Kleding enzo... (3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor schelpje3 » 04 apr 2011 16:59

Galateia schreef:Maar er zijn toch zat nette linnen broeken, die zelfs te netjes zijn voor het strand? Je kunt toch niet zomaar zeggen 'een 3/4 witte linnen broek onder een tuniek is niet passend voor de kerk.' Misschien is het wel een supersjiek ensemble. Weet jij veel.

Jij sloeg zelf ook door over leggings: veel te dikke mensen in een legging met een t-shirt, een oma in een kort rokje met van achter een lyceum, van voren een museum... daar reageerde ik dus op.

Zie jij die mensen nooit dan ? Ik veel te vaak =;
Maar goed, over de witte broek, not done, sowieso geen enkele broek.
Je weet wel, die behoorlijk rechtse kerken, maar geen lange rok, geen knot, maar wel tv :mrgreen:

Gebruikersavatar
Africa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 dec 2010 17:32
Locatie: Somewhere

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Africa » 05 apr 2011 07:30

Ach ja, de leggings/broek discussie.
Voor mij geen enkel punt, vind de leggings ideaal bij kortere rokken, die daardoor een stuk netter staan. Soms is het zo dat een broek netter staat dan een rokje, daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar om even een nieuwe discussie te openen, want vinden jullie dan van treggings?

Zo'n broek-legging, strak en geen rits, maar wel zakken op de kont en onderaan iets wijde pijpen.
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 apr 2011 15:14

ik heb voor mezelf geshopt bij een outlet (via internet!) heb nu 4 tunieken/jurkjes besteld! was nu 60 euro kwijt (incl verzenden in 2 keer :wink: ) in de winkel zou ik 175 euro zijn kwijt geweest! \:D/ \:D/

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor mw » 08 apr 2011 15:43

@Africa: die treggings... in 1 woord: afgrijselijk lelijk vind ik ze.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor ajl » 08 apr 2011 18:52

Treggings vind ik niet super mooi, maar ook niet lelijk ofzo. Ze staan mij niet, evenals de skinnybroeken. Daar hoef ik met mijn Hollandse benen ook niet aan te beginnen. Elke keer in de winkel willen de verkoopster mij er 1 aanpraten. Ze willen niet geloven dat ze mij niet staan. Voor de vorm doe ik ze dan eens aan en echt elke keer wordt dan gezegd...'ik snap nu precies wat je bedoeld'. :lol:

Juliah
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 sep 2002 19:03
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Juliah » 13 apr 2011 20:00

Omdat binnenkort weer het jaarlijkse gala van de studentenvereniging plaats vindt heb ik mijn jurk maar eens uit de kast gehaald. Nu zag ik dat er een paar (waarsch bier-)vlekken op de rok, die deels van organza is, zitten. Heeft iemand tips hiervoor? Kun je organza stoffen zomaar in de wasmachine stoppen?

Thanks alvast!
~Get out and do what we were meant to do~

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor schelpje3 » 13 apr 2011 21:28

Juliah schreef:Omdat binnenkort weer het jaarlijkse gala van de studentenvereniging plaats vindt heb ik mijn jurk maar eens uit de kast gehaald. Nu zag ik dat er een paar (waarsch bier-)vlekken op de rok, die deels van organza is, zitten. Heeft iemand tips hiervoor? Kun je organza stoffen zomaar in de wasmachine stoppen?

Thanks alvast!

Ik ben bang van niet. Sowieso een moeilijk verhaal met oude vlekken. Vlekken gaan er het best uit, wanneer ze vers zijn. Na een paar dagen in een klamme wasmand, is het al lastig. Ik zou maar een jurk gaan huren :D

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor vpk » 14 apr 2011 18:46

anders misschien eens vragen bij de stomerij?
en ik zou zeggen: als je toch bang bent dat de vlekken er niet meer uitgaan, kun je het altijd proberen om in de wasmachine te stoppen. fijnwasprogramma? dan zie je wel hoe ie er uit komt.. weggooien kan dan altijd nog denk ik dan..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Haai » 14 apr 2011 20:16

Ik zou het gewoon eens op een fijnwasprogramma met fijnwasmiddel proberen, evt. zonder te centrifugeren. Daarna op een hangertje laten drogen, niet in de zon.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Memmem » 14 apr 2011 20:22

Mijn trouwjurk heb ik in bad met wolwasmiddel gewassen en in een laken laten drogen. (laken dubbel aan de lijn en jurk lag erin) Misschien een idee om zo te proberen.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor gempa » 14 apr 2011 21:21

volgens mij kun je organza gewoon wassen, het is 100% kunststof, dus waarom niet.
ik heb wel verkleedkleren van organza en voor mijn meiden een jurk, die was ik allemaal zonder enig probleem

Gebruikersavatar
Africa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 dec 2010 17:32
Locatie: Somewhere

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Africa » 15 apr 2011 17:56

Ik heb teveel kleding én toch het gevoel dat ik te weinig heb. Raar verschijnsel.
Mag van mezelf geen broeken/rokjes/jurkjes meer kopen, alleen nog maar een 3/4 of korte broek en een aantal shirtjes.
Schrok toen ik m'n zomerkleding te voorschijn haalde van de hoeveelheid. Terwijl ik toen al heel wat nieuws had gekocht. Voortaan toch maar eerst kijken voor dat ik ga kopen.
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

Gebruikersavatar
Africa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 dec 2010 17:32
Locatie: Somewhere

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Africa » 15 apr 2011 17:57

Juliah schreef:Omdat binnenkort weer het jaarlijkse gala van de studentenvereniging plaats vindt heb ik mijn jurk maar eens uit de kast gehaald. Nu zag ik dat er een paar (waarsch bier-)vlekken op de rok, die deels van organza is, zitten. Heeft iemand tips hiervoor? Kun je organza stoffen zomaar in de wasmachine stoppen?

Thanks alvast!


Kan je de jurk niet laten stomen?
Als je de vlekken eruit poetst en er komen kreukels in je jurk, helpt het nog wel eens om de jurk tijdens het douchen in de badkamer te hangen. Een soort van stomen.
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Mortlach » 15 apr 2011 19:46

Net wat nieuwe kleren gekocht, een spijkerbroek en een bloes. Het is voor het eerst dat ik het als positief ervaar dat ik een XL bloes nodig had ipv een L. In de L pastten mijn armen niet :-)

Verder toch ook eindelijk maar eens meegedaan met een modegrill die ondertussen vast allang passé is: vrolijk gekleurde boxershorts. Ik dacht: zwarte en grijze heb ik al genoeg, maar geel met lila nog geen een!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Africa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 dec 2010 17:32
Locatie: Somewhere

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor Africa » 16 apr 2011 09:22

Mortlach schreef:Net wat nieuwe kleren gekocht, een spijkerbroek en een bloes. Het is voor het eerst dat ik het als positief ervaar dat ik een XL bloes nodig had ipv een L. In de L pastten mijn armen niet :-)

Verder toch ook eindelijk maar eens meegedaan met een modegrill die ondertussen vast allang passé is: vrolijk gekleurde boxershorts. Ik dacht: zwarte en grijze heb ik al genoeg, maar geel met lila nog geen een!


Flinke spiermassa opgebouwd? ;)
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten