welke music soort vind jij duivels/slecht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

106470

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor 106470 » 16 jun 2013 14:46

Ik denk dat het moeilijk te zeggen is dat een héle muzieksoort duivels of slecht is... Voor mij ligt het meer aan de intenties van de specifieke artiest en de teksten, dan om het genre. Muziek waarin luid verkondigd wordt hoe goed het wel niet is om iemand tot moes te slaan, beluister ik nooit, maar er staan wel nummers op mijn iPod met wat je zou kunnen zien als 'duistere' teksten, die gaan over het negeren van God en hoe gezellig het wel niet zal zijn in de hel... Dat terwijl het gewoon popliedjes betreft met een op het eerste gezicht brave zangeres...

LindaB
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2013 12:54

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor LindaB » 17 jun 2013 16:13

Geen muziek soort is duivels en geen muziek soort is slecht. Het is te makkelijke om een compleet genre over 1 kam te scheren. En slechte muziek bestaat niet omdat iedereen daar een eigen mening over heeft.
Een nummer kan teksten bevatten die misschien niet Bijbels zijn en dergelijke, maar dan is dat toch ons inziens slecht, dat wil toch niet per definitie te betekenen dat dat voor iedereen zo wordt geintepreteerd?

Jannette123
Verkenner
Verkenner
Berichten: 46
Lid geworden op: 14 jun 2013 17:39

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Jannette123 » 17 jun 2013 20:53

Tsjah, ik denk dat je vooral moet kijken met welke intentie je bepaalde muziek luistert. Dat is net zoals; met welk intentie je uit gaat naar een feesttent. Doe je dit met de intentie om mannen te verlijden (of vrouwen) of doe je dit gewoon voor de lol, omdat je het leuk vindt.

Zo zie ik dat ook met muziek, luister je het omdat je het fijn vindt, of doe je het om iets te bespotten of whatever.

Maar als ik de vraag stel: Komt pop-muziek van God af? Dan denk ik heel zeker van niet. Aangezien het niks en dan ook echt niks met God te maken heeft.
Speak Life, when the sun won't shine and you don't know why.

Marly
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:46

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Marly » 17 jun 2013 21:14

Slayer en rapper Steen, erg zieke teksten


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten