Samen met een collega werk ik op detacheringsbasis voor een uitzendbureau. Op dit moment zitten wij al 8 weken zonder werk en moeten wij verplicht op de vestiging zitten waar helemaal niets te doen is voor ons. Met het gevolg dat wij echt de hele dag zitten te internetten en soms de telefoon aannemen als de andere mensen even niet kunnen.
Ik heb aangegeven (na 2 weken al) dat als dit te lang gaat duren ik gek wordt. 2 weken terug had ik hoofdpijn en heb ik mij ziekgemeld. Ze accepteerde het, maar kon wel horen dat ze me totaal niet geloofde. Nu heb ik mij vandaag weer ziekgemeld omdat ik hoofdpijn heb. Ze geloofde me weer niet, vroegen of ik wel echt hoofdpijn had.
Mijn collegaatje is 3 weken geleden ziek geworden en bij haar zijn ze de eerste dag gelijk langsgegaan. Omdat ze haar ook niet vertrouwen. Ze hebben haar tijdens haar ziekzijn steeds gebeld of ze op de vestiging kon komen. En zij moet vanaf volgende week verplicht op de vestiging komen. Ook al kan ze niet autorijden en fietsen. (onze leaseauto's hebben ze al ingenomen)
Mag mijn werkgever nou zomaar langskomen terwijl ik ziek ben en ben ik nu verplicht om bij de dokter langs te gaan om me officieel ziek te laten melden? Ikzelf denk dat ik morgen best wel weer naar me werk ga, ook al zie ik op tegen weer een dag helemaal niets doen.
Hebben jullie zoiets ook wel bij de hand gehad? Heb wel gezocht op internet, maar kon niet echt een goed antwoord vinden.