Inenting Mexicaanse griep voor medisch personeel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Inenting Mexicaanse griep voor medisch personeel

Berichtdoor em_ma » 27 okt 2009 17:50

Hoe denken jullie over het inenten tegen de Mexicaanse griep als je werkzaam bent in de gezondheidszorg?
Wij als personeel in het ziekenhuis kunnen deze inenting krijgen.
Wat vinden jullie de voors en tegens?
Zelf ben ik niet zo voor al die inentingen, maar het is nogal een hot item op het werk. Immers, je zou het uit sociaal oogpunt moeten doen voor de patienten.
Wat mij tegenhoudt is dat de bijwerkingen nog niet eens zo bekend zijn van de inenting.
Daarbij hoor je in de media berichten over het verband tussen persoonlijkheidsstoornissen en inentingen.
Je kan je overal wel tegen in gaan enten, maar is dat wel zo gezond?
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Inenting Mexicaanse griep voor medisch personeel

Berichtdoor Gerdien B. » 27 okt 2009 17:51

Ik zou het zelf niet doen. In de bijsluiter staat mij nog te veel: 'zover bekend is' en dergelijke zinnen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 okt 2009 18:39

Ze hebben het er bij ons ook over op het werk maar ik doe het niet.
Er is te weinig over bekend vind ik.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2009 19:15

Gerdien B. schreef:Ik zou het zelf niet doen. In de bijsluiter staat mij nog te veel: 'zover bekend is' en dergelijke zinnen.

Dat staat er in elke bijsluiter, om eventuele juridische procedures tegen te gaan. Ik vind dat er veel spookverhalen de ronde doen over de vaccinatie. Natuurlijk weten wij niet alles, maar dat weten ze van veel medicatie c.q behandelingen niet.

Ik werk wel niet in de zorg, maar ik ben zeker van plan de vaccinatie te gaan halen en als ze beslissen om kinderen te vaccineren, laat ik mijn zoon van 15mnd ook vaccineren. Ik moet er niet aan denken dat ik wel die mogelijkheid heb en dat nalaat en dat er vervolgens iets met hem gebeurt. Datzelfde geldt nu voor mijn zwangerschap. Als ik gevaccineerd wordt, krijgt de kleine die antistoffen al binnen en is 3 mnd na de geboorte beschermd door de bv. Dus dan zitten we alweer in het voorjaar.

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 27 okt 2009 19:18

Ik zou het niet doen zolang deze griepprik niet goed getest is. Neem je de 'gewone' griepprik wel altijd?
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 27 okt 2009 19:25

filia schreef:Ik zou het niet doen zolang deze griepprik niet goed getest is. Neem je de 'gewone' griepprik wel altijd?

Nee ook niet, om dezelfde reden :wink:
Als kind heb ik mn prikken gehad en dat vind ik wel genoeg eigenlijk.

HEERE, leer mij Uw weg

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2009 19:30

Nee, maar zit in het 3e trimester van mn zwangerschap en dus meer risico's op complicaties en het wordt wel geadviseerd door de overheid http://www.grieppandemie.nl/informatie_ ... _trimester

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 okt 2009 19:38

Vriendin van mij is ook zwanger maar ze wilt er absoluut niet voor ingeent worden ze werkt zelf ook in het ziekenhuis maar veel artsen staan er ook niet achter.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 27 okt 2009 19:43

ajl schreef:Nee, maar zit in het 3e trimester van mn zwangerschap en dus meer risico's op complicaties en het wordt wel geadviseerd door de overheid http://www.grieppandemie.nl/informatie_ ... _trimester

De overheid kan wel meer zeggen. Zo wordt het bij ons ook gebracht door de Raad van Bestuur.
Ik vertrouw dat nooit zo, in hoeverre is het onderzocht????

Soms bekruipt mij het gevoel dat we de fabrikant van die inentingen moeten sponsoren ofzo, maar dat mag ik vast niet zeggen.... :oops:

HEERE, leer mij Uw weg

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2009 19:44

Dat is geen argument. ( ik kan danzeggen dat mijn halve familie uit artsen bestaan en juist wel voor de vaccinatie zijn, maar dat is ook geen argumentatie)

Iedereen roept maar wat over die vaccinatie en komt met vage aantijgingen, maar niemand heeft onderbouwde argumenten. Ik zelf ook niet, maar ik vind het wel een bangmakerij van de mensen. De overheid adviseert het niet voor niets en zal niet zomaar een vaccinatie voorstellen.

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 27 okt 2009 19:50

ajl schreef:Dat is geen argument. ( ik kan danzeggen dat mijn halve familie uit artsen bestaan en juist wel voor de vaccinatie zijn, maar dat is ook geen argumentatie)

Iedereen roept maar wat over die vaccinatie en komt met vage aantijgingen, maar niemand heeft onderbouwde argumenten. Ik zelf ook niet, maar ik vind het wel een bangmakerij van de mensen. De overheid adviseert het niet voor niets en zal niet zomaar een vaccinatie voorstellen.

Wat ik nog wel eens hoor, is dat de overheid nu eenmaal een x aantal vaccins ingekocht heeft, en die graag kwijt wil. Kan iemand dat bevestigen/ontkennen? Bovendien wil de overheid graag dat het verplegend personeel gezond is op het moment dat er veel zieken zijn, zodat ze in staat zijn om hun werk te blijven doen.
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2009 19:56

De overheid heeft uit voorzorg 34 miljoen vaccinaties ingekocht, zodat als de griep verergert iedereen 2 vaccinaties kan krijgen. Dat is inderdaad veel. Totdat je besedt dat het griepvirus ineens kan muteren en er veel doden gaan vallen door de griep. Dan wil iedereen ineens plotseling die vaccinatie hebben ( angst doet veel met een mens) en dat er dan te weinig zijn. Dan moet je de volksmenigte eens horen over de slecht voorbereide overheid. [-X .

Natuurlijk wil de overheid dat het gezondheidspersoneel zo min mogelijk ziek worden. Als de nood aan de man komt, hebben wij dat soort vakkennis juist nodig. De gemiddelde advocaat heb je niet nodig op het hoogtepunt van het virus.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 okt 2009 19:58

Ik laat mij (verpleegkundige) niet inënten:

1) te weinig van bekend, niet langdurig getest.
2) het beleid van 'mijn' ziekenhuis is niet duidelijk. Ik 'moet' mij inenten maar mag wel patiënten die verdacht worden van de mex.griep maar nog niet is vastgesteld, onbeschermd verplegen (met alle gevolgen van dien als ze positief gekweekt zijn)
3) de andere griepprik haal ik ook nooit
4) mijn patiënten zijn over het algemeen niet echt ziek, dus hebben ook geen lage weerstand (zo'n 80-85%)
5) ik mij deksels goed bewust ben van de maatregelen die ikzelf kan nemen (handen regelmatig met handalcohol, papieren zakdoekjes en goede uitleg naar patiënten).
6) ik niet bang ben voor de mex.griep daar ik op en top gezond ben

(vanmiddag was er bij ons in het restaurant de vaccinatie voor de gewone griepprik. Het viel mij om dat 90% van de mensen die ik erheen zag gaan niet direct ik contact staat met de patiënten)

@filia: dat mijn werkgever wil dat wij gezond zijn op het moment dat er veel zieken zijn is te begrijpen. Denk aan het kostenplaatje van beddensluiten, extra krachten inhuren, enz enz. Ik vind dan dat mijn werkgever daar eerlijk in moet zijn en het niet moet brengen onder de mom van patiëntenveiligheid. Daarnaast weet ik nog wel meer dingen die bepaald niet geod voor mijn gezondheid zijn, maar wel moet uitvoeren van mijn werkgever.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 27 okt 2009 20:18

ajl schreef:De overheid heeft uit voorzorg 34 miljoen vaccinaties ingekocht, zodat als de griep verergert iedereen 2 vaccinaties kan krijgen. Dat is inderdaad veel. Totdat je besedt dat het griepvirus ineens kan muteren en er veel doden gaan vallen door de griep. Dan wil iedereen ineens plotseling die vaccinatie hebben ( angst doet veel met een mens) en dat er dan te weinig zijn. Dan moet je de volksmenigte eens horen over de slecht voorbereide overheid. [-X .

Natuurlijk wil de overheid dat het gezondheidspersoneel zo min mogelijk ziek worden. Als de nood aan de man komt, hebben wij dat soort vakkennis juist nodig. De gemiddelde advocaat heb je niet nodig op het hoogtepunt van het virus.

De Mexicaanse griep is, op dit moment, een mild virus.
Dat kan inderdaad gaan muteren. Maar een griepvirus kan altijd muteren en gevaarlijk worden, dat weet je nooit! Dus waarom er nu zoveel ophef is over deze griep snap ik niet.

Overigens ben ik maandagnacht in contact geweest met een patient die zeer warschijnlijk de Mex. griep heeft. De voorzorgsmaatregelen die ik moest nemen was een schort, handschoenen en speciaal mondkapje. Maar er was geen extra sluis, dus moest me weer omkleden in de kamer zelf! :-oo

HEERE, leer mij Uw weg

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 okt 2009 20:21

die sluis hoeft niet bij de mex.griep. De besmettingszone is 1-1.5 meter. Dus 'uitkleden' buiten die zone. Overigens hoeven wij alleen maar handschoenen en mondkapje (voel me dan net donald duck). Dit omdat het virus door 'druppel besmetting' wordt overgedragen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”