welke music soort vind jij duivels/slecht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Mortlach » 07 mar 2010 23:22

Schipje schreef:Hoe kan dat tot eer van God zijn?
God word daar niet in vereerd maar de duivel. Dus dan doe je precies het tegenover gestelde.


Dan is het geen death metal maar black metal, en ok, ik kan me voorstellen dat een christen met bepaalde black metal teksten wat moeite heeft, maar er is nog wel een verschilletje tussen black metal luisteren/spelen en de duivel vereren.

Als jij je er allemaal niks van aan hoef te trekken Mortlach, wat beweegt jou dan om op deze 'refo' site mee te praten? =serieuze vraag.


Ik vind het hier over het algemeen best gezellig. En ik begreep het refo-gedachtengoed eerst helemaal niet, en nu een beetje. Dingen bespreken heeft daar uiteraard aan bijgedragen. Aan de andere kant is het horen van een ander geluid voor niemand verkeerd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Mortlach » 07 mar 2010 23:24

Schipje schreef:Nog wat ter verduidelijking: het DOEL van het leven van een christen is GOD (direct of indirect)GROOT maken, EREN en behagen! Met ALLES.


Was er ook niet iets over je naasten?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Schipje » 08 mar 2010 19:32

Mortlach schreef:
Schipje schreef:Nog wat ter verduidelijking: het DOEL van het leven van een christen is GOD (direct of indirect)GROOT maken, EREN en behagen! Met ALLES.


Was er ook niet iets over je naasten?


Mortlach,
Inderdaad is het horen van een ander geluid altijd leerzaam =D>
Ja, je naasten moet je liefhebben als jezelf. God heeft dat gebod gegeven, als je je dus houd aan dat gebod (waar Gods hulp altijd bij nodig is) dan bewijs je Hem daarmee eer! Dat is Hem dus indirect eer bewijzen! Begrijp je?

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Schipje » 08 mar 2010 19:35

michielboy schreef:
Schipje schreef:Nog wat ter verduidelijking: het DOEL van het leven van een christen is GOD (direct of indirect)GROOT maken, EREN en behagen! Met ALLES.

oke maar dat kan via music maar niet via orgel music want dat vinden de jongeren niks.de oudere mensen wel
jongeren willen harde music waar je op kan dansen etc en dat kan met opwekkings music etc maar jongeren vinden juist de verkeerde soort leuk dat hoort gwn er is ook christelijke hardstyle etc


Dus als de jongeren iets niet mooi vinden dan kan je daar God niet mee eren? Vreemd...
Inderdaad vinden veel jongeren de verkeerde soort muziek leuk, dat 'hoort' niet hoor, michielboy. En daarmee word God veel verdriet gedaan, want muziek word heel vaak tegen hem gebruikt.

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor michielboy » 09 mar 2010 17:16

ja dat weet ik maar niet christelijke music is meestal mooier en klinkt beter dan christelijke music
niet gereformeerd wel lid

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Schipje » 09 mar 2010 20:42

michielboy schreef:ja dat weet ik maar niet christelijke music is meestal mooier en klinkt beter dan christelijke music


Als je van Jezus houd dan deel je jouw mening niet denk ik. Alhoewel de duivel ons natuurlijk altijd probeert te verleiden om dingen te doen/te beluisteren die Jezus verdriet doen.

Als jij echt van iemand houd, dan wil je toch geen muziek luisteren waarin de naam van die persoon als een vloek word uitgesproken of als er leugens over je liefje worden bezongen? Al klinkt de muziek dan nog zo lekker in je oren.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Schipje » 09 mar 2010 20:42

sorry was dubbel

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2010 20:50

Schipje schreef:
michielboy schreef:ja dat weet ik maar niet christelijke music is meestal mooier en klinkt beter dan christelijke music


Als je van Jezus houd dan deel je jouw mening niet denk ik. Alhoewel de duivel ons natuurlijk altijd probeert te verleiden om dingen te doen/te beluisteren die Jezus verdriet doen.

Als jij echt van iemand houd, dan wil je toch geen muziek luisteren waarin de naam van die persoon als een vloek word uitgesproken of als er leugens over je liefje worden bezongen? Al klinkt de muziek dan nog zo lekker in je oren.


Over schuldgevoel aanpraten gesproken... "Als je het niet met me eens bent hou je niet genoeg van Jezus". En op die manier wordt muziek afgebakend tot het tenenkrommende stukje "Haleluja, de Heer is mijn Redder" muziek. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van het zoetsappige gekweel waar dit meestal mee gepaard gaat, maar vind het ook echt een verarming van muziek als kunstvorm. Muziek, net als alle kunstvormen moeten ruimte hebben om het hele spectrum aan menselijke ervaringen en emoties aan te spreken. Niet alleen het religieuze deeltje, maar juist ook woede, verdriet, spijt, en twijfel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor TheKeimpe » 11 mar 2010 09:16

...
Laatst gewijzigd door TheKeimpe op 29 feb 2012 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor michielboy » 11 mar 2010 22:12

TheKeimpe schreef:
michielboy schreef:ja dat weet ik maar niet christelijke music is meestal mooier en klinkt beter dan christelijke music

Als je van stevige muziek houdt, ga dan eens op zoek naar muziek van:
- Narnia
- Impelliterri
- Saviour Machine
- Veni Domine
En kijk dan nog eens of christelijk ook staat voor minder mooi...

dat is net zoals skillet maar bijna alle music waar god geprezen word is saai
niet gereformeerd wel lid

Prince Caspian

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Prince Caspian » 12 mar 2010 00:13

dat is net zoals skillet maar bijna alle music waar god geprezen word is saai


Ghehe, dát is jouw mening! Het is juist daarom dat God wordt geprezen dat het niet saai is. Maar los daarvan moet je er ook wel weer van houden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2010 18:32

Prince Caspian schreef: Het is juist daarom dat God wordt geprezen dat het niet saai is.


Praise-muziek is voor mij om dezelfde reden saai als dat satanische black metal saai is. Het bezingt allebei een emotie of gevoel waar ik me niet mee kan identificeren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Schipje » 13 mar 2010 00:18

Mortlach schreef:
Schipje schreef:
michielboy schreef:ja dat weet ik maar niet christelijke music is meestal mooier en klinkt beter dan christelijke music


Als je van Jezus houd dan deel je jouw mening niet denk ik. Alhoewel de duivel ons natuurlijk altijd probeert te verleiden om dingen te doen/te beluisteren die Jezus verdriet doen.

Als jij echt van iemand houd, dan wil je toch geen muziek luisteren waarin de naam van die persoon als een vloek word uitgesproken of als er leugens over je liefje worden bezongen? Al klinkt de muziek dan nog zo lekker in je oren.


Over schuldgevoel aanpraten gesproken... "Als je het niet met me eens bent hou je niet genoeg van Jezus". En op die manier wordt muziek afgebakend tot het tenenkrommende stukje "Haleluja, de Heer is mijn Redder" muziek. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van het zoetsappige gekweel waar dit meestal mee gepaard gaat, maar vind het ook echt een verarming van muziek als kunstvorm. Muziek, net als alle kunstvormen moeten ruimte hebben om het hele spectrum aan menselijke ervaringen en emoties aan te spreken. Niet alleen het religieuze deeltje, maar juist ook woede, verdriet, spijt, en twijfel.


'Als je het niet met me eens bent hou je niet genoeg van Jezus?' Nou, je liefde voor Jezus hoef je niet aan mijn mening te toetsen hoor. Maar ALS je van Jezus houd, dan WIL je wel muziek luisteren tot Zijn eer! Jij begrenst zelf die muziek door te zeggen dat het zoetsappig gekweel is en alleen maar Haleluja, de Heer is mijn Redder muziek.

Heb je de psalmen al eens doorgelezen? Doe dat eerst maar eens voordat je gaat beginnen over verarming in muziek omdat in christelijke muziek geen woede, verdriet, spijt en twijfel zou zitten!

En tja, HOE je dat wil zingen is helemaal aan jezelf..... voor God's Heilige ogen!

Muziek, gegeven om Hem te dienen, te danken, te verheerlijken, te vragen naar Zijn wil en weg.... dat is zó verrijkend!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Mortlach » 13 mar 2010 12:20

Schipje schreef:Heb je de psalmen al eens doorgelezen? Doe dat eerst maar eens voordat je gaat beginnen over verarming in muziek omdat in christelijke muziek geen woede, verdriet, spijt en twijfel zou zitten!


Ok, hier heb je wel een punt, maar om eerlijk te zijn, zijn psalmen (in de berijming van 1773?) nou niet het eerste waar ik aan denk bij "moderne muziek".

En tja, HOE je dat wil zingen is helemaal aan jezelf..... voor God's Heilige ogen!

Muziek, gegeven om Hem te dienen, te danken, te verheerlijken, te vragen naar Zijn wil en weg.... dat is zó verrijkend!


Ok, dus als ik een death metal riff onder een psalm zet, en dat zing met een zogenaamde "grunt" stem, dan is het goed? Dan gaat het dus enkel om de tekst? En wat doe je dan met instrumentale nummers? Muziek is meer dan zang alleen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23602
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Marnix » 15 mar 2010 13:33

Psalmen voor nu? :)

http://www.youtube.com/watch?v=B6TFNK-s0_0

of Sons of Korah:

http://www.youtube.com/watch?v=MPzJ8U1hd94

Psalmen op popmuziek... kan dus wel :)

Verder genoeg opties... The Keimpe heeft al wat suggesties aangedragen. Nog een paar:

HB: http://www.youtube.com/watch?v=dndCxRXD ... re=related
Ancient Bards (laatst ontdekt): http://www.youtube.com/watch?v=jLcbUZZGdf0
Seventh Avenue: http://www.youtube.com/watch?v=6iNc3S-xfWs
Neal Morse: http://www.youtube.com/watch?v=wp9V1LGcSi8

Of wat harder:



enzovoorts :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 67 gasten