Verliefd op een gereformeerd meisje

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor michielboy » 24 feb 2010 14:32

Hallo ik ben michiel en ik ben 14.(niet gereformeerd )
Ik ben met stage een leuke meid(13)(gereformeerd)tegen gekomen.
Ik ben echt verliefd op haar.
Maar het probleem is dat zij nog niks mag hebben met een jongen voor haar 18ste.
En ze waarschijnlijk ook niet met mij mag afspreken.

Wat moet ik doen?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze verliefd word?
Of dat ze meer intresse in mij krijgt

wie heeft er tips of opmerkingen?
En hoe dee jij het op die leeftijd met liefde? als gereformeerd meisje?

En wat moet ik nog meer weten over gereformeerde meiden wat ze mogen en niet mogen met een relatie etc
Alvast bedankt
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 feb 2010 15:25

zou eerst eens rustig aandoen! je bent 14 :shock: gewoon gezellig met elkaar om blijven gaan, en als je op je 16e nog steeds zo hopeloos verlieft ben... onderneem dan maar eens stappen!

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor michielboy » 24 feb 2010 15:29

paprikameisje2 schreef:zou eerst eens rustig aandoen! je bent 14 :shock: gewoon gezellig met elkaar om blijven gaan, en als je op je 16e nog steeds zo hopeloos verlieft ben... onderneem dan maar eens stappen!

wat voor stappen? wat vinden gerefomeerde meiden leuk?
maar het belangrijkste is hoe kan ik ervoor zorgen dat ze merkt dat ik respecht voor haar en haar geloof heb
en hoe kan ik ervoor zorgen dat ze x wil afspreken?

alvast bedankt
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor Nina87 » 24 feb 2010 15:30

Toen ik die leeftijd had, had ik wel andere dingen aan mijn hoofd. Dus wat PPM zegt, doe eerst maar eens rustig aan. Je kunt wel proberen om met haar in gesprek te blijven en je te verdiepen in wat ze belangrijk vindt, dan weet je ook waar je aan begint als je later een relatie krijgt.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor michielboy » 24 feb 2010 15:39

ik zelf zit op het vmbo(bbl) en ik snap niet dat sommige nog niks willen maar dat komt waarschijnlijk dat ik te veel vrije tijd heb en zei weinig vrije tijd en veel hooger niveu
maar ik moet afwachtenten en blijven mailen maar niet meer verliefd zijn en de hoop opgeven dat ik iets met haar krijg hoe moeilijk het ook word
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor Gerdien B. » 24 feb 2010 15:44

13 jarige meiden zijn over het algemeen nog niet aan verkering toe. laat staan dat ze nadenken over hoe ze dat meten doen. Vaak mogen meiden van de leeftijd echt niet met een jongen alleen opstap. geniet eerst lekker van het jong zijn voor je aan relaties gaat beginnen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor michielboy » 24 feb 2010 15:53

mijn ex was 12(ong 1,5 geleden)
het gaat mij erom dat ik bij haar kan zijn ook al zijn er mensen bij
is er een manier om bij een gerefomeerd meisje bij haar thuis kan komen als vrienden?

of alleen als je over het geloof wil praten?
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor Kate Spade » 24 feb 2010 16:55

michielboy schreef:Hallo ik ben michiel en ik ben 14.(niet gereformeerd )
Ik ben met stage een leuke meid(13)(gereformeerd)tegen gekomen.
Ik ben echt verliefd op haar.
Maar het probleem is dat zij nog niks mag hebben met een jongen voor haar 18ste.
En ze waarschijnlijk ook niet met mij mag afspreken.

Wat moet ik doen?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze verliefd word?
Of dat ze meer intresse in mij krijgt

wie heeft er tips of opmerkingen?
En hoe dee jij het op die leeftijd met liefde? als gereformeerd meisje?

En wat moet ik nog meer weten over gereformeerde meiden wat ze mogen en niet mogen met een relatie etc
Alvast bedankt


Je kan interesse tonen in haar, door vragen te stellen. Wat houdt ze van, wat vindt ze leuk om te doen? En als jullie een gezamelijke interesse hebben, kun je vanuit die interesse goed praten of een keertje iets doen wat met die interesse te maken heeft. Als het klikt tussen jullie, kunnen jullie een vriendschap opbouwen en misschien komt daar na een tijd een relatie uit. Tegen die tijd zullen misschien ook de vragen die je hebt, beantwoord zijn :D Dan ken je haar beter en weet je wat zij denkt over de liefde en wat ze mag en niet mag met een relatie.

Wat bedoel je met "gereformeerd meisje"? Is het zo dat zij naar een reformatorische kerk gaat en jij gaat naar een niet-reformatorische kerk?
Dus, dat.

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor michielboy » 24 feb 2010 17:02

ze moet altijd een rok dragen en ze heeft thuis geen tv en ze gaat naar een gereformeerde kerk en haar vader is een soort dominee mijn
ouders gaan naar een kerk en ik niet.
dat vind ik een goed idee dat ga ik zeker vragen aan haar zoals, wat vind je leuk en wat zijn je hobbys.
maar ze vind honden super leuk en ik ook:)
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor em_ma » 24 feb 2010 17:31

Je bent nog wel erg jong hoor en dat meisje ook!

Misschien moet je eens proberen nuchter te kijken wat je precies wil met haar: wil je echt verkering en hoe wil je dat vormgeven?
Daarnaast is zij christelijk en jij ziet die dingen anders... Hoe denk je over dat verschil?
Hoe hard het ook klinkt, maar als je verliefd wordt moet je niet vergeten nuchter na te denken.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor michielboy » 24 feb 2010 17:41

ik ook probeer ook nuchter na te denken maar ik ben zo verliefd dat ik het meest nadenkt over hoe ik met haar kan krijgen en ook hoe ik haar kan vergeten als ze niks wil want dat gaat pijn doen. ik heb al gezegt tegen haar dat ik wel met haar over het geloof wil praten.
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor Daphne » 24 feb 2010 19:33

14 jaar en dan al een ex hebben? :shock: Alsjeblieft, ga eerst eens genieten van je tienerjaren voor je aan een relatie gaat beginnen... Ik had op m'n 22e pas voor het eerst (en hopelijk ook voor het laatst :wink: ) een relatie!
Afbeelding

Gebruikersavatar
keessie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:33
Locatie: A beautiful place on earth

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor keessie » 24 feb 2010 19:34

michielboy schreef:ik ook probeer ook nuchter na te denken maar ik ben zo verliefd dat ik het meest nadenkt over hoe ik met haar kan krijgen en ook hoe ik haar kan vergeten als ze niks wil want dat gaat pijn doen. ik heb al gezegt tegen haar dat ik wel met haar over het geloof wil praten.


Samen over het geloof praten is een goed begin. Misschien kun je een keertje met haar mee naar kerk?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor Marnix » 24 feb 2010 20:22

Hm, dat kan... maar ik heb het idee dat de liefde nu nog eenzijdig is. Misschien moet daar eerst iets in gebeuren, hoewel kerkbezoek natuurlijk nooit verkeerd is ;)

Wat dat betreft.... spreek haar eens aan, laat merken dat je haar leuk vindt. Kom er eerst eens achter af ze ook wat in jou ziet. Zo niet, dan wordt het, hoe vervelend ook, een lastig verhaal. Liefde moet wel van twee kanten komen. Of ze daar überhaupt aan toe is en zo ja, of ze dan aan jou toe is is natuurlijk maar de vraag. En dan zijn er een paar mogelijkheden:

- Ze ziet jou totaal niet zitten. Dan houdt het snel op, je kan hooguit haar af en toe tegenkomen en hopen dat het verandert. Of reëel zijn: Als het niet van twee kanten komt houdt het op

- Ze vindt je een aardige jongen maar vindt zich veel te jong voor een relatie. Dan zou er wel vriendschap kunnen ontstaan en moet je geduld hebben. Je kan contact hebben, je verdiepen in haar interesses enzo, praten over het geloof, haar levensvisie proberen te begrijpen... en het gezellig hebben... en gewoon kijken waar het op uit loopt

- Ze vindt jou ook helemaal het einde, en aan een relatie gaan werken, stapje voor stapje... geef het de tijd, zoals al genoemd, jullie zijn nog jong.

Maar goed, om te weten waar je aan toe bent, en zo te zien wil je dat, moet je wel eerst met haar over je gevoelens gaan praten. Lastig... maar de enige manier om van de onzekerheid af te komen. Verder geen speciale handleiding voor gereformeerden, het zijn net mensen. Mocht het wat worden, dan zal je wel merken dat ze op sommige gebieden andere normen en waarden hebben, zowel zij als haar ouders enz.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor learsi » 24 feb 2010 21:40

michielboy schreef:ze moet altijd een rok dragen en ze heeft thuis geen tv en ze gaat naar een gereformeerde kerk en haar vader is een soort dominee mijn
ouders gaan naar een kerk en ik niet.
dat vind ik een goed idee dat ga ik zeker vragen aan haar zoals, wat vind je leuk en wat zijn je hobbys.
maar ze vind honden super leuk en ik ook:)


Waarom ga je niet met je ouders mee naar de kerk Michielboy?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten