Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Loucom » 04 okt 2010 20:14

Jeetje, dan drinken wij maar heel weinig als ik zo kijk wat jullie aan zuivel drinken.

Mijn pa drinkt denk ik zo'n 2L melk per week en verder gaan er nog 2L aan yoghurt door. We drinken wel veel sinaasappelsap, zo'n 5L.
En brood zo'n 3 in een week. We zijn met z'n 5en, dus we drinken en eten niet bepaald veel.
Leef je droom.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Sophie77 » 04 okt 2010 20:27

Het zijn hier echte 'pap'kindjes, dat scheelt veel :wink: .

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 okt 2010 20:59

hier drinkt alleen Milan 's ochtends 1 beker melk en ik drink karnemelk (3-4 liter per week).. Matteo mag geen melkproducten en Tobias drinkt 1 pak optimel drink per week

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2010 19:18

Het nieuwe energie termijnbedrag is ook binnen. Dat gaat hem niet worden, want we hebben in mei dubbelglas gekregen en a.s. vrijdag krijgen we de nieuwe CV ketel (hr). De CV ketel die er nu in zit is 10 jaar oud (en een energie vretertje zeg maar).
We kunnen nu al merken dat we de kachel niet eens meer hoog hoeven te zetten, even s'ochtends op 20 graden en dan kan die terug naar 18/17 graden en dan blijft het lekker warm in de woonkamer (ondanks dat we een hoekhuis hebben).

We zien wel wat het gaat worden dit jaar.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor liefie » 18 okt 2010 20:13

Wij kregen hem al in september en kregen een leuk bedrag terug ze hadden ons bedrag op 100 euro gezet (gas,water,licht) maar hebben het gewoon weer op 150 euro gezet krijgen liever geld terug dan dat we bij moeten betalen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 okt 2010 20:22

wij kregen dit jaar 634 euro terug!

Gebruikersavatar
phox
Sergeant
Sergeant
Berichten: 444
Lid geworden op: 24 dec 2004 17:19
Locatie: Waalwijk

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor phox » 19 okt 2010 10:28

Ha, bij mij is het inderdaad ook ruim voldoende als ik de kachel op 18 graden zet. Ik zit in een appartement van eind 2007 en dat is echt mega-geïsoleerd. Ik heb de kachel zelfs nog niet één keer aan gehad. Waarbij ik dan wel moet zeggen dat ik ook absoluut geen koukleum ben; de meeste mensen hadden hem hier denk ik al wel een paar weken aan gehad.

Volgens mij betaal ik nu meer aan netwerk- en meterkosten dan aan daadwerkelijk verbruik... Meteen even gecheckt en da's inderdaad zo. € 30 per maand netwerk- en meterkosten en € 15 daadwerkelijk verbruik.
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 19 okt 2010 10:36

Ons huis is een hoekhuis (gebouwd in 1965) gedeeltelijk geisoleerd (dubbele beglazing, maar het dak-dezolder is niet goed geisoleerd). S'ochtends hebben we toch wel even de kachel aan om warm te worden. En omdat wij vrij veel thuis zijn (en thuis werken) staat hij bij ons sinds een week aan.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor kwebbel » 19 okt 2010 10:53

ik heb de kachel sinds een weekje aan en gaat keurig op 20. Het huis is niet zo goed geïsoleerd maar ik ben niet zo'n koukleum. Heb nog altijd een stukje van het raam openstaan om te luchten.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 okt 2010 11:28

kachel op 20 vind ik veel te warm :mrgreen:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Jo'tje » 19 okt 2010 11:41

kwebbel schreef:ik heb de kachel sinds een weekje aan en gaat keurig op 20. Het huis is niet zo goed geïsoleerd maar ik ben niet zo'n koukleum. Heb nog altijd een stukje van het raam openstaan om te luchten.


Dan tocht het er toch net zo hard weer uit? Wij hebben wel van die ventilatieroosters in onze ramen. Die doe ik alleen dicht als het heel koud is of als de wind er vol op staat.

Hier gaat de kachel 's ochtends naar 19, daarna terug naar 18 of 17. Tegen de tijd dat Marnix weer thuis komt naar 19.
Tussendoor ben ik toch vaak wel bezig dus heb ik het niet zo snel koud. Als we allebei werken (hopelijk snel weer :)) dan gaat de kachel 's ochtends helemaal niet aan. Die 45 minuten redden we het prima zonder kachel. Meestal koelt het ook niet meer af dan naar 16 graden. Bovendien is het hier snel warm, veel deuren die dicht kunnen naar boven toe etc. dus dat scheelt veel :)
Geen idee wat wij nu per maand betalen eigenlijk, haha. Waarschijnlijk teveel, want van de vorige bewoners was er altijd iemand overdag thuis incl. kids. Bij ons het grootste gedeelte van het jaar niet, alleen 's avonds.
Ach, we zien vanzelf wel of we iets terug krijgen. En wat we terug krijgen, kunnen we zo weer doorsluizen naar de gemeentelijke belastingen. Daar zijn ze hier wel goed in zeg :|
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor LeChat » 19 okt 2010 12:17

Bij ons zijn ze vorige week de CV-ketel komen checken, jaarlijkse controle. Alles zag er nog goed uit (HR+-ketel uit 2007, mag nog wel dus :wink:), dus wij kunnen weer met een gerust hart stoken. Ik heb het automatische weekprogramma nog niet ingeschakeld hoor. De thermostaat staat nu op zo'n 16 graden en alleen als we thuis zijn en het fris aanvoelt zetten we 'm iets hoger (19 of 20 ofzo).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor kwebbel » 19 okt 2010 13:22

twintig te warm!! Tsjonge ik ken ook mensen die hebben de kachel om 18 en als er dan iemand binnenkomt die moet spontaan handschoenen en een sjaal omdoen... brrr
@Jo'tje, het gaat er niet net zo hard weer uit, er bestaat zoiets als een klein kiertje waar alleen nog net een stukje papier doorkan en het ventilatierooster. Die gaat zelden dicht moet ik zeggen. Het moet toch ook luchten?? Anders wordt het zo vies warm binnen. Overdag staat de kachel nooit aan dus zo erg vliegt het er nu ook weer niet uit hoor..... 's Avonds gaat het slaapkamerraampje ook op een klein kiertje open (het moet wel luchten uiteraard) en de verwarming aan. Ze staan een tikkie open dat het net behagelijk genoeg wordt.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor ajl » 19 okt 2010 13:27

Bij ons staat overdag op werkdagen de kachel uit en als ik thuis kom/ben zet ik hem op 20,5. Dat is voor ons huis een ideale temperatuur. s'Avonds zet ik de verwarming op 16. s'Nachts staat ons slaapkamerrraam wagenwijd open. Ik wil het bij ons op de slaapkamer net zo warm/koud hebben als het buiten is...heerlijk.

Het maatk mij ook niet uit of wij bij moeten betalen aan het einde van het jaar. Ik wil zeker niet in de kou zitten. Ik verwacht over dit jaar dat wij bij moeten betalen. Cato is in januari geboren en toen was het vreselijk koud. Zij had moeite om warm te blijven. De kachtel heeft toen dag en nacht gebrand ook op haar slaapkamer. Daarbij was het een koud voorjaar en normaliter gaat bij ons de verwarming in maart/april al uit, maar dit jaar hebben wij hem nog in mei aangehad.
Laatst gewijzigd door ajl op 19 okt 2010 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 19 okt 2010 13:28

Hier dus ook. Als het buiten 30 graden is zou ik het in m'n slaapkamer koeler willen hebben. :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten