Hoe noem je je (toekomstige) schoonouders?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jacob
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 sep 2003 19:55
Locatie: Goudriaan
Contacteer:

Re: Hoe noem je je (toekomstige) schoonouders?

Berichtdoor jacob » 07 okt 2003 23:06

Lalage schreef:mja, dat vraag ik me af. Mijn ouders zeggen volgens mij gewoon papa en mama tegen al mijn opa's en oma's.


Me schoonpa wil ik nadat ielse en ik samen wonen niet meer zien en me schoonma is helaas een jaar gelede overleden :?

Dus ik hoef daar niet mee te zitten :| En ielse mag ze gewoon met hun voornaam noemmen van mij

This is me

Berichtdoor This is me » 27 okt 2003 15:33

Een b-tje moeilijk vind ik dat wel. 't Is nog niet helemaal zo ver met mij, mr dat kan snel veranderen he?

Ik zou niet weten wat ik moet zeggen. Met omzeilen kom je niet ver denk ik, want je moet ze toch een x aanspreken. Ik denk dat je gewoon moet uitvinden waar jij jezelf en je schoonfamilie zich het lekkerst bij voelen.

Nou ja, nog even over nadenken maar!

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 12 nov 2003 19:56

Tis een beetje vreemd om de eerste keer al papa enmama te zeggen, maar dan stel je je gewoon voor als: Hallo, ik ben... blablalba, dan zeggen ze vanzelf hun naam, of iets anders....
Weet je gelijk hoe je ze kunt noemen!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 nov 2003 22:43

lammetje schreef:Tis een beetje vreemd om de eerste keer al papa enmama te zeggen, maar dan stel je je gewoon voor als: Hallo, ik ben... blablalba, dan zeggen ze vanzelf hun naam, of iets anders....
Weet je gelijk hoe je ze kunt noemen!

Meestal noem je je voornaam en achternaam als je je voorstelt, maar niemand noemt je bij je voornaam en achternaam tegelijk hoor.

Gebruikersavatar
Karel de Grote
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 nov 2003 15:21
Locatie: Het rijk der geweldigen

Berichtdoor Karel de Grote » 16 nov 2003 20:23

Om eerlijk te zijn: ik ontwijk het gewoon door u te zeggen. En zo vaak heb ik mijn toekomstige schoonouders nog niet gezien, dus misschien verandert dat nog wel in de toekomst. Maar ik zal vast geen pa en ma gaan zeggen, dat zijn ze toch niet! En bij de voornaam noemen is niet van stand. Laat ik gaan besluiten met het volgende: volg gij maar gewoon uw ingeving, dan gaat het vast wel goed! Vale
...zonder strijd geen vrede en zonder vrede geen strijd...

Gerrit2

Berichtdoor Gerrit2 » 19 nov 2003 19:31

Ik zeg gewoon meestal: Kunt u/heeft u/ hoe .... u? etc. Da's toch niet zo'n probleem.
Maar de laatste tijd zeg ik ook wel eens perongeluk pa/ma. Gaat vanzelf hè. Vinden ze volgens mij wel leuk :D

André

Re: Hoe noem je je (toekomstige) schoonouders?

Berichtdoor André » 23 nov 2003 18:46

Lalage schreef:mja, dat vraag ik me af. Mijn ouders zeggen volgens mij gewoon papa en mama tegen al mijn opa's en oma's.


Misschien kun je wel aan je a.s. schoonouders vragen wat ze zelf prettig vinden.

Gebruikersavatar
TKF
Moderator
Berichten: 1662
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:34
Locatie: Malden

Berichtdoor TKF » 24 nov 2003 18:42

Lalage schreef:
mja, dat vraag ik me af. Mijn ouders zeggen volgens mij gewoon papa en mama tegen al mijn opa's en oma's.


Gewoon Pa en Ma :mrgreen: [/img]
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

ezri
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:09
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 17 jun 2004 19:27

haha ik ken iem en die heeft een relatie met de dochter van zn baas.
niet zo slim natuurlijk, maar tja.. kan zo lopen.

op zn werk magtie zn baas als collega bij de voornaam noemen, maar hij omzeilt het dan toch maar
en thuis bij zn schoonfam tja... dan omzeilt ie het ook maar :mrgreen:
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Gebruikersavatar
Pivo
Luitenant
Luitenant
Berichten: 607
Lid geworden op: 31 okt 2003 18:08
Locatie: Kapelle

Berichtdoor Pivo » 18 jun 2004 00:51

tja kdenk dat ik maar pa en ma zou zeggen maar dan alleen als het klikt en als je geaccepteerd wordt. Heb er zelf niet zoveel ervaring mee maar is misschien wel goed om over na te denken

Gebruikersavatar
Mr. J
Sergeant
Sergeant
Berichten: 418
Lid geworden op: 19 apr 2004 07:34
Locatie: Het Groene Hart van Zeeland

Berichtdoor Mr. J » 18 jun 2004 07:59

Ik denk in de eerste instantie voornamen maar later zal het idd wel pa en ma worden. Tis wel iets waar je ff wat aandacht aan moet besteden. Ook zou je kunnen vragen aan je schoonouders wat zij ervan vinden... :D

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jun 2004 08:48

Ik durf dat echt niet te vragen. Ik omzeil het nu al bijna twee jaar, hihi. Maar we oefenen een beetje door tegen elkaar het wel gewoon over papa en mama te hebben. Volgens mij weet de man van Borkdudes zus ook niet wat hij precies moet zeggen en die zijn toch al vijf jaar ofzo getrouwd.
Heej wacht, nu ik erover nadenk, z'n moeder belde mij een keer op en toen zei ze: halloooooo, met ma :)

Gebruikersavatar
Mr. J
Sergeant
Sergeant
Berichten: 418
Lid geworden op: 19 apr 2004 07:34
Locatie: Het Groene Hart van Zeeland

Berichtdoor Mr. J » 18 jun 2004 08:49

das dus duidelijk, gewoon ma zeggen!!!!!!!!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jun 2004 11:02

Mr. J schreef:das dus duidelijk, gewoon ma zeggen!!!!!!!!!


Nou, gewoon.. :roll: Ik heb dat nooit over m'n lippen kunnen krijgen eigenlijk. Uiteindelijk is het je ma toch niet.

Gebruikersavatar
Mr. J
Sergeant
Sergeant
Berichten: 418
Lid geworden op: 19 apr 2004 07:34
Locatie: Het Groene Hart van Zeeland

Berichtdoor Mr. J » 18 jun 2004 11:06

owkeej daar heb je gelijk in, maar daar zou ik DENK ik niet zo moeilijk over doen. Weet het eigenliijk ook niet :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten