Hoe noem je je (toekomstige) schoonouders?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Hoe noem je je (toekomstige) schoonouders?

Berichtdoor Lalage » 20 jun 2003 16:50

mja, dat vraag ik me af. Mijn ouders zeggen volgens mij gewoon papa en mama tegen al mijn opa's en oma's.

Gebruikersavatar
Jootje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 apr 2003 21:37
Locatie: REO
Contacteer:

Berichtdoor Jootje » 20 jun 2003 17:46

Aaah lastig is dat he?
Zit ook nog steeds te twijfelen. Nu noem ik ze nog gewoon bij de voornaam, maar misschien ga ik na ons huwelijk wel pa en ma zeggen. Weet het niet. Mijn schoonzusje doet het niet, is wel getrouwd maar noemt ze nog gewoon bij de voornamen.
Kweet niet. Heel lastig!
Een wijde blik verruimt het denken

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jun 2003 18:01

Voornamen vind ik een beetje onbeleefd, zou het ook raar vinden als mijn vriend dat bij mijn ouders zou doen. En meneer/mevrouw klinkt weer zo afstandelijk.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jun 2003 18:41

eh mijn ouders zeggen altijd gewoon pap tegen hun schoonvaders.. ik denk dat ik dat ook tegen mijn schoonouders zou zeggen als ik getrouwd ben, ik zie ze nu bijna nooit, dus weet ook niet wat ik dan als ik ze eens zie tegen ze zeg...

joepie

Berichtdoor joepie » 20 jun 2003 19:03

Voor mij waren mijn schoonouders gewoon mijn vader en moeder, en ik noemde ze ook pappa en mamma, of pa en ma.
En onze schoonzoon noemt ons ook gewoon pa en ma.
Net als onze a.s. schoonzoon.
Ik noem hun ook mijn kinderen.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 20 jun 2003 22:15

Dat was een beetje moeilijk, meestal omzeilde ik dat. Voor ons trouwen wilde ik gen vader en moeder zeggen omdat ze dat nog niet waren en misschien wel nooit werden. (er kan vanalles nog gebeuren.)
Nu doe ik het wel hoor. Andersom merkte ik ok dat mijn schoonmoeder het moeilijk vond wat ze meost zeggen. En a.s. schoonkinderen zijn nog geen eigen kinderen, beetje voorbarig.

joepie

Berichtdoor joepie » 21 jun 2003 07:05

Voor mij voelt dat dus wel zo. Al heel eigen en vertrouwd.
Ik vind dat he eh en mevrouw ontzettend afstandelijk.
Mijn oppaskindjes noemen mij ook tante Joke terwijl ik hun tante niet ben.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 jun 2003 09:11

Memmem schreef:Dat was een beetje moeilijk, meestal omzeilde ik dat. Voor ons trouwen wilde ik gen vader en moeder zeggen omdat ze dat nog niet waren en misschien wel nooit werden. (er kan vanalles nog gebeuren.)
Nu doe ik het wel hoor. Andersom merkte ik ok dat mijn schoonmoeder het moeilijk vond wat ze meost zeggen. En a.s. schoonkinderen zijn nog geen eigen kinderen, beetje voorbarig.


zolang ik nog niet getrouwd ben met mijn vriend, noem ik ze ook geen pap en mam en mijn vriend doet dat ook niet, ze zijn dan toch nog niet je schoonouders en je weet nooit wat er nog gebeurt

Gebruikersavatar
huk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 mei 2003 23:48
Locatie: Somewhere in Time
Contacteer:

Berichtdoor huk » 21 jun 2003 12:27

Mijn schoonouders vinden het prettig als ik hen gewoon bij de voornaam noem. Ik denk niet dat ik hen ooit papa en mama zou kunnen noemen, ook niet als ik ooit nog eens zou trouwen.
There are no Saviours, there are no Kingd, the power lies in your head

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 jun 2003 17:11

huk schreef:Mijn schoonouders vinden het prettig als ik hen gewoon bij de voornaam noem. Ik denk niet dat ik hen ooit papa en mama zou kunnen noemen, ook niet als ik ooit nog eens zou trouwen.


ik KAN ouderen niet bij de voornaam noemen, ik vind dat dat niet zo hoort.. maar ja, hoe dan wel.. ik zou dan gewoon heit en mem zeggen, oftewel paps en mams.....

Dorothee
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 jun 2003 22:04

Berichtdoor Dorothee » 23 jun 2003 07:20

Mijn vriend noemde mijn ouders altijd pa en ma. Ik had er bij zijn ouders wat meer moeite mee. Mijn ouders waren er best tevreden mee, die zagen mijn vriend ook echt al als een zoon.
En ja, toen ging het uit en dat was wel een beetje lastig. Want m'nvriend was al zo gewend om pa en ma te zeggen.
Maar goed, ik wil er niet mee zeggen dat je ze niet gelijk pa en ma, papa en mama of weet ik veel wat moet noemen hoor. Dat ligt er maar net aan wat je zelf het prettigst vind en wat je aanschaande schoonouders er zelf van vinden.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 23 jun 2003 07:45

ik noem mijn schoonouders ook gewoon papa en mama, of pa en ma!!! In het begin probeerde ik het wel een beetje te omzeilen, maar ja hoe ga je ze dan aanspreken? ga je dan roepen heje?!! Mijn schoonpapie en mamie vinden het juist heerlijk als ik ze zo noem, zijn er super trots op!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 23 jun 2003 11:36

Ik noem ze geen paps en mams en ok niet bij de voornaam ik noem ze nooit. :lol:

Gebruikersavatar
Kaw
Majoor
Majoor
Berichten: 1855
Lid geworden op: 03 apr 2003 08:02

Berichtdoor Kaw » 23 jun 2003 11:45

Pa en ma? Tduurde wel ff voordat ik zo ver was. Daarvoor was het meneer en mevrouw.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 jun 2003 11:48

kijk, ik kom ze niet zo vaak tegen, maar als je dat zo leest als dat verhaal van dorothee, dan zeg je dus al paps en mams en dan gaat het nog uit.. en dan zijn het ineens je paps en mams niet meer.... nou ja ik denk dat iedereen het zelf moet weten.. mijn ouders houden er niet zo van, die willen het liever pas als je dan ook getrouwd bent


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 51 gasten