Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor ajl » 20 dec 2010 13:37

Ik houd wel van netjes en schoon, maar ben zeker niet de hele dag aan het poetsen. Ik vind dat ook niet leuk voor de kinderen. De rommel van de kids ruim ik 2x per dag op en verder rommelen ze maar lekker door. Ik moet zeggen dat mijn man de gezelligheid in huis maakt met de kerstboom etc, ik heb daar zelf wel minder oog voor, ik kan het ook gezellig hebben op een sinaasappelkistje :mrgreen: . Kaarsen durf ik na de brandwonden met hete thee van vorig jaar helemaal niet aan, dus die bewaar ik wel voor als ze wat ouder zijn.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor vpk » 20 dec 2010 13:40

ik heb 1 kaars op tafel, in een windlicht met krans eromheen. emmabeth loopt er steeds omheen te dansen en dan roept ze 'au, au'! ze heeft haar vinger al eens in een brandend waxinelichtje gestoken dus ze weet wel dat het zeer doet. maar ik steek em alleen aan als ik er zelf bij ben in de kamer of mijn man. ik laat haar er niet mee alleen als ie aan is.
verder heb ik er nog 2 op de schouw, 2 op het dressoir en 2 aan de muur waar ze niet bij kan. vind het heerlijk gezellig!!

hier om mij heen is het een immense bende :mrgreen: duploblokken, poppen, de hele inhoud van de speelgoedbak, alles ligt bezaaid door de kamer. ik rommel tussendoor wel eens iets weg, maar het meeste ruim ik pas 's avonds als ze naar bed gaat op, of als ik wegga, anders ligt het er zo weer. vind het dan wel weer heerlijk als alles netjes is.
verder nog weinig gedaan vandaag, morgen maar weer hoor. het blijft voorlopig toch nog wel vriezen? moet ook nodig de vriezer eens schoonmaken..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Jo'tje » 20 dec 2010 16:00

ajl schreef:Ik houd wel van netjes en schoon, maar ben zeker niet de hele dag aan het poetsen. Ik vind dat ook niet leuk voor de kinderen. De rommel van de kids ruim ik 2x per dag op en verder rommelen ze maar lekker door. Ik moet zeggen dat mijn man de gezelligheid in huis maakt met de kerstboom etc, ik heb daar zelf wel minder oog voor, ik kan het ook gezellig hebben op een sinaasappelkistje :mrgreen: . Kaarsen durf ik na de brandwonden met hete thee van vorig jaar helemaal niet aan, dus die bewaar ik wel voor als ze wat ouder zijn.


Maar er is toch ook nog een leven als de kinderen op bed liggen?
's Avonds gezellig de kaarsjes aan.. heerlijk :) Als er kids zijn kan ik me voorstellen dat je het niet doet, maar voor jezelf is het toch ook leuk :)
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor ajl » 20 dec 2010 16:08

Klopt, maar dan vergeet ik het ook nog vaak. Ik heb ze wel staan op de eettafel in zo'n grote glazen stolp, maar denk er vaak niet aan. Op de kleine salontafel hebben ook niet brandende kaarsen überhaupt geen zin. Die worden er momenteel vanaf geduwd door boekjes, auto's en bekertjes drinken en een grijpgraag meisje. Daar is al zoveel gesneuveld, dat ik het er pas weer op waag als het speelterein anders is geworden.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 20 dec 2010 16:43

Op zich wil ik wel een opgeruimd huis, maar eenvoudig weg lukt het mij gewoon niet. Als het in je hoofd een rommeltje is uit je dat. En als ik dan een keer mijn best heb gedaan.... is het met 2 dagen weer een rommel. Ik denk dat ik te gehaast bent met dingen ff opruimen. Ik leg het dan eigenlijk niet op de goede plaats maar ff hier of daar, en daar wordt het ook een rommel van.
Verder heb ik weinig kast ruimte, en ook geen plaats voor meer kasten. In de keuken zou ik nog een kast kwijt kunnen, maar er moet ook een beetje loopruimte overblijven voor 6 pers.

Ik heb vandaag de douche, wc en de bijkeuken schoongemaakt en opgeruimd. En de was weggewerkt. Dat is voor mij al heel wat, en voelt ook wel goed.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 dec 2010 16:57

Wij hebben hier ook kindertjes over de vloer lopen, zolang die klein zijn steek ik geen kaarsen aan overdag, of het moet zo zijn dat manlief of ik er constant bij zijn.
Maar zodra wij ons avondeten op hebben en naar de kamer vertrekken is het eerste wat ik doe kaarsjes aan steken.
Vind het belangrijk om het altijd gezellig te maken, word daar zelf vrolijk van en voor manlief is het ook fijn thuis komen als het thuis gezellig gemaakt is :D
Verder is nu volop de tijd voor kerstlichtjes en die hebben we dan ook op verschillende plaatsen in ons huis :D

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Memmem » 20 dec 2010 21:25

Hier beginnen de oudsten zelf al met de kaarsen aan te steken. Alexander heeft een magic-kaars gekregen. Die moet nu dus ook aan. Wij doen dit vaak onder het eten, zitten ze allemaal rustig aan tafel wel zo veilig. Op tafel staat bij ons ook niets, zoiets gaat bij ons geheid over de vloer.

Zaterdag heb ik de vriezer maar eens ontdooit, spullen naar buiten, heerlijk.

Gebruikersavatar
Boekenstek
Verkenner
Verkenner
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2010 10:19
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Boekenstek » 20 dec 2010 23:01

Wij hebben de vriezer opgedoekt. Nergens meer voor nodig.... :D

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 21 dec 2010 08:26

Wij hebben pas met z'n 3en een koe gedeeld. Dus toen het diep gevroren vlees er was stonden de oudste 3 de vriezer schoon te bikken, dat was zo gebeurd, en toen het vlees er in gedaan.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor MissF » 21 dec 2010 09:33

Ik heb hier ook wel kaarsen, 5 grote op de eettafel, die doe ik zodra we gaan eten aan, en die branden dan vaak de hele avond. En op de piano 3 waxinelichthouders met waxinelichtjes, daar kan Jurian toch niet bij. Maar sowieso laat ik kaarsen nooit aan als ik de kamer uitloop, dus er is altijd wel iemand van ons. Nu zit Jurian sowieso niet aan de kaarsen, we hadden lange tijd een schaal met kaarsen op de salontafel, en die stonden ook regelmatig aan, als we erbij waren, maar hij zat er nooit aan eigenlijk.

Het is hier echt een vreselijk bende op dit moment. Mijn man heeft gister overal en nergens aan geklust, geboord enzo. En ik lag de hele dag ziek op de bank, dus heb ook niks gedaan. Jurian nam het ervan en heeft al zijn speelgoed over de grond verdeeld, en ik kon de bank niet af om het op te ruimen.
Vannacht heeft Jurian overgegeven, dus net maar even snel een wasje erin gedaan, maar zo ga ik eerst lekker kerstshoppen bij de intratuin, die bende opruimen komt wel weer :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 21 dec 2010 10:00

Gisteren was ik beneden zo druk met van alles en nog wat dat er boven niks gebeurd is. Zelfs geen bed opgemaakt [-X ... Dus vanmorgen zijn we met z'n allen naar boven getrokken en hebben er flink de bezem doorgehaald: de bedden zijn opgemaakt, kleren opgeruimd, de wasmachine is aangezet, droger leeggehaald, er is was in de kasten gelegd, hier en daar wat gesopt, overal gezogen en de badkamer is gesopt en gedweild. Het ziet er nu weer uit om door een ringetje te halen en dat allemaal voor 10 uur :wink: ! Nu beneden nog aan de slag met de strijk. De kids zijn intussen naar buiten getrokken, dus kan ik nog even hard er tegenaan :mrgreen: !

Over kaarsen: andere jaren had ik ook altijd kaarsen aan, ook met de kinderen erbij. Ze staan gewoon hoog, of we blijven erbij. Dit jaar gaat het vanwege de verbouwing allemaal een beetje lastiger, maar af en toe steken we er toch wat aan. En natuurlijk branden de waxinelichtjes in de potjes die de kinderen op school gemaakt hebben wel!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 21 dec 2010 10:37

Wij hebben ook kaarsjes aan, de jongste is 7 dus weet dat ze er af moet blijven. Gelukkig is er vorige wk 15 cm van d'r haar af geknipt, want dat vond ik wel griezelig...
Het nadeel van kaarsen is wel dat je ramen zo vies worden. Ik zeem ze denk eens per 2/3 wk, maar ooooooooooo wat komt er dan al weer een zwarte troep af.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor vpk » 21 dec 2010 13:45

Memmem schreef:Zaterdag heb ik de vriezer maar eens ontdooit, spullen naar buiten, heerlijk.


ik was vanochtend weg, mijn man heeft de vriezer leeggehaald, spullen naar buiten en emmers warm water in de vriezer zodat ie nu ontdooit is en ik em zo schoon kan maken.
opeens toen ie even buiten kwam rende de kat van de buren weg en lag er een halve aangevreten rookworst uit een zakje, die heeft zich daar even aan tegoed gedaan [-X
dus ga nu maar snel aan de slag zodat de boel weer gauw erin kan
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor jeepeecee » 21 dec 2010 20:42

haha, grappig dat iedereen ineens de vriezer schoon gaat maken, ik heb het 2? of3? weken ( in iedere geval bij de vorige sneeuwbui) schoongemaakt. wat een rotwerkje vind ik dat. misschien moet ik het vaker doen, dan is het niet zo veel werk :oops:
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor liefie » 21 dec 2010 21:09

Mijn man maakt gelukkig altijd de vriezer schoon :lol:

De laatste 2 maanden heb ik zeer weinig in het huishouden gedaan mijn man zit zonder werk en die doet het eigenlijk allemaal wel erg fijn.
Alleen de badkamer en wc doe ik meestal even maar die zijn zeer makkelijk te onderhouden.
Zelfs mijn brood staat elke ochtend gesmeerd klaar als ik moet werken :oops: :D

Hier ook bijna elke avond kaarsen aan maar je ramen worden er erg zwart van maar ga het er zeker niet om laten :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten