Volwassen zijn, in het onderwijs werken, en ADHD hebben...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
wervelwind
Verkenner
Verkenner
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 nov 2004 23:12

Re: Volwassen zijn, in het onderwijs werken, en ADHD hebben...

Berichtdoor wervelwind » 07 okt 2009 13:38

ik ben op zich goed door mijn jeugd gefietst, al was mijn ADHD wel zichtbaar aanwezig (al wisten we het toen nog niet). Ik kon goed leren, absoluut geen leerproblemen op school gehad, was altijd snel klaar met mijn werkjes (en mocht dan bijv planten water geven oid, kon ik gelijk bewegen), dus hoefde me ook niet lang te concentreren. Ik kon heel goed vriendjes maken, onderhouden wat moeilijker, had veel wisselende 'beste' vriendinnen, hoewel ik beter met jongens overweg kon vooral naarmate ik ouder werd.
Ritalin doet bij mij precies wat het moet doen en ik heb geen enkele bijwerkingen (ook nooit gehad) gelukkig.
haha ja die to-do-listen, overal waar je maar een laatje opentrekt ligt zo'n lijst het gebeurt vaak dat ik 3 dezelfde lijstjes tegenkom, heb ik er één geschreven, ben hem weer kwijtgeraakt en schrijf ik weer een nieuwe etc etc
Als De Hersenen Deinen

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Volwassen zijn, in het onderwijs werken, en ADHD hebben...

Berichtdoor pannenkoek » 07 okt 2009 13:41

ja, ik werd vroeger ook veel gepest, echt een pispaaltje was ik. Maar ik was ook zo dat ik ipv naar de gymzaal naar huis ging. Ze konden het allemaal bekijken......

mormeltje schreef:Van Ritalin word ik vaak heel trillerig. En overbeweeglijk. Wel kan ik veel meer doen dan anders. Bij mij heeft het meer het pep-effect.
Ik probeer ook zoveel mogelijk op te schrijven. Vooral to-do-listen maken. En dan maar afstrepen. Dat werkt bij mij het beste.
Hebben jullie vroeger last gehad van de adhd? Of ben je eigenlijk wel flex door je jeugd gefietst...
Ik ben vroeger heel erg gepest. Herkent iemand dat?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Volwassen zijn, in het onderwijs werken, en ADHD hebben...

Berichtdoor mormeltje » 07 okt 2009 13:50

Vroeger tot groep 6 ging het prima met mij. Ik kon goed leren, en was heel sociaal, spontaan en open.
Later werd daar misbruik van gemaakt en werd ik vreselijk gepest. Op de havo had ik geen lekkere ondergrond hierdoor, en ontstonden daar weer problemen door met zelfvertrouwen.
Pas eind pabo ging ik me goed voelen tussen leeftijdgenoten, en nu heb ik helemaal geen sociale problemen meer.
Ik ben wel blij met mijn diagnose, dat verklaart veel. Met gepeste kinderen is vaak toch iets aan de hand, dat zie ik ook in mijn werk. (niet dat daarom maar gepest mag worden!!)
What goes around, comes around

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Volwassen zijn, in het onderwijs werken, en ADHD hebben...

Berichtdoor *Annette* » 07 okt 2009 16:16

Ik ben ook behoorlijk vaak gepest, en op het vmbo is er veel 'misbruik' van mij gemaakt. Ik heb dan geen adhd,
maar het doet mij nu soms nog ontzettend pijn :(, waarom ik? Altijd maar ik? Waarom heb ik dan geen vrienden?

Ik vind pesten wel zo ongelofelijk gemeen en laf! Waarom worden er toch nog altijd zoveel kinderen gepest :-k...
Wat de toekomst brengen moge........

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Volwassen zijn, in het onderwijs werken, en ADHD hebben...

Berichtdoor mormeltje » 07 okt 2009 17:57

Ik heb ooit een klas gehad waarin veel gepest werd. Mij deed dat ook pijn, omdat ik wist hoe het voelde.
Dat pesten heb ik keihard aangepakt, flinke porties strafwerk mee en nablijven. Maar heel veel ouders gingen naar het gepeste kind wijzen 'hij lokt het zelf uit', maar dat was niet zo. Dan moet je een kind niet alleen tegen zijn leeftijdgenoten beschermen maar ook tegen hun ouders.... Heel naar! Gelukkig heb ik veel voor dat ventje kunnen doen, en gaat het nu goed met hem. (hulp gezocht voor hem en pesters)
What goes around, comes around

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Volwassen zijn, in het onderwijs werken, en ADHD hebben...

Berichtdoor jaccootje85 » 10 nov 2009 16:18

Ik had op de mavo wel een docent die (toen)sinds kort de diagnose ADHD had gekregen. Hij was altijd chaotisch, maar we wisten niet beter als leerlingen, dat hoorde gewoon bij hem. Hij was er altijd heel open over en wij als leerlingen gingen er rekening mee houden. Die docent gaf biologie en kon niet goed tegen een heel kleurenpalet in werkstukken. Ik had er zelf nogal een handje van om werkstukken wat op te fleuren met kleuren... dat heeft hij één keer erbij gezet en hij gaf daarnaast nog mondelinge uitleg en dan ga je er rekening mee houden. Hij heeft het ook helemaal uitgelegd tijdens een les, wat er dan allemaal gebeurd. Was wel heel interessant. Ik denk dat openheid naar collega's wel meer begrip geeft onder je collega's.

Verder heb ik tijdens mijn stages veel te maken gehad met mensen die de diagnose ADHD hebben. Ik loop nu stage op een crisisopvang voor jongeren van 12 tot 18 jaar met een licht verstandelijke beperking en één van de jongeren heeft de diagnose ook gehad. Wanneer zij haar medicatie niet inneemt is er weinig van te merken. Vaak is ze dan beter gestemd dan wanneer ze haar medicatie wel inneemt. Is wel eens *** voor haar.... Ze lijdt er soms best onder, maar naar een huisarts gaat ze niet. Ze is bang van die man... dus dat wordt nog wat....
Szent az Úr

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Re: Volwassen zijn, in het onderwijs werken, en ADHD hebben...

Berichtdoor moppie » 04 dec 2009 11:38

hoe herkenbaar...........

werk zelf in voortgezet onderwijs en mijn naaste college ( 39) weet sinds paar jaar dat hij adhd heeft. Is er heel open over.

Mijn man weet sinds 2 weken dat hij ADHD heeft. Werkt ook in onderwijs maar dan op adminstratie. Medicijnen en begeleiding gaan nog starten

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Volwassen zijn, in het onderwijs werken, en ADHD hebben...

Berichtdoor pannenkoek » 08 dec 2009 21:43

Ik had eerder geschreven dat wij met onze zoon de molen in zouden gaan.....
Er zijn lijsten ingevuld door ons als ouders, en door de leerkracht. zoals de schoolpsycholoog nu kan beoordelen duidt het op adhd. Maar we moeten nog verder naar acare of eleos.
We weten dus al wel dat we het niet voor niets doen.

over het organiseren las ik ook bij iemand. Daarvoor ben ik in de wieg gelegd. Een zangavond of iets met het kinderkerstfeest, geeft allemaal niks, vind ik leuk. Pas was er een acie. '' o, vraag haar maar ff' no problem! de dag erna draaide alles.
Ik ben dan wel heel krekt met alles doen, geen lijstjes bijhouden of zo.
Het moet dan wel goed, ik hou niet van half werk.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Re: Volwassen zijn, in het onderwijs werken, en ADHD hebben...

Berichtdoor moppie » 14 dec 2009 12:04

medcijnen zijn begonnen wat een verschil..............

ook goed te merken wanneer ze uitgewerkt zijn

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Volwassen zijn, in het onderwijs werken, en ADHD hebben...

Berichtdoor mormeltje » 18 dec 2009 13:01

Hoe bevalt Eleos?
Ik ben er zelf ooit gestart met de diagnosticering van mijn problemen, maar mij beviel Eleos ontzettend slecht. Ik vond het allemaal slecht voorbereid, rommelig, en mijn diagnose was erg makkelijk, cliché en klopte achteraf helemaal niet!
Nu zit ik bij een niet-christelijke instelling, (psyQ) en die bevalt me ontzettend goed. Zij pakken alles heel gestructureerd en duidelijk aan, en er is van te voren een heel duidelijke lijn in de behandelingen. Ook qua diagnosticering vind ik ze heel scherp en helder!
What goes around, comes around

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Volwassen zijn, in het onderwijs werken, en ADHD hebben...

Berichtdoor mormeltje » 18 dec 2009 13:01

Hoe bevalt Eleos?
Ik ben er zelf ooit gestart met de diagnosticering van mijn problemen, maar mij beviel Eleos ontzettend slecht. Ik vond het allemaal slecht voorbereid, rommelig, en mijn diagnose was erg makkelijk, cliché en klopte achteraf helemaal niet!
Nu zit ik bij een niet-christelijke instelling, (psyQ) en die bevalt me ontzettend goed. Zij pakken alles heel gestructureerd en duidelijk aan, en er is van te voren een heel duidelijke lijn in de behandelingen. Ook qua diagnosticering vind ik ze heel scherp en helder!
What goes around, comes around


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 79 gasten