Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor NdW » 08 mar 2012 13:16

[/quote]Er geldt toch de regel dat je een bepaalde module 6 maanden van tevoren moet aanzetten? Anders draaien ze verlies..[/quote]
Klopt, het is niet bij alle modules zo. Voor de tandarts bijv. geldt inderdaad 6 maanden.

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Lenny » 08 mar 2012 20:04

NdW schreef:
Er geldt toch de regel dat je een bepaalde module 6 maanden van tevoren moet aanzetten? Anders draaien ze verlies..[/quote]
Klopt, het is niet bij alle modules zo. Voor de tandarts bijv. geldt inderdaad 6 maanden.[/quote]

Oke... Mijn man zei ook al: er zit vast ergens wel een addertje onder het gras, anders kan het haast niet.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 mar 2012 22:13

wel bijzonder.. dus als je tijden niet naar de tandarts bent geweest, kan je dan 6 maand van tevoren je module aanzetten en repareer die boel maar! maaar... vind het toch wel even de moeite waard om er eens na te kijken.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor juffiejuf » 08 mar 2012 23:30

Heb ook even zitten kijken bij die verzekering maar ik vond de vergoedingenlijst van de modules (waar ik bij heb gekeken!) een stukje minder gunstiger dan waar ik nu ben verzekerd. Het is misschien ook maar waar je gebruik van maak. Als ze dat naar tevredenheid dekken.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Jannoek » 09 mar 2012 09:34

Nee hoor, ook bij de tandarts één maand. Alleen bij bijzondere gebitsreparaties geldt een wachttijd ;-)
Ook voor bijv. de module fysio geldt een wachttijd, maar als je die direct afsluit, dan vervalt die.

Bij ons scheelt het op jaarbasis zo'n 650 euro premie, daar durf ik het risico wel voor te lopen, want wat in het basispakket zit, zit daar toch altijd in, het gaat alleen om de aanvullende zaken...

hier lees je bijv. over de tandarts module.

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor NdW » 09 mar 2012 10:57

Ja, maar 'inlays' is gaatjes vullen (toch behoorlijk gewoon, voor mij althans) En daarvoor moet je toch echt 6 maanden wachten. Net zoals een verstandskies laten trekken. Met beiden hadden wij dus net even pech.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor LeChat » 09 mar 2012 11:02

Wij kregen deze week (eindelijk, ze zijn de meterstanden al een maand of 2 geleden komen opnemen) de jaarafrekening van onze energiemaatschappij. De 'meteropneemman' zei toen al tegen mijn man dat we erg weinig water hadden verbruikt (voor 1 persoon ipv 2, en dat ondanks dat we een bad hebben en een aquarium waar elke week een x-aantal liter vers water in gaat...) en jawel hoor: we krijgen 190 euro terug :D.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Haai » 09 mar 2012 11:08

Dat zijn altijd leuke meevallertjes, lechat! Hier wacht ik ook nog op de jaarnota, heb de meterstanden ook al een tijd geleden doorgegeven. Ik ben benieuwd wat het hier gaat worden, het is nl. de eerste jaarnota in dit huis. We hebben nog wel in de planning om een aantal nieuwe kozijnen en overal dubbel glas te plaatsen, en de vloer goed te isoleren. Als dat gebeurd is zullen we dat ook best gaan merken in het energieverbruik denk ik.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Jannoek » 09 mar 2012 11:24

@NdW daar heb je gelijk in. Maar als ik daar een rekensom op los laat is het voor ons altijd nog voordeliger om het op deze manier te doen ;-).

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Sabra » 09 mar 2012 22:17

Jannoek schreef:@NdW daar heb je gelijk in. Maar als ik daar een rekensom op los laat is het voor ons altijd nog voordeliger om het op deze manier te doen ;-).


En je natuurlijk het risico wilt lopen om 6 maanden met een gat c.q. kiespijn rond te lopen.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Dippie » 12 mar 2012 22:17

Als er nog liefhebbers van Robijn zijn hier...Bij de Kruidvat is de Witte was en Color in de aanbieding! Ik heb even wat ingeslagen :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor MissF » 13 mar 2012 19:03

Fan van Robijn wel, Dippie, maar dan alleen van de gele wasverzachter, die is daar denk ik niet in de aanbieding, helaas :D

Tip voor mensen met een klein dochtertje/zoontje, nichtje/neefje, vriendinnetje/vriendje. Bij de Zeeman zag ik vammiddag geweldige schoentjes/slofjes (dus niet om op te lopen). 4 euro :D Het is dat ik net voor Frederiek al hele lieve schoentjes heb gekocht, anders had ik ze meteen meegenomen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Dippie » 13 mar 2012 21:40

Ja leuk he MissF! Ik had ze ook al gezien! Nog niet gekocht, maar ik ga ze vast nog wel halen :-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor vpk » 14 mar 2012 13:37

bedoel je die 'ballerina's', die ook in de zeemanfolder die bij wij jonge ouders zat, staan? grijs met roze/donkerblauw? wat een schatjes zijn dat!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor MissF » 14 mar 2012 17:08

Ja, die ja, en je had ze ook in zwart lak, en in jongensvariant van die sportschoentjes. Het is dat Frederiek binnen nooit slofjes draagt, alleen buiten op de fiets en in de maxi cosi, anders had ik echt nog 2 paar gehaald :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 97 gasten