou willen, Maar is het niet beter om je in die bezig te houden met school? Geniet van je jonge ''vrijgezelle'' leven. Het is echt niet erg om op je 16 nog geen relatie gehad te hebben.
Bovendien wat weet je op die leeftijd over relaties?


Ik had op mijn 14 verkering met mijn -nu- mijn man van toen 19. Mijn ouders hebben dit altijd serieus genomen (waar ik me nog weleens over verbaas als ik nu die meissies van 14 zie lopen, zou ik dat niet snel serieus nemen) ik heb dit altijd in ze gewaardeerd.
Maar het grote verschil is dat ik toen echt niet over een 'relatie' sprak, voor mij voelde het dat ik een 'vriendje' had, later werd dat verkering (toen ik 15 was, toen kwamen we ook de weekenden bij elkaar) en nog iets later een relatie. Sorry maar vind het echt belachelijk om op je 14e over 'meerdere relaties' te spreken!

Meisjes zijn niet voor de fun, ze moeten ook een goede toekomst opbouwen met een man die ze ZELF uitgekozen hebben. Ik zou nooit een vriendje willen die al zoveel anderen heeft gehad, dan zou ik me dus niet speciaal voelen, want welk nummer ben ik dan?

Ga lekker met je vrienden sporten ofzo...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: paar vraagjes

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 mar 2010 09:20

[quote="Schipje" Ik zou nooit een vriendje willen die al zoveel anderen heeft gehad, dan zou ik me dus niet speciaal voelen, want welk nummer ben ik dan?

[/quote]


idd... Voor het huwelijk makkelijk van een op de ander... zou het dan niet vol vertrouwen aandurven in een huwelijk.

Overigens was ik p mijn 14e helemaal nog niet bezig met jongens miss was ik weer een ander geval apart...

Idd... schipje wat je zegt! ga lekker sporten... Meisjes zijn gezellig voor vriendschap..!

zou zeggen.. succes en sterkte!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Mortlach » 06 mar 2010 13:44

paprikameisje2 schreef:idd... Voor het huwelijk makkelijk van een op de ander... zou het dan niet vol vertrouwen aandurven in een huwelijk.


Pfff, wat vreselijk zwaarmoedig. Alsof kindergedrag te vergelijken is met huwelijksgedrag. (Er even vanuit gaand dat je niet op je 18 verjaardag trouwt dan he).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Mortlach » 06 mar 2010 13:47

Schipje schreef:Sorry maar vind het echt belachelijk om op je 14e over 'meerdere relaties' te spreken!


Waarschijnlijk is het meer zo: Op het schoolplein vragen "Wil je met me gaan?" "Ok", elkaar de rest van de week niet spreken of zien en dan zegt zij "O, toch niet, het is uit", en dat was dan een "relatie" van een week.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Kate Spade » 09 mar 2010 20:53

michielboy schreef:ben je een stalker als: je fotos van iemand die je leuk vind op je pc/mobiel/psp heb staan?

ben je een player als:je iemand leuk vind maar het word niks maar dat je daarna gelijk iemand anders leuk vind? en als je 2 mensen leuk vind

is het normaal dat je op je 14e al meerdere relaties heb gehad?

deze vraag is voor de gene die voor hun 18e/17e/16e nog geen vriendje mochten
nam jij stiekum een relatie in je pubertijd terwijl dat niet mocht van je ouders?


Ik zie dat je vragen al beantwoord zijn, maar ik wil toch nog even mijn ding zeggen.

Over de foto´s op je mobiel, dan ben je geen stalker. Een stalker is dat je iemand ongewenst lastig valt. Maar als je elke 2 dagen weer foto´s van een ander meisje op je telefoon hebt staan en dat valt op bij anderen, komt dat nog al vaag over.

Een player ben je als je heel vaak verkering hebt of met veel meisjes zoent, nu op dit moment misschien heel erg stoer maar minder als je met 98 meisjes verkering gehad te hebben eindelijk de ware ontmoet. En je kan natuurlijk 2 mensen leuk vinden, maar bedoel je dan dat je positief denkt over iemand of dat je verliefd bent?

Is het normaal om op je 14e meerdere relaties gehad te hebben? Ligt er aan wat je verstaat onder het hebben van een relatie. Toen ik zelf 14 was, draaide mijn leven niet om het hebben van relaties. Ik deed leuke dingen met mijn vriendinnen en ik ging ook met jongens om op school en op de clubjes van de kerk. Toen ik 15 was, had ik mijn eerste vriendje, hij was 18. We deden leuke dingetjes samen, maar als ik nu terug kijk dan vind ik het niet een diepgaande relatie zoals ik die nu heb. Het was meer een soort van uitproberen, leren kennen hoe jongens zijn in een relatie.

Mijn ouders verboden mij niet om een vriendje te hebben, maar mijn pa moest wel even wennen er ineens een vriendje op de bank zat toen ik 15 was. Dat zal voor de meeste ouders wel zo zijn, vooral vaders met dochters :D Die willen hun meisje toch beschermen en soms is dat nodig.

Verder heb ik een vraag aan jou, michielboy. Waarom ben je zo obsessief met relaties bezig? Als ik naar je vragen kijk, dan begin ik te denken dat je om de dag een ander meisje leuk vindt en dat je, als je ontdekt dat je iemand leuk vindt ook gelijk een relatie wil. Een "echte" relatie ontstaat niet zo van poef! Een echte relatie komt voort uit een diepgaand iets: vriendschap, vertrouwen en liefde. Waarom gun je jezelf niet de tijd om anderen te leren kennen, jongens én meisjes. Misschien kun je proberen een leuke tijd te hebben, te genieten van het leven en focus je niet op het hebben van een relatie maar ware vriendschappen op want daar heb je later het meeste aan en de leukste herrinneringen.
Dus, dat.

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: paar vraagjes

Berichtdoor michielboy » 10 mar 2010 22:50

ik vind niet elke x een ander meisje leuk wel mooi maar niet verliefd
ik weet ook niet wrm ik zo bezig ben met relaties miss om mijn ex te vergeten
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: paar vraagjes

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2010 10:40

hormomen? :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: paar vraagjes

Berichtdoor michielboy » 11 mar 2010 19:19

Mortlach schreef:hormomen? :-oo

hormonen denk het
niet gereformeerd wel lid

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: paar vraagjes

Berichtdoor TheKeimpe » 11 mar 2010 19:34

Nu ja, dat is ook wel gezond als je hormonen zich gaan roeren...

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: paar vraagjes

Berichtdoor michielboy » 11 mar 2010 22:16

TheKeimpe schreef:Nu ja, dat is ook wel gezond als je hormonen zich gaan roeren...

ja oke maar ik wil gwn mn ex vergeten en weer een meisje om van te houden en lekker knus doen
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: paar vraagjes

Berichtdoor mw » 11 mar 2010 22:31

Hoe meisje wil geen verkering om als vervanger fungeren, maar wil verkering met een jongen die met haar wil om wie zij is.

(een jongen die mij 'neemt' om zn ex vergeten krijgt van mij gelijk een shop onder zn kont, de deur uit)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: paar vraagjes

Berichtdoor michielboy » 12 mar 2010 13:44

mw schreef:Hoe meisje wil geen verkering om als vervanger fungeren, maar wil verkering met een jongen die met haar wil om wie zij is.

(een jongen die mij 'neemt' om zn ex vergeten krijgt van mij gelijk een shop onder zn kont, de deur uit)

ja oke maar zo bedoel ik het niet
ik neem alleen met een meisje als ik haar leuk vind.
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

paar vraagjes

Berichtdoor *Annette* » 15 mar 2010 11:19

Maar je neemt ook geen meisje... Kom op je bent nog maar 14, net wat hier al vaker gezegd is ga lekker sporten of andere dingen doen met vrienden.
Je bent nog zo ontzettend jong... Probeer je bezig te houden met andere dingen i.p.v. van meisjes/verkering/relaties enz.

Hoe weet jij trouwens dat je al meer hebt meegemaakt dan je ouders? Viel me gewoon even op... Je ouders vertellen jou denk ik toch echt niet wat ze
allemaal hebben meegemaakt :roll:.
Laatst gewijzigd door *Annette* op 15 mar 2010 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat de toekomst brengen moge........


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten