Kleding enzo... (3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Marnix » 12 okt 2009 15:09

Hm ja... is die hoed voor de kerkdiensten liefie? Dan kan ik er me er wel weer iets bij voorstellen, hoewel ik het er vreselijk somber uit vind zie, al die zwarte hoeden :) Een cowboyhoed is dan wel weer stoer :) Of een leuk petje of zonnehoed. Maar van die superdegelijke hoedjes, in sombere kleuren, of enorme slagschepen... Jo'tje zou er niet mee aan moeten komen :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor liefie » 12 okt 2009 15:11

Ja die hoed is voor de kerkdienst maar ik heb nooit sombere kleuren aan hoor Meestal knalroze :wink: En ik vind een knalroze hoed super leuk heb ik ook gehad is alleen erg vervelend als je iets aan wilt waar het absoluut niet bij staat :D
Dus voor de winter meestal een zwarte hoed en in de zomer een spierwitte hoed.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Evelien » 12 okt 2009 16:51

Tsja...

ik draag altijd een hoed (soort van muts) als ik op de fiets zit of buiten aan het wandelen ben, in de winter dan he.

Heb even zitten zoeken maar deze komt wel overeen:

Afbeelding

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Carpento » 12 okt 2009 19:01

liefie schreef:Iedereen moet doen wat hij zelf het beste vind dat is mijn mening.


Zolang bij het vormen van die mening de Bijbelse waarden maar een rol spelen ja ;)

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor kwebbel » 12 okt 2009 20:01

@MissF: de kerkenraad bij ons stelt het ook op prijs dat je tijdens de kerkdienst een hoed draagt en niet alle vrouwen houden zich er aan, zefs de vrouwen van de kerkenraad niet :shock: en dan met avondmaal ineens wel ? Dan gaat plots iedereen met hoed anders word je nagekeken :? valt niet op hoor :lol:
ik heb altijd een hoed op gewoon omdat ik het gewend ben en ik vind het helemaal niet erg. Er gaat bij ons een jonge vrouw naar de kerk die heeft een broek aan, ze wordt wel nagekeken maar voor zover ik weet word er niets over gezegd want ze komt iedere keer met broek binnen. Ik snap niet waarom zij zich dan niet aanpast als je ziet dat er overal vrouwen komen in een rok. Aanpassen is volgens mij niet zo moeilijk :) aan de andere kant snap ik het weer wel dat je gewoon aantrekt waar zij zich prettig in voelt. Tenslotte word je het toch nooit eens over de broek/rok discussie zoals die al jaren aan de gang is.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Jannoek » 12 okt 2009 20:22

@kwebbel: volgens mij is dat niet zo. Niet gehoord wat de dominee er dinsdagavond over zei? :wink: Met avondmaal en dopen wordt wel gevraagd of de vrouwen een hoed willen dragen.
Er is een groep in de kerk die er waarde aan hecht, en ook een groep die er niet aan hecht. Tja.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor kwebbel » 12 okt 2009 20:41

Jannoek schreef:@kwebbel: volgens mij is dat niet zo. Niet gehoord wat de dominee er dinsdagavond over zei? :wink: Met avondmaal en dopen wordt wel gevraagd of de vrouwen een hoed willen dragen.
Er is een groep in de kerk die er waarde aan hecht, en ook een groep die er niet aan hecht. Tja.
was 3 jaar geleden tegen mij gezegd toen ik mij wilde aanmelden in de Kerk, toen waren we vaccant.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor ajl » 13 okt 2009 07:11

Binnen de chr. ger. kerkorde staat nergens dat een hoed verplicht is tijdens kerkdiensten of bijzondere diensten. Hoe leuk ik hoeden ook vind, ik zou geen gehoor geven aan de oproep van een kerkenraad om een hoed op te zetten. Dat leidt mijns inziens toch tot willekeur. Het zou namelijk betekenen dat ik in de ene chr. ger. kerk een hoed op zou doen voor de kerkenraad en in een andere chr. ger. kerk niet. Als ik een hoed op zou zetten, zou het mijn eigen keuze zijn en niet die van de kerkenraad.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor kwebbel » 13 okt 2009 07:46

ajl schreef:Binnen de chr. ger. kerkorde staat nergens dat een hoed verplicht is tijdens kerkdiensten of bijzondere diensten. Hoe leuk ik hoeden ook vind, ik zou geen gehoor geven aan de oproep van een kerkenraad om een hoed op te zetten. Dat leidt mijns inziens toch tot willekeur. Het zou namelijk betekenen dat ik in de ene chr. ger. kerk een hoed op zou doen voor de kerkenraad en in een andere chr. ger. kerk niet. Als ik een hoed op zou zetten, zou het mijn eigen keuze zijn en niet die van de kerkenraad.
ik zeg ook niet dat het verplicht was, maar de kerkenraad stelde het op prijs. Dat is weer wat anders. Idd bij de chr.geref kerk van m'n schoonzus en zwager is het niet verplicht en wordt daar helemaal niets over gezegd.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor ajl » 13 okt 2009 08:02

De kerkenraad stelt het op prijs impliceert toch enigszins morele druk om daar gehoor aan de geven. Als je daar geen gehoor aangeeft, zal het waarschijnlijk elk huisbezoek, doopbezoek herhaald worden. Ik denk dat je dan als kerkenraad te ver gaat, aangezien er niets over in de kerkorde vermeld staat. Maarre...dat volgens mij ga ik enorm off-topic.

Afgelopen weekend even de stad ingeweest. Ik pas nl. mijn winterjas niet meer en moet toch iets aan. Ik heb nu een hele leuke zwarte poncho gekocht met een coll, hopelijk red ik het daarmee de komende maanden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Evelien » 13 okt 2009 08:04

Ik ben ook opzoek naar een leuke winterjas. Maar ik wil graag een kleurtje (bruin of groen), heb jaren lang zwarte jassen gedragen. Nu vindt ik het wel leuk om eens iets anders te kopen. Wie weet waar je verschillende (kleuren) jassen kunt kopen?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor ajl » 13 okt 2009 08:06

Vanillia....heb daar hele leuke geruite jassen gezien.

Gebruikersavatar
TKF
Moderator
Berichten: 1662
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:34
Locatie: Malden

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor TKF » 13 okt 2009 08:10

Wat de relatie tussen kerken en hoeden betreft; gaarne daar in de religiefora over discussiëren in plaats van 'algemene zaken'.

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor jans1 » 13 okt 2009 13:19

Ik ben zaterdag begonnen met het opruimen van mijn zomerkleren. Heb al een heel stapeltje wat nu echt weg kan.
Telkens als ik met iets in mijn handen sta om het weg te gooien denk ik: het is eigenlijk nog best leuk... Maar puntje bij paaltje weet ik toch wel dat ik het niet draag, dus doe ik het toch maar weg 8)
Nu de rest van de winterkleren maar uit de kast halen.. Weet nu al dat ik een stuk of 3 truien zo weg kan doen omdat ik ze vorig jaar ook al niet gedragen heb.. Kan ik er net zo goed iemand anders nog blij mee maken :wink:
Binnenkort dan maar weer eens gaan shoppen voor wat winterkleding 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Jo'tje » 13 okt 2009 13:37

Aanstaande zaterdag is het zomerkledinginzameldag van Dorcas. Ik weet niet of dat landelijk is trouwens?
Voor as. zaterdag red ik het niet meer om alles uit te zoeken, maar er gaat zeker een flinke zak met kleding de deur uit binnenkort.
pobody's nerfect


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten