Vakantie 2010

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
keessie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:33
Locatie: A beautiful place on earth

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor keessie » 02 feb 2010 19:49

*Annet* schreef:Nou krijg ik me toch gister een aanbieding! Of ik met een vriendin mee wil naar Bonaire. Hij is piloot en mag er 2 voor weinig geld meenemen en ze dacht aan mij! ?


Gaat het nu om een man of vrouw? :wink:
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor *Annet* » 02 feb 2010 20:36

je heb geliek, ik zag het later ook.

Maar de vriend van mijn vriendin is piloot.

ach, ik was ook zo enthousiast..
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
keessie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:33
Locatie: A beautiful place on earth

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor keessie » 02 feb 2010 20:37

Haha maakt verder ook niet uit hoor. Geniet ervan!
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Loucom » 02 feb 2010 22:33

Zit voor mij geen spannende zonvakantie in voor de herfst. Wil/mag niet mee dit jaar.
Wel 2 weken strandwacht als het meezit en een weekend voor mijn strandwacht examen, als dat doorgaat.
Verder ligt het er allemaal aan.
Leef je droom.

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Nina87 » 02 feb 2010 22:40

Marnix schreef:
Haha, ernstig... genoeg plaatsen waar je veel langer dan een week leuke dingen kan doen ;) Maar misschien kan je dan gewoon een rondreis maken? Bijvoorbeeld 5 dagen Aan de kust in Noord-Engeland, dan 5 dagen naar een plaats in Schotland en dan 5 dagen naar de Highlands of naar het noorden? Of iets vergelijkbaars in Ierland? Of krijg je na een week gewoon heimwee naar huis? :)


Nee, heimwee heb ik geen last van, woon nu al ruim een half jaar in het buitenland dus dat is het probleem niet ;) Ik bedoel dat ik het dan wel gezien heb met vakantie vieren--na een heb ik week wel weer zin om aan het werk te gaan / te studeren. We willen wel ergens heengaan waar je mooie natuur hebt maar ook in de buurt zit van een stad, zodat we ook nog een beetje culturele dingen kunnen doen.

Ik heb me trouwens ook laten vertellen dat je op je huwelijksreis meestal vooral bij wil komen van de bruiloft, is dat waar?
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Daphne » 03 feb 2010 00:00

Marnix schreef:Haha, ernstig... genoeg plaatsen waar je veel langer dan een week leuke dingen kan doen ;) Maar misschien kan je dan gewoon een rondreis maken? Bijvoorbeeld 5 dagen Aan de kust in Noord-Engeland, dan 5 dagen naar een plaats in Schotland en dan 5 dagen naar de Highlands of naar het noorden? Of iets vergelijkbaars in Ierland? Of krijg je na een week gewoon heimwee naar huis? :)


Dat klinkt goed! :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Josepha
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2010 08:46
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Josepha » 03 feb 2010 08:45

Pfff ik wil naar zoveel plekken op vakantie, maar weet niet of er ook maar iets van komt. Ik heb besloten om enorm hard te gaan werken om in één keer mijn collegegeld te kunnen betalen en niet steeds in de schulden te zitten. Als ik dat dan ga uitgeven aan een vakantie, zou dat ook zo jammer zijn... (Kan natuurlijk ook gaan werken in het buitenland ergens, maar meestal loont dat toch niet helemaal.)
Anderzijds, met wat liften en couchsurfen bespaar je een heleboel!

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Stip » 03 feb 2010 08:49

Hier zijn er plannen om naar de Noordkaap te gaan. Via Finland naar boven en dan via noorwegen terug. Het nadeel is alleen, het kost ons 20 dagen (onze hele vakantie) en we zitten veel in de auto. Andere optie is een rondtocht in Noorwegen langs de fjorden.


Nina87 schreef:
Ik heb me trouwens ook laten vertellen dat je op je huwelijksreis meestal vooral bij wil komen van de bruiloft, is dat waar?

Ja, dat is heel erg waar! Wij waren echt wel afgedraaid, hoewel we pas de maandag na de trouwdag op donderdag weggingen. Dus we hebben heerlijk rustig aangedaan op Terschelling!

Hier ook wel vervente eilandgangers, alleen Vlieland ben ik nog nooit geweest...wie weet doen we dat nog dit jaar, als we 1 jaar getrouwd zijn of zo ;)
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor AikonGirl » 03 feb 2010 09:29

Ik ben echt tig keer op Ameland geweest.. En een groot deel van mijn familie gaat nog elk jaar.
Ik vind het maar saai. Een keertje is leuk, maar om nou elk jaar er heen te gaan, 3 weken lang...

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Stip » 03 feb 2010 09:32

3 weken ameland is echt geen optie nee. Daarvoor is het echt veels te klein! midweekje of weekendje is leuk! Texel misschien een weekje...maar dan houdt het wel een beetje op!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Stip » 03 feb 2010 09:32

*sorry 2x*
Laatst gewijzigd door Stip op 03 feb 2010 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor *Annet* » 03 feb 2010 09:49

[quote="]Ik heb me trouwens ook laten vertellen dat je op je huwelijksreis meestal vooral bij wil komen van de bruiloft, is dat waar?[/quote]

nee hoor, nix van waar. Je wordt van een dag feesten toch niet moe?

Ik vind het erg overtrokken hoe er altijd over de "organisatie" van een bruiloft gesproken word.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Lalage » 03 feb 2010 09:53

*Annet* schreef:
Nina87 schreef:Ik heb me trouwens ook laten vertellen dat je op je huwelijksreis meestal vooral bij wil komen van de bruiloft, is dat waar?


nee hoor, nix van waar. Je wordt van een dag feesten toch niet moe?

Ik vind het erg overtrokken hoe er altijd over de "organisatie" van een bruiloft gesproken word.


Mijn ervaring is anders: wij waren vreselijk moe tijdens onze huwelijksreis, dus we waren blij dat we Praag al een keer gezien hadden...

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Stip » 03 feb 2010 09:57

Het is niet alleen een dag feesten, vaak is het emotioneel ook best slopend. Die dag zelf gaat prima, adrenaline. Maar die dagen erna...pfff
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor Jo'tje » 03 feb 2010 09:57

Tsja, ik vind het zelf altijd wel lekker om uit te kunnen slapen na de bruiloft van een ander. Maar zelfs na de bruiloft waar ik ceremoniemeester was, was ik na 1 keer uitslapen ook wel weer bij. En als het goed is, ben je als ceremoniemeester veel meer vermoeid dan als bruidspaar toch ;)
Het ligt er ook aan hoe je er zelf in staat denk ik. Sommige mensen leggen er hun ziel en zaligheid in en zijn echt kapot na zo'n dag. Of ze zijn erg zenuwachtig. Het is vast een intensieve dag, maar ik verwacht wel dat we na 2,5 week Portugal weer lekker fit zijn! (Eigenlijk denk ik dat we dat na het weekend wel weer zijn :))

@Stip: klinkt echt als een fantastische vakantie! Als ik iets graag nog wil doen, is het touren door Scandinavië of inderdaad de Noorse kust! Veel in de auto zitten is een nadeel ja, maar aan de andere kant: als je vaak uitstapt, de tijd neemt om op plaatsen rond te lopen etc. is dat wel weer anders.
pobody's nerfect


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten