Verliefd op een gereformeerd meisje

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor michielboy » 24 feb 2010 23:33

learsi schreef:
michielboy schreef:ze moet altijd een rok dragen en ze heeft thuis geen tv en ze gaat naar een gereformeerde kerk en haar vader is een soort dominee mijn
ouders gaan naar een kerk en ik niet.
dat vind ik een goed idee dat ga ik zeker vragen aan haar zoals, wat vind je leuk en wat zijn je hobbys.
maar ze vind honden super leuk en ik ook:)


Waarom ga je niet met je ouders mee naar de kerk Michielboy?

omdat ik altijd boos en chagerijnig werd in de kerk.
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor michielboy » 24 feb 2010 23:37

op mijn school is het normaal dat je al met iemand heb(gehad)op je 14e

maar ze zei tegen mij:
ik wil nog geen vriendje en vind ook niemand leuk.
maar ik denk dat ze dat zegt omdat ze nog niks mag hebben met iemand van haar ouders want ze doet heel aardig en vraagt veel dingen aan mij etc
maar haar kerk is heel anders dan waar ik vroeger heenging(met drumstel etc) dus dat word wel een groote stap

en hoe moet ik me gedragen tegen haar ouders?
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor mw » 24 feb 2010 23:43

maar waarom wil je verkering? Omdat het normaal is op school?

Zou gewoon vrienden blijven met haar, nadenken over het geloof, je eigen visie bepalen, en na de pubertijd pas gaan nadenken over verkering.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor michielboy » 24 feb 2010 23:55

mw schreef:maar waarom wil je verkering? Omdat het normaal is op school?

Zou gewoon vrienden blijven met haar, nadenken over het geloof, je eigen visie bepalen, en na de pubertijd pas gaan nadenken over verkering.

ik wil verkering omdat ik verliefd ben.
ze zullen het raar vinden dat ik verliefd op een refo ben maar dat boeit me niks i am in real love.
en ik was van plan om lang singel te blijven na mijn vorige verkeering maar opeens werd ik weer verliefd en dan ook echt verliefd
niet gereformeerd wel lid

mykids5
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2009 09:57

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor mykids5 » 25 feb 2010 09:15

Sjonge, jullie zijn aardig!

als ik Michiel was, zou ik denken: en dát op een refoforum!!

in plaats van dat je accepteerd dat hij verliefd is, en even meehelpt denken....

ikzelf was 14 toen ik verkering kreeg met mijn man,
het was vroeg, dat zie ik nu ook zelf in, maar ja, als je verliefd bent, dan wil je dat niet horen!

hij heeft intresse om op een nette, eerlijke manier meer over het geloof te weten te komen van dat meisje,
dat geeft bij mij respect!!

Michiel, probeer de tips van Marnix en Keessie eens, en heb geduld!
Wees gewoon een vriend voor haar, en verdiep je eens in haar achtergrond!

Succes!

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor Bumba » 25 feb 2010 09:22

wat zou je doen wanneer je verliefd was op een meisje die niet gereformeerd is, maar gewoon een meisje uit jouw klas? Je stapt er op af en zegt dat je haar wel leuk vindt. Het enige verschil is dat het meisje uit jouw klas waarschijnlijk meteen op jouw "aanzoek" in gaat en het meisje waar je nu verliefd op bent doet dit (nog) niet. Je kunt er niet voor zorgen dat iemand je leuk gaat vinden.

Chienn
Mineur
Mineur
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 apr 2009 06:42

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor Chienn » 25 feb 2010 10:01

Oke, hij is jong. Dat meisje is jong. Maar ik zie nog niet echt een reden dat hij daardoor gelijk een bedrieger is hoor ?

@ Michielboy, naar mijn eigen terugkijkend. Gewoon rustig aan doen. Met haar in gesprek blijven en een vriendschapsband opbouwen! En als dat wat word, nou misschien kan je dan daarna wel een relatie opbouwen. (Maar dit advies was al meerdere malen gegeven;)) En misschien toch met je ouders mee na de kerk, hoezo werd je dan boos als je na de kerk was geweest?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor Marnix » 25 feb 2010 10:07

michielboy schreef:op mijn school is het normaal dat je al met iemand heb(gehad)op je 14e

maar ze zei tegen mij:
ik wil nog geen vriendje en vind ook niemand leuk.
maar ik denk dat ze dat zegt omdat ze nog niks mag hebben met iemand van haar ouders want ze doet heel aardig en vraagt veel dingen aan mij etc
maar haar kerk is heel anders dan waar ik vroeger heenging(met drumstel etc) dus dat word wel een groote stap

en hoe moet ik me gedragen tegen haar ouders?


Tegen haar ouders moet je je gewoon gedragen... zeker zolang jullie niets hebben. ;)

Of ze niets wil omdat dat niet mag ofzo weet ik niet, ik denk dat het wat tijd kost om daar achter te komen. Maar zou het ook kunnen zijn dat ze je gewoon aardig vindt en dus aardig tegen je doet zonder dat ze daarbij aan een relatie denkt.

Ik ben wel benieuwd waarom je altijd boos werd en chagrijnig in de kerk, misschien een beetje ander onderwerp, maar kan je daar wat over zeggen? Of misschien is het interessant voor een andere discussie?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor jamillah » 25 feb 2010 11:01

Michielboy, ik vind je ook wel erg jong om echt serieus verliefd te zijn, maar het is natuurlijk heerlijk. De enige tip die ik je geven kan is om open en eerlijk te zijn. Ook tegen de ouders mocht je die eens tegen komen. Grefo's bijten niet :mrgreen:

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor michielboy » 25 feb 2010 11:09

jamillah schreef:Michielboy, ik vind je ook wel erg jong om echt serieus verliefd te zijn, maar het is natuurlijk heerlijk. De enige tip die ik je geven kan is om open en eerlijk te zijn. Ook tegen de ouders mocht je die eens tegen komen. Grefo's bijten niet :mrgreen:


Ik zelf vind mij niet te jong maar dat is natuurlijk bij iedereen verschillend.ik ben ook eerlijk tegen haar zij weet ook dat mijn ouders naar een kerk gaan en ik niet omdat ik het allemaal te moeilijk vind om te geloven mischien geloof ik wel maar ik doe er niks mee dat komt waarschijnlijk door mijn leeftijd

Ik ben tog gelovig opgevoed en de kans dat je niet geloofd is niet groot.
Ik doe er alleen niks mee.
Heel soms bid ik voor god maar niet vaak.

Mijn opa en oma zijn ook refo,s dus dat weetik :)
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor michielboy » 25 feb 2010 11:12

tante-tortel schreef:Ja, dat is mooi. En juist als je liefde voor haar groot is zou je haar met rust moeten laten.
Vanuit die liefde voor haar. Want je houd niet van haar God. Dat is als het goed is haar grote Liefde.
Wil je ooit nader tot haar komen zul je eerst die grote liefde moeten kennen en erkennen.
En dan zou het al goed zijn als je begon door gewoon wel met je ouders mee te gaan naar de kerk.
En in de Bijbel te lezen.
Laat haar met rust. Want je past niet bij haar.
Als je denkt dat je door haar misschien ook zou kunnen gaan geloven heb je het verkeerd.
Het geloof komt niet door dat je verliefd bent op een meisje, maar doordat God dat geloof in je hart wil werken.
En daar kom je alleen achter als je Hem naarstig gaat zoeken.
Dus als het ware eerst verliefd wordt op God. Dan is er misschien een weg open voor jou.

Er staat namelijk dit in de Bijbel: 14 Vormt geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid gemeen met wetteloosheid, of welke gemeenschap heeft het licht met de duisternis? 15 Welke overeenstemming is er tussen Christus en Belial, of welk deel heeft een gelovige samen met een ongelovige? 16 Welke gemeenschappelijke grondslag heeft de tempel Gods met afgoden? Wij toch zijn de tempel van de levende God, gelijk God gesproken heeft:

Je hebt namelijk niets gemeen met haar.


Waarom zegt u dit allemaal? (aangezien u de enigste bent)
Waarom zou ik niet meer met haar omgaan alleen omdat ik minder gelovig ben dan haar?

Staat er niet iets in de bijbel iets van; probeer andere mensen naar mij toe te brengen?
Of laat ze tot mij komen?
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor parsifal » 25 feb 2010 11:25

14 is erg jong en als dat meisje zelf eigenlijk ook vindt dat ze zelf te jong is voor verkering, dan kun je het beste dit respecteren en misschien zelfs om pijn uit de weg te gaan het meisje ontwijken.

Zelf denk ik niet dat het goed is om als Christen een relatie aan te gaan met een niet-Christen (en geloof me ik heb mijn problemen gehad met verliefdheid op een niet-Christelijke vrouw, al was ik toen al wat ouder dan jij nu bent). Aan de andere kant ken ik vrij veel mensen die Christen zijn geworden, nadat ze in contact kwamen met hun huidige man/vrouw/vriend/vriendin. Meestal is dan wel de volgorde geweest eerst Christen worden en daarna een serieuze relatie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor michielboy » 25 feb 2010 11:28

ja oke dat is zo ik ga denk ik met haar naar haar kerk en ik mag ook een keertje langskomen van haar ouders bij haar huis :D

Is kijken wat hun allemaal gaan zeggen
niet gereformeerd wel lid

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor TheKeimpe » 25 feb 2010 11:32

Michiel,
Als het meisje werkelijk pas na haar 18e wat mag van ouders, dan ben ik bang voor je dat je tot die tijd gewoon vrienden met haar moet blijven. Een meisje tegen de wil van haar ouders opzetten lijkt mij geen teken van liefde.
Verder moet je er rekening mee houden dat het geloof voor haar een wezenlijk onderdeel is van haar leven. Het is al meer gezegd, maar als je dat niet deelt met elkaar, begin je aan een zeer problematische relatie.
Mijn advies: laat haar gaan, hoewel het pijn doet.

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor michielboy » 25 feb 2010 11:41

TheKeimpe schreef:Michiel,
Als het meisje werkelijk pas na haar 18e wat mag van ouders, dan ben ik bang voor je dat je tot die tijd gewoon vrienden met haar moet blijven. Een meisje tegen de wil van haar ouders opzetten lijkt mij geen teken van liefde.
Verder moet je er rekening mee houden dat het geloof voor haar een wezenlijk onderdeel is van haar leven. Het is al meer gezegd, maar als je dat niet deelt met elkaar, begin je aan een zeer problematische relatie.
Mijn advies: laat haar gaan, hoewel het pijn doet.

Ik was ook van plan om haar te laten gaan en veel minder mailen.
Maar het lukte niet.
En nu al helemaal niet want ik mag een keertje langskomen van haar ouders. :D

en ik wil ook niet iemand tegen zn ouders verzetten.
Maar verder doe ik het rustig aan
niet gereformeerd wel lid


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten