Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wilhelmina
Sergeant
Sergeant
Berichten: 252
Lid geworden op: 26 feb 2011 19:17

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor wilhelmina » 24 mei 2011 09:45

jaaa, gewoon een nieuwe keuken, dat kan natuurlijk ook :lol: :lol:
zal het vanavond ff voorleggen aan mijn man
Zijn trouw is groter dan mijn schuld

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor jeepeecee » 24 mei 2011 10:46

de roosters kun je in een emmer met soda zetten, cillitbang of hoe het ook mag heten werkt ook goed. en voor in de afzuigkap, kan je dat natuurlijk ook op je doekje spuiten, en daar mee afnemen.
Afbeelding

wilhelmina
Sergeant
Sergeant
Berichten: 252
Lid geworden op: 26 feb 2011 19:17

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor wilhelmina » 24 mei 2011 14:44

de roosters in de soda....ja dat deed ik de eerste keer ook. Werkt als een trein.
Wel jammer dat de soda de aluminium randen aantast, die zijn er niet mooier van geworden. Daar baalde ik wel van....mijn nieuwe keuken na 1 keer afzuigkap schoonmaken met lelijke roosters #-o
Maar omdat ze nu toch al lelijk zijn heb ik de roosters vanmorgen toch maar weer in de soda gezet. Lelijker zijn ze er niet van geworden, wel schoon :lol:
Met een ontvetter op een doekje bezig geweest om de behuizing van de motor te ontdoen van vette smurrie....t is redelijk gelukt.
Wat een snertwerkje zeg !

bedankt voor jullie reacties :)

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor cornelia77 » 25 mei 2011 12:04

Ik heb vanmorgen de roosters laten weken in een heet sopje met groene zeep. Dat lukte goed. Ze zijn, voor het oog tenminste, goed schoon geworden. Ik heb het idee dat er tussen de roosters nog wel wat vet zit, maar dat zie je niet zitten.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor MissF » 25 mei 2011 12:33

Ooh, ik moet hier maar niet teveel lezen, dan kom ik alleen maar op nog meer ideeen van alles wat nog schoon moet voor de baby komt, wat allemaal nergens op slaat want die kraamverzorgster gaat echt niet met haar vinger langs mijn roosters ;)
vandaag wel 3 wassen gedraaid en buiten gehangen, waarvan 1 met dekbedden, tenminste, er paste er maar 1 in, met die van Jurian, dus die van mijn man moet nog maar even wachten tot de zon weer gaat schijnen volgende week, want volgens mij wordt het verder niet zo lekker weer deze week.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor kwebbel » 25 mei 2011 15:02

lekker weertje dames :D het is dat ik in de nacht zit anders had ik van alles overhoop gehaald. Nou ja, ik moet nog t/m vrijdagochtend, dan ga ik ws slapen tot een uur of één en dan lekker binnen aan de slag. Zaterdag zit het huis vol visite :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Evelien » 25 mei 2011 15:28

ja het is heerlijk weer..... ik lig lekker bij het zwembad en in het zwembad.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor MissF » 28 mei 2011 21:06

Maar weer een vraag voor de huishouddames :mrgreen:
In het ledikantje van ons kindje ligt nu uiteindelijk, een dekentje, wat een beetje het midden houdt tussen wit en creme. Ik was van alles van plan, maar nadat ik te weinig stof heb gekocht en die er niet meer is, heb ik tegen mezelf gezegd dat ik niet zo moet zeuren, en dat dit dekentje prima kan :D
Maar, nu heb ik net het bedje op staan maken, maar de hoeslakentjes zijn helemaal wit. Nu lijkt het dekentje een beetje groezelig, zelfs met de rand van het lakentje ertussen. Ik zou dus heel graag het dekentje ook witter willen hebben. Moet ik dat ding dan gewoon in de chloor ofzo leggen? Iemand ervaring met iets bleken?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor ajl » 29 mei 2011 08:29

Ik zou het een nacht in de Vanish leggen en een paar keer echt met alleen witte was wassen ( met bv ariel wit). Ik merk dat ik zo mijn niet helemaal witte kleding wel witter krijg, maar of het op zo'n korte termijn zal helpen, weet ik niet.

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor RogierV » 29 mei 2011 09:49

Ik zou het bij lekker weer een dagje in de zon hangen, desinfecteert ook nog en word superwit.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor MissF » 29 mei 2011 15:00

Dank je wel voor jullie reactie. Maar het dekentje IS niet groezelig, hij is gewoon van kleur wat cremer dan echt wit. Ik hoop niet al mijn spullen die creme horen te zijn, en die ik in de zon laat drogen, wit worden :D Dus ik denk dat dat niet helpt. Vanish gebruik ik nooit, maar is toch ook tegen vlekken en echt groezeligheid (als dat woord bestaat :D )
Nouja, gewoon maar eens proberen, dat kan geen kwaad natuurlijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor ajl » 29 mei 2011 17:30

Mijn creme spullen worden in de loop van de tijd dat ik ze vaker was bijna altijd wit. Alhoewel, ik heb een creme dekentje ( ook voor de wieg) met een wit lakentje eronder en dat is wel altijd echt creme gebleven. Dus of mijn tip helpt weet ik niet 8)

rosaatje

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor rosaatje » 29 mei 2011 20:37

@MissF, ik zou het dekentje iig niet in de chloor gooien, ben bang dat hij dan echt lelijk wordt. Vanish zal ook niet helpen, is alleen voor viezigheid. Kan me voorstellen dat je alles wit wil hebben, maar vlgs. mij kun je dan beter toch een nieuw dekentje kopen..of toch nog snel een wit hoesje er om heen maken.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 mei 2011 03:56

wilhelmina schreef:@ppm2, de buitenkant lukt wel :D die kan ik wel laten glimmen,
maar die vervelende roosters en....als je die eruit haalt..... :oops:
maar...morgen ga ik proberen wat MissF en Haai voorstellen
wordt vervolgd


vaatwasser, en toen ik nog geenv aatwasser had spoot ik ze ook in met keukenreiniger en dan ine enb ak allesreiniger met kokend heet water, ekker weken en dan soppen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Evelien » 30 mei 2011 09:17

Hier de vakantiewas aan het wegwerken. Wat ben ik blij met dit mooie weer.

Vanochtend eerst even de was weg werken en dan vanmiddag lekker iets voor mezelf doen. :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 97 gasten