Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor LeChat » 10 mar 2010 10:50

Nog ff over de kapper: bij ons zit er eentje om de hoek, 'n hele luxe, maar dat wist ik de eerste keer niet (of had me iig niet voldoende gerealiseerd). Heerlijk ontspannen een uurtje gezeten, wassen, föhnen, knippen, stylen, kopje koffie erbij... toen was het 40 euro ofzo. Daar schrok ik wel ff van (was 20 euro gewend voor ik hier kwam wonen), maar het is écht een goeie kapster en ik zie het nu gewoon als mijn verwenuurtje zo eens in de paar maanden (zo vaak ga ik niet), dus vooruit maar. Inmiddels gaat mijn man er ook en die is ook iets van 25 euro kwijt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor liefie » 10 mar 2010 12:28

*Annet* schreef:@ PPM: zo redeneerde ik ook 10 jaar terug :mrgreen: maar ik snap best dat ze echt geen zin hebben om elke dag hetzelfde mee naar school te nemen. Af en toe die gevulde koek of es een zakje chips is toch echt een verrassing voor ze. Meestal is het evergreen of sultana of zoiets. Fruit en groente eten ze bijna nooit bij mij, lusten ze niet maar ze krijgen wel elke dag groenten op hun bord, en (ff afkloppen) ze zijn nooit ziek.

@ Liefie: waar zit die slager? Moet ie ook maar een vestiging bij ons nemen. Ik vind de slager over het algemeen vreselijk duur, daar ga ik de laatste jaren niet meer heen. Jammer van het lekkere vlees maar ik wil gewoon elke dag vlees en dan maar wat minder kwaliteit alhoewel dat per supermarkt heel erg verschilt.


Zit bij ons op dorp het is een Gilde slager als het goed is zitten die door heel het land. Maar weet niet of ze overal de zelfde prijzen hebben :wink: Onze slager slacht ook nog zelf echt heerlijk.
Vooral vleeswaren en salades zijn goedkoper dan uit de supermarkt vlees ligt een beetje rond dezelfde prijs als de supermarkt maar wel betere kwaliteit.
Mijn man is helemaal weg van droge worsten als je die in de supermarkt haalt ben je zo 4 euro kwijt. Bij onze slager ben je voor een worst van 250 gram 1,80 kwijt of zo
vindt ik niet veel.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 mar 2010 12:41

lieffie... idd... hier ook, vooral als het in de aanbieding is bij de slager, is het goedkoper dan bij de supermarkt. Overigens hier altijd vlees van de slager, alleen wel altijd de aanbieding, die is wekelijks anders! dus.. wekelijks verschillend vleesje! mmmmm

annet: mogen ze ook wel chips mee naar scool ed? als i dat hier spot in het trommeltje, gaathet trommeltje weer dicht met een briefje erin dat snaai neit gedaan wordt op school..

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Merisja » 10 mar 2010 12:50

paprikameisje2 schreef:annet: mogen ze ook wel chips mee naar scool ed? als i dat hier spot in het trommeltje, gaathet trommeltje weer dicht met een briefje erin dat snaai neit gedaan wordt op school..


Persoonlijk vind ik dat echt te ver gaan...ik weet, daar zal niet iedereen het mee eens zijn, maar da's mijn mening :wink: Laat ze lekker zelf weten wat ze eten! Net zo dat het op sommige scholen verplicht is dat de kinderen in de pauze fruit eten! Mijn dochtertje eet thuis behoorlijk veel fuit en ze vind het heerlijk om juist op school een koekje te eten. En dan nog, ik beslis zelf wel wat ik haar voor eten geef. Ze is totaal niet dik; ik vind het de verantwoording van de ouders en niet van de school. Ik geef in haar broodtrommeltje ook altijd wat lekkers mee; paaseitjes ofzo of een klein snoepje. En dat dat niet leuk is voor andere kinderen? Tja, ik ben daar ook groot mee geworden, hoor! Andere kinderen hadden altijd wat lekkers mee en ik nooit, omdat dat er bij ons niet af kon. Jammer, maar dat moet je als kind ook leren!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 mar 2010 12:53

geen fruit is prima, of een koekje, oké, maar bij ships en snack wordt echt de trommel weer gesloten! het is het beleid van de school en ik snap dat ook wel!

overigens moeten de leerkrachten dan wle het goede voorbeeld gven, vanlaatst was een collega een gekregen reep chocola aan het oppeuzelen drie dagen later, terwij lkindjes met alleen maar chocla een briefje meekrijgen!

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Funlover » 10 mar 2010 13:02

Ik vind het ook de verantwoording van de ouders...
Soms als een kind een heleboel mee hebt zeg ik wel eens: Bewaar maar wat anders lust je straks de rest niet. Of van teveel snoepen word je dik. Vind het sund als kinderen te dik worden omdat ze teveel snoepen.
Overigens valt het bij mij in de klas op zich nog wel mee.
Maar vind het ook beetje te ver gaan om ze niets te laten eten omdat ze chips mee hebben.....
Ik deel m'n eigen traktaties ook altijd uit aan de kids uit m'n klas, behalve die van m'n eigen kinderen en chocolaatjes :oops: :D
Als kinderen trouwens erg dik zijn en altijd chips mee hebben (bijvoorbeeld) dan zou ik wel een keer voorzichting aankaarten bij de ouders...maar dan moet het wel heel gek zijn.....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 mar 2010 13:09

overigens mogen ze wel mee eten,maar krijgen ze een koekje uit de trommel van school. Daar zitten altijd beschuitjes in voor kindjes die soms wat vergeten zijn! dan mogen ze er ook twee!

ik deel de traktaties niet uit in ekals, neem ze mee met de koffiepauze en anders in mijn trommel mee naar huis. Als een kind getrakteerd heeft neem ik dezelfde traktatie als de kinderen. vaak hebben ze hier hele leuke orginele koekversier traktaties, bv van een kleine roze koek een indiaan gemaakt, of een barbie! heeeel leuk

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor pannenkoek » 10 mar 2010 14:59

zomaar chips meenemen naar school is er hier niet bij. Vind ik niet goed. Meestal een gewoon koekje of zo. De oudste neemt 2 marsjes mee. Hij fietst van apr-okt 25 km naar school. Dus dat vind ik anders.
Op vrijdag is het hier fruit dag. dat is standaard voor het fruit. De andere dagen maakt het niet uit.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor *Annet* » 10 mar 2010 15:14

Het zijn mijn kinderen en ik maak zelf uit wat ze meekrijgen naar school. Als er een jarige is geweest en er zijn kleine zakjes chips over krijgen ze die mee. Het was toch feest bij ons. Juist om zo'n manier kun je ze ff lekker extra verwennen. De oudste eet over op school en die is extra blij als ik, eens in de weet ik hoeveel tijd, es een snoepie in zijn broodtrommel doe. Ik ben het helemaal met Merisja eens. Al die betutteling, als het vakantie is of weekend krijgen ze toch ook wat lekkers bij de koffie en ik neem thuis toch ook waar ik zin in heb. Biscuitje is smakeloos.

@ funlover, je kunt ook zeggen dat te veel snoepen slecht is voor hun tanden. Van snoepen wordt je niet altijd dik. Ik zei het ook wel hoor, voorheen, maar toen zei es iemand tegen me dat kinderen daar een eet trauma/stoornis aan over kunnen houden. Weet ook niet of het echt waar is.

Maar verder gaan we aardig off topic, het ging over de poen!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Sterretje » 10 mar 2010 18:53

@ MissF e.a. Al lust je zelf geen vis, het is wel aan te raden kinderen het wel te geven. Juist voor de smaakontwikkeling. (gebakken vist telt niet mee omdat dit geen vette vis is en ook niet echt naar vis smaakt.. Al vind ik kibbelingen ook erg lekker :mrgreen: )

@ diversen... Ik verbaas me op school (V.O.) wel eens over de lunchboxen van sommige leerlingen met dikke gevulde koeken, repen chocolade, chips e.d.

En waarom... Ik houd me bij het gezegde van een psycholoog: 'als ouders eens zouden stoppen met al die zoetigheid en E-nummers waren er heel wat minder kinderen die als ADHD'er betieteld zouden worden!'
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
babbeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2003 18:42
Locatie: Scherpenzeel

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor babbeltje » 10 mar 2010 20:56

Speedy schreef:Even een bezuinigingsadviesje:

Laat de moeder of vader op een knipcursus gaan, binnen een jaar heb je die cursus eruit! (Als er iets geldverslindend is, is het de kapper)


Wil jij het mij leren dan :lol: :lol: :mrgreen:
Groetjes

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Kate Spade » 10 mar 2010 21:25

*Annet* schreef:Het zijn mijn kinderen en ik maak zelf uit wat ze meekrijgen naar school. Als er een jarige is geweest en er zijn kleine zakjes chips over krijgen ze die mee. Het was toch feest bij ons. Juist om zo'n manier kun je ze ff lekker extra verwennen. De oudste eet over op school en die is extra blij als ik, eens in de weet ik hoeveel tijd, es een snoepie in zijn broodtrommel doe. Ik ben het helemaal met Merisja eens. Al die betutteling, als het vakantie is of weekend krijgen ze toch ook wat lekkers bij de koffie en ik neem thuis toch ook waar ik zin in heb. Biscuitje is smakeloos.

@ funlover, je kunt ook zeggen dat te veel snoepen slecht is voor hun tanden. Van snoepen wordt je niet altijd dik. Ik zei het ook wel hoor, voorheen, maar toen zei es iemand tegen me dat kinderen daar een eet trauma/stoornis aan over kunnen houden. Weet ook niet of het echt waar is.

Maar verder gaan we aardig off topic, het ging over de poen!


Vorig jaar werkte ik op een school waar de regel was dat kinderen geen repen chocola mochten meenemen als eten voor in de pauze. Één keer heb ik toen een vreselijk boze moeder na schooltijd in de klas gehad, want ik had haar dochter de chocolade reep weer mee naar huis gegeven. Begon de moeder te dreigen dat ze naar de directeur zou gaan, ik zei: prima, als je denkt dat het helpt vooral doen.

Misschien vinden jullie als ouders het betuttelend dat kinderen niet mogen snoepen op school, maar op school zit je niet met 1 kind maar met een hele klas. Kinderen zien wat anderen eten en willen dat ook heel graag. Als leerkracht doe je echt vreselijk je best om elk kind hetzelfde te bieden, maar chocorepen werken gewoon niet mee in de klas. En de reep kan thuis toch ook opgegeten worden, op school een stukje fruit is gewoon prima. In klassen waar ieder kind fruit eet omdat het verplicht is, smullen de kinderen echt van fruit.

En over het (te) dik zijn, dat is echt een probleem. Elk jaar zie ik meer dikkere kinderen. Naar mijn idee worden kinderen snel tevreden gehouden met snoep en vet eten omdat ouders weinig tijd hebben voor hen. (Dat is wat ik veel zie, maar ik weet dat het niet bij iedereen zo is!)
En kinderen spelen veel minder buiten dan vroeger, ze kijken meer televisie of zitten achter de computer. Ik heb ooit op een school meegemaakt dat een kind (8 jaar) zei: ik eet elke week 3 keer bij mac donalds, soms wel 4 keer. Dus ik: ooh, dan heb jij zeker altijd de speeltjes compleet van het happy meal: Kind: nee, ik eet alleen big mac menu's. :-k
Dit kind was best lang omdat ze hard groeide, maar ook te dik en zwaar ongelukkig. Haar moeder was sinds een jaar enorm afgevallen en gaf vaak aan zich gelukkiger te voelen nu ze slank was. Begrijp ik iets niet? Want volgens mij zou het kind gelukkiger worden als zij niet de halve week in de mac bivakkeert, ze schiet redelijk snel de hoogte in dus lijnen zou niet eens nodig zijn. (Lijnen is trouwens slecht bij kinderen, omdat ze dan essentiële voedingstoffen missen)
Dus, dat.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 mar 2010 21:28

idd.. en pauze prima.. maar ik ontbijt smorgens hier, en ga pas daarna smiddags weer eten. Julia krijgt dus tussen die tijd ookniks, en straks 'moet' het!

ach.. jah, zo is er overal wat! :) maar grote koeken zijn wel duurder.. om terug te komen op de financien.. dan kleine beschuitjes! overigens zijn er orginele ideen genoeg om dingen mee te gevne in een trommeltje!

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Speedy » 10 mar 2010 21:29

babbeltje schreef:
Speedy schreef:Even een bezuinigingsadviesje:

Laat de moeder of vader op een knipcursus gaan, binnen een jaar heb je die cursus eruit! (Als er iets geldverslindend is, is het de kapper)


Wil jij het mij leren dan :lol: :lol: :mrgreen:


:mrgreen:

Als jij een zeeeer groot risico wil lopen, dan zeg ik gelijk "JA". Maar mijn vrouw heeft het gedaan dus je kan een bijspijker cursus bij haar volgen!
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor MissF » 10 mar 2010 22:40

@Sterretje, het heeft weinig zin om Jurian nu te leren vis te eten, want wij eten het toch nooit, dus tot hij het huis uit is, maak ik het toch niet voor hem klaar ;)

Al dat snoep mee naar school hoeft voor mij ook niet zo, maar toen ik op de middelbare zat was ik dolblij als ik op de echt lange dagen van 8 lesuren een muntje meekreeg voor het automaat of een reep chocola. Ik fietste wel 23 km heen, 23 terug, en dan zijn die dagen erg lang.
Ik laat Jurian wel altijd een tussendoortje eten, 's morgens een stuk fruit, 's middags een fruitsmoeltje of Nijntje koekje ofzo, of andersom. Schijnt juist beter voor je bloedsuikerspiegel te zijn, regelmatig eten.

Deze week leven wij wel lekker goedkoop :) Gister moest ik onverwachts werken, toen had ik al wel groenten gekocht en klaargemaakt voor mijn man en Jurian. Vandaag moest ik werken, en aten zij een restje. Morgen dan wel zelf koken, maar vrijdag gaan we een nachtje weg in een hotel, en krijgen daarbij ook diner. Daar hoeven we zelf niks voor te betalen. Dus zo blijft er lekker wat over van die 100 euro :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten