Berichtdoor mw » 27 okt 2009 19:58
Ik laat mij (verpleegkundige) niet inënten:
1) te weinig van bekend, niet langdurig getest.
2) het beleid van 'mijn' ziekenhuis is niet duidelijk. Ik 'moet' mij inenten maar mag wel patiënten die verdacht worden van de mex.griep maar nog niet is vastgesteld, onbeschermd verplegen (met alle gevolgen van dien als ze positief gekweekt zijn)
3) de andere griepprik haal ik ook nooit
4) mijn patiënten zijn over het algemeen niet echt ziek, dus hebben ook geen lage weerstand (zo'n 80-85%)
5) ik mij deksels goed bewust ben van de maatregelen die ikzelf kan nemen (handen regelmatig met handalcohol, papieren zakdoekjes en goede uitleg naar patiënten).
6) ik niet bang ben voor de mex.griep daar ik op en top gezond ben
(vanmiddag was er bij ons in het restaurant de vaccinatie voor de gewone griepprik. Het viel mij om dat 90% van de mensen die ik erheen zag gaan niet direct ik contact staat met de patiënten)
@filia: dat mijn werkgever wil dat wij gezond zijn op het moment dat er veel zieken zijn is te begrijpen. Denk aan het kostenplaatje van beddensluiten, extra krachten inhuren, enz enz. Ik vind dan dat mijn werkgever daar eerlijk in moet zijn en het niet moet brengen onder de mom van patiëntenveiligheid. Daarnaast weet ik nog wel meer dingen die bepaald niet geod voor mijn gezondheid zijn, maar wel moet uitvoeren van mijn werkgever.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.