Vakantie 2010

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Jo'tje » 30 jan 2010 10:38

LeChat schreef:Voor mij was het vorig jaar ook de eerste keer op één van de waddeneilanden (Ameland) - dat is me goed bevallen! Echt 'n vakantiegevoel als je met de boot naar je bestemming moet.


Grappig, Marnix was namelijk heel verbaasd toen hij hoorde dat ik daar nog nooit geweest was.
Maar ja, wij woonden in Zeeland, dus weekendjes weg gingen al gauw naar de Ardennen, steden in België of Parijs.
En ja, daar is zijn familie dan weer veel minder geweest. Herkenbaar misschien voor andere Zeeuwen ;)
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor kwebbel » 30 jan 2010 13:24

ik ben ook nog nooit op de wadden geweest. Echt nooit! Het lijkt mij dan wel supergaaf om er naar toe te gaan maar meer in het najaar ofzo. Nog even lekker uitwaaien voordat het niet meer kan.

@lalage: ik vind dat je groot gelijk hebt! Heb zelf ook nog geen rijbewijs en vind het ook nog niet nodig. De wereld vind dat ik het wel moet halen, daar doe ik het dus ook niet voor. Kan prima alles op de fiets doen....... :)

op naar de vakantie! Nog 139 dagen.... (we gaan op onze trouwdag weg!)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor pannenkoek » 30 jan 2010 13:29

LeChat schreef:
Jo'tje schreef:O, we gaan over 3 weken ook nog een weekendje naar Texel met Marnix' familie. Ben benieuwd, nog nooit op de Wadden geweest!

Voor mij was het vorig jaar ook de eerste keer op één van de waddeneilanden (Ameland) - dat is me goed bevallen! Echt 'n vakantiegevoel als je met de boot naar je bestemming moet.


ok, welkom in het noorden van Nederland.

Ik ben is een dagje op schiermonnikoog geweest, maar niet op vakantie, is te dicht bij. met 15 min sta ik bij de boot
De zeeuwen gaan ook niet in Zeeland op vakantie toch??
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor MissF » 30 jan 2010 13:45

Ik ben eens met vriendinnen naar Ameland geweest, maar dat was voor een weekend meer dan zat, daar vind ik het iets te saai voor langer. Op texel ook ooit eens met vriendinnen en afgelopen jaar met man en kind. Voor een week. Maar ook dan vind ik een week lang zat. Maargoed, wij trekken liever dan dat we 2 hele weken op 1 plek zijn, dus dan is Texel wel klein. Maar wel erg mooi en gezellig!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor smArtjan » 30 jan 2010 14:20

Evelien schreef:@Smartjan, wij gaan naar Toronto.

OK, ben ik afgelopen jaar ook geweest, leuke stad! Wel een beetje druk (om zelf downtown te rijden met een huur-auto :P )
Ik ben nog op de CN-tower geweest, leuk om eens te doen maar ik zou er niet nog een keer op gaan.
Verder is het ook leuk om gewoon op Yonge street wat te hangen en te kijken naar wat er allemaal gebeurd en voorbij komt. Ik was er in september toen het Toronto Film Festival was en dat had wel wat.
De Niagara Falls zijn niet zo ver van Toronto, als je die nog niet hebt gezien zou ik je zeker die tip willen geven, ontzettend gaaf! Als je daar nog wat bijzonders wilt doen; ga niet 'Behind the Falls' want dat valt echt tegen, neem de good old Maid of the Mist. Prachtig om die watervallen van beneden vandaan te bekijken, dan lijken ze opeens een heel stuk hoger!
Afbeelding
En een geweldig staaltje Amerikaanse humor!
Afbeelding
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor hettys » 30 jan 2010 21:23

MissF schreef:Ik ben eens met vriendinnen naar Ameland geweest, maar dat was voor een weekend meer dan zat, daar vind ik het iets te saai voor langer. Op texel ook ooit eens met vriendinnen en afgelopen jaar met man en kind. Voor een week. Maar ook dan vind ik een week lang zat. Maargoed, wij trekken liever dan dat we 2 hele weken op 1 plek zijn, dus dan is Texel wel klein. Maar wel erg mooi en gezellig!


Frankrijk is heerlijk wat dat betreft. na 5 dagen kamperen ga je gewoon weer op weg naar een nieuwe plek. van de kust naar de bergen. van de bergen naar een mooie stad. etcetera. wat je maar wilt.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor mw » 30 jan 2010 22:10

@pannekoek...dat je met 15 min op de boot staat betekend nog niet dat je op het eiland bent. Geloof: als is het bij je in de buurt, het eilandgevoel geef je wel een vakantiegevoel;)

Ik ben al heel vaak op Terschelling geweest. Zo'n 15 keer denk ik. Wij gingen er altijd naar toe op vakantie. Heerlijk! Ben er nu zo'n 3-4 jaar niet geweest en mis het enorm. Het gevoel van vrij zijn, lekker uitwaaien en genieten van de natuur en sfeer daar. Over 11 dagen ga ik er eindelijk weer heen.

Verdere vakantieplannen dit jaar: 25 mei voor 10 dagen naar Israël! Ook enorm veel zin in.

Heb in september ook 2 weken vrij, maar blijf dan waarschijnlijk thuis.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2010 11:09

mw schreef:@pannekoek...dat je met 15 min op de boot staat betekend nog niet dat je op het eiland bent. Geloof: als is het bij je in de buurt, het eilandgevoel geef je wel een vakantiegevoel;)

Ik ben al heel vaak op Terschelling geweest. Zo'n 15 keer denk ik. Wij gingen er altijd naar toe op vakantie. Heerlijk! Ben er nu zo'n 3-4 jaar niet geweest en mis het enorm. Het gevoel van vrij zijn, lekker uitwaaien en genieten van de natuur en sfeer daar. Over 11 dagen ga ik er eindelijk weer heen.

Verdere vakantieplannen dit jaar: 25 mei voor 10 dagen naar Israël! Ook enorm veel zin in.

Heb in september ook 2 weken vrij, maar blijf dan waarschijnlijk thuis.


Hm, dat red ik niet. Ben wel een keer op Vlieland geweest, een paar keer op Terschelliing, een keer een dagje op Ameland en een keer op Schiermonnikoog. Texel ontbreekt nog op mijn palmares maar dat staat nu op de planning :)

Met Frankrijk heb ik niet zoveel. Zal vast mooi zijn maar ik ga dan liever naar Italie of Oostenrijk ofzo :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor *Annet* » 02 feb 2010 12:24

Nou krijg ik me toch gister een aanbieding! Of ik met een vriendin mee wil naar Bonaire. Hij is piloot en mag er 2 voor weinig geld meenemen en ze dacht aan mij! Ben helemaal in de gloria. Heb nog nooit gevlogen, moet ik een paspoort hebben of is mijn id genoeg? We gaan eind februari al (als zij het geregeld krijgt op haar werk, mijn man neemt 2 dagen vrij en ipv naar mijn ouders ga ik nu met haar mee) Het is maar voor een paar dagen maar het lijkt mij grandioos! Is het daar mooi weer?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Daphne » 02 feb 2010 12:26

Oh, wat gaaf! :) Het is daar nu mooi weer, rond de 25 graden geloof ik. Je hebt wel een paspoort nodig.
Afbeelding

Vonkie

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Vonkie » 02 feb 2010 12:41

Is dat zo?? Het hoort bij Nederland in feite hé?

O, je hebt gelijk, ´k heb even gekeken op m´n ID :) . Super leuk Annet! Het is er echt behoorlijk warm, ik werk met Antilianen en als ik hen moet geloven is het daar wel warmer als 25 graden. Je komt in ieder geval lekker bruin terug. He is heel leuk daar met allemaal gekleurde huisjes enzo. Geniet ervan!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Daphne » 02 feb 2010 12:49

In februari is daar geloof ik net het regenseizoen begonnen. Mijn broer heeft 6 jaar geleden een half jaar op Curaçao gewoond, hij ging toen 1 februari weg. Hij is toen ook een weekendje op Bonaire geweest.

En ja, Bonaire hoort bij Nederland, maar het is geen onderdeel van de Europese Unie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Nina87 » 02 feb 2010 14:18

Wow Annet, zulke verrassingen krijg je niet elke dag! 8)

Wij gaan deze zomer in ieder geval niet op vakantie, omdat ik dan nog aan het afstuderen ben. Ik vind het niet zo erg, want ik vind het ook altijd leuk om dagjes weg te gaan en gewoon eens in de buurt iets op te zoeken. We zijn nog wel van plan om op huwelijksreis te gaan, maar daarvoor willen we ook in de UK blijven. We gaan ook niet langer dan een weekje weg, dan heb ik het meestal wel weer gezien.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Haai » 02 feb 2010 15:03

Wow Annet, wat gaaf!! Zo'n vriendin wil ik ook wel :wink:

Wij gaan als het goed is 12 dagen naar Luxemburg, hebben daar een trekkershut geboekt. Eigenlijk willen we graag lekker primitief kramperen, maar dat lijkt me met twee ukken toch wat minder geslaagd. Bovendien hebben we echt geen ruimte in de auto voor een tent etc. Gelukkig staat er in die hut ook niet meer als een paar bedden, stoelen en een kookplaatje, kunnen we toch het kampeergevoel een beetje beleven hoop ik.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2010 15:54

Nina87 schreef:Wow Annet, zulke verrassingen krijg je niet elke dag! 8)

Wij gaan deze zomer in ieder geval niet op vakantie, omdat ik dan nog aan het afstuderen ben. Ik vind het niet zo erg, want ik vind het ook altijd leuk om dagjes weg te gaan en gewoon eens in de buurt iets op te zoeken. We zijn nog wel van plan om op huwelijksreis te gaan, maar daarvoor willen we ook in de UK blijven. We gaan ook niet langer dan een weekje weg, dan heb ik het meestal wel weer gezien.


Haha, ernstig... genoeg plaatsen waar je veel langer dan een week leuke dingen kan doen ;) Maar misschien kan je dan gewoon een rondreis maken? Bijvoorbeeld 5 dagen Aan de kust in Noord-Engeland, dan 5 dagen naar een plaats in Schotland en dan 5 dagen naar de Highlands of naar het noorden? Of iets vergelijkbaars in Ierland? Of krijg je na een week gewoon heimwee naar huis? :)

Annet, je moet inderdaad wel een paspoort hebben.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten