als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

Berichtdoor pannenkoek » 26 nov 2010 19:34

zat ff wat terug te kijken,

Hoe is het inmiddels met Nita en Saartje?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

Berichtdoor saartje » 26 nov 2010 21:48

Wat lief dat je er aan denkt Pannekoek. Ik moet onder controle blijven omdat het toch een ander gezwelletje was dan eerst gedacht werd. wel goedaardig, maar zeer zeldzaam en met een grote kans op terugkomen en een kleine kans op kwaadaardig worden. Dus daarom is die controle wel goed!
Psalm 25:2 (ber.)

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

Berichtdoor nita » 26 nov 2010 22:48

saartje schreef:Wat lief dat je er aan denkt Pannekoek. Ik moet onder controle blijven omdat het toch een ander gezwelletje was dan eerst gedacht werd. wel goedaardig, maar zeer zeldzaam en met een grote kans op terugkomen en een kleine kans op kwaadaardig worden. Dus daarom is die controle wel goed!


saartje hoe voel je je nu verder? aan de ene kant brengt die controle wel veel spanning mee aan de andere kant, fijn dat het in de gaten gehouden wordt. Je kan het maar beter weten, dan steeds moeten denken stel dat..
heel veel sterkte!!

@pannekoek, ik heb een topic fibreuze dysplasie geopend daar kan je lezen hoe het met me gaat, niet dat ik het hier niet wil zeggen, maar het is zo`n verhaal...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

Berichtdoor Gerdien B. » 19 dec 2010 17:25

saartje schreef:Hoe is het eigenlijk met iedereen hier? En dan denk ik vooral aan pannekoek en gerdien?

Ik wist niet waar het neer te zetten, maar ik heb eerder in dit topic hier gepost, dus dan maar hier. Ik had toen geschreven dat ik een fibroadenoom (goedaardig gezwelletje) en deze is er vandaag op OK uitgehaald. Nog wat suffig, maar wel blij dat het er uit is!!


Ik zie nu je berichtje pas. De laatste tijd ben ik niet meer zoveel op refoweb. Dat heeft onder andere er mee te maken dat de resten tumor bij mijn schoonmoeder weer zijn gaan groeien. Dinsdag begint kuur 3. Daarna een scan om te kijken hoe het is gegaan en vervolgens nog 3 kuren. Dus wij zitten er weer volop in tot begin maart. Afgelopen februari begonnen met de eerste ronde kuren. Nu in februari zijn we bezig met de 6de kuur van de 2de ronde kuren. Als mij dit vorig jaar oud en nieuw verteld was had ik ze voor gek verklaard. Helemaal dat wij tussen door getrouwd zijn, bij haar wonen en het huishouden gaande houden. Daarnaast werk ik nog volledig dus heb weinig tijd meer om hier te lezen en te posten of mijn hoofd staat er niet naar. Vandaar dat het dus erg lang duurde voor ik reageerde.

Hoe gaan de controles bij jou? Blijft toch elke keer weer spannend. Zou het weg zijn of niet, goed of kwaad zijn of wat anders? Heel veel sterkte met alles.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

Berichtdoor nita » 19 dec 2010 18:01

gerdien B, sterkte voor jou en je man, en natuurlijk voor je schoonmoeder!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

Berichtdoor Jo'tje » 20 dec 2010 13:23

Zo, heftig Gerdien! Veel sterkte, wat een hoop te verduren...
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

Berichtdoor vpk » 20 dec 2010 13:34

tsjonge heftig gerdienB. heel veel sterkte!
heeft ze veel bijwerkingen van de kuren?

ik had hier ook iets gepost over mijn schoonvader, die had vorig jaar een tumor in z'n endeldarm. hij is vorige week door de scan geweest omdat ze bij de halfjaarlijkse controle op de longfoto een plekje op z'n ene long hadden gezien. donderdag krijgt ie de uitslag....
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

Berichtdoor ajl » 20 dec 2010 13:34

Jo'tje schreef:Zo, heftig Gerdien! Veel sterkte, wat een hoop te verduren...

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

Berichtdoor saartje » 23 dec 2010 16:38

vpk schreef:ik had hier ook iets gepost over mijn schoonvader, die had vorig jaar een tumor in z'n endeldarm. hij is vorige week door de scan geweest omdat ze bij de halfjaarlijkse controle op de longfoto een plekje op z'n ene long hadden gezien. donderdag krijgt ie de uitslag....



Hoe was de uitslag vpk? Ik hoop echt dat het meeviel!

@Gerdien: wat een roerige tijden zeg! Sterkte hoor! Ook in het draaiende houden van de huishouding!

En het blijft idd hier wel een soort van spannend. Ik ontdekte juist deze week weer een heel klein knobbeltje in m'n andere borst. Het hoeft natuurlijk helemaal niets bijzonders te zijn, maar omdat ik het nu extra goed in de gaten moet houden ga ik toch de ha maar bellen.
Psalm 25:2 (ber.)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

Berichtdoor pannenkoek » 23 dec 2010 17:06

Ik 'trek me terug' uit dit topic.

Op blz 2 heb ik verteld dat mijn moeder een herseninfarct had gehad. ( mrt 2010)
Later heb ik bericht dat ze weer kon lopen, en later weer fietsen.
2 wk geleden kreeg ik een belletje: Ze mocht weer autorijden. Ze maakt geen grote ritten, en ik zie ze echt niet alleen in de auto hier heen komen, maar ze mag zelf weer de auto pakken voor een boodschapje. Echt heel bijzonder! Een wonder!

Iedereen die te maken heeft met zorgen, ziekte, spanning, onzekerheid, heel veel sterkte!
Ik zal hier wel jullie berichten blijven lezen, en meeleven.
Bovenal de nabijheid van de Heere toegebeden.

Grt Pannenkoek
Laatst gewijzigd door pannenkoek op 24 dec 2010 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

Berichtdoor nita » 24 dec 2010 19:39

@ vpk hoe was de uitslag?
spannend weer zeg!

@ saartje spannend en eng lijkt me weer zeg dat bobbeltje...

@ pannenkoek, wat een mooi wonder, daar wordt je stil van.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

Berichtdoor vpk » 24 dec 2010 22:21

fijn pannenkoek, dat het weer zo goed gaat!

saartje, wat spannend weer zeg, heb je de ha vandaag nog gebeld??

mmh, hier niet zo goed. wat op de longen zat was deze arts vrijwel zeker van dat het niet goed is en ze hebben ook nog iets gezien in het bekken. dit gaan ze 4 jan. verder onderzoeken met een mri scan en dan 11 jan uitslag en beleid.. ook weer heel spannend allemaal..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

Berichtdoor saartje » 25 dec 2010 04:30

vpk schreef:fijn pannenkoek, dat het weer zo goed gaat!

saartje, wat spannend weer zeg, heb je de ha vandaag nog gebeld??

mmh, hier niet zo goed. wat op de longen zat was deze arts vrijwel zeker van dat het niet goed is en ze hebben ook nog iets gezien in het bekken. dit gaan ze 4 jan. verder onderzoeken met een mri scan en dan 11 jan uitslag en beleid.. ook weer heel spannend allemaal..


Joh VPk, dat is erg! Spannend ook zeg... Ze kunnen misschien nog weinig zeggen over een evt. beleid? Sterkte hoor!
Ik heb idd de Ha gebeld, gelijk doorverwezen en echo gehad in 1 dag. Gelukkig niets ernstigs, maar wel over 4 maanden nieuwe echo..

2 pannenkoek: fijn dat het goed gaat! Ben blij voor je!
Psalm 25:2 (ber.)

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

Berichtdoor nita » 25 dec 2010 15:19

@vpk he wat een naar bericht, wat een spannende tijden zeg, dan ga je wel heel anders een nieuw jaar tegemoet, als iedereen dan zegt de beste wensen, dat geld dan voor jullie wel heel anders.
Wens hem veel kracht toe met de onderzoeken, we zullen hem meenemen in ons gebed!

@saartje, wat een opluchting zeg dat het niets was, hopen dat het nu eens rustig blijft, en dat je over 4 maanden ook een goede controle heb!

black light
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2011 15:51

Re: als je (schoon-)ouder(s) kanker hebben/krijgen..

Berichtdoor black light » 01 jan 2011 22:14

Ik lees hier veel rotte verhalen.
Je hoort er veel over, kennissen familie en collega's die het hebben.
Ik vraag me alleen af voor wie zou het het vervelendste zijn?
Als je het zelf hebt en je gaat er aan dood, dan ben je er klaar mee.
Maar de mensen die je verlaat, hoe gaan die er mee om?
En wat is dan de ergste tijd, voor dat ze dood gaan, de slopende jaren dat je hoop had, of als ze weg zijn.
Vaak hoor je dat je erg blij mag zijn dat je "afscheid" had kunnen nemen, en dan wordt voor het gemak maar vergeten hoe dat afscheid dan is.
Klinkt redelijk negatief, Ik heb alleen geen positieve ervaringen, dus daar kan ik niet over meepraten.
Velen weten niet wie God is, Voor sommigen is Hij alles, Voor anderen niets meer, en een enkeling is Hem kwijt.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten