welke music soort vind jij duivels/slecht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Floefloe » 22 apr 2010 12:47

Dat kan :wink:

Als je overigens nog wat vette hiphop wilt, dan moet je Flipsyde checken.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
Progton
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 apr 2010 23:03
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Progton » 28 apr 2010 11:44

en nu zie ik weer een interessant artikel hier.

Je kunt wel stellen dat ik een metalhead ben, eerder was dit van allerlei metal boeide mij de teksten niet. Maar nadat ik mij meer in het geloof ben verdiepen, ging ik ook meer steeds meer teksten en uitstraling van bands toetsen. En toen kwam ik er al gauw achter dat er een aantal bands het aanhoren niet waard zijn, ongelofelijk kwaadzaaiende teksten. Paar voorbeelden: bands als Gorgoroth, Burzum en Dark Funeral zijn gewoon shockerend en satanisch van aard. Meestal zelfs anti christelijk.
Nou kwam ik erachter dat ik een paar van dat soort abnds wel eens luisterde. Daar ben ik radicaal meegestopt. Nu luister ik voor 70 procent naar Christelijke bands, en 30 % noem ik neutrale bands, want er zijn inderdaad bands die over koetjes en kalfjes zingen, fantasierijk of sociale en maatschappelijke teksten.

Persoonlijk vind ik het jammer om te horen/lezen en zien dat veel Christenen menen te vinden dat deze stijl muziek van de duivel afkomstig is, het klinkt misschien wat hard en duister, maar de songwriters die erover gaan die vanuit het evangelie metal spelen is in mijn ogen niks anders dan opwekking. Het is zelfs zo dat veel Christelijke metal bands, letterlijk bjibelse teksten als songtekst gebruiken, denk aan Crimson Thorn, Mortification etc.

Nu begrijp ik echt wel dat veel mensen metal maar niks vinden, maar stoor me wel aan het idee dat metal van de duivel is. Zonder christelijke metal was mijn leven saaier geweest.

Ik luister veel stijlen metal, paar bands heb ik hier al langs zien komen.

Ook ben ik lid van veel fora's die gaan over christelijke metal, en beheer ik zefls ook een hyves page met 348 christelijke metal fans. Het is een kleine wereld hier, maar heb al een aantal meetings gehad en dat is echt zo tof, samen naar Christeiljke metal gaan.

boldering
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2009 15:41
Locatie: in Zeeland

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor boldering » 02 mei 2010 11:31

Muziek is emotie, en het gaat er om welke muziek bij welke emotie past. Wanneer je een geweldig gevoel krijgt bij metal, rap, hiphop etc., prima! Mijn ding is het niet echt, maar dat is persoonlijk. Afgelopen vrijdag met het oranjebal was er een geweldige coverband, dan kan ik enorm uit mijn dak gaan, als het gezellig is, maar nu luister ik bijv. naar het Te Deum van Bruckner, ook geweldig mooie en meeslepende muziek. Zo heb ik voor iedere stemming wel een muziekje klaarliggen.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Schipje » 06 mei 2010 09:04

Ik vraag me af of Jezus ook op metal heeft staan dansen/zwingen? En als dat in die tijd nog niet was, zou Hij dat nu dan doen?
Zou de Heilige Geest ook aanwezig zijn bij christelijk metal concerten?

Geloof er niks van!

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor michielboy » 06 mei 2010 10:53

wat vinden jullie van dit nummer?

http://www.youtube.com/watch?v=EhjflEuc-QY
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor nita » 06 mei 2010 10:55

verschrikkelijk, dat zelfde toontje werkt me op de zenuwen...

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor michielboy » 06 mei 2010 11:12

nita schreef:verschrikkelijk, dat zelfde toontje werkt me op de zenuwen...

:O

ik vind house een geweldige music
niet gereformeerd wel lid

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor toppie » 06 mei 2010 12:02

Wat willen jullie in de Hemel doen, als je het afschuwelijk vindt om psalmen en gezangen te zingen?
Het zal daar een lofprijzing zijn, tot Gods eer!

Ik heb persoonlijk erg veel moeite met pop/rock/etc.
Het jaagt mij verschrikkelijk op en ik voel me er afschuwelijk bij.
Ik geloof dat deze muziek rechtstreeks uit de hel komt!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor TheKeimpe » 06 mei 2010 20:08

michielboy schreef:wat vinden jullie van dit nummer?

http://www.youtube.com/watch?v=EhjflEuc-QY

Wanneer begint de muziek? :mrgreen:

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor nita » 06 mei 2010 21:54

michielboy schreef:
nita schreef:verschrikkelijk, dat zelfde toontje werkt me op de zenuwen...

:O

ik vind house een geweldige music


smaken verschillen maar zoals verderop ook staat waar begint de muziek..ik vind persoonlijk het meer herrie, en zonde om je oren hieraan bloot te stellen, ik kan me niet voorstellen dat dit zacht gedraaid wordt, (weet ik uit ervaring van de buren), maar als ik het hoor, dan tril ik helemaal mee, en mn oren tuuten drvan, dat kan niet goed zijn.
Bovendien vind ik het muziek zonder inhoud, inhoud die ik mis. En wel terug vind in andere muziek..

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Schipje » 07 mei 2010 09:49

nita schreef:
michielboy schreef:
nita schreef:verschrikkelijk, dat zelfde toontje werkt me op de zenuwen...

:O

ik vind house een geweldige music


smaken verschillen maar zoals verderop ook staat waar begint de muziek..ik vind persoonlijk het meer herrie, en zonde om je oren hieraan bloot te stellen, ik kan me niet voorstellen dat dit zacht gedraaid wordt, (weet ik uit ervaring van de buren), maar als ik het hoor, dan tril ik helemaal mee, en mn oren tuuten drvan, dat kan niet goed zijn.
Bovendien vind ik het muziek zonder inhoud, inhoud die ik mis. En wel terug vind in andere muziek..


Inderdaad Nita, Muziek is bedoelt om God te eren, ik vind dit niet veel eer bieden!

Faramir

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Faramir » 07 mei 2010 10:33

toppie schreef:Wat willen jullie in de Hemel doen, als je het afschuwelijk vindt om psalmen en gezangen te zingen?

Dus in de hemel worden enkel psalmen en gezangen gezongen? Ik kan me eigenlijk geen voorstelling maken van de hemel, maar als dat het moet zijn dan lijkt me dat toch wel dodelijk vervelend worden op den duur.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor nita » 07 mei 2010 12:00

zo ver ik weet kent men in de Hemel geen tijd. Evenals dat men geen honger, of verdriet kent.
Mensen die in de Hemel mogen komen, zijn Gods kinderen, en zingen tot Gods eer. Dat zal niet gaan vervelen...Iets wat leuk, en fijn is verveelt namelijk niet!!

Faramir

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor Faramir » 07 mei 2010 14:24

nita schreef:zo ver ik weet kent men in de Hemel geen tijd. Evenals dat men geen honger, of verdriet kent.
Mensen die in de Hemel mogen komen, zijn Gods kinderen, en zingen tot Gods eer. Dat zal niet gaan vervelen...Iets wat leuk, en fijn is verveelt namelijk niet!!

En dat zingen (enkel psalmen en gezangen heb ik mij laten vertellen, en in welke taal dan, op welke berijming) doen ze de hele tijd? Enkel zingen? Ikzelf hou helemaal niet zo van zingen eigenlijk.

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor toppie » 07 mei 2010 19:38

Het zal een eeuwige lofprijzing zijn, God gewijde zangen!
Lees ook psalm 89 er maar eens op na.
Het zal nooit vervelen, want Hij is het zo waard om alle lof en eer te ontvangen!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten