Kleding enzo... (3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wilhelmina
Sergeant
Sergeant
Berichten: 252
Lid geworden op: 26 feb 2011 19:17

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor wilhelmina » 04 apr 2011 15:39

ik bedoel een 3/4 broek zonder zakken enzo, een gewone simpele rechte broek, ik snap niet waarom sommigen dat anders vinden dan een legging

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Evelien » 04 apr 2011 15:43

Omdat het een benaming: broek heeft. En dat hoort niet als vrouw zijnde (in sommige kerken).

Ik draag ook liever een linnenbroek met daarover een tuniek (ook naar de kerk).

wilhelmina
Sergeant
Sergeant
Berichten: 252
Lid geworden op: 26 feb 2011 19:17

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor wilhelmina » 04 apr 2011 15:48

Je hebt gelijk Evelien, dat zal het zijn, het heet BROEK .......zucht......

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Evelien » 04 apr 2011 15:52

k heb weleens mensen horen zeggen: er zit een kruis in en dat is voor mannen. :-k

wilhelmina
Sergeant
Sergeant
Berichten: 252
Lid geworden op: 26 feb 2011 19:17

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor wilhelmina » 04 apr 2011 15:56

:schaterlach:

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Galateia » 04 apr 2011 15:56

schelpje3 schreef:
wilhelmina schreef:Ik vind leggings errug lelijk en eigenlijk alleen maar leuk bij kleine meisjes. Sommige dingen moet je niet meer willen als je wat ouder word...
Gisteren eens rondgekeken in de kerk, allemaal groene en blauwe benen, geen gezicht!
Ik snap ook niet waarom ik aangekeken word als ik in de kerk een keurige witte 3/4 broek onder een tuniek aan heb, wat is het verschil met een legging :?: :?

Dat vind ik nu geen gezicht in de kerk. Een 3/4 witte broek is voor naar het strand en op de fiets en zo. Maar een legging is idd alleen leuk bij jonge meisjes.
En gisteren was de temp er sowieso niet naar om met zoiets te lopen, het was behoorlijk fris.


Ik denk niet, dat het God ook maar iets zal boeien, of jij een legging aan hebt of een broek? Maar hey, die discussie, daar zal dit topic niet voor bedoeld zijn.

En waarom is een legging alleen leuk bij jonge meisjes? Daar denkt een ander weer anders over. Een legging is niks anders dan een panty zonder voeten. Ik denk dat in de winter half vrouwelijk Nederland een legging aanheeft onder een rokje. Maar dat zie je niet, want je ziet niet dat er geen voeten aan zitten. Maar als je tegen leggings bent, ben je dan ook tegen panty's? Ik snap er niet veel van :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Galateia » 04 apr 2011 15:57

Evelien schreef:k heb weleens mensen horen zeggen: er zit een kruis in en dat is voor mannen. :-k


Terwijl mij het anatomisch gezien fijner lijkt voor een man om een rok aan te hebben en dat kruis juist bij de vrouw prima kan!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Evelien » 04 apr 2011 15:58

Galateia schreef:
Evelien schreef:k heb weleens mensen horen zeggen: er zit een kruis in en dat is voor mannen. :-k


Terwijl mij het anatomisch gezien fijner lijkt voor een man om een rok aan te hebben en dat kruis juist bij de vrouw prima kan!


Precies.

Nu begrijp ik waarom m'n man soms een rok aan heeft....*geintje*. :wink:

wilhelmina
Sergeant
Sergeant
Berichten: 252
Lid geworden op: 26 feb 2011 19:17

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor wilhelmina » 04 apr 2011 16:06


En waarom is een legging alleen leuk bij jonge meisjes? Daar denkt een ander weer anders over. Een legging is niks anders dan een panty zonder voeten. Ik denk dat in de winter half vrouwelijk Nederland een legging aanheeft onder een rokje. Maar dat zie je niet, want je ziet niet dat er geen voeten aan zitten. Maar als je tegen leggings bent, ben je dan ook tegen panty's? Ik snap er niet veel van :mrgreen:


Nu het wat warmer wordt hebben de dames die leggings dragen geen laarzen aan, maar een stukje bloot (wit...) been onder de legging uit en dan schoenen, dat vind ik niet mooi.
Ik zeg niet dat leggings alleen leuk zijn bij meisjes, ik zeg dat ik dat vind, dus dat is heel persoonlijk.
Ik ben alleen tegen panty's omdat ik vind dat ze afschuwelijk zitten, dus hoera! het is
lente en de zomer komt eraan, lekker blote benen :D
En in de winter....dan heb ik het liefst mijn spijkerbroek aan :mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor schelpje3 » 04 apr 2011 16:12

Galateia schreef:
schelpje3 schreef:
wilhelmina schreef:Ik vind leggings errug lelijk en eigenlijk alleen maar leuk bij kleine meisjes. Sommige dingen moet je niet meer willen als je wat ouder word...
Gisteren eens rondgekeken in de kerk, allemaal groene en blauwe benen, geen gezicht!
Ik snap ook niet waarom ik aangekeken word als ik in de kerk een keurige witte 3/4 broek onder een tuniek aan heb, wat is het verschil met een legging :?: :?

Dat vind ik nu geen gezicht in de kerk. Een 3/4 witte broek is voor naar het strand en op de fiets en zo. Maar een legging is idd alleen leuk bij jonge meisjes.
En gisteren was de temp er sowieso niet naar om met zoiets te lopen, het was behoorlijk fris.


Ik denk niet, dat het God ook maar iets zal boeien, of jij een legging aan hebt of een broek? Maar hey, die discussie, daar zal dit topic niet voor bedoeld zijn.

En waarom is een legging alleen leuk bij jonge meisjes? Daar denkt een ander weer anders over. Een legging is niks anders dan een panty zonder voeten. Ik denk dat in de winter half vrouwelijk Nederland een legging aanheeft onder een rokje. Maar dat zie je niet, want je ziet niet dat er geen voeten aan zitten. Maar als je tegen leggings bent, ben je dan ook tegen panty's? Ik snap er niet veel van :mrgreen:

Ik ben niet tegen leggings op zich, maar je ziet soms vrouwen in een legging, met een T shirt erop :-& een achterste als een dikke vette worst, met reuzenrimpels.
Ook een oudere vrouw met legging, met superkort rokje, niet doen, dan wordt het: van achter lyceum, van voren museum.

En m.i. trek je naar iedere gelegenheid iets passends aan en dat is geen witte 3 kw broek naar de kerk. Sorry.
In onze kerk dragen de meeste vrouwen een hoed en dat is niet bepaald passend bij die broek :mrgreen:

wilhelmina
Sergeant
Sergeant
Berichten: 252
Lid geworden op: 26 feb 2011 19:17

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor wilhelmina » 04 apr 2011 16:26

En m.i. trek je naar iedere gelegenheid iets passends aan en dat is geen witte 3 kw broek naar de kerk. Sorry.
In onze kerk dragen de meeste vrouwen een hoed en dat is niet bepaald passend bij die broek :mrgreen:


ik begrijp niet wat het verschil is tussen een witte legging onder een rok of tuniek en een witte 3/4 broek. Die broek staat me veel mooier, want ik heb behoorlijke kuiten. Een legging zit er strak omheen en een broek zit wat losser dus dan zie je die hammen niet...

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Galateia » 04 apr 2011 16:31

Wilhelmina, gewoon doen, hoor. Als jij dat netjes vindt, dan zal het dat ook zeker wel zijn.

@schelpje:wie bepaalt wat passend is? Als we soms allemaal hetzelfde aan hebben in de kerk? Een soort kerkuniform?

En je kunt een legging ook gewoon met stijl dragen, als een panty zonder voeten en niet als een broek. De ene legging is de andere niet, de ene draagster is de andere niet.

En waarom past er geen hoed bij een witte 3/4 broek? Ik zie het wel voor me, hoor, een leuke luchtige hoed met iets vrolijks erop. Waarom niet? Hoeden genoeg die passen bij een witte linnen broek!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor schelpje3 » 04 apr 2011 16:50

Galateia schreef:Wilhelmina, gewoon doen, hoor. Als jij dat netjes vindt, dan zal het dat ook zeker wel zijn.

@schelpje:wie bepaalt wat passend is? Als we soms allemaal hetzelfde aan hebben in de kerk? Een soort kerkuniform?

En je kunt een legging ook gewoon met stijl dragen, als een panty zonder voeten en niet als een broek. De ene legging is de andere niet, de ene draagster is de andere niet.

En waarom past er geen hoed bij een witte 3/4 broek? Ik zie het wel voor me, hoor, een leuke luchtige hoed met iets vrolijks erop. Waarom niet? Hoeden genoeg die passen bij een witte linnen broek!

Je hebt mijn posting goed gelezen ? Kennelijk niet. Ik had niets tegen een legging, maar wel in een bepaalde "setting" graag. zie hierboven.
En je slaat door met het begrip: kerkuniform. Ik zei alleen dat alles een passend kledingstuk vroeg. Bij kerkgang draag je niet hetzelfde als naar het strand, dat weten mijn kinderen zelfs.
En bij ons in de kerk, is er ondanks de veelheid van hoeden, heel veel variatie in kleur en model.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Galateia » 04 apr 2011 16:53

Maar er zijn toch zat nette linnen broeken, die zelfs te netjes zijn voor het strand? Je kunt toch niet zomaar zeggen 'een 3/4 witte linnen broek onder een tuniek is niet passend voor de kerk.' Misschien is het wel een supersjiek ensemble. Weet jij veel.

Jij sloeg zelf ook door over leggings: veel te dikke mensen in een legging met een t-shirt, een oma in een kort rokje met van achter een lyceum, van voren een museum... daar reageerde ik dus op.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

wilhelmina
Sergeant
Sergeant
Berichten: 252
Lid geworden op: 26 feb 2011 19:17

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor wilhelmina » 04 apr 2011 16:54

maar die broek die ik onder mijn tuniek naar de kerk draag, doe ik niet aan naar het strand hoor! Daar heb ik dan weer iets anders voor :D

Galateia: dank je ! Lees wel vaker post van jou die me op het lijf geschreven is !!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 125 gasten