Normaal gesproken had ik ook allang vrij moeten vragen maar ik kreeg pas gister te horen dat er Carnaval werd gevierd, dus dat is hun probleem vind ik

Alvast bedankt!
Moderator: Moderafo's
ring schreef:Het blijkt dus dat carnaval een katholiek feest is wat van oorsprong christelijk was.
Dippie schreef:Tjah...Carnaval... Ik werk op een kinderdagverblijf dus heb er helaas mee te maken. Heb er de voorgaande jaren gelukkig steeds omheen kunnen draaien omdat ze er zelf niet aan deden,maar dit keer moet ik er aan geloven en gaan ze het dus wel uitbundig vieren op mn werk. Vrijdag 12 februari wordt er dus feest gevierd, kinderen en leidsters komen verkleed en smiddags komen de ouders voor de disco. Ik wil hier niet aan meedoen omdat ik er niet achter sta, maar waarom eigenlijk niet? Tjah..leg dat maar eens uit... Eigenlijk sta ik met een mond vol tanden op dat moment... Ik doe wel aan Sinterklaas, het eet en zuipfestijn wordt natuurlijk hier niet gehouden, het wordt gevierd met kinderen, dus op een andere manier, enzenzenz... maar ik ga niet meedoen aan een disco, ook niet met kinderen. Kunnen jullie mij misschien helpen om goede argumenten te geven?
Normaal gesproken had ik ook allang vrij moeten vragen maar ik kreeg pas gister te horen dat er Carnaval werd gevierd, dus dat is hun probleem vind ik![]()
Alvast bedankt!
Faramir schreef:Ach ja, voor vele mensen, en vooral jongeren, is het elk weekend feest inclusief overmatig alcohol gebruik. En ja, soms kunnen mensen daar niet goed tegen en worden baldadig tegen mensen en dingen. Ook dat heb je elk weekend wel. En dat mensen vreemdgaan, ook dat gebeurt elk weekend en ook doordeweeks wel. Daar heb je carnaval allemaal niet voor nodig.
En ja voor veel mensen is het een groot volksfeest waar ze helemaal (of in beperkte mate) uit hun dak gaan en genieten. Voor vele heeft het geen religieuze betekenis, en voor vele ook weer wel. Veel carnavalsverenigingen hebben warme banden met de plaatselijke parochie.
Het is wat je er zelf van maakt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten