Jonge moeder

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

coco
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 nov 2008 13:27
Locatie: katwijk

Re: Jonge moeder

Berichtdoor coco » 04 dec 2009 10:12

Persoonljk vindt ik het wel iets om boos om te worden. Ik vraag jou toch ook niet of je het wel redt met je gezin??
Ik bedoel de manier waarop vindt ik echt niet netjes..
Maar ja de 1 heeft wat langere tenen dan de ander ;)

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Jonge moeder

Berichtdoor jamillah » 04 dec 2009 10:14

23 nr 1, 24 nr 2, nu 27 en nog geen nr 3 op komst. Welkom hoor, maar mag van mij best nog even duren ;-)

Leuk jong moeder zijn? Oud moeder zijn is ook leuk, moeder zijn is gewoon leuk, en soms even niet :mrgreen:

Ik merk wel dat ik toch meer heb met de kleuterleeftijd. Dat ge- verschoon, gekruip en gewiemel is erg schattig maar ik voel me nu echt op en top moeder nu de oudste (4) op school zit en echt serieus een eigen leventje begint te krijgen. :D

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Jonge moeder

Berichtdoor jaccootje85 » 04 dec 2009 11:36

Gelukkig zijn er meerdere jonge moeders (en vaders). Zelf ben k dan nog niet getrouwd, maar kben nu lekker jong tante :D Mijn zus is nu 26 en heeft 3 kinderen in de leeftijd van 4, 3 en anderhalf. Mijn moeder was ook een jonge moeder. Zij had op haar 30e ook 4 kinderen. En nu is ze een jonge oma, wat ze geweldig vindt!
Als ik kijk naar het nichtje en neefje van mijn vriend, die kunnen minder met hun opa en oma. Die zijn al boven de 60 en krijgen wat last van de ouderdomsgebreken. Een kind van 4 wil graag rennen, vliegen, vallen, opstaan en weer doorgaan, maar opa en oma kunnen dat niet meer. Dat is dan voor een kind ook niet heel leuk. De ouders van mn vriend gaan niet zo snel met de kleinkids naar een speeltuin, terwijl mijn eigen ouders doen dat regelmatig. Ik denk dat alles voor- en nadelen heeft :wink:
Szent az Úr

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Re: Jonge moeder

Berichtdoor moppie » 04 dec 2009 11:41

Mijn zusje is 25 en heeft 4 kids
jongen van 8
jongen van 6
jongen van 4
meisje van 3

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Jonge moeder

Berichtdoor gempa » 04 dec 2009 12:50

Annet76 schreef:Waarom maak je je zo druk om je omgeving, is dat nou echt zo belangrijk?
Zijn er nou echt mensen die voor je gaan staan en zeggen: "red je het wel?"
Of is dat iets wat je denkt dat ze bedoelen? Of zullen ze wellicht het beste met je voor hebben en het vragen om bezorgdheid?

Hang er niet gelijk een oordeel aan vast zou ik zeggen.....

Ik begrijp daar werkelijk heel weinig van en ach...als je hier al witheet van wordt......nou nou!


nou soms vindt ik het vervelend, vooral als mensen er zo licht afgrijselijk bij kijken, en je duidelijk voor gek verklaren.
en soms krijg je ook gewoon nare opmerkingen, ik zeg toch ook niks over hun,
maar soms vindt ik het ook leuk , de leukste opmerking was van een co-assistent op de eerste hulp, toen ik mn enkel had gebroken, ik lag daar , uitgelegd dat ik 4 kids had, toen kwam mn man binnen, en dat mens met grote ogen, Dus jij bent de vader van al die kinderen :D

ik vind 4 niet echt veel maar goed

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: Jonge moeder

Berichtdoor Annet76 » 04 dec 2009 13:01

coco schreef:Persoonljk vindt ik het wel iets om boos om te worden. Ik vraag jou toch ook niet of je het wel redt met je gezin??
Ik bedoel de manier waarop vindt ik echt niet netjes..
Maar ja de 1 heeft wat langere tenen dan de ander ;)


Nee, je vraagt mij ook niet of ik het wel red met mijn gezin. Mag je doen hoor, ik word daar namelijk niet boos over!
Ik heb niet eens een gezin, dus wellicht heb ik geen idee waar dit over gaat :oops:

Als je het zou vragen dan zou ik dat namelijk zien als een vorm van bezorgdheid en of medeleven en niet met de gedachte: "oh ze vraagt of ik het wel red....blijkbaar denkt ze dat ik het niet aankan..."
Het is ook maar welk oordeel je er zelf aan vast hangt hoor. Als je de tijd nu niet stopt in je druk maken om wat andere mensen denken en vinden dan zou dat wellicht een stukje makkelijker leven. Andere mensen vinden en denken er toch wel van...zo dus ook jij, want je hangt er je oordeel gelijk aan vast. Begin gewoon bij jezelf!

Wie zich aan een ander spielgelt, spiegelt zich zacht...... :D

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: Jonge moeder

Berichtdoor Annet76 » 04 dec 2009 13:07

[quote="gempa" nou soms vindt ik het vervelend, vooral als mensen er zo licht afgrijselijk bij kijken, en je duidelijk voor gek verklaren.
en soms krijg je ook gewoon nare opmerkingen, ik zeg toch ook niks over hun,
maar soms vindt ik het ook leuk , de leukste opmerking was van een co-assistent op de eerste hulp, toen ik mn enkel had gebroken, ik lag daar , uitgelegd dat ik 4 kids had, toen kwam mn man binnen, en dat mens met grote ogen, Dus jij bent de vader van al die kinderen :D

ik vind 4 niet echt veel maar goed[/quote]

Ja dat bedoel ik dus: 'mensen die licht afgrijselijk kijken en je duidelijk voor gek verklaren?'
Ik geloof niet dat er werkelijk mensen op deze aarde rondlopen die dat bewust zo jegens jou en je kinderen doen. Dan moet je misschien eens bij jezelf te rade gaan..
Denk jij dat ze afgrijselijk kijken misschien en is dat helemaal niet zo.
Zeggen ze dan soms: "Heb jij 4 kinderen...ben jij nou soms helemaal gek geworden?" :? :?

Nee toch.....?
Ik zou zeggen: word dan gewoon een beetje volwassen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Jonge moeder

Berichtdoor Evelien » 04 dec 2009 13:08

tsja... daar zit het verschil al in. Jij hebt geen gezin zij wel. Een ander heeft niks te maken met hoeveel kinderen ik of een ander krijgt of neemt en ik welke vorm dan ook.

Wat bezielt mensen om hier over te oordelen. Vooral als het gaat om onbekende mensen.

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: Jonge moeder

Berichtdoor Annet76 » 04 dec 2009 13:15

Evelien schreef:tsja... daar zit het verschil al in. Jij hebt geen gezin zij wel. Een ander heeft niks te maken met hoeveel kinderen ik of een ander krijgt of neemt en ik welke vorm dan ook.

Wat bezielt mensen om hier over te oordelen. Vooral als het gaat om onbekende mensen.


Juist en het bezielt niemand om daar over te oordelen, geloof me. Hoezo onbekende mensen?? Waar haal je dat oordeel vandaan? Weet jij soms dat het hier om onbekenden gaat en niet om bijvoorbeeld familie?
Juist ja...dat maak JIJ er nu even weer van en zo gaat het ook met bovenstaande oordelen. Het is maar net wat de mens horen wil. Kan ik het niet hebben dat een ander afgrijselijk kijkt...welnu dan zal het wel afgrijselijk bedoeld zijn...

Zie niet altijd het slechte van de andere mens in, maar het goede en je zou een stuk milder oordelen over de (foute) uitspraken van een ander!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Jonge moeder

Berichtdoor Evelien » 04 dec 2009 13:19

Nou ik kan je wel vertellen dat onbekende mensen elke keer vragen of we nog geen kinderen willen omdat ze nog niet zwanger zijn. Als ze dat 1 keer vragen oke dan zeg ik nee nog niet. Maar ik wordt het nu ook wel een beetje zat. Ik vraag ze het toch ook niet?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Jonge moeder

Berichtdoor MissF » 04 dec 2009 13:29

Toen mijn zwager en schoonzusje vertelden dat ze hun 6e kregen werd er ook zo stom gereageerd. Mijn schoonzusje was toen 29 volgens mij. Wat boeit het anderen nou dat zij er 6 hebben in 10 jaar? Als zij dat toch leuk vinden?
Toch vraag ik ook echt wel eens of het allemaal lukt hoor, omdat 6 kinderen en allebei onregelmatig werk niet altijd makkelijk is. Dus meer uit medeleven oogpunt, omdat het ook gewoon pittig is.
Apart trouwens, dat tegenwoordig gezinnen met 4 kinderen groot worden genoemd. Mijn moeder zegt wel eens dat ze nooit een groot gezin heeft gehad in haar idee, niemand heeft haar ooit gevraagd of ze het niet zwaar vond. Want 4 was heel normaal. En mijn moeder werkte er ook gewoon nog bij. Tegenwoordig wordt er met 4 kids al snel gevraagd of het niet te druk is. Heel apart.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Jonge moeder

Berichtdoor liefie » 04 dec 2009 13:40

Ik vind 4 kinderen ook niet veel maar het ligt er denk ik ook aan hoe dicht ze op elkaar zitten om het zwaar te hebben.
Ik ken wel iemand die hebben 4 kinderen en de oudste zit net op school en je kan gewoon zien dat ze de aandacht niet goed kunnen verdelen.
Pas gaf ze de jongste de fles die er boven komt is nog half baby zat te jengelen aan haar voeten, die daar boven komt is eigenlijk nog te jong om zelfstandig te spelen en die zat echt heel irritant te doen met die erboven. En ze luisterden echt voor geen meter.
Ik zou daar echt niet aan moeten denken ik zou gillend gek worden!
Maar ik veroordeel niemand over hoeveel/hoe weinig kinderen ze hebben moet iedereen voor zich weten.

tante-tortel

Re: Jonge moeder

Berichtdoor tante-tortel » 04 dec 2009 14:01

MissF schreef:Wow, mw, da's wel heel jong en snel idd :)
Ik vind jong moeder zijn wel leuk, maar mijn moeder was 47 toen ze oma werd, mijn vader 49. maar dat is niet heel erg leuk, want ze zitten allebei nog midden in het leven, ze werken allebei, en mijn moeder nu ook weer heel wat meer nu ze weinig zorg meer heeft voor mijn zusje en broertje. Ze vinden het fantastisch hoor, opa en oma zijn, maar misschien is het leuker om wat ouder opa en oma te worden, als je iets minder verplichtingen hebt.


Sjonge dat is juist leuk!
Mijn moeder was toen ze van onze kinderen oma werd al 63 en ze kon eigenlijk nooit iets leuks meer ondernemen met haar kleinkinderen. Dat was haar al snel te veel.
Ik werd oma toen ik 46 was en ben nu inmiddels oma van 5 kleinkinderen en 53 jaar.
Ik geniet enorm, kan nog van alles met ze doen. Al is het over de grond kruipen om te spelen. Of lekker met ze naar de dierentuin.
Ze komen hier vaak logeren en we genieten enorm!
Nee, ik kies voor het jong oma schap!
En die verplichtingen kun je toch wel gewoon inpassen in je leven als opa en oma?
Ik zie niet waarom dat een bezwaar zou zijn.
Ik heb gewoon lekker de tijd aan mezelf, ik werk nog drie dagen als oppasmoeder voor niet mijn kleinkinderen.
En in januari ga ik over naar twee dagen waarop ik alleen nog de twee die ik nu heb naar en van school breng.
En ik sta gewoon midden in het leven.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Jonge moeder

Berichtdoor *Annet* » 04 dec 2009 14:06

Ik heb ook 4 kinderen maar vind het druk zat. Ze moeten allemaal hun aandacht krijgen, dat is niet alleen een aai over de bol maar ook dat je met hen huiswerk maakt, dat willen ze (logisch) niet meteen uit school doen maar na het avond eten. Dan moeten ondertussen ook de kleintjes naar bed worden gebracht. Er is een ouderavond, een kerst/paas of weet ik veel wat bij eenkomst. Die moet naar gym, die moet naar de bieb en zo is er altijd wel wat. Ik ken er ook die doen net naar de buitenwereld of het allemaal rozengeur en manenschijn is en dat alles goed gaat maar je moet niet horen hoe ze tegen hun kinderen doen als ze denken dat het niet door een ander gehoord word (maar wel toevallig door mij op dat moment.....) Daarom kon ik ook echt niet blij reageren toen ze vertelden dat er weer een kind bij kwam. Je moet maar es ziek worden of wat krijgen en dan gaat het gezinsleven gewoon door. Moet je daar dan een ander voor op laten draaien? Het zijn mijn kinderen dus ik moet er voor zorgen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

tante-tortel

Re: Jonge moeder

Berichtdoor tante-tortel » 04 dec 2009 14:10

coco schreef:Persoonljk vindt ik het wel iets om boos om te worden. Ik vraag jou toch ook niet of je het wel redt met je gezin??
Ik bedoel de manier waarop vindt ik echt niet netjes..
Maar ja de 1 heeft wat langere tenen dan de ander ;)


Misschien moet je van de goede bedoelingen uitgaan van de mens? Niet alles in het negatieve trekken?
Ik vond het best druk toen ik vier kinderen binnen 5 jaar had en ook nog tussendoor een miskraam.
Ik was 27 toen de 5 de geboren werd en 28 toen mijn BM eruit gehaald is.
En ja, als mensen aan me vroegen of het druk was zei ik ook echt wel eens: ja dat is het soms best wel.
Terwijl ik het ook geweldig vond en het niet als druk zag.
En ik moet zeggen dat er dan ook wel mensen waren die me vroegen: je hebt het zeker best wel druk, zal ik eens de ramen voor je zemen?
Dat nam ik dat met twee handen aan hoor.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten