Vriend <=> Vriendengroep

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

colourgirl

Vriend <=> Vriendengroep

Berichtdoor colourgirl » 20 jun 2003 16:53

Wat zou jij doen?!

Je hebt verkering. (hè, wat fijn toch :wink: ). Je vermoed dat je vriend(in) niet goed op zal kunnen schieten met de vriendengroep waar je een keer in de drie weken mee 'optrekt'. Wat doe je?! Neem je'm toch gewoon een keertje mee om te kijken hoe't gaat of leg je het aan hem uit en houd je die 2 goed gescheiden?!

En als je voor die 2e optie kiest: wat zeg je in die vriendengroep?!

REAGEER (please!)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jun 2003 17:12

Gewoon een keer meenemen en dan valt het misschien best wel mee. Ik dacht dat mijn vrienden nooit allemaal bij elkaar op m'n verjaardag konden komen. Totdat mijn ouders een surpriseparty organiseerden voor m'n 18de verjaardag, er kwamen wel 30 vriendjes en vriendinnetjes van me en die zaten allemaal gezellig met elkaar te beppen. Sommigen zijn zo verschillend dat ze nooit een normaal gesprek met elkaar zullen voeren, maar de meeste mensen kun je best bij elkaar zetten zonder dat er al te gekke dingen gebeuren. Duz... gewoon keertje uitproberen ;)

Jootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jootje » 20 jun 2003 17:44

Hoi Colourgirl,

Ik zou de groepen zeker niet uit elkaar houden. Dan weet je nooit of het tussen hun klikt. Gewoon maar een keer proberen.
Mijn vriend en ik hebben ook beide een heel verschillende groep. Maar we gaan de ene zondag met mijn groep mee en de andere zondag met zijn groep. Ideale oplossing, met verjaardagen komen ze allemaal bij elkaar en het is geweldig gezellig!!!!

Groetjes Jootje
Een wijde blik verruimt het denken

Lenneke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lenneke » 20 jun 2003 18:53

ik zou gewoon die vriend of vriendin meenemen en dan achteraf eens kijken of hij/zij er echt niet bij past. misschien vond hij/zij het wel onwijs leuk. :P :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jun 2003 20:24

ik denk dat je gewoon je vriend het beste mee kan nemen, je weet het toch nooit vantevoren of het klikt of niet.... dat is gewoon even uitzoeken :mrgreen:

colourgirl

Berichtdoor colourgirl » 21 jun 2003 15:27

Harstikke lief van jullie dat jullie zo reageren!

Maar stel dat't NIET LOOPT!

Ten eerste heb je dan een ROTAVOND en dan blijf je vriend en die vriendengroep met een NARE NASMAAK zitte!!!!!!!!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 jun 2003 17:10

colourgirl schreef:Harstikke lief van jullie dat jullie zo reageren!

Maar stel dat't NIET LOOPT!

Ten eerste heb je dan een ROTAVOND en dan blijf je vriend en die vriendengroep met een NARE NASMAAK zitte!!!!!!!!!

ja, maar je komt er toch alleen achter of het klikt als je hem een keer meeneemt... als je het niet doet, dan weet je nooit of het wat wordt of niet...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jun 2003 17:33

Bespreek het anders eerst met je vriend zelf.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 jun 2003 19:51

Lalage schreef:Bespreek het anders eerst met je vriend zelf.

ja, inderdaad.. wat zegt je vriend er van?? misschien vindt hij het wel helemaal geen probleem.. overleg het samen en dan komen jullie er vast wel uit!!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Vriend <=> Vriendengroep

Berichtdoor Cybercurse » 21 jun 2003 21:46

colourgirl schreef:Wat zou jij doen?!

Je hebt verkering. (hè, wat fijn toch :wink: ). Je vermoed dat je vriend(in) niet goed op zal kunnen schieten met de vriendengroep waar je een keer in de drie weken mee 'optrekt'. Wat doe je?! Neem je'm toch gewoon een keertje mee om te kijken hoe't gaat of leg je het aan hem uit en houd je die 2 goed gescheiden?!

En als je voor die 2e optie kiest: wat zeg je in die vriendengroep?!

REAGEER (please!)

Gewoon een keer testen en je vriend met een goeie instelling (van hem welteverstaan) meenemen, hij komt er vanzelf in.

Ik ging zelf ook altijd met een 'groep' om, supergezellig altijd en ik heb er nog veel vrienden van. Laatst was ik een paar keer via een bekende (verjaardagen enzo) bij een andere groep. Op zich wel gezellig, ik zorg wel dat ze me mogen enzo, maar ik vermaakte me dus zeeeeker niet, wat een sufferds gewoon..! Nu ga ik gewoon niet meer mee als diegene jarig is, dan ben ik gewoon ziek ofzo ;)

Maar de moraal van het verhaal: zoiets gebeurt echt bijna nooit, en geloof me, ik ken veel mensen/groepen ;)

Chloë

Berichtdoor Chloë » 21 jun 2003 22:49

Gewoon proberen. Stel anders voor om iets leuks te gaan doen, een avondje bowlen ofzo (of gaat het over een 'zondagavondgroep'? want dan werkt dat niet tuurlijk :)), dan heb je nog iets anders dan alleen elkaar.
Voor als het niet loopt, want dan zit je ook maar een hele avond tactvol in de lucht te staren.

Succes ermee!!

Groetjes van Chloë

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 23 jun 2003 13:36

zeker gewoon meenemen.

Wanneer die vriendengroep heel belangrijk voor je is zal je vriend dit moeten accepteren. En ook al zal hij het minder leuk vinden dan nog vind ik dat hij zich kan aanpassen!

Verder.. wanneer jij belangrijk bent voor de vriendengroep zullen ze je vriend erbij nemen. Ongeacht of ze hem wel of niet leuk vinden!
Time flies when you have none!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 23 jun 2003 13:46

Gewoon proberen...

Mijn vriendin zit ook bij een vriendengroep en ik ben er dus ook bij betrokken. Ze zijn superaardig en ik heb een hoop lol als ik er bij ben, maar toch merk je dat je een outsider bent en dat je dat ook altijd zal blijven, omdat de rest elkaar al zo lang kent.

Dorothee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorothee » 24 jun 2003 22:23

Toch kan ik me voorstellen dat het best lastig is. Mijn vriend en ik kwamen uit dezelfde vriendengroep dus dat probleem hadden wij niet. En wij wilden ook wel eens dingen samen doen, zonder elke keer met de groep mee te gaan.
Toch ben ik blij dat wij bij de groep zijn gebleven. Want na een tijd ging het uit en toen konden we nog wel bij die groep terecht om te praten, te janken of weet ik veel wat.
Kijk, je moet er niet van uit gaat dat het uit gaat hoor!! (ohoh, ik bedoel het echt niet negatief!!) Ik wilde alleen maar zeggen dat je je oude vrienden absoluut niet in de steek moet laten omdat je vriend er niet bij past.
Ik zit ineens te denken aan een versje dat ik op de basisschool met Engels leerde:
Make new friens, but hold the old.
One is silver, but the other gold.

colourgirl

Berichtdoor colourgirl » 25 jun 2003 11:45

Dorothee schreef:Ik zit ineens te denken aan een versje dat ik op de basisschool met Engels leerde:
Make new friens, but hold the old.
One is silver, but the other gold.

Haha, ja, die heb ik ook nog geleerd!!!!!!!!!!

Hoewel je't toen alleen nog maar stoer vond dat je't liedje kende (want ja... 't was ENGELS!) had je (tenminste: ik) eigenlijk geen besef wat'n fantastische inhoud' ie heeft!

Terug naar “Archief”