Ook single?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
michielboy
Mineur
Mineur
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010 11:30
Locatie: veenendaal

Re: Ook single?

Berichtdoor michielboy » 28 feb 2010 19:50

ik denk dat de meeste gereformeerde van 13,14,15 jaar singel zijn omdat ze nog geen verkeering mogen (dat is bij een meisje die ik leuk vind)
niet gereformeerd wel lid

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Ook single?

Berichtdoor *Annette* » 01 mar 2010 09:45

michielboy schreef:ik denk dat de meeste gereformeerde van 13,14,15 jaar singel zijn omdat ze nog geen verkeering mogen (dat is bij een meisje die ik leuk vind)

Persoonlijk vind ik dat je op die leeftijd nog tejong ben voor verkering, enja ontstaat er wel 'verkering' dan vind ik dat een hele andere verhouding dan iemand die op z'n 18e verkering krijgt. Ik zou het dan ook eerder vriendschap als verkering noemen. Ik wil niet zeggen dat iemand die op z'n 14e verkering krijg nooit geen stand kan houden, er zijn erbij die uiteindelijk met elkaar trouwen. Maar op je 14e sta je toch heel anders in het leven dan op je 18e.

Ik heb m'n ouders nog nooit horen zeggen dat ik voor een bepaalde leeftijd geen verkering mocht, ik denk dat het meer aan de ouders zelf ligt dan perse aan het kerkverband.

Me ouders vonden het juist erg leuk toen ik op m'n 17e verkering had, en stiekem hopen ze erop dat ik weer verkering zal krijgen 8). Niet voor hun, maar meer voor mezelf...
Wat de toekomst brengen moge........

0007
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 dec 2009 00:14

Re: Ook single?

Berichtdoor 0007 » 08 mar 2010 21:28

Eej,

Ik heb pas een heel gaaf boek gelezen! Ongekust en toch geen kikker, Joshua Harris.
Ja, bij die titel denk je, wat is dat nu weer voor een boek? Joshua schrijft dit boek als hij 21 is, en weet waar hij over praat.
Het is niet zo'n standaard boek over met wie je wel en met wie je niet mag uitgaan. Waarom wel/niet...

In dit boek gaat een hoofdstuk over het genieten van het single zijn.
Om mij heen hoor ik heel vaak de vraag, heb je al verkering? en waarom nog niet?
Ik ben 18 jaar, en gewoon nog niet verliefd.
Ik ben gelukkig, en voel me prettig. Maar ik kreeg een gevoel dat dit niet klopte.
Bijvoorbeeld op een vrejaardag bij mijn opa, ik zie die familie maar 2 keer per jaar, en daardoor heb je minder om over te praten! Dus een beetje over werk, opleiding en dan over een vriendje.. :?

In dit boek verteld de schrijver hoe je kunt genieten van deze tijd, dat je jezelf kan ontplooien, meer met je naaste bezig kan zijn en vooral dat je je kan richten op God.

Door het lezen van dit boek kreeg ik door dat het okej is als ik me gelukkig voel zonder vriendje.
Dit boek is echt een aanrader!
Hij is grappig geschreven en vol voorbeeldjes!

http://www.medema.nl/?item=toonobject&id=2142
Wanneer je werd geboren,
huilde jij,
en de wereld verheugde zich.

Leef zo dat als je sterft,
de wereld huilt,
en jij je verheugt!

Gretchen

Re: Ook single?

Berichtdoor Gretchen » 09 mar 2010 23:22

Dan weet ik ook nog een leuk boek: Niet alleen maar single. Erg herkenbaar geschreven! :wink:

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: Ook single?

Berichtdoor haring » 14 apr 2010 19:21

*Annette* schreef:Persoonlijk vind ik dat je op die leeftijd nog tejong ben voor verkering


Onzin dat ligt aan de persoon :)
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Ook single?

Berichtdoor *Annette* » 14 apr 2010 21:27

haring schreef:
*Annette* schreef:Persoonlijk vind ik dat je op die leeftijd nog tejong ben voor verkering

Onzin dat ligt aan de persoon :)

Dat is inderdaad zo, maar lees dan ook even wat ik er verder heb geschreven...
Wat de toekomst brengen moge........

Kris
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 mei 2010 10:13

Re: Ook single?

Berichtdoor Kris » 23 jun 2010 10:36

'Ongekust en toch geen kikker'.... :mrgreen: Wie verzint dat soort achterlijke titels in vredesnaam? :mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ook single?

Berichtdoor schelpje3 » 23 jun 2010 11:53

Kris schreef:'Ongekust en toch geen kikker'.... :mrgreen: Wie verzint dat soort achterlijke titels in vredesnaam? :mrgreen:

:lol:
Ik was 17 toen ik mn 1e vriendje had en 19 toen ik weer vrijgezel werd. Het was niks geworden.
Moet wel zeggen dat je dan "anders" naar jongens kijkt.
Mijn vriendinnen kregen ook al jong verkering, maar dat werd ook niks. Eentje was zelfs op een haar na (1 week) getrouwd !
Uiteindelijk werd ik een laatbloeier, nooit spijt van gehad.
Ik weet hoe het is om single te zijn en happy married.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ook single?

Berichtdoor Lalage » 23 jun 2010 15:14

Kris schreef:'Ongekust en toch geen kikker'.... :mrgreen: Wie verzint dat soort achterlijke titels in vredesnaam? :mrgreen:

De vertaler... want de oorspronkelijke titel is "I kissed dating goodbye" (als ik het me goed herinner). Er zijn stellen die (onder andere) naar aanleiding van dat boek niet kussen totdat ze getrouwd zijn, dat vind ik dan wel weer overdreven. Er moet ook weer niet teveel druk komen te liggen op het verkering krijgen, dat het eigenlijk alleen mag als je gaat trouwen, want dat weet je gewoon nog niet als je elkaar pas net kent.

Kris
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 mei 2010 10:13

Re: Ook single?

Berichtdoor Kris » 23 jun 2010 23:15

Ik ken ook een meisje dat naar aanleiding van een soortgelijk boek (met een iets minder achterlijke titel, maar geen idee mee hoe het heet) besloot om niet te kussen tot haar huwelijk. Idioot als je het mij vraagt. Maar goed, ik vind wachten met seks al niet heel zinvol en noodzakelijk (integendeel), laat staan wachten met kussen. Het gaat me er alleen om dat ik naar aanleiding van dit soort titels alleen maar heel hard in de lach kan schieten en ik begrijp niet dat mensen dit soort boekjes serieus nemen. (Ik vind de originele, Engelse, titel namelijk ook tamelijk belachelijk.)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ook single?

Berichtdoor schelpje3 » 24 jun 2010 16:54

Kris schreef:Ik ken ook een meisje dat naar aanleiding van een soortgelijk boek (met een iets minder achterlijke titel, maar geen idee mee hoe het heet) besloot om niet te kussen tot haar huwelijk. Idioot als je het mij vraagt. Maar goed, ik vind wachten met seks al niet heel zinvol en noodzakelijk (integendeel), laat staan wachten met kussen. Het gaat me er alleen om dat ik naar aanleiding van dit soort titels alleen maar heel hard in de lach kan schieten en ik begrijp niet dat mensen dit soort boekjes serieus nemen. (Ik vind de originele, Engelse, titel namelijk ook tamelijk belachelijk.)


Gaven ze elkaar dan een hand of zo ?
Enne, je hebt kussen EN kussen :wink:
Volgens mij moet je als meisje in de huwelijksnacht dan wel gevoelsmatig in een ravijn storten.

Kris
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 mei 2010 10:13

Re: Ook single?

Berichtdoor Kris » 24 jun 2010 17:13

Ik heb het per definitie over kussen, aangezien ik zoenen een smerig woord vind. En met kussen bedoel ik ook echt kussen. Met en zonder tong, als je de details wilt. ;)

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Ook single?

Berichtdoor Nina87 » 24 jun 2010 21:58

schelpje3 schreef:Volgens mij moet je als meisje in de huwelijksnacht dan wel gevoelsmatig in een ravijn storten.


Nou, idd. Daar moet ik toch echt niet aan denken. Ik geloof ook niet dat als je in je verkeringstijd zo voorzichtig bent geweest je in je huwelijksnacht meteen all the way gaat - dat lijkt me dan in ieder geval niet zo'n goed idee.

En tja, dat soort evangelische boeken trekt mij helemaal niet, net zo min als andere (christelijke) boeken over relaties. Toen mijn vriend en ik zijn verloofd kregen we zo'n boek cadeau, en toen ik er een klein stukje in had gelezen was ik al helemaal overstuur. Het beeld wat daarin werd geschetst van relaties pastte totaal niet bij hoe wij met elkaar omgaan en als ik me zo zou moeten gedragen zou ik me daar heel ongelukkig bij voelen.
Laatst gewijzigd door Nina87 op 24 jun 2010 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ook single?

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2010 13:56

schelpje3 schreef:
Kris schreef:Ik ken ook een meisje dat naar aanleiding van een soortgelijk boek (met een iets minder achterlijke titel, maar geen idee mee hoe het heet) besloot om niet te kussen tot haar huwelijk. Idioot als je het mij vraagt. Maar goed, ik vind wachten met seks al niet heel zinvol en noodzakelijk (integendeel), laat staan wachten met kussen. Het gaat me er alleen om dat ik naar aanleiding van dit soort titels alleen maar heel hard in de lach kan schieten en ik begrijp niet dat mensen dit soort boekjes serieus nemen. (Ik vind de originele, Engelse, titel namelijk ook tamelijk belachelijk.)


Gaven ze elkaar dan een hand of zo ?
Enne, je hebt kussen EN kussen :wink:
Volgens mij moet je als meisje in de huwelijksnacht dan wel gevoelsmatig in een ravijn storten.


Waarschijnlijk begint het lichamelijk naar elkaar toegroeien dan vanaf de huwelijksnacht. Dat kan wel, alleen is het volgens mij niet echt nodig.... en hoort dat ook bij je verkeringstijd. Ergens op een verstandige manier mee omgaan is doorgaans "ik doe maar niks, dan doe ik ook niks verkeerd".
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ook single?

Berichtdoor schelpje3 » 13 jul 2010 14:07

Ik denk dat elke relatie anders is en aan eb en vloed onderhevig.
In het begin spatten de vonken er wellicht nog af, maar door invloed van lich ongemakken, zwangerschap, bevalling, b.v., moeheid, zorgen, verdriet, menopauze, wordt het anders.
Ik heb eens een documentaire gezien op tv, over een jong stel dat "niets" deed tot de trouwdag.
Nou dat bleef daarna ook zeer weinig.
Die jongen was echt een minnaar van likmevessie, hem moest verteld worden dat hij haar complimentjes moest geven, aanraken, strelen, kussen enz.
Zij stond erbij als een nonnetje net uit het klooster. Werkelijk ALLES moest uitgelegd worden, stap voor stap.
Het kwam op mij ongezond over.
Wij hebben eens een schoondochter over de vloer gehad, die als een octopus de hele dag om mn zoon heenhing.
Hij durfde er niets van te zeggen. Ik ook eerst niet, want je wilt niet meteen de boze schoonmoeder zijn :wink:
Het ging uit. Hij werd er ook moe van.
Dat was het andere uiterste. Leuke tussenweg is niet gek. Maar wat mij betreft mag het toch wel met lichamelijke aantrekkingskracht beginnen.
Iemand die eruit ziet als een nerd, hoeft het nog niet te zijn, dus wat meneer of mevrouw werkelijk te melden heeft, kom je dan wel achter.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten