Drukkerij houdt vast aan principes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Beun
Verkenner
Verkenner

Drukkerij houdt vast aan principes

Berichtdoor Beun » 04 jul 2009 12:11

Beste mensen,

Bij het schrijven van deze oproep hoop ik dat inmiddels iedereen de krant van gisteren heeft gelezen. Ik ga dus niet verder uitweiden. Wel wil ik IEDEREEN oproepen om deze man te steunen! We staan als Refo-gemeenschap achter dezelfde Bijbel en dus achter dezelfde principes! Deze man verdient dus onze steun! Want iedereen weet in welke moeilijke tijd we leven als het hier omgaat: het vasthouden aan Bijbelse principes. Bij deze spreek ik dus de hoop en de wens uit dat iedereen hieraan gehoor wil geven. Wat deze man nu doormaakt zijn namelijk aanvallen van de duivel. Iedereen weet dat.

Hartelijke groet,

Beun

jip_86
Moderator
Contacteer:

Re: DRUKKERIJ HOUDT VAST AAN PRINCIPES!!!

Berichtdoor jip_86 » 04 jul 2009 12:29

Welke krant heb je het precies over? Er zijn er nog al wat in Nederland. Dan zijn dit alleen nog maar de landelijke.
    De Telegraaf
    De Volkskrant
    AD
    Trouw
    Het Parool
    Het Financieele Dagblad
    Reformatorisch Dagblad
    Nederlands Dagblad
    NRC Handelsblad
    De Pers
    DAG
    Sp!ts
    Metro
    nrc.next

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 04 jul 2009 13:12

Welke krant denk je dat er in de Reformatorische gezindte het meest wordt gelezen...? Vertel me dat eens...? :wink:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 04 jul 2009 13:36

Ik weet over welk stuk je het hebt maar je oproep vind ik niet goed onderbouwd.
Zet een link neer en geef kort weer waar het artikel over gaat. Want niet iedereen leest het rd.
Je wilt deze drukker steunen, en roept op iedereen dit te doen. Maar hoe wil je dit doen?
Probeer dus iets concreter te zijn.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Re: Drukkerij houdt vast aan principes

Berichtdoor Zareb » 04 jul 2009 14:02

Beun schreef:Beste mensen,
Bij het schrijven van deze oproep hoop ik dat inmiddels iedereen de krant van gisteren heeft gelezen. Ik ga dus niet verder uitweiden. Wel wil ik IEDEREEN oproepen om deze man te steunen! We staan als Refo-gemeenschap achter dezelfde Bijbel en dus achter dezelfde principes!

Tja, welke krant? Maar goed, laten we nieut flauw zijn, je zal het RD wel bedoelen. Overigens, de ene refo is de andere niet.
Deze man verdient dus onze steun!

Waarom? hij heeft een leveringsvoorwaarde, die voor zover ik dat weet al geruime tijd op zijn site staat. Ik neem aan dat, voordat hij deze voorwaarde op zijn site heeft gezet, even heeft gekeken naar rechtsgeldige toepassing daarvan.
Wat deze man nu doormaakt zijn namelijk aanvallen van de duivel. Iedereen weet dat.

Wat maakt die man nu mee? Hij heeft een geschil met een “potentiële klant”, dus dat heeft niets met aanvallen te maken. Blijkbaar heeft hij die opdracht geweigerd, dus einde verhaal. Dat er een partij is die daar ontevreden over is, zegt alleen iets over die partij.
Meer begin ik de indruk te krijgen dat dit weer het zoveelste punt is waarop het RD zich weer even wil profileren binnen de doelgroep. Tja, die homo's zijn toch wel het punt waarop we ons kunnen onderscheiden van de rest.
En ondertussen:
Och, en mocht het dan maar eens zo wezen dat een andere klant die “keurig in het rijtje”past een order zal plaatsen, want de crisis slaat ook, of juist in dit soort reclametoestanden keihard toe” En dan is het toch een sturing en een leiding dat er nog opdrachtgevers komen.

Ik vind de hele commotie van de stichting gaysport Nijmegen een beetje stom, als je de leveringsvoorwaarden kent is het stupide om dan toch een order te plaatsen. Als die dan geweigerd word moet je ook niet zeuren. Maar ach het evenement is doorgegaan en die handdoeken zullen er ook wel geweest zijn.

Een beetje wet- en rechtskennis leert dan dat die man helemaal geen steun nodig heeft. Dus wat dat betreft..Op de site van de betreffende stichting kon ik er niets over terug vinden. Op andere seculiere homo-sites zie je dat de velen ook zo iets hebben van “vrij keus van ondernemerschap”

Dus waar hebben we het over? Nou, misschien is het goed om de zaak ook eens even om te draaien. Kijk dat van die drukkerij en opdrachtgever is vrij simpel. Maar waarom moet dat nu zo geprofileerd worden?

OK, de seculiere homobeweging doet dat (in meer of mindere mate, maar m.i. totaal zinloos), wat ik erger vindt is dat het RD niet even bij de christelijke homo-organisaties is langs geweest, maar gewoon een artikel plaatst, dat niets met de oorsprong heeft te maken, maar alleen maar weer opnieuw er homoseksualiteit gebruikt om de eigen doelgroep tevreden te stellen.

Maar ja, dat is langzamerhand nog een van de weinig thema's waarop die doelgroep zich kan profileren. Jammer hoor!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 jul 2009 16:00

Ach ja, het is natuurlijk wel weer een interessante marketing stunt. Je organiseert een sportdag voor homoseksuele mensen (het zou wat zijn mensen, als men eens een sportdag speciaal voor heteroseksuele mensen ging organiseren). Daarbij wil je een t-shirt latend rukken. Prima. Maar goed, je evenement kan nog wel wat gratis publiciteit gebruiken en dus zoek je een drukker waarvan je weet dat die zal weigeren. Niet dat dat de dichtstbijzijnde of goedkoopste drukker is, nee, je weet dat het een relletje gaat opleveren. En een relletje is gratis publiciteit.

Op zich wel een mooie marketing stunt voor je sportevenement. Maar wel een beetje doorzichtig. Maar goed, het werkt. Of je zo in de publiciteit wil komen is een tweede.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 jul 2009 17:31

@ faramir: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 jul 2009 18:22

Denkertje21 schreef:@ faramir: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten...

Ja, en beter 1 biertje in de hand dan 10 op de grond.
Oftewel, een ieder met een beetje inzicht kan bedenken dat: 1+1=2
Dat heeft verder weinig met mijzelf te maken.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 04 jul 2009 18:26

http://www.quickprint.nl/nl/6/8

:roll: In Nijmegen zelf staat een drukkerij die dit kan verzorgen!
Lijkt mij dus ook provocatie.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 04 jul 2009 19:15

Zareb schreef:Meer begin ik de indruk te krijgen dat dit weer het zoveelste punt is waarop het RD zich weer even wil profileren binnen de doelgroep. Tja, die homo's zijn toch wel het punt waarop we ons kunnen onderscheiden van de rest.
...
OK, de seculiere homobeweging doet dat (in meer of mindere mate, maar m.i. totaal zinloos), wat ik erger vindt is dat het RD niet even bij de christelijke homo-organisaties is langs geweest, maar gewoon een artikel plaatst, dat niets met de oorsprong heeft te maken, maar alleen maar weer opnieuw er homoseksualiteit gebruikt om de eigen doelgroep tevreden te stellen.

Maar ja, dat is langzamerhand nog een van de weinig thema's waarop die doelgroep zich kan profileren. Jammer hoor!

De data die bij de artikelen in het RD en ND staan, zijn 2 juli voor het ND en 3 juli voor het RD.
Daarmee zijn ze niet de eerste kranten die over deze kwestie berichten: het eerste artikel hierover stond in het dagblad de Gelderlander, gedateerd op 1 juli: zie deze link.
Dus wordt er niet gescoord binnen de eigen doelgroep, maar wordt iets opgepikt wat al in het nieuws is. Want ook op internet staan er verwijzingen naar dit artikel die verschenen voor het RD artikel.
Ik vermeld het maar even om de feiten op een rijtje te zetten, voordat de zwarte piet weer bij het RD wordt neergelegd.

Op de website van de drukker staat met koeieletters het volgende:
Wij voorzien geen afbeeldingen en/of teksten:

die God-onterend zijn;

die (mogelijk) aanstootgevend (kunnen) zijn;

(voor activiteiten) waar wij (principiëel) niet achter kunnen staan;

Dus als je in het nieuws wil komen, weet je welke drukker je moet hebben.
Pure provocatie dus.

Ik denk dat de organisatie van dit evenement homo's met deze acties geen goede dienst bewijst.
Want dit roept aversie op, en zeker niet alleen bij christenen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 jul 2009 22:27

Onzin Elbert.

Als je tegenwoordig iets nodig hebt, tik je op google de zoekwoorden in. Afstanden zijn nooit een probleem. Je gaat gewoon niet meer naar een bedrijf toe, je mailt een vraagt een offerte.

En probeer eens op "drukken op handdoeken" te googlen! Of bijna elke combi met handdoek en drukken of bedrukken. Je komt dan aan het begin al Konovo tegen. En als dan de prijzen goed zijn, vraag je daar een offerte aan. En niet in je eigen plaats.

Ik vind het ook een beetje jammer dat je nu mensen beticht van bedoeld uitdagen. Vals getuigenis?

Eerst onderzoeken voor je zoiets hardop zegt.

Dat ik verder heel veel respect heb voor Konovo en het geheel met hen eens ben, staat daar buiten!

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 05 jul 2009 00:09

Om maar even alle zot geklap en vijandig gekakel te lijf te gaan: die homo-organisatie had inderdaad meer keuze als het gaat om textieldrukkerijen. En dan: wie de Bijbel serieus neemt, neemt ook Romeinen 1:27 serieus. Die drukker heeft dus 100 % gelijk! PUNT! En dus herhaal ik het maar even: deze man verdient onze steun! Maar we leven in een land dat steeds vijandiger wordt richting het Christendom en dat is nou precies waar deze drukker mee te maken heeft. En dus hebben we wel degelijk met een aanval van de duivel te maken! Dat is nou het punt waar het in deze kwestie om draait. En die duivel houdt nooit op! Of lezen we onze Bijbel niet meer...?

Riska

Berichtdoor Riska » 05 jul 2009 07:43

Beun schreef:Om maar even alle zot geklap en vijandig gekakel te lijf te gaan: die homo-organisatie had inderdaad meer keuze als het gaat om textieldrukkerijen. En dan: wie de Bijbel serieus neemt, neemt ook Romeinen 1:27 serieus. Die drukker heeft dus 100 % gelijk! PUNT! En dus herhaal ik het maar even: deze man verdient onze steun! Maar we leven in een land dat steeds vijandiger wordt richting het Christendom en dat is nou precies waar deze drukker mee te maken heeft. En dus hebben we wel degelijk met een aanval van de duivel te maken! Dat is nou het punt waar het in deze kwestie om draait. En die duivel houdt nooit op! Of lezen we onze Bijbel niet meer...?

Toe maar...Doen ze hier al aan marteling, doodslag van christenen? Het zijn grote woorden die je gebruikt. Overigens: HET christendom bestaat niet. Er zijn - Goddank! - ook nog christenen die de homoseksuele medemens ruimte geven om hun leven in te richten zoals zij dat willen. En dus ook een keer sporten, zonder discriminatie.
Wat wij in de naam van God durven zeggen grenst af en toe aan het ongelofelijke. In ieder geval aan intense liefdeloosheid.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 05 jul 2009 11:01

Beun schreef: Die drukker heeft dus 100 % gelijk! PUNT! En dus herhaal ik het maar even: deze man verdient onze steun!

Ach, als die drukker echt zo 100% gelijk had dan had hij ook niet aangeboden om de handdoeken te bedrukken met “Nijmegen 2009”.
bron ND
Leon Koppenaal van textieldrukkerij Konavo liet de organisatie echter weten daar niet aan mee te doen. ,,Wij betreuren het dat u een aanvraag plaatst voor een dergelijk evenement'', schrijft hij in een e-mail, die de Gay Krant heeft gepubliceerd. ,,God heeft ons geschapen tot Zijn eer en vraagt van ons om te leven tot Zijn eer en verbiedt nadrukkelijk een seksuele relatie tussen mensen van hetzelfde geslacht. Met een dergelijk evenement wordt Gods naam dan ook zeer ernstig gekwetst.''
De drukker uit de Zuid-Hollandse plaats stelt niet te willen discrimineren, maar uit principe geen tekst of afbeeldingen te drukken of te borduren waar hij niet achter kan staan. Zodoende bood het bedrijf de stichting aan wel handdoeken te drukken met de tekst 'Nijmegen 2009' en kosteloos een Bijbel te sturen.

We willen het woordje “gay”niet drukken, vinden het evenement God onterend, maar we willen wel leveren hoor, alleen dan met een aangepaste tekst.

Hoe geloofwaardig ben je dan?
Blijkbaar speelt de euro in de kassa dan uiteindelijk toch een grotere rol dan principes.

Terug naar “Archief”