Beun schreef:Beste mensen,
Bij het schrijven van deze oproep hoop ik dat inmiddels iedereen de krant van gisteren heeft gelezen. Ik ga dus niet verder uitweiden. Wel wil ik IEDEREEN oproepen om deze man te steunen! We staan als Refo-gemeenschap achter dezelfde Bijbel en dus achter dezelfde principes!
Tja, welke krant? Maar goed, laten we nieut flauw zijn, je zal het RD wel bedoelen. Overigens, de ene refo is de andere niet.
Deze man verdient dus onze steun!
Waarom? hij heeft een leveringsvoorwaarde, die voor zover ik dat weet al geruime tijd op zijn site staat. Ik neem aan dat, voordat hij deze voorwaarde op zijn site heeft gezet, even heeft gekeken naar rechtsgeldige toepassing daarvan.
Wat deze man nu doormaakt zijn namelijk aanvallen van de duivel. Iedereen weet dat.
Wat maakt die man nu mee? Hij heeft een geschil met een “potentiële klant”, dus dat heeft niets met aanvallen te maken. Blijkbaar heeft hij die opdracht geweigerd, dus einde verhaal. Dat er een partij is die daar ontevreden over is, zegt alleen iets over die partij.
Meer begin ik de indruk te krijgen dat dit weer het zoveelste punt is waarop het RD zich weer even wil profileren binnen de doelgroep. Tja, die homo's zijn toch wel het punt waarop we ons kunnen onderscheiden van de rest.
En ondertussen:
Och, en mocht het dan maar eens zo wezen dat een andere klant die “keurig in het rijtje”past een order zal plaatsen, want de crisis slaat ook, of juist in dit soort reclametoestanden keihard toe” En dan is het toch een sturing en een leiding dat er nog opdrachtgevers komen.
Ik vind de hele commotie van de stichting gaysport Nijmegen een beetje stom, als je de leveringsvoorwaarden kent is het stupide om dan toch een order te plaatsen. Als die dan geweigerd word moet je ook niet zeuren. Maar ach het evenement is doorgegaan en die handdoeken zullen er ook wel geweest zijn.
Een beetje wet- en rechtskennis leert dan dat die man helemaal geen steun nodig heeft. Dus wat dat betreft..Op de site van de betreffende stichting kon ik er niets over terug vinden. Op andere seculiere homo-sites zie je dat de velen ook zo iets hebben van “vrij keus van ondernemerschap”
Dus waar hebben we het over? Nou, misschien is het goed om de zaak ook eens even om te draaien. Kijk dat van die drukkerij en opdrachtgever is vrij simpel. Maar waarom moet dat nu zo geprofileerd worden?
OK, de seculiere homobeweging doet dat (in meer of mindere mate, maar m.i. totaal zinloos), wat ik erger vindt is dat het RD niet even bij de christelijke homo-organisaties is langs geweest, maar gewoon een artikel plaatst, dat niets met de oorsprong heeft te maken, maar alleen maar weer opnieuw er homoseksualiteit gebruikt om de eigen doelgroep tevreden te stellen.
Maar ja, dat is langzamerhand nog een van de weinig thema's waarop die doelgroep zich kan profileren. Jammer hoor!