Haat en nijd bij vrouwen onderling (?)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mormeltje
Mineur
Mineur

Haat en nijd bij vrouwen onderling (?)

Berichtdoor mormeltje » 15 okt 2009 11:27

Valt het jullie, geachte, vooral vrouwelijke refowebbers ;), ook al zo op dat het in vrouwencultuurtjes vaak haat en nijd is? En waardoor denken jullie dat het komt?
Ik leef al sinds de havo in een omgeving met vooral vrouwen. Het valt me op dat er vaak heel sneaky steken onder water worden gegeven om er zelf beter van te worden. Of eigen gelijk te halen.
Op de pabo bij mij zaten een paar leuke jongens. Ik kon het met een jongen goed vinden, alleen maar gewone vriendschap. Maar op een gegeven moment merkte ik dat als ik met hem praatte, er opdringerige flirtende dames tussendoor kwamen en hem qua gesprek helemaal 'inpikten', en mij bewust negeerden. Dan ging ik de strijd maar niet aan, en ging gezellig met iemand anders kletsen. Even maar een triviaal voorbeeldje. (wil daarmee niet zeggen dat ik een heilige ben ;) )
Zo kan ik nog tig voorbeelden noemen.
Nu bij mij op school wordt er soms zo vals geroddeld, ook heel sneaky.
Maar ik ben benieuwd naar jullie gedachten over dit onderwerp.
What goes around, comes around

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Haat en nijd bij vrouwen onderling (?)

Berichtdoor Dippie » 15 okt 2009 11:40

Héél herkenbaar!!

Ik werk nu een aantal jaar in de Kinderopvang en daar werken mééstal ook alleen maar vrouwen.
En op elke opvang waar ik nu gewerkt heb was wel geroddel onder elkaar.
Bij de één wel meer dan bij de andere, maar het was er en het bleef er.
Genoeg ruzie's ook gehad en gezien en die kwamen 9 van de 10 keer alleen maar voort uit roddel en woorden van iemand anders zo omdraaien dat er héél wat anders gezegd werd..

Hmm..soms verlang ik er ook echt wel naar om in een mannenbedrijf te werken, of iig waar mannen óók werken...
Ik denk dat roddelen ook gewoon vrouwen eigen is. Mannen doet dat niet zo snel, die boeien het niet wat de ander doen of zeggen, maar vrouwen..?!! :shock:
Afbeelding

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 15 okt 2009 11:41

Vrouwen zijn denk ik gewoon wat gevoeliger.
Maar ik heb het nu met mijn zus, ze praat al een week niet meer tegen mij. Wel lekker rustig.
Leef je droom.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 15 okt 2009 11:50

Haha, herkenbaar! Ik heb gewerkt met vier andere vrouwen op een kantoor en er werd veel over elkaar gepraat. Werk nu met 2 mannen samen en die roddelen echt niet! Maf om het verschil zo te merken. Al moet ik zeggen dat ik de vrouwenlijke gezelligheid die met elkaar kletsen en beetje roddelen ergens wel mis :oops: .

smarlicia

Berichtdoor smarlicia » 15 okt 2009 11:56

vrouwen zijn af en toe echt katten

en mannen niet
daarom ga ik zelf ook het liefst met mannen om
die kunnen wat meer ouwoeren naar mijn idee

vrouwen kunnen niet veel hebben

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 15 okt 2009 12:00

Eigenlijk wel leuk om zo te lezen, nu alleen nog vrouwen die reageren en wel met elkaar eens zijn :wink:
Leef je droom.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 15 okt 2009 12:24

Soms kan roddelen wel opluchten. Pas heb ik met een collega over een aantal andere collega's gekletst. Niet gemene dingen, maar dat ze af en toe heel irritant doen en belerend zijn enz.
Dat luchtte mij enorm op, en haar ook. Dat ik niet de enige ben die zich aan bepaalde dingen stoort. Gewoon het gevoel van: ik heb een medestander.
Dan heb ik er weer de kracht voor ;) op het werk. Dan denk ik: ach jij doet altijd zo, je bent niet wijzer over een collega die weer eens irritant bezig is.
Echt gemeen roddelen vind ik: die is lelijk, ze is dom, ze heeft een ouwe kop, bla bla.

Het lijkt of vrouwen gauw jaloers op elkaar zijn. Ze willen graag bewijzen dat ze de beste zijn, tenminste sommigen. Op dit forum ook soms ;) Als de een A zegt, zegt de ander maar al te graag B. Altijd het net ietsje beter weten, of iemand de mantel uitvegen..
What goes around, comes around

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 15 okt 2009 13:12

raar maar ik kan ook met een paar vrienden beter van hart tot hart spreken dan met vriendinnen. Zeg maar waar het aan ligt, ik weet het niet.
een gemengd gezelschap is ook altijd leuker dan alleen dames. Ik klets bij vrienden dan ook liever met zijn 4ren dan vrouw/vrouw man/man
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 okt 2009 14:41

Ik denk ook wel dat het een soort van jaloezie is. Vrouwen zijn gevoeliger. Mannen zijn gewoon pittiger in dat soort gevallen (vooral op de werkvloer).

Jensje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jensje » 15 okt 2009 14:50

Vrouwen zijn inderdaad gevoeliger, maar vrouwen kunnen ook veel langer doorzeuren over dingen. Als er iets is moet er 3 kwartier over gepraat worden enzo. Mannen doen vaak een stuk minder moeilijk. (en dat vind ik vaak wel prettig)
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 15 okt 2009 17:16

weet niet wat dat is , hoor , ik kijki naar expeditie robinson, ( voor mensen die het niet kennen, je moet proefen doen, en overleven op een onbewoond eiland, zonder eten , dak etc.. ) en dit jaar zijn daar 20 vrouwen en 5 mannen. Als je de onderlinge strijd ziet... is wel weer mooi om te zien hoe zo iets psychologisch uitpakt , dat boeit mij wel .je ziet ook meteen dat vrouwen fysiek lang niet zo sterk zijn als mannen . Alhoewel de mannen ook een traan moesten laten toen ze naar huis mochten mailen

maar vrouwen onderling zijn nog erger dan een leger militairen .

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 okt 2009 18:07

Vrouwen gevoeliger dan mannen? Ik ken ijskonijnen die Gi-Jane nog in huilen laten uitbarsten! :shock:
Werken met alleen mannen is ook een bende geroddel, ik spreek uit ervaring, we weten het alleen beter te verbergen! :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 okt 2009 18:09

Spons schreef:maar vrouwen onderling zijn nog erger dan een leger militairen .

Mannen ook, in de drank meppen we elkaar de kroegen uit om niks en vallen even later huilend in elkaar armen!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 15 okt 2009 18:23

grappig dat jullie dit allemaal herkennen, ik dus helemaal niet. werk in een winkel met 8 vrouwen en we hebben het juist super gezellig. tuurlijk zijn we het wel eens niet met elkaar eens, maar dat word niet achter elkaars rug om uitgespeeld.
zelf vinden we juist dat wij meelevender met elkaar zijn dan mannen. bijvoorbeeld als iemand ziek is word er altijd onderling geinformeerd hoe het met diegene is, de een weet dit weer, en de ander heeft bijvoorbeeld net gebeld. juist heel sociaal.

als er wel geroddeld word, heb ik het misschien niet door 8-[ of ik heb gewoon een super baan en super collega's 8)
Afbeelding

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 15 okt 2009 18:42

Lekker houden zo !

en fijn om te zien dat alles goed gaat met je , is de babykamer nu helemaal af ?

Terug naar “Archief”