Vakantie 2010

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23572
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Marnix » 03 feb 2010 10:29

Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk zijn de ceremoniemeesters druk op die dag. Maar de vermoeidheid heeft volgens mij niet vooral met de huwelijksdag zelf te maken, maar ook met alles er voor. Je moet zoveel regelen en doen. Hoe vul je het in, locaties regelen, kerk regelen, dienst invullen, trouwkleding regelen, vergaderen met ceremoniemeesters, fotograaf regelen, afspraak met fotograaf, gastenlijsten maken, huizen kijken, huis kopen, inrichting kopen, klussen, trouwringen kopen, ophalen en ga zo maar door. Het is gewoon een drukke periode... en daarna is het wel lekker om even bij te komen... ook al denk ik niet dat ik doodmoe zal zijn :)

Overigens is bovenstaande wel een grappige tendens die je vaak ziet. Mensen worden relatief vaak ziek als ze net vakantie hebben. En ik kan weinig slapen en dan totaal niet moe zijn op het werk... maar op het moment dat ik klaar ben met werken zo slapen in de trein. Zolang je bezig bent merk je niet zo dat je moe bent, als je niks meer te doen hebt, dan merk je het opeens. Zo is dat na de bruiloft misschien ook wel bij veel mensen. Maar goed, ik heb nooit zo lang nodig om te herstellen, ik denk dat ik na een dag wel weer zin heb om te gaan mountainbiken en dat soort dingen :D

Nina87 schreef:
Marnix schreef:
Haha, ernstig... genoeg plaatsen waar je veel langer dan een week leuke dingen kan doen ;) Maar misschien kan je dan gewoon een rondreis maken? Bijvoorbeeld 5 dagen Aan de kust in Noord-Engeland, dan 5 dagen naar een plaats in Schotland en dan 5 dagen naar de Highlands of naar het noorden? Of iets vergelijkbaars in Ierland? Of krijg je na een week gewoon heimwee naar huis? :)


Nee, heimwee heb ik geen last van, woon nu al ruim een half jaar in het buitenland dus dat is het probleem niet ;) Ik bedoel dat ik het dan wel gezien heb met vakantie vieren--na een heb ik week wel weer zin om aan het werk te gaan / te studeren. We willen wel ergens heengaan waar je mooie natuur hebt maar ook in de buurt zit van een stad, zodat we ook nog een beetje culturele dingen kunnen doen.

Ik heb me trouwens ook laten vertellen dat je op je huwelijksreis meestal vooral bij wil komen van de bruiloft, is dat waar?


Hehe. Ernstig... ik kan gerust 2 maanden vakantie houden zonder dat ik mijn werk vreselijk ga missen. Dat is niet omdat ik vervelend werk heb, ik vind het leuk op het werk. Maar lekker ongebonden, vrij, in de natuur, niet in je dagelijkse omgeving... en dan leuke dingen doen, actief doen etc.... krijgt toch de voorkeur :)

Op huwelijksreis moet je misschien even bijkomen, maar ik neem niet aan dat dat de enige reden is waarom je op reis gaat. Wij doen het op zich wel om even bij te komen maar ook gewoon omdat we van reizen houden, dus zo'n kans grijpen we met beide mogelijkheden aan... en je bent net getrouwd en dan is het lekker om niet gelijk weer te moeten werken, allerlei dingen aan je hoofd te hebben etc. Maar gewoon eens te beginnen met samen rustig genieten... en op vakantie heb je daar alle mogelijkheden toe.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 03 feb 2010 12:32

Zo moe waren wij niet hoor, na onze bruiloft. En het was op de dag zelf pas half 5 toen de laatste gasten vertrokken en wij naar bed gingen ;)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor LeChat » 03 feb 2010 20:31

Wij waren na een dagje ook wel uitgerust...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor MissF » 03 feb 2010 22:20

Wij stonden 9 uur 's morgens weer naast ons bed en moesten toen nog een uur wachten tot de ontbijtservice die mijn man had geregeld langs kwam met ons ontbijtje. Na het ontbijt zijn we meteen maar vertrokken, we waren echt wel weer uitgerust.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Napoleon » 04 feb 2010 00:00

Jo'tje schreef:
@Stip: klinkt echt als een fantastische vakantie! Als ik iets graag nog wil doen, is het touren door Scandinavië of inderdaad de Noorse kust! Veel in de auto zitten is een nadeel ja, maar aan de andere kant: als je vaak uitstapt, de tijd neemt om op plaatsen rond te lopen etc. is dat wel weer anders.


Scandinavië is echt geweldig, ik blijf er telkens weer teruggaan. Ik ga komende zomer een trektocht door Noorwegen en IJsland doen, en ik heb er nu al zin in. Afgelopen najaar heb ik rondgetrokken door het noorden van Noorwegen en Finland, het was echt zo geweldig mooi daar :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor MissF » 04 feb 2010 13:06

Noorwegen en Zweden, dat staat ook bovenaan mijn lijstje. Waarschijnlijk huren we volgend jaar een camper en gaan we met mijn schoonouders (die zelf een camper hebben), door Noorwegen omhoog, en via Zweden weer terug. Dan zijn we met zijn vijven, hebben wij soms oppas voor onze zoon, en rijden we niet helemaal alleen. Lijkt me echt fantastisch. Dat trekt mij dan weer veel meer dan zonvakanties naar Griekenland enzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Nina87 » 04 feb 2010 13:41

MissF schreef:Noorwegen en Zweden, dat staat ook bovenaan mijn lijstje. Waarschijnlijk huren we volgend jaar een camper en gaan we met mijn schoonouders (die zelf een camper hebben), door Noorwegen omhoog, en via Zweden weer terug. Dan zijn we met zijn vijven, hebben wij soms oppas voor onze zoon, en rijden we niet helemaal alleen. Lijkt me echt fantastisch. Dat trekt mij dan weer veel meer dan zonvakanties naar Griekenland enzo.


Lijkt me gaaf, zo'n rondreis. Vriendlief wil ook graag nog een keer naar Noorwegen, dus wie weet komt het er nog een keer van als ons budget het toelaat ;) Een neef van mijn moeder woont in Noorwegen dus die zouden we dan misschien eens op kunnen gaan zoeken. Als ik zijn foto's zie vind ik het er altijd wel super uitzien, heel indrukwekkende natuur.

Die strandvakanties trekken mij ook helemaal niet, maar gelukkig wil mijn vriend liever ook niet naar een of ander all-in resort in Egypte, dus dat is fijn.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23572
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Marnix » 04 feb 2010 16:11

Lijkt mij ook wel wat... net als Schotland en Ierland... Wil ik ook nog wel een keer heen... maar als huwelijksreis lijkt me het toch minder, dan wil ik wel iets meer kans op mooi weer hebben... en niet het risico lopen 2 weken nat te regelen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
keessie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:33
Locatie: A beautiful place on earth

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor keessie » 04 feb 2010 20:28

Noorwegen en Zweden zijn zeker aan te raden :) Wij stonden bijvoorbeeld in Noorwegen midden in juli bij een bevroren meer en aan de overkant liepen twee elanden. Ook meegemaakt in Zweden dat je om een bocht komt met de auto en dat je opeens een hert midden op de weg ziet staan. De natuur in Denemarken vond ik wat saaier. In Finland ben ik helaas alleen nog maar in het zuiden geweest.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Stip » 05 feb 2010 08:39

Toch maar eens concrete plannen maken dan... Is er iemand op de Noordkaap geweest hier? Ik vraag me een beetje af of het zo bijzonder is om er zover voor te rijden.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor kwebbel » 05 feb 2010 20:42

mijn zus is op de noordkaap geweest, heeft er een schitterende foto van !! VOlgens haar was het zeker de moeite waard...... Zij deed dan meteen een toch door Noorwegen-Zweden-Finland en ondertussen "effe" stoppen op de Noordkaap..
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Napoleon » 05 feb 2010 21:05

Stip schreef:Toch maar eens concrete plannen maken dan... Is er iemand op de Noordkaap geweest hier? Ik vraag me een beetje af of het zo bijzonder is om er zover voor te rijden.


Wij hebben er afgelopen jaar voor gekozen om de Noordkaap te laten voor wat-ie was, en zijn niet noordelijker geweest dan Alta en Karasjok, omdat we de waarde van de Noordkaap als punt op zich niet zo zagen. een uitstekende rots in zee kan net zo mooi zijn, maar dan toevallig niet het meest noordelijk liggen. Wel is het landschap in die streken prachtig, ik was er half september, dan staat alles in herfstkleuren, dat was helemaal top.

klik hier voor een paar foto's
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor linde » 06 feb 2010 17:21

Wij vertrekken volgende week voor ruim 3 weekjes USA en Guatemala 8)
PaSaP Hoogh!!

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Stip » 08 feb 2010 12:21

Bijzonder mooie foto's Napoleon. Precies....daar twijfelen wij ook een beetje over, of dat rijden naar de Noordkaap nou zoveel meerwaarde heeft,terwijl het ontzettend veel tijd kost.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor jans1 » 08 feb 2010 13:01

Noorwegen is echt gaaf!! Ik ben er 5 dagen geweest, en heb dus maar een klein stukje noorwegen geweest.. Maar het was echt schitterend!!! 8)
Volgende week staat er trouwens een dagtripje Zweden op het programma... 9 uur smorgens vliegen vanuit Brussel en om kwart over 8 savonds weer terug vliegen vanuit Zweden.. Ff heen en weer voor het werk! 8) En de baas betaald natuurlijk!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten