Vakantie 2010

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Merisja » 18 mei 2010 18:33

Vriezenveen is een GGiN. Wij zijn ook GG, maar als we in Hardenberg zijn gaan we altijd naar de vrijgemaakte kerk in Hardenberg-Heemse. Fijne kerk! (En lekker dichtbij de camping...)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Evelien » 18 mei 2010 20:32

Nou onze laatste week is ook aangebroken volgende week hopen we weer thuis te zijn. Het gaat allemaal goed en het is mooi hier (vooral in de omgeving van St. Jacobs). Muskoka heeft ook enorm mooie plekjes. Het land van de Mennonieten. Appart om te zien hoe die leven.

Alleen erg jammer dat ik de 1e week een aantal dagen ziek ben geweest (en nu ook ziekjes). Manlief loopt hier te strompelen, heeft z'n (ooit gebroken teen waar een schroefje in zit) middelste teen zo hard gestoten (gestruikeld). Z'n hele teen pimpelpaars en zo dik als z'n grote teen.

Veel verschillende diersoorten in het wild gezien, helaas geen beer.

We hebben ontzettend veel lol en genieten vooral.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor pannenkoek » 18 mei 2010 20:57

Merisja schreef:Vriezenveen is een GGiN. Wij zijn ook GG, maar als we in Hardenberg zijn gaan we altijd naar de vrijgemaakte kerk in Hardenberg-Heemse. Fijne kerk! (En lekker dichtbij de camping...)


Nou , dan moeten we daar maar niet heen gaan. GGiN en op de Veluwe maakt het wel heel 'zwaar' voor ons denk ik.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor pannenkoek » 18 mei 2010 20:59

Jo'tje schreef:Bezoek gewoon een kerk in de buurt. Allemaal broers en zussen toch?
Je gaat in Frankrijk toch ook geen GG opzoeken?



Ha ha, is verder dan het half uurtje wat we gewend zijn.
Maar onze ervaring is dat je dan uit de kerk komt en je je afvraagt 'wat hebben we nu eigenlijk mee gekregen??"
Pas nog naar een doopdienst geweest in een andere gemeente. Beste dominee, mooie gemeente, maar het was meer een oppervlakkig verhaal zonder diepgang.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Daphne » 19 mei 2010 08:48

pannenkoek schreef:
Merisja schreef:Vriezenveen is een GGiN. Wij zijn ook GG, maar als we in Hardenberg zijn gaan we altijd naar de vrijgemaakte kerk in Hardenberg-Heemse. Fijne kerk! (En lekker dichtbij de camping...)


Nou , dan moeten we daar maar niet heen gaan. GGiN en op de Veluwe maakt het wel heel 'zwaar' voor ons denk ik.


GGiN en op de Veluwe? Hardenberg ligt in Salland, Overijssel, hoor, de Veluwe is een kilometer of 100 naar het westen... :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor jans1 » 19 mei 2010 09:36

Ik kreeg gister een sms van mijn vriendin dat haar vakantie naar Bali niet doorgaat door te weinig deelnemers... Dan baal je ook wel zeg :roll:
Gelukkig is mijn vakantie naar Rhodos al gegarandeerd 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Napoleon » 19 mei 2010 09:45

jans1 schreef:Ik kreeg gister een sms van mijn vriendin dat haar vakantie naar Bali niet doorgaat door te weinig deelnemers... Dan baal je ook wel zeg :roll:
Gelukkig is mijn vakantie naar Rhodos al gegarandeerd 8)


Let me guess, Amicitia?

een kennis van mij zou die reis ook doen :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor jans1 » 19 mei 2010 10:10

Napoleon schreef:
jans1 schreef:Ik kreeg gister een sms van mijn vriendin dat haar vakantie naar Bali niet doorgaat door te weinig deelnemers... Dan baal je ook wel zeg :roll:
Gelukkig is mijn vakantie naar Rhodos al gegarandeerd 8)


Let me guess, Amicitia?

een kennis van mij zou die reis ook doen :)


Jup.. klopt..
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor LeChat » 19 mei 2010 10:19

Vriendinnen van mij hadden dat met een reis naar Kroatië, van dezelfde aanbieder. Balen hoor, ze hadden zich er al echt op verheugd...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor jans1 » 19 mei 2010 11:11

LeChat schreef:Vriendinnen van mij hadden dat met een reis naar Kroatië, van dezelfde aanbieder. Balen hoor, ze hadden zich er al echt op verheugd...


Ik heb het zelf ook een keer gehad met Beter Uit naar Marmaris (Turkije)... We hebben toen omgeboekt naar Kreta, heb er nooit spijt van gehad.. Anders had ik nu niet zo'n lieve vriend gehad.. :8>
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor mamavansophie » 21 mei 2010 19:53

Wat het bezoeken van een kerk op vakantie betreft: wij stonden vorig jaar op een camping in Groningen, bleek er nog geen 100 m verderop een CGK te zijn (gaan zelf ook naar de CGK). Alleen was het zo, dat het na anderhalve maand droogte ineens zo vreselijk ging regenen dag in dag uit, dat we maar naar huis gegaan zijn, en voor de zondag al weer thuis waren. Dit jaar zien we weer wel maar we zoeken sowieso wel ergens een kerk op als we op de zondag weg zijn.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor LeChat » 21 mei 2010 21:56

In het buitenland ga ik graag naar een lokale dienst, als je voldoende van de taal daar kan volgen. De sfeer proeven enzo. Dat heb ik liever dan zo'n vakantiedienst, alhoewel dat ook iets heeft als je met kerkmensen van allerlei pluimage in één dienst kan zitten. Mooi dat dat daar dan kan, triest van de verdeeldheid in Nederland natuurlijk...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Nina87 » 21 mei 2010 22:42

Ik vind het ook altijd leuk om naar een lokale kerkdienst te gaan, dan krijg je ook echt iets van de lokale cultuur mee. Ik vind het ook enorm leerzaam om te zien hoe in andere landen het geloof wordt beleefd. Je gaat er dan wel meer over nadenken dat al die dingen die we in Nederland zo belangrijk vinden lang niet overal zo worden ervaren.

Van die Nederlandse diensten in het buitenland lijken me echt helemaal niks. Ik ben er nooit heengeweest want ik ga meestal niet op vakantie naar plaatsen die heel populair zijn bij Nederlanders, maar ik ga juist op vakantie om weg te zijn uit Nederland. Dus dan zit er ik niet op te wachten om steeds overal Hollanders tegen te komen. Maar aan de andere kant heb ik weer ooms en tantes die dat wel heel leuk vinden, dus ja, ieder zijn ding!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor esli » 22 mei 2010 08:48

In het buitenland bezoek ik of een internationale dienst. Een keer in Stockholm een hele mooie internationale dienst bijgewoond. Waar echt van veel kerkelijke richtingen invloeden waren.
Als ik in een land ben, waar ik de taal echt niet spreek kies ik er meestal voor om naar een RK dienst te gaan. Daar heb je dan nog het meest aan door alle symboliek.
Ik vraag me af of het in de zomer in Vietnam nog gaat lukken om een lokale dienst bij te wonen. Wil het wel proberen, maar volgens mij zijn daar niet zo veel kerken.

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Napoleon » 22 mei 2010 22:35

Ik kreeg donderdag een telefoontje van het reisbureau, mijn reis voor komende zomer gaat i.i.g. door. Het zou alleen wel leuk zijn als er nog wat aanmeldingen bij kwamen, want die zijn er nog niet zo veel.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten